Friday, October 6, 2017

မ်က္ရည္မ်ားျဖင့္ ေရစက္ခ်သူ


ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ကြၽန္ေတာ္ ရွင္ျပဳၿပီးၿပီလို႔ ထင္ေန ခဲ့တာ။ တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ရွင္မျပဳရေသးပါ။ အကယ္၍ ''မင္း ရွစ္ႏွစ္, ကိုးႏွစ္အရြယ္တုန္းက ရွင္ျပဳ ခဲ့တယ္မဟုတ္လား'' ဟု ေမးလာျငားအံ့၊ ဒီတုန္းက ကိုယ့္ကစားေဖာ္ေတြ ရွင္ျပဳၾကမယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္လည္း ရွင္ျပဳခ်င္လိုက္တာ။ အေဖ့ကိုရွင္ျပဳေပးဖုိ႔ ပူဆာေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူေရာၿပီး ရွင္ျပဳခဲ့ရတယ္။ ရွင္ မျပဳမီ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ တစ္လေလာက္ေနၿပီး သကၤန္း ေတာင္းေတြ က်က္ခဲ့ရတာ၊ မဂၤလသုတ္ေတြ က်က္မွတ္ ခဲ့ရတာ၊ သိမ္ေက်ာင္းထဲ ခို၊ ေခြး၊ လင္းႏို႔ေတြနဲ႔ အၿပိဳင္ ေဆာ့ကစားခဲ့ၾကတာကို ျမင္ေယာင္မိေသးေတာ့။
ရွင္ျပဳျခင္းဆိုတဲ့ အရာကို ဘာမွေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္းမရွိတဲ့ အရြယ္ေပါ့။
ဒီေန႔ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္သားေလး ဆယ့္သံုးႏွစ္ အရြယ္ကို ရွင္ျပဳေပးလိုက္ပါၿပီ။ ရွင္ျပဳပြဲမွာ ဆရာေတာ္ က တရားခ်ီးျမႇင့္ေဟာၾကားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ေဟာ ၾကားတဲ့တရားကို နာလိုက္ရေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘုရားတမိသြားတယ္။
ဘုရား ဘုရား ... တကယ္ေတာ့ ငါဟာ ရွင္ မျပဳရေသးပါလားလို႔ -
ေၾသာ္ - သားေလးကိုရွင္ျပဳမယ္ဆိုေတာ့ သားက ေျပာေသးတယ္-
''ေမာင္ရွင္ေလာင္းက သားတစ္ေယာက္တည္း လား အေဖ၊ သားအေဖာ္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ဆိုရင္ ေကာင္းမွာ'' တဲ့-
သားက ဖခင္ျဖစ္သူ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ေရာဂါေဝဒနာ ကို မသိရွာဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ေရာဂါက တျဖည္းျဖည္း တုိးတိုးလာေနတယ္။ ေနရမယ့္ရက္က တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ေလ်ာ့လာေနတာကို သားမသိရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္နဲ႔ တိုင္ပင္ကာ ခပ္ျမန္ျမန္ အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး သားတစ္ေယာက္တည္းကို ရွင္ျပဳလိုက္ရတာပါ။
ရွင္ျပဳအလွဴမွာ ဆရာေတာ္ေဟာၾကားတဲ့ တရား ကို နာၾကားလိုက္ရေတာ့ ေရစက္္ခြက္ကို ကိုင္ရင္း သား ကိုရင္ေလးကိုၾကည့္ၿပီး တိုးတိုးေလးေျပာေနမိတယ္။
''ယခု ရွင္ျပဳပြဲမွာ သားတစ္ေယာက္တည္းကို ရွင္ ျပဳေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရွင္ေလာင္းအျဖစ္ အေဖလည္း ပါပါတယ္။ ယခုပြဲဟာ သားနဲ႔အေဖ အတူတကြ ရွင္ျပဳ တဲ့ပြဲပါလို႔''
ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ဝမ္းသာပီတိမ်က္ရည္ဟာ ေရစက္ ခြက္ထဲမ်ား က်သြားေလမလား။ က်သြားလည္း မ်က္ရည္ နဲ႔ ေရစက္ခ်ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့လို႔ ႀကံဖန္ ေတြးမိပါရဲ႕။
x x x x x
ေၾသာ္ . . . ကြၽန္ေတာ့္ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း တေစ့တေစာင္းကို အစ္ကိုႀကီးကို ေျပာျပခ်င္ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေပခဲ့ ေတခဲ့တာေလးေတြကိုေပါ့။
ကြၽန္ေတာ္က အစိုးရသစ္ထုတ္္ေရး ဝန္ထမ္း တစ္ေယာက္ပါ။ သစ္တင္ကားႀကီးေတြကို ေမာင္းရတဲ့ ကားဆရာဆိုပါေတာ့ . . .
အလုပ္ထဲေရာက္ၿပီး မၾကာမီမွာ အေသာက္အစား ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့ရတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ က်က္မွတ္ ခဲ့ရတဲ့ ''အေသဝနာစဗာလာနံ ပ႑ိတာနၪၥေသဝနာ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ'' ဆိုတဲ့ မဂၤလာ တရားေတာ္ကလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ က်န္ ရစ္ခဲ့ပါၿပီ။
အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေတာ့လည္း သားေကြၽးမႈ၊ မယား ေကြၽးမႈထက္ ကိုယ္ေသာက္စားမူးယစ္ဖို႔ကိုပဲ ဦးစားေပး ခဲ့မိတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ မလိမၼာမႈ၊ မိုက္မဲမႈေတြေၾကာင့္ သားေယာက်္ားေလး ထြန္းကားအၿပီးမွာ အိမ္ေထာင္ ၿပိဳကြဲခဲ့ရတယ္။
ဒီလိုၿပိဳကြဲခဲ့ေပမဲ့လည္း ကြၽန္ေတာ္ဆိုတဲ့ေကာင္က အမွတ္မရွိပါဘူ။ အစြဲဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ျဖတ္ရခက္ ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ က်န္ခဲ့တဲ့ သားေလး ကိုေတာ့ ရွင္ျပဳႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက သားကိုရွင္ျပဳခဲ့တာ ရွင္ျပဳတယ္ဆို ႐ံုပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ သားေယာက်္ားေလးကို ရွင္ ျပဳေပးႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေတြးေလာက္ပဲ ရွိခဲ့တာပါ။ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးကို နားမလည္ခဲ့တာ အမွန္ ပါပဲ။
x x x x x
သို႔ေသာ္ အႏုတ္လကၡဏာျပေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ ဘဝကို အေပါင္းလကၡဏာျဖစ္လာေအာင္ ေျပာင္းလဲ ေပးခဲ့သူ ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ထက္ ငယ္ရြယ္သူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ကို လက္ထပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူရဲ႕ စည္း႐ံုးမႈ၊ ေဖ်ာင္းဖ် ေျပာဆိုမႈေတြေၾကာင့္ အရက္သမားဘဝက ကြၽတ္လြတ္ ခဲ့ရပါၿပီ။
ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ဒုတိယအိမ္ေထာင္သည္ဟာ ဘာသာ တရား ကိုင္း႐ႈိင္းသူျဖစ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း သူႏွင့္အတူ လိုက္ပါရင္း ေက်ာင္းကန္ဘုရားႏွင့္ ျပန္လည္ ရင္းႏွီး လာခဲ့ပါတယ္။
မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ေတြကို အက်ယ္တဝင့္ ေလ့လာႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ အဆိုပါ ပရိတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ဝိပႆနာ ဆက္ႏႊယ္ေနပံုေတြကိုလည္း သိခြင့္ရလာပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ျခင္းဟာ ပ႑ိတာနဥၥေသဝနာ ပညာရိွသူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းဖက္လုိက္ရသလိုပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကိုလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ယခင္ကလို ''ငါ့ကို ဘာမွလာမေျပာနဲ႔'' ဆိုတဲ့ ျပင္းထန္တဲ့ အယူအဆေတြ မရွိေတာ့ဘဲ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕လာတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဇနီးသည္ရဲ႕ ေျပာဆိုဆံုးမမႈေတြကို ၾကည္ျဖဴစြာ လက္ခံ လာတာကို ေတြ႕လာရတယ္။
ဒီလို ေျပာင္းလဲလာတာဟာ အရက္ရဲ႕ ေက်းကြၽန္ ဘဝက လြတ္ေျမာက္လာလုိ႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဓမၼေဒသနာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုမည့္သူတစ္ဦး၏ အေျခခံေျပာင္းလဲမႈလို႔ ဆိုရမလား။
x x x x x
အိမ္ေထာင္သက္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ သား ေယာက်္ားေလး ထြန္းကားခဲ့ျပန္ပါတယ္။
သားေလး ေက်ာင္းေနအရြယ္ ေရာက္လာခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္ေတြဟာ ဘာသာေရးဘက္ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ယိမ္းယိုင္ေနတာကို သတိထားမိေနပါ တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ တရားေခြေတြကို ကားနားတဲ့အခ်ိန္ေရာ၊ ကားေမာင္းေနရင္းေရာ နာျဖစ္ ေနတယ္။ ဝိပႆနာစာအုပ္ေတြလည္း ရွာေဖြဖတ္႐ႈ အားထုတ္ျဖစ္ေနပါတယ္။
ေၾသာ္ . . . ဘဝ ဘဝက ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ဖူး တဲ့ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္မ်ားက ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ အသက္ အပိုင္းအျခားကိုသိလို႔ လမ္းမမွားရေအာင္ လမ္းမွန္ ေပၚကို ဆြဲတင္ေနၾကသလားလို႔လည္း တစ္ခါတစ္ခါ ေတြးေနမိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္မွာ ႀကီးမားတဲ့ေရာဂါေဝဒနာရဲ႕ အစပ်ဳိးဝင္ေရာက္လာတာကို ဝင္ေရာက္လာမွန္း မသိဘဲ သာမန္အေမာေျပေဆး၊ အမူးေျပေဆးေလာက္ပဲ ေသာက္သံုးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အလုပ္လုပ္လိုက္ရင္ ၾကာၾကာမလုပ္ႏိုင္ဘဲ ေမာ လာတာတို႔၊ မူးလာတာတို႔၊ ရင္ဘတ္ထဲ ေအာင့္လာတာ တို႔ ျဖစ္ေပၚလာတာကို အသက္အရြယ္ေလးရလာလုိ႔ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာပဲ ဒါမွမဟုတ္ ယခင္က အေသာက္ အစားမ်ားခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေတြျဖစ္မွာပဲလို႔ ေတြး ထင္ခဲ့မိတာပါ။
အသက္ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ ရွစ္ဆယ္အရြယ္ေတြ က်န္းမာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြကို ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ ျမင္ရေတာ့ . . .
''ဒါနေတာ ေဘာဂဝါ၊ သီလေတာ သုခိတာ၊ ဘာဝနာေတာ နိဗၺဴတာ'' ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဝစနကို သတိရ ျပန္တယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အတိတ္က သီလတရားေတြ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကေတာ့ ယခုပစၥဳပၸာန္မွာ အသက္ရွည္ျခင္း စတဲ့ ခ်မ္းသာက်ဳိးကို ခံစားၾကရတာပဲလို႔ မုဒိတာပြားမိ ပါရဲ႕။
ကြၽန္ေတာ့္ခႏၶာကျပလာတဲ့ ေမာတာ၊ မူးတာ၊ ရင္ဘတ္ေအာင့္တာေတြဟာ ခဏတျဖဳတ္ ေရာက္လာ တဲ့ အာဂႏၲဳဧည့္သည္ေတြပဲလို႔ ထင္ခဲ့မိတာ၊ တကယ္ ေတာ့ ဒီေဝဒနာေတြဟာ ဧည့္သည္မဟုတ္ဘဲ ကြၽန္ေတာ့္ ကို အေသသတ္ဖို႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ရန္သူႀကီးေတြ ျဖစ္ေၾကာင္း အခ်ိန္ေႏွာင္းခါမွ သိလာရပါတယ္။
ဒါကလည္း အသက္ရွည္ရွည္ ေနရေလာက္ ေအာင္ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ သီလတရားက မလံုၿခံဳခဲ့လို႔ ျဖစ္မွာပါ။
ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ငါးဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ထဲ ေရာက္လာ ပါၿပီ။ ရင္ထဲေအာင့္တာ၊ နာတာက မသိသာေပမဲ့ ေမာတာကေတာ့ သိသာလာေနတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြရဲ႕ အႀကံေပးခ်က္အရ မႏၲေလးကို ေဆးျပဆင္းသြားခဲ့ပါတယ္။
ေဆး႐ံုႀကီးရဲ႕ ဓာတ္မွန္အေျဖက ထိတ္လန္႔ရင္ေမာ စရာပါပဲ။ အဆုတ္တစ္ေနရာမွာ ကင္ဆာအျမစ္တြယ္ ေနၿပီတဲ့ . . .
ေဆး႐ံုႀကီးမွာ ဆယ္ေလးငါးရက္ခန္႔ ခြဲစိတ္ကုသမႈ ခံၿပီး ေဖာင္းျပင္ကို ျပန္ခဲ့ပါတယ္ . . .
မႏၲေလးၿမိဳ႕က မဟာျမတ္မုနိကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးနဲ႔ မံုရြာၿမိဳ႕က ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားႀကီးတို႔ကို ေနာက္ဆံုး ဖူးေျမာ္ျခင္းအေနနဲ႔ ဖူးေျမာ္ခဲ့ရပါတယ္။
ေဖာင္းျပင္ေရာက္ၿပီး မၾကာမီမွာ ညာဘက္နား ရြက္ ေအာက္တည့္တည့္ လည္ပင္းနဲ႔ ပုခံုးအစပ္မွာ အက်ိတ္အဖုထြက္လာပါၿပီ။ ကင္ဆာအက်ိတ္ပဲ ျဖစ္မွာ ပါ။
ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ကင္ဆာေဝဒနာနဲ႔ ကြယ္လြန္သြား ၾကတာေတြ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ အျပင္ဘက္ တစ္ေနရာရာမွာ ကင္ဆာအက်ိတ္ ေပၚလာၿပီဆိုရင္ လပိုင္းမွ်သာ အသက္ရွင္ၿပီး ကြယ္လြန္သြားၾကတာ မ်ားပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္း ကင္ဆာအက်ိတ္ ေပၚလာၿပီ ဆိုေတာ့ . . .
အင္း . . . အလြန္ဆံုးေနရ ငါးလ, ေျခာက္လ ေပါ့။
လူတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာၿပီဆုိရင္ ေသစား ေသေစ အမိန္႔ဒီဂရီႀကီးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာတယ္လို႔ အေဖေျပာခဲ့ဖူးတာကို မွတ္မိေနပါေသးတယ္။
တစ္ေန႔ေန႔မွာ ေသရမယ္ဆိုတာကို သိေသာ္လည္း ခုလိုျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေလးငါးေျခာက္ဆယ္အရြယ္မွာ ေသရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မထားခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါ။
ဒါေပမဲ့လည္းေလ ... လူဆိုတာ ေနခ်င္လို႔လည္း မေနရ ...ေသခ်င္လို႔လည္း မေသရဆိုသလို ေနခ်င္ လို႔လည္း မေနရဆိုတဲ့ထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္ရွိေန ပါၿပီ။
ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ေသစားေသေစ အမိန္႔ဒီဂရီက ယခု လို ေျခာက္ဆယ္အရြယ္မွာ ေသရမယ္လို႔ ပါခဲ့ပံုရတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ဇနီးသည္ႏွင့္ တိုင္ပင္ကာ ဆရာေတာ္ကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၿပီး သားငယ္ကို အျမန္ဆံုးရွင္ျပဳေပးဖို႔ စီမံလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။
x x x x x
သားငယ္ ရွင္ေလာင္းဘဝနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အမွတ္ တရဓာတ္ပံု႐ိုက္ေတာ့ တစ္ႀကိမ္၊ ကိုရင္ဘဝေရာက္ၿပီး ကိုရင္ရဲ႕ ခမည္းေတာ္, မယ္ေတာ္အျဖစ္နဲ႔ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေတာ့ တစ္ႀကိမ္ ဇနီးသည္ရဲ႕မ်က္ဝန္းမွာ မ်က္ရည္ေတြ ဝိုင္းေနတာကို သတိထားမိလိုက္တယ္။
သူက ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ အသက္အပိုင္းအျခားကို သိေနတာကိုး။ ဝမ္းနည္းရွာေပမေပါ့။
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သားငယ္ ကိုရင္ဝတ္ၿပီး ဆရာေတာ္တရားေဟာ ေရစက္ခ်မွပဲ ေရစက္သြန္းခ်ရင္း မ်က္ရည္က်မိပါတယ္။ မ်က္ရည္က်တာကလည္း ဝမ္းနည္းလို႔မဟုတ္ပါ။ ဝမ္းသာလြန္းလို႔က်တဲ့ မ်က္ရည္ပါ လို႔ ဝန္ခံပါရေစ။
ဆရာေတာ္က ဘယ္လို တရားခ်ီးျမႇင့္သြားသလဲ ဆိုတာလည္း ကြၽန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ေျပာျပခ်င္ ေသးတယ္။ ဒါမွ ကြၽန္ေတာ္မ်က္ရည္က်ရတာကို သေဘာေပါက္မွာ . . ..
x x x x x
အေလာင္းေတာ္ သိဒတၴမင္းသားဟာ သက္ေတာ္ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးႏွစ္အရြယ္မွာ ထီးနန္းစြန္႔ၿပီး ေတာထြက္ ေတာ္မူခဲ့တယ္။ အေနာ္မာျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းကိုအေရာက္ အေနာ္မာသဲေသာင္ေပၚမွာ ပါလာတဲ့ သံလ်က္နဲ႔ သူရဲ႕ ဆံပင္ကို ပယ္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ နန္းေတာ္ က ဝတ္ဆင္လာတဲ့ မင္းသားအဝတ္အစားေတြကို ခြၽတ္ၿပီး ဃဋိကာရျဗဟၼာႀကီးဆက္သတဲ့ . . ..သကၤန္းကို ဆင္ျမန္းခဲ့တယ္ . . ..
ဘုရားသားေတာ္အျဖစ္ သကၤန္းဝတ္ရန္ ရည္ရြယ္ ၍ ျပဳလုပ္တဲ့ ေမာင္ရွင္ေလာင္းမ်ားဟာလည္း ဘုရား အေလာင္းေတာ္ရဲ႕ နမူနာအတုိင္း ပထမဦးစြာ ဆံပင္ကို ရိတ္ပယ္ရပါတယ္။ ဒုတိယအေနနဲ႔ အရပ္ထဲမွာ ဝတ္ဆင္ ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္အက်ား အက်ႌအဝတ္အစားေတြကို ခြၽတ္ၿပီး ဖန္ရည္စြန္းတဲ့ သကၤန္းကို ဆင္ျမန္းရတယ္။ တတိယအေနနဲ႔ သရဏဂံုသံုးပါးကို ပီသေအာင္ ရြတ္ဆို ရပါတယ္။ ေမာင္ရွင္ေလာင္းအေနနဲ႔ ဒီသံုးခုကို မပ်က္ မကြက္ျပဳလုပ္ရပါတယ္။
ဆံပင္ကို ဘာေၾကာင့္ပယ္ရသလဲ။ ဆံပင္ကို အမွီျပဳၿပီး တဏွာ၊ မာန၊ဒိ႒ိေတြ ဝင္ေရာက္ျဖစ္ေပၚ ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ရိတ္ပယ္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ ဆံပင္ေပၚမွာ သာယာမႈ စြဲလမ္းမႈ တဏွာျဖစ္၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ဒီဆံပင္ သူမ်ားနဲ႔မတူဘူး၊ ငါ့ဆံပင္က ပိုၿပီးေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ မာနျဖစ္၊ အဲဒီကေနၿပီး ငါ ...ငါဆိုတဲ့ ဒိ႒ိေတြ ျဖစ္ေပၚ လာၾကတယ္တဲ့။ အက်ႌအဝတ္အစားကလည္း ထိုနည္း အတုိင္းပဲ။ ငါ့အက်ႌေလးဆိုၿပီး စြဲလမ္းမႈတဏွာ၊ဒီအက်ႌ ဟာ မင္းတို႔အက်ႌနဲ႔ မတူဘူးဆိုတဲ့ မာန၊ ၿပီးေတာ့ ငါ ငါဆိုတဲ့ ဒိ႒ိေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအစြဲေတြ မျဖစ္ေပၚေအာင္ ဆံရိတ္ျခင္း၊ ပါလာတဲ့ အဝတ္အစားေတြခြၽတ္ၿပီး အဝါေရာင္သကၤန္းျဖင့္ လဲလွယ္ဝတ္ဆင္ျခင္း အမႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရွင္ျပဳတယ္၊ ရွင္ျပဳတယ္လို႔ ေျပာဆိုေန ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ရွင္ျပဳတယ္လို႔ ေခၚသလဲ။ ကိုရင္ ဝတ္ၿပီးျပန္ေတာ့ ရွင္သာမေဏတဲ့၊ ''ရွင္'' ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ဘာေၾကာင့္ အထူးတလည္ ထည့္သြင္း ေျပာဆိုရပါသလဲ။
ရွင္ျပဳတယ္ဆိုတာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာတရား ေတြ ရွင္သန္ပြားမ်ားေအာင္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္သာမေဏဆိုတာကေတာ့ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာတရားေတြ ရွင္သန္ပြားမ်ားေအာင္ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ေနသူလို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။
မိမိရဲ႕သားသမီးကို ရွင္ျပဳအလွဴ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ အလွဴရွင္မိဘမ်ားသည္လည္းပဲ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္တရားေတြ ရွင္သန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရသြားၾကပါၿပီ။ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း ကို ပို႔ေပးတဲ့ကူးတို႔သမားသည္ အျခားသူမ်ားကိုပို႔ေပးရင္း မိမိလည္း တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္သြားသလိုပါပဲတဲ့။
ဒီေနရာမွာ အထူးေျပာလိုတာကေတာ့ သဒၶါ တရားပါပဲ။ သဒၶါတရားရွိလို႔လည္း ဒါနေတြျပဳလုပ္ျဖစ္ ၾကတယ္။ သီလေတြ ေဆာက္တည္ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘာဝနာဘက္က်ေတာ့ သဒၶါတရားက အားေပ်ာ့သြား ၾကတယ္။ ထက္သန္တဲ့သဒၶါတရားေတြ ျဖစ္လာဖို႔ သတိ၊ ဝိရိယ၊ ပညာတို႔ရဲ႕ အကူအညီလိုတယ္ေပါ့။ ဗုဒၶသာသနာ နဲ႔ ႀကံဳႀကိဳက္တုန္း၊ ဝိပႆနာဘာဝနာ အားထုတ္ပံု အားထုတ္နည္းေတြကို ေဟာေျပာ ၫႊန္ျပႏိုင္တဲ့ ဆရာေကာင္းေတြ ကိုယ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိတုန္း အဲဒီ အခြင့္အေရးကို လက္မလႊတ္ေစခ်င္ဘူး။
အပါယ္ေလးပါး မလားေစတတ္၊ လူနတ္နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာအထူးကို ေပးစြမ္းႏိုင္တာက ဝိပႆနာ ဘာဝနာပဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားေပါ့။
ဝိပႆနာÓာဏ္နဲ႔ ႐ႈမွတ္မႈေတြ ကြၽမ္းက်င္လာၿပီ ဆိုရင္ သြား, ရပ္, ထိုင္, ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ ေလးပါးလံုး ဝိပႆနာနဲ႔ မလြတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ဝိပႆနာဆိုတာ ဘာနဲ႔ တူသလဲဆိုရင္ သေႏၶသားကို လြယ္ထားတဲ့ မိခင္နဲ႔ တူသတဲ့။ မိခင္ေလာင္းဟာ မိမိရဲ႕ သေႏၶသားကို ဘယ္မွာမွ ပစ္ခ်ထားလို႔မရဘဲ သြားေလရာ သယ္ေဆာင္ ရသလိုပဲတဲ့။ ဝိပႆနာဆိုတာလည္း တသီးတျခား မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာ အားလံုး ဝိပႆနာ ျဖစ္ေနတာပါတဲ့။
ဒါေၾကာင့္ ယခုလို ရွင္ျပဳအလွဴျပဳလုပ္ရာမွာလည္း ဝိပႆနာပါပါေစ၊ သီလေစာင့္ထိန္းရာမွာလည္း ဝိပႆနာပါပါေစ၊ ဝိပႆနာကို ေန႔,ည မကြာ ရွင္သန္ ပြားမ်ား အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစ။
x x x x x
ယခုလို ဆရာေတာ့္တရား နာၾကားလိုက္ရေတာ့ ရွင္ျပဳျခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို နားလည္လိုက္ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ သားႏွင့္အတူ ရွင္ျပဳေနပါလားလို႔ ခံစားရင္း ဝမ္းသာပီတိမ်က္ရည္က်မိတာပါ။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ ခႏၶာဟာ ၿငိမ္းခါနီး ဖေယာင္းတိုင္မီးေတာက္ကေလးလို ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အပ်က္ဘက္ေရာက္ေနတဲ့ ဒီခႏၶာႀကီး ျပန္ေကာင္းလာ ဖု႔ိဆိုတာ အနားမွာရွိေနတဲ့ ဇနီးမယား၊ သမီး၊ သားနဲ႔ ဘယ္ေဆြမ်ဳိး ဥာတိကိုမွ အားကိုးလို႔မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒီလို ဆင္ျခင္မိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ အားကိုးရမယ့္ အေဖာ္ အစစ္အမွန္ကို ေတြ႕လိုက္ပါၿပီး ကြၽန္ေတာ္ အားကိုးရမယ့္ အေဖာ္ဟာ ခႏၶာအျပင္မွာ မရွိပါဘူး။ ခႏၶာထဲက သတိ၊ ဝီရိယ၊ ပညာနဲ႔ သီလ၊ ဘာဝနာ ကုသိုလ္တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕ အသက္ဇီဝ ဆီမီးေတာက္ကေလး မၿငႇိမ္းမီ ဒီကုသိုလ္တရားေတြကို အထပ္ထပ္ဆင္ျခင္ ပြားမ်ားရပါေတာ့မယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ယူသြားႏိုင္တာကလည္း အဆုိပါ သတိ၊ ဝီရိယ၊ ပညာႏွင့္ ဒါန, သီလ, ဘာဝနာ ဆိုတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။
x x x x x
ကင္ဆာေရာဂါသည္ တစ္ဦး၏ ဖြင့္ဟေျပာဆိုမႈကို ခံစားေရးဖြဲ႕ပါသည္။

သိန္းေဆြ (ေဖာင္းျပင္)

No comments:

Post a Comment