Monday, August 5, 2013

စိုးရိမ္မႈမွ လႊတ္ေျမာက္လိုေသာ္

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ညႊန္ျပေသာ နည္းျဖင့္ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ထိုင္၍ရႈမွတ္ေသာအခါ ေဖာင္းတယ္ ၊ပိန္တယ္ ၊ ထိုင္တယ္၊ထိတယ္၊ ဟု ရႈမွတ္ၾကရေပသည္။ ရႈမွတ္ေနရင္းပင္ နာတာ၊က်င္တာ၊ စသည္မ်ားျဖစ္ေပၚလာေသာအခါ နာတယ္၊က်င္တယ္၊ စသည္ျဖင့္ ရႈမွတ္ၾကရေပသည္။ ရႈမွတ္ေနရင္းပင္ စိတ္ကူးၾကံစည္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာေသာအခါ စိတ္ကူးတယ္၊ၾကံစည္တယ္ဟု ရႈမွတ္ၾကရေပသည္။ ရႈမွတ္ေနရင္းပင္ နားကၾကားလာေသာအခါ ၾကားတယ္ၾကားတယ္ ဟု ၾကားကာမွ် မတၱသေဘာကို ရႈမွတ္ၾကရေပသည္။

တစ္ထိုင္အတြင္းမွ သတိပ႒ာန္ (၄)ပါး ပါဝင္ပံု

ဤသို႔ရႈမွတ္ၾကရာတြင္ ေဖာင္းတယ္၊ပိန္တယ္၊ထိုင္တယ္၊ထိတယ္ဟု ရႈမွတ္ျခင္းသည္ ကိုယ္ကာယကို ရႈမွတ္ရေသာေၾကာင့္ ကာယာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္ေပသည္။ နာတယ္၊ က်င္တယ္ စသည္ျဖင့္ ရႈမွတ္ျခင္းသည္ ေဝဒနာကို ရႈမွတ္ရေသာေၾကာင့္ ေဝဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ျဖစ္ေပသည္။ စိတ္ကူးတယ္၊ၾကံစည္တယ္ဟု ရႈမွတ္ျခင္းသည္ စိတ္ကိုရႈမွတ္ရေသာေၾကာင့္ စိတၱႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ျဖစ္ေပသည္။ ၾကားတယ္ ၾကားတယ္ဟု ရႈမွတ္ျခင္းသည္ ၾကားကာမွ်မတၱသေဘာတရားကို ရႈမွတ္ရေသာေၾကာင့္ ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ တစ္ထိုင္အတြင္းမွာပင္ သတိပ႒ာန္တရား (၄)ပါးလံုး ပါဝင္ေနေပသည္။

ဆက္ကာဆက္ကာရႈမွတ္၍ ဝိပႆနာသမာဓိဥာဏ္မ်ားအားရိွထက္သန္လာေသာအခါ ျမင္ရာ၊ၾကားရာ၊နံရာ၊စားရာ၊ေတြ႔ထိစရာ၊ၾကံစည္စိတ္ကူးရာတို႔ ၌လည္းရႈမွတ္လို႔ ရလာတက္ၾကေပသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ (၆) ႒ာန၊ (၆) ဒြါရတို႔၌ ရႈမွတ္လို႔ရလာေသာအခါ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားကို အျပီးတိုင္ေပ်ာက္ကင္းသြားရေအာင္ ရႈမွတ္ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။

စိုးရိမ္မႈ ေသာကတို႔သည္ ညာတိဗ်သန=မိဘ ေဆြမ်ဳိးတို႔ ပ်က္စီးျခင္း၊ေဘာဂဗ်သန=စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ပ်က္စီးျခင္း၊ေရာဂဗ်သန=အနာေရာဂါ ဖိႏွိပ္စက္ျခင္း၊ သီလဗ်သန=အက်င့္သီလပ်က္စီးျခင္း၊ ဒိ႒ိဗ်သန=အယူေကာင္း အယူမွန္ပ်က္စီးျခင္းတို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾကရေပသည္။

