သုတ္ပါေထယ်ပါဠိေတာ္
သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္မွ ထုတ္ႏုတ္ခ်က္
အသိေပးလႊာ။ ။ ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ ဗ်ဂၣပဇၨသုတ္ေတာ္၌ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ ရွာေဖြစုေဆာင္းနည္းႏွင့္ ဝင္လာနည္း ထြက္သြားနည္းတုိ႔ကုိ အထူးအားျဖင့္ ေဟာေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ’’သူေ႒းျဖစ္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း’’ ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ တင္ဆက္ခဲ့ပါသည္။ ဤသိဂၤါေလာဝါဒသုတ္ေတာ္ကား သူေ႒းျဖစ္ေၾကာင္းထက္ပုိေသာ ေလာကထဲဝယ္ လူတစ္ေယာက္ ရွိသင့္ရွိထုိက္ေသာ လုိက္နာသင့္လုိက္နာထုိက္ေသာက်င့္ဝတ္တရားတုိ႔ကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိေၾကာင့္ ဤသုတ္ေတာ္ကို တင္ဆက္ရာ၌ ’’လူ႔ထက္တန္းစား က်င့္ဝတ္မ်ား’’ အမည္ျဖင့္ အပုိင္းလိုက္ တင္ဆက္သြားပါမည္။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္႐ႈပါရန္။ (တစ္ဆင့္မွ်ေဝသူ- အရွင္ပုညဝံသ မဟာဂႏၶာ႐ုံ)
သိဂၤါလသတို႔သား။ ။ သိဂၤါလသတုိ႔သားသည္ နဂုိက ဘုရားကုိ မၾကည္ညိဳ၊ ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားရွင္၏ ေလာကႀကီးပြားေရးတရားမ်ားကုိ ၾကားရမွ ဘုရားကုိ ၾကည္ညိဳ၍ တရား သံဃာေတာ္ကုိပါ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေလသည္။ ထုိသတို႔သားအား ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္သည္ ဗ်ဂၣပဇၨသုတ္၌ ပါၿပီးေသာ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ တခ်ဳိ႕ သေဘာတူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သေဘာမတူေသာ တခ်ဳိ႕က်င့္ဝတ္မ်ားကုိ ထုတ္ျပပါမည္။
အဂတိမလုိက္ရ။ ။ ဘက္လုိက္ျခင္း မ်က္ႏွာလုိက္ျခင္းကုိ ’’အဂတိဂမန- မလုိက္ထိုက္သည္ကုိ လုိက္ျခင္း- မျပဳထုိက္သည္ကုိ ျပဳျခင္း’’ဟု ေခၚ၏။ ထုိအဂတိသည္ ’’ဆႏၵာဂတိ ေဒါသာဂတိ ေမာဟာဂတိ ဘယာဂတိ’’ဟု ေလးပါးရွိ၏။
ပစၥည္းေဝရာ၌ ဘက္လုိက္ပုံ။ ။ ႏွစ္ေယာက္ သုံးေယာက္မွ စ၍ အမ်ားဆုိင္ပစၥည္းမ်ားကုိ ေဝဖန္ရာ၌ ခ်စ္သူအား ပုိ၍ ေပးျခင္းသည္ ဆႏၵာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။
(ဆႏၵ- ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္+ အဂတိ- ဘက္မလုိက္ထိုက္သည္ကုိ+ ဂမန- လုိက္ျခင္း)
မုန္းသူအား ေလ်ာ့၍ ေပးျခင္းသည္ ေဒါသာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ အနည္း အမ်ား နားမလည္ အဖိုးတန္ မတန္ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္မွာ မ်ား၍ အျခားတစ္ေယာက္မွာ နည္းေအာင္ ေဝမိျခင္းသည္ ေမာဟာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ ပုိ၍ မေပးလွ်င္ ရန္လုပ္မည့္အတြက္ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ပုိ၍ေပးလွ်င္ ဘယာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။
(မိမိပုိင္ပစၥည္းကိုကား အလုိရွိသလို ေပးႏိုင္၏။ ခ်စ္သူအား ေပးျခင္းေၾကာင့္ ဆႏၵာဂတိလိုက္သည္ မမည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိသားသမီး မိမိ တပည့္တို႔အား ေဝ၍ ေပးရာ၌ကား အဂတိ မလုိက္မိေအာင္ သတိထားရေသး၏။)
ရာထူးခန္႔ရာ၌ ဘက္လုိက္ပုံ။ ။ လူကုိ ရာထူးခန္႔ရမည့္ကိစၥ၌ပင္ ကုိက ခ်စ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လာဘ္လာဘေပးသည့္အတြက္ ယခုမွ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ခ်စ္သူအား ရာထူးခန္႔ျခင္း ရာထူးတိုးေပးျခင္းသည္ ဆႏၵာဂတိလုိက္ျခင္းမည္၏။ ပင္ကုိက မုန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ လာဘ္မေပးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မုန္းသူအား ရာထူးမခန္႔ျခင္း ရာထူးမတိုးျခင္း ရာထူးေလွ်ာ့ခ်ျခင္းသည္ ေဒါသာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ သူတို႔၏ အရည္အခ်င္းကုိ မသိေသာေၾကာင့္ ခန္႔သင့္သူ ရာထူးတိုးသင့္သူကို မခန္႔ဘဲ မတိုးေစဘဲ မခန္႔သင့္ မတုိးသင့္သူကုိ ခန္႔ျခင္း ရာထူးတုိးေပးျခင္းသည္ ေမာဟာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ ရာထူးခန္႔ျခင္း ရာထူးတိုးေပးျခင္းသည္ ဘယာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။
တရားဆုံးျဖတ္ရာ၌ ဘက္လုိက္ပုံ။ ။ တရားေတြ႕သူႏွစ္ဖက္တြင္ နဂုိကျဖစ္ေစ လာဘ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ခ်စ္သူဘက္ကို အႏုိင္ေပးျခင္းသည္ ဆႏၵာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ ေရွးက ရန္သူျဖစ္ေန၍ (သုိ႔မဟုတ္) ယခုေတြ႕မွ အေျပာမတည့္၍ (သုိ႔မဟုတ္) လာဘ္မေပး၍ မုန္းေသာေၾကာင့္ အ႐ႈံးေပးျခင္းသည္ ေဒါသာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ တရားအမွန္ကုိ နားမလည္၍ အ႐ႈံးအႏုိင္ေပးရာ၌ အမွားေပးမိျခင္းသည္ ေမာဟာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ အႏုိင္ေပးျခင္းသည္ ဘယာဂတိလုိက္ျခင္း မည္၏။
အဂတိလုိက္ျခင္း မလုိက္ျခင္း။ ။ လဆုတ္ရက္မ်ား၌ လ၏အေရာင္သည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား ဆုတ္ယုတ္ကာ ေနာက္ဆုံးေန႔၌ ကြယ္ေပ်ာက္သကဲ့သုိ႔ အဂတိလုိက္သူ၏ အျခြအရံႏွင့္ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းလည္း တစ္ေန႔တျခား ဆုတ္ယုတ္ကာ ေနာက္ဆုံး၌ တိမ္ျမဳပ္သြားရ၏။ လဆန္းရက္မ်ား၌ လ၏အေရာင္သည္ တစ္ရက္ထက္ တစ္ရက္ တိုးတက္လာသကဲ့သုိ႔ အဂတိမလုိက္သူ၏ အေျခြအရံႏွင့္ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းလည္း တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ တုိးတက္၍ လာႏုိင္ေပမည္။
ေမာဟာဂတိ၏ ေၾကာက္ဖြယ္။ ။ မိမိကုိယ္ကုိ ဘက္မလုိက္သူျဖစ္ေအာင္ သတိထား၍ ေစာင့္စည္းလုိသူသည္ ဆႏၵ ေဒါသ ဘယအတြက္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ဖြယ္ ရွိေသာ္လည္း ေမာဟအတြက္ကား မေစာင့္စည္းႏိုင္ေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိစၥတစ္စုံတစ္ရာ ႀကဳံလာလွ်င္ အရင္းခံအေၾကာင္းကုိ သိေအာင္ စုံစမ္းၿပီးမွသာ ျပဳလုပ္ရသည္။ ထုိသုိ႔ ျပဳလုပ္ႏုိင္မွ အမွန္ကို ျပဳလုပ္ရာေရာက္၍ ေမာဟာဂတိမွ လြတ္ေျမာက္ေပလိမ့္မည္။ ထုိမွ်ေလာက္ ႀကိဳးစားပါလ်က္ လြဲသြားလွ်င္ကား မိမိ စြမ္းႏုိင္ေသာအရာ မဟုတ္ေတာ့။
ယခုေခတ္ျဖစ္ပုံ။ ။ ယခုေခတ္၌ကား ဆႏၵာဂတိမွစ၍ အဂတိလုိက္မႈ ဘက္လုိက္မႈေတြ မ်ားလွေသာေၾကာင့္ ဆုိင္ရာအလုပ္ကိစၥ၌ တာဝန္ယူရသူမ်ားပင္ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္း ပ်က္ျပယ္ကာ ေနာက္ဆုံး၌ တိမ္ျမဳပ္သြားၾကရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကို ပါရမီရွင္ဟု အယူရွိသူတုိ႔သည္ မတတ္ႏုိင္ေသာ ေမာဟမွတပါး အျခား အဂတိလုိက္မႈမ်ား မလုိက္မိေအာင္ ေရွာင္ၾကရေပလိမ့္မည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ရာထူးေပးရာ၌ အရည္အခ်င္းရွိသူက မိမိစကားကုိ နားေထာင္မည့္သူ မဟုတ္၊ မိမိအလုပ္ကို ကူညီမည့္သူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသူ႔ကို မေပးဘဲ မိမိအလုပ္ကုိ ကူညီမည့္သူအား ေပးျခင္းမွာ ဘက္လုိက္ျခင္းဟု မဆုိႏိုင္ပါ။
Shared from Ashin Ponnyavamsa (FB)
No comments:
Post a Comment