႐ုပ္ပြားပံုကား ဥေဒါင္းေပၚတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ စံေတာ္မူေနပံုျဖစ္၏။
ဆူးေလဘုရား ေဂါပဂအဖြဲ႔ဝင္ လူႀကီးမ်ားသည္ ထိုပံုေတာ္မ်ိဳးကို တစ္ခါမွ မေတြ႔ဖူးသျဖင့္
ဘုရားေပၚတြင္ အပူေဇာ္ခံ ထားသင့္/မထားသင့္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို ပင့္ဖိတ္၍ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾက၏။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္လည္း ထိုအခ်ိန္က ဆူးေလေစတီေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ ဆရာေတာ္တစ္ပါးပင္ ျဖစ္၏။
က်န္ဆရာေတာ္မ်ားက
‘အပူေဇာ္ခံထားလိုက္ပါ၊ တျခားဆင္ခံဘုရား၊ ျမင္းခံဘုရားတို႔ေတာင္ ရွိေနၿပီဟာပဲ၊
အခု ဥေဒါင္းခံဘုရားဆိုတာလည္း အထူးအဆန္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး’ ဟု မိန္႔ေတာ္မူၾက၏။
ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္က က်န္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေတာ္မူလွသည့္အျပင္
စာေရးဆရာတိုင္း လက္မလႊတ္တမ္း အသံုးျပဳေနရသည္
သုေတသန သ႐ုပ္ျပအဘိ္ဓာန္ က်မ္းျပဳ ဖ်ာပံုတိုက္သစ္ဆရာေတာ္ အရွင္ၾသဘာဘိဝံသထံသို႔
ရဟန္းပရိတ္၊ လူပရိသတ္အားလံုး၏ မ်က္လံုးမ်ားက တစ္ၿပိဳင္နက္လို ေရာက္သြားၾက၏။
ဆရာေတာ္ႀကီးထံမွ ေလးနက္ၾကည္လင္ေသာ စကားမ်ားသည္ တစ္ခြန္းခ်င္း ထြက္ေပၚလာ၏။
“ရဟန္းပုဂိၢဳလ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ အားလံုးအတြက္ ေတြးဆစရာတစ္ခုကိုေတာ့ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ပိဋကိတ္သံုးပံု၊ နိကာယ္ငါးရပ္ကို ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ တိရစာၦန္တစ္ေကာင္ေကာင္ စီးၿပီး ခရီးသြားတယ္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႔မိပါဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ ခရီးဘယ္ေလာက္ပင္ ေဝးေဝး
ေခ်ခၽြတ္ရမယ့္ ေဝေနယ်အတြက္ အခ်ိန္မီတယ္ဆိုရင္ ေျခလွ်င္ၾကြတာပဲမ်ားပါတယ္။
ေဝေနယ်အတြက္ ေျခလွ်င္ၾကြလို႔ အခ်ိ္န္မမီေလာက္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ အဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ ၾကြပါတယ္။
ေကာက္
တိရစာၦန္ေပၚကို တက္စီးဖို႔ မေျပာနဲ႔။ တိရစာၦန္ ကထားတဲ့ယာဥ္ကုိေတာင္ မစီးဖို႔ အာပတ္ပညတ္ထားပါတယ္။
မက်န္းမာျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရွိမွသာ စီးခြင့္ရွိပါတယ္။
ဒီလို အာပတ္ပညတ္ၿပီး တားေတာ္မူရတာက သတၱဝါအား လံုးေပၚမွာ အညီအမွ်ထားေတာ္မူတဲ့
‘မဟာက႐ုဏာေတာ္’ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္တယ္။ ႐ိုး႐ိုးက႐ုဏာမဟုတ္ပါဘူး။
မဟာတပ္ထားတဲ့ ‘ႀကီးက်ယ္တဲ့ က႐ုဏာ’ ပါ။
ဒီမဟာ က႐ုဏာႀကီးေၾကာင့္ပဲ ေလးအေခ်ၤကမၻာတစ္သိန္း ၾကာေအာင္ အဆင္းရဲအပင္ပန္းခံၿပီး
ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့တာပါ။
ဒီမဟာက႐ုဏာေတာ္ႀကီးကို အေလးဂ႐ုမျပဳလုိ႔ မရပါဘူး။
တိရစာၦန္စီးေနတဲ့ပံုေတာ္ေတြကို ထုလုပ္ေရးဆြဲျခင္းအားျဖင့္
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သတၱဝါတိုင္းအေပၚထားတဲ့ မဟာက႐ုဏာေတာ္ကို ထိခိုက္ေစာ္ကားရာ ေရာက္ပါတယ္။
ဘာသာျခားမ်ားကလည္း ဒီလိုပံုမ်ိဳးေတြကို ၾကည့္ၿပီး
‘ဗုဒၶဟာ သတၱဝါအားလံုးအေပၚမွာ သနားက႐ုဏာရွိတယ္လည္း ေျပာေသးတယ္၊ တိရစာၦန္ေပၚ တက္စီးတာပဲလား’ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးနဲ႔ ေထာက္ျပလာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီဥေဒါင္းခံ႐ုပ္ကို လက္သင့္ခံၿပီး ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္
ေနာင္ အခါမွာ က်ားခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ၊ သမင္ခံတ့ဲ႐ုပ္ပြားမ်ိဳးေတြ အေတာ္မသတ္ေအာင္ ေပၚလာႏို္င္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဥေဒါင္းခံတဲ့ ႐ုပ္ပြားကို ဒီအတိုင္း အပူေဇာ္ခံမထားဖို႔ ေျပာၾကားလုိက္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္၏ သဘာဝက်လွေသာ ၾသဝါဒေၾကာင့္
ေဂါပဂလူႀကီးမ်ားသည္ ဥေဒါင္းကိုဖယ္ထားၿပီး ႐ုပ္ပြားေတာ္ခ်ည္း သက္သက္သာလွ်င္ ယခုထက္တိုင္ အပူေဇာ္ခံထားပါသည္။
***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ ***
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)
ေထရဝါဒမွတ္ေက်ာက္ (ႏွာ- ၂၄~၂၆) မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပါသည္။
Shared from ေထရ၀ါဒ ရနံ႕ (FB)
No comments:
Post a Comment