ထိုဗ်သနာတရား (၅)ပါးတို႔ႏွင့္ေတြ႔ၾကံဳရေသာအခါ အနာဂါမ္ရဟႏာၱပုဂၢိဳလ္တို႔မွတစ္ပါး အားလံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါတို႔သည္ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ား ျဖစ္ၾကရေပမည္။ ယင္းစိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားကို သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာဥာဏ္အေျခခံရိွၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ရႈမွတ္၍ ကင္းေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳၾကရေပသည္။

နာမရႈပ ပရိေစၦဒဥာဏ္အဆင့္သို႔ေရာက္ေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ ျပင္းထန္သည့္စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားျဖစ္လာေသာအခါ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ေနရာမွာထိုင္၍ မိမိစိတ္၌ ျဖစ္ေနသည့္ စိုးရိမ္ေသာကကို စိုးရိမ္္တယ္ စိုးရိမ္တယ္ ဟု ရႈမွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ စိုးရိမ္ေနတာကတစ္ျခား ထိုင္ေနသည့္ရုပ္ကိုယ္ၾကီးကတစ္ျခားဟု ကြဲျပား၍ သိလာၾကေပသည္။

စိုးရိမ္ေနျခင္းက သိတက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ နာမ္တရားျဖစ္သည္။ ထိုင္ေနသည့္ ရုပ္ကိုယ္ၾကီးက အာရံုကို မသိတက္ေသာေၾကာင့္ ရုပ္တရားျဖစ္သည္ဟု သိလာတက္ၾကေပသည္။ စိုးရိမ္ေနသည့္ ငါဆိုတာမရိွ၊နာမ္ႏွင့္ရုပ္သာရိွသည္ဟု သိျခင္းသည္ နာမရူပ ပရိေစၦဒဥာဏ္ျဖစ္ေပသည္။ နာမ္ႏွင့္ ရုပ္ကြဲျပားေအာင္ရႈမွတ္လိုက္ေသာအခါ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ား တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ပါး၍ ေပ်ာက္ကင္းသြားၾကမည္ျဖစ္သည္။

ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္အဆင့္သို႔ ေရာက္ေနၾကေသာအခါ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ ျပင္းထန္သည့္စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားျဖစ္လာေသာအခါ သင့္ေလ်ာ္သည့္ေနရာ၌ ထိုင္၍ မိမိစိတ္၌ျဖစ္ေနသည့္ စိုးရိမ္ေသာက ကို စိုးရိမ္တယ္၊စိုးရိမ္တယ္ ဟု ရႈမွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ စိုးရိမ္ေသာကမ်ားက ေရွ႕မွေပၚေပၚေပးေန၍ မွတ္သိစိတ္က ေနာက္မွလိုက္၍ ရႈမွတ္ေနရတာျဖစ္ေပသည္။

စိုးရိမ္ေသာမ်ားက အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္သည္။ မွတ္သိစိတ္က အက်ဳိးတရားျဖစ္သည္ဟု အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို သိသြားၾကေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ သိျခင္းသည္ ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို ရဴမွတ္လိုက္ေသာအခါ စိုးရိမ္ေသာကမ်ားတျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ပါး၍ ေပ်ာက္ကင္းသြားၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။

သမၼသနဥာဏ္သို႔ ေရာက္ေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားကို စိုးရိမ္တယ္ ၊စိုးရိမ္တယ္ဟု ရႈမွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ စိုးရိမ္ေသာကတို႔သည္ ပို၍ပို၍ စိုးရိမ္သြားကာ၊ ျပန္၍ျပန္၍ ေလ်ာ့လာတာမ်ားကို ေတြ႕သိလာတက္ၾကေပသည္။ စိုးရိမ္မႈ ေသာကတို႔သည္မျမဲ၊ပို၍ပို၍လည္း စိုးရိမ္သည္၊ျပန္၍ျပန္၍လည္းေလ်ာ့လာသည္ျဖစ္၍ မျမဲျခင္းအနိစၥျဖစ္သည္ဟု အနိစၥကိုသံုးသပ္၍ သိလာၾကေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ အနိစၥကို သိေအာင္ရႈမွတ္လိုက္ေသာအခါ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ား တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ပါး၍ ေပ်ာက္ကင္းသြားၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။

