Friday, October 6, 2017

သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ


အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာကၽြန္း)

သက္သတ္လြတ္ဆိုတာ သူတစ္ပါး အသက္ေသ လို႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သား၊ ငါး စသည္တို႔ စားသံုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းလို႔ ဆုိတယ္။ သား၊ ငါး စားသံုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရာမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွႏုိင္ပါတယ္။
က်န္းမာေရးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သတၱဝါေတြအေပၚ သနား က႐ုဏာျဖစ္၍ျဖစ္ေစ ေရွာင္ၾကဥ္တာကေတာ့ ေကာင္း ေသာေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းလို႔ ဆိုရပါမယ္။ အစြန္းမေရာက္ သြားဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ အသားစားမႈ မေရွာင္တဲ့လူေတြ ကို ေမတၱာတရားမရိွသူ၊ က႐ုဏာတရားမရိွသူလို႔ မစြပ္စြဲ မိေစဖို႔ပါပဲ။ စြပ္စြဲမိရင္ ကံႀကီးေတာင္ထိုက္သြားႏုိင္ပါ တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္တုိင္ပင္လွ်င္ အသားစားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အသက္သတ္လြတ္စားျခင္းသည္ ျမင့္ျမတ္ေသာက်င့္စဥ္ ႀကီး၊ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ မယူဆရပါဘူး။ ယူဆမိရင္ေတာ့ အယူမွားျဖစ္သြားၿပီး ဒိ႒ိျဖစ္မွန္း မသိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မဂၢင္မွအပ သံသရာက လြတ္မယ္လို႔ ယူဆတဲ့ အယူမွားမွန္သမွ်ဟာ သီလဗၺတုပါဒါန္ထဲဝင္ သြားၿပီး မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္သြားပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္က ေဒဝဒတ္ဟာ ရဟန္းေတြကို အသက္သတ္ လြတ္စားၿပီး ေတာမွာသာေနၾကရန္ ေလွ်ာက္ထားေပမဲ့ ဘုရားရွင္က လက္မခံခဲ့ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ ေဒဝဒတ္က မျဖစ္ႏုိင္မွန္းသိေပမဲ့ သံဃာသင္းခြဲဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တမင္လူၿပိန္းႀကဳိက္ ေအာင္လုပ္ခဲ့တာပါ။ သူ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ အတန္သင့္ ေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ဝါဒကို အထင္ႀကီးတဲ့ လူၿပိန္းအခ်ဳိ႕ သူ႕ေနာက္လုိက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေခါင္းပါးတဲ့ အက်င့္ကို အထင္ႀကီးတဲ့သူေတြအတြက္ သူ႔လုပ္ရပ္က ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုရမွာေပါ့။ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ခြင့္မရိွပါဘူး။ မိမိ ေျခေထာက္ ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အရင္းတည္ၿပီး သပိတ္ပိုက္ ကာ အိမ္စဥ္လွည့္ဆြမ္းခံ ဘုဥ္းေပးၾကရပါတယ္။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ သဒၶါဆြမ္းကို ခံယူရတာျဖစ္လုိ႔ အသား မစားပါဘူး၊ သက္သတ္လြတ္ပဲ စားတယ္လို႔ ေျပာေနလို႔ မရပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြ သက္သတ္လြတ္သာ သံုးေဆာင္ရမယ္လို႔ သတ္မွတ္ ခဲ့ပါက လူေတြကို မွီခိုရပ္တည္ေနရတဲ့အတြက္ ေရရွည္မွာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ လူဆိုတာ အစံုစားသတၱဝါျဖစ္လုိ႔ အသားကိုလည္း စားၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတြအတြက္ အသက္သတ္လြတ္ သီးသန္႔ခ်က္ျပဳတ္ေလာင္းလွဴရမယ္ ဆိုရင္ၾကာရင္ သဒၶါပ်က္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါဆိုသာသနာ ေရရွည္ ရပ္တည္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီလိုမျဖစ္ႏုိင္မွန္းသိလို႔ ခြင့္မျပဳခဲ့တာပါ။
ၾကည္ညဳိျခင္းဆုိတာက ...