ဥဒယဗၺယဥာဏ္သို႔ ေရာက္ေနၾကေသာပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားကို စိုးရိမ္တယ္ စိုးရိမ္တယ္ဟု ရႈမွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ စိုးရိမ္မႈေသာကတို႔သည္ ေပၚလာျပီးလွ်င္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားသည္မ်ားကိုေတြ႔သိလာၾကရေပသည္။ ေပၚတာကျဖစ္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတာက ပ်က္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ေအာင္ ရႈမွတ္လိုက္ေသာအခါ စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ား တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့ပါး၍ ေပ်ာက္ကင္းမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ဘဂၤဥာဏ္သို႔ေရာက္ေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္စိုးရိမ္မႈေသာကမ်ားကို စိုးရိမ္တယ္၊စိုးရိမ္တယ္ဟု ရႈမွတ္လိုက္သည္ရိွေသာ္ စိုးရိမ္မႈေသာကတို႔သည္ ျဖစ္တာကို မေတြ႔ရေတာ့ပါပဲ ကုန္ပ်က္ကုန္ပ်က္သြားသည္မ်ားကိုသာ ေတြ႔သိၾကရေပသည္၊ ကုန္ပ်က္ ကုန္ပ်က္သြားသည္မ်ားကိုကိုသာေတြ႔သိရသျဖင့္ မျမဲျခင္းအနိစၥဟု သိလာၾကေပသည္။

ကုန္ပ်က္သည္မ်ားက လ်င္ျမန္လွသျဖင့္ ႏွိပ္စက္ေနသကဲ့သို႔ျဖစ္၍ ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡဟုလည္း သိလာၾကေပသည္။ ကုန္ပ်က္ႏွိပ္စက္ေနသည့္ ဆင္းရဲျခင္း ဒူကၡမ်ားကို မည္ကဲ့သို႔မွ်ကာကြယ္၍မရ၊ သူ႕သေဘာအတိုင္း ႏွိပ္စက္ေနသည္ျဖစ္၍ ကိုယ္အစိုးမရျခင္း အနတၱတို႔ကိုသိျမင္ေအာင္ ရႈမွတ္လိုက္ေသာအခါ စိုးရိမ္ေသာကမ်ား အလ်င္အျမန္ေပ်ာက္ကင္းသြားၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ဆက္ကာဆက္ကာရႈမွတ္၍ ဝိပႆနာသမာဓိဥာဏ္မ်ား အဆင့္ဆင့္တိုးတက္လာေသာအခါ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱဥာဏ္အျမင္မ်ား ေရွ႕ကထက္ပို၍ ထက္သန္လာၾကမည္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ ထက္သန္လာေသာအခါ မိမိတို႔၏ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္၊အနာဂါမ္၊ရဟႏာၱ အထိျဖစ္သြားၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။ စိုးရိမ္ေသာကမ်ား အျပီးတိုင္ေပ်ာက္ကင္းသြားၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။

သဒၶမၼရံသီရိပ္သာဆရာေတာ္

( ဒီေန႔ ေနမေကာင္းျဖစ္လို႔ အိမ္မွာနားေနရင္း ဖတ္ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးစာအုပ္ထဲမွ ကူးယူ ရိုက္ႏွိပ္ပူေဇာ္ပါတယ္)

အာလံုးစိုးရိမ္မႈမွ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ

ေမတၱာျဖင့္
ေအာင္ျပည့္စံုေအး
၅.၈.၂၀၁၃

No comments:

Post a Comment