သဒၵပသႏၷ(အသံကိုၾကည္ညဳိျခင္း)၊ အသံေကာင္း ေကာင္းေလးနဲ႔ တရားေဟာႏုိင္တဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးဆိုရင္ လူ ၾကည္ညဳိမႈမ်ားပါတယ္။ ဒါက သံုးပံုႏွစ္ပံုရိွတယ္။ ႐ူပပသႏၷ (႐ုပ္ရည္ကိုၾကည္ညဳိျခင္း)၊ ဥပဓိ႐ုပ္ရည္သန္႔သန္႔ခန္႔ခန္႔ ဆိုရင္လည္း ၾကည္ညဳိသူမ်ားပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဂုဏပသႏၷ(ဂုဏ္ သတင္းႀကီးတာကို ၾကည္ညဳိျခင္း)၊ ဘာဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူး ရိွတဲ့ပုဂၢဳိလ္၊ အရိယာႀကီး၊ ရဟႏၲာႀကီး စသျဖင့္ ဂုဏ္ သတင္းႀကီးေနရင္ လူဝိုင္းအံုတတ္ပါတယ္။ သတင္းႀကီး တဲ့အတုိင္း ဟုတ္မွန္ေနရင္ အက်ဳိးႀကီးေပမဲ့ အလိမ္ အညာဆိုရင္ေတာ့ သံသရာအတြက္ပါ ကိုယ္က်ဳိးနည္း တတ္ပါတယ္။ ဒါက ငါးပံုသံုးပံု ရိွတယ္။ လူခပသႏၷ (ေခါင္းပါးတဲ့အက်င့္က်င့္တာကို ၾကည္ညဳိျခင္း)၊ လူအထင္ႀကီးေအာင္ အသက္သတ္လြတ္တို႔၊ ေရဆြမ္း၊ သဲဆြမ္းစားတယ္ဆိုၿပီး ေနျပတာေတြလည္း ပါတယ္။ ဆြမ္းမဟုတ္တာကို ဆြမ္းလို႔ေျပာေနကတည္းက လိမ္ ေနပါၿပီ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က လူအထင္ႀကီးေအာင္၊ လာဘ္ရေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေတာမွာေတာင္ မေန ခုိင္းပါဘူး။ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္တာမ်ဳိးဆိုရင္ေတာင္ လူမသိေအာင္ ညအခါ မွသာ သြားၾကပါတယ္။ အလိုနည္းျခင္းဂုဏ္နဲ႔ျပည့္စံု ၾကပါတယ္။ ေခါင္းေခါင္းပါးပါးေနတာကို ၾကည္ညဳိတာက ဆယ္ပံုမွာကိုးပံု။ ဓမၼပသႏၷ(တရားသက္သက္ကိုသာ ၾကည္ညဳိျခင္း)၊ အင္မတန္ရွားတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ထင္ပါ တယ္။ ပုဂၢဳိလ္စြဲ၊ ဆရာစြဲကင္းကင္းနဲ႔ တရားကိုသာ အေလးျမတ္ျပဳတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကေတာ့ တစ္ေထာင္ မွာ တစ္ေယာက္လို႔ စာေတြမွာ ခြဲျပပါတယ္။ ဒီကေန႔ ေခတ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အခ်ဳိ႕အရာေတြနဲ႔ တုိင္းၾကည့္ ၾကေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္က သီဟစစ္သူႀကီး ဟာ နိဂႏၳနာဋပုတၱလို႔ေခၚတဲ့ ဂ်ိန္းတပည့္တစ္ဦးျဖစ္ပါ တယ္။ ဂ်ိန္းေတြဟာ အဝတ္မဝတ္ၾကဘူး။ တံုးလံုးေန ၾကတယ္။ ေရေသာက္ရင္ေတာင္ ေရထဲကပိုးေတြေသမွာ စိုးလို႔ဆိုၿပီး က်ဳိၿပီးသားေရမွေသာက္တယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သီဟစစ္သူႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံသြားၿပီး တရား နာပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုလည္း ၾကည္ညဳိသြားပါ တယ္။ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ေသာ ဥပသကာ အျဖစ္ခံယူလုိက္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ သံဃာ ေတာ္မ်ားကိုလည္း သူ႔အိမ္မွာ ဆြမ္းကပ္ဖို႔အတြက္ ပင့္ ဖိတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆြမ္းဟင္းအတြက္ အလိုလိုျဖစ္လာတဲ့ အသားကိုသယ္ယူခ်က္ျပဳတ္စီမံပါတယ္။ သီဟစစ္သူႀကီး ကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ႈံးလုိက္ရတဲ့ ဂ်ိန္းေတြဟာ ဒီသတင္းကို ၾကားေတာ့ ၿမဳိ႕ထဲကို လွည့္လည္ၿပီး ''သီဟစစ္သူႀကီးဟာ ကြၽဲေတြ၊ ႏြားေတြကို သတ္ၿပီး ရဟန္းေဂါတမကို ဆြမ္း လုပ္ေကြၽးေနပါတယ္။ ရဟန္းေဂါတမကလည္း မိမိကို ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္တဲ့အသားကို သိလ်က္နဲ႔ စားေနတယ္'' လို႔ ေၾ<ြကးေၾကာ္ၾကတယ္။ သီဟစစ္သူႀကီးကၾကားေတာ့ နိဂႏၳေတြဟာ သူမ်ားအျပစ္အလြန္ေျပာၾကတယ္။ ေသ ေစလိုတဲ့ေစတနာနဲ႔ ငါတုိ႔ကအသတ္မခုိင္း၊ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾကပါေစဆိုၿပီး သေဘာထားလုိက္တယ္။
ဒီကိစၥကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကသိေတာ့ သူေတာ္ ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ျမင္သား၊ ၾကားသား၊ သံသယရိွတဲ့အသားကို မစားခုိင္းခဲ့ပါဘူး။ မိမိအေရွ႕မွာ သတ္တာကိုျမင္တာ၊ ၾကားတာ၊ မိမိအတြက္ ရည္စူးၿပီး သတ္ေလသလားလို႔ သံသယရိွတဲ့အသားေတြကို ေရွာင္ ခုိင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူ၊ ေခြး၊ ျမင္း၊ ဆင္၊ သစ္၊ က်ား၊ ဝံ၊ ျခေသၤ့၊ ေျ>ြမ၊ ေအာင္း ဆိုတဲ့ အသားႀကီး ဆယ္မ်ဳိးကိုလည္း မစားခုိင္းပါဘူး။ မစားခုိင္းရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က လူအသားက ဇာတ္တူသားမို႔လို႔ ျဖစ္တယ္။ ဆင္၊ ျမင္းသားက မင္းတုိ႔၏ ဘ႑ာမို႔လို႔ ျဖစ္တယ္။ ေခြးသား၊ ေျ>ြမသားက စက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာဖြယ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ က်န္တဲ့အသားငါးပါးက မိမိတို႔ကို မႏွိပ္စက္အပ္ေစရန္နဲ႔ ေဘးရန္ကင္းေစရန္ အတြက္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆရာမ်ားဆိုၾကတယ္။ သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္တဲ့ ရဟန္းေတြကိုေတာ့ သားငါးအညႇီေၾကာင့္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မွာစိုးလို႔ မစားခုိင္းပါဘူး။ ဒီအေျခအေနေတြကလြတ္ရင္ အသားစားဖို႔ခြင့္ျပဳခဲ့ပါ တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္က အညႇီအေဟာက္ ကိုေရွာင္ၿပီး အသက္သတ္လြတ္စားကာ မိမိတို႔ကိုယ္ကို အရိယာအျဖစ္ အထင္ေရာက္ေနတဲ့ အာမဂႏၶရေသ့ေတြ ရိွပါတယ္။ ရေသ့ေတြက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို တန္ခိုးႀကီး လို႔ အထင္ႀကီးေလးစားၾကေပမဲ့ အသားစားမႈကို မေရွာင္ တဲ့အတြက္ သူတို႔လို ရဟႏၲာေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္က အညႇီအေဟာက္ဆိုတာ အသားကိုေခၚတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိေလသာကိုသာ အညႇီ အေဟာက္လို႔ ေခၚတာလို႔ ေဟာပါတယ္။ ၾကက္သားမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကန္ဇြန္းရြက္ေၾကာ္ကိုလည္း တဏွာ ေလာဘနဲ႔စားရင္ အညႇီအေဟာက္ပါပဲ။ အသားေတာ့ ေရွာင္ၿပီး အသား အလြမ္းေျပေလး အသားတုဆိုၿပီးေတာ့ လုပ္စားတတ္ၾကပါေသးတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေပါ့။ သတၱဝါအသားေတာ့ မစားဘူး။ သတၱဝါေတြကရတဲ့ သားေရအိတ္၊ သားေရအက်ႌ၊ ခါးပတ္၊ ပိုက္ဆံအိတ္ ေတြကိုေတာ့ သံုးေနၾကတာ သင့္ေတာ္ပါ့မလား။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးလက္ထက္က ႏြားသားေရွာင္၊ မစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖို႔ လႈံ႕ေဆာ္ခဲ့ပါ တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ႏြားေတြဟာ လူေတြအသက္ ဆက္ဖို႔ အစားအစာအတြက္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ဳိးရာမွာ အသံုးျပဳေနၾကလို႔ ေက်းဇူးရွင္အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး မစားၾကဖို႔ ေဆာ္ၾသခဲ့တာပါ။ အက်င့္ျမတ္ႀကီးတစ္ခု အေနနဲ႔ ယူဆၿပီး စည္း႐ံုးခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ ေတာ့ အရသာဆိုတဲ့ ရသာ႐ံုဟာ အာ႐ံုတစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။ အာ႐ံုဟာ ဒုကၡသစၥာပါ။ သူ႔ကိုဥာဏ္နဲ႔ ပိုင္းျခားၿပီး စားရပါမယ္။ မၿမဲတရား၊ သူ႔ေၾကာင့္ျဖစ္တည္ ႀကီးပြားလာတဲ့ ခႏၶာသည္လည္း အပုပ္ေကာင္သက္သက္ အသုဘမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ဒီလိုဆင္ျခင္ၿပီးစားရင္ ရသတဏွာ ပါးလာပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အစားအစာေပၚမွာ တဏွာနည္းေအာင္ ဥပမာေလးျပ ဆံုးမခဲ့ပါတယ္။ သားအမိ၊ သားအဖသံုးေယာက္ ခရီး တစ္ခုကို ထြက္တယ္။ ကႏၲာရႀကီးကို ျဖတ္ရမယ္။ ပါလာ တဲ့ ရိကၡာကလည္း ကုန္ၿပီ။ ဒီေတာ့ ေယာက်္ားျဖစ္သူက သူ႕ရဲ႕အသားကိုစားၿပီး ခရီးဆက္ၾကဖို႔ ေျပာတယ္။ မိန္းမ လုပ္သူကလည္း သူ႕ရဲ႕အသားကိုစားၿပီး သြားဖို႔ေျပာတယ္။ ဒီလိုေျပာရင္း သူတို႔ရဲ႕သားငယ္ေလးကို တစ္ေယာက္ လက္က တစ္ေယာက္ ေျပာင္းခ်ီရာမွာ အပူဒဏ္နဲ႔ အာဟာရျပတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ကေလးဟာ ေသသြား ပါတယ္။ မိဘျဖစ္သူေတြဟာ မတတ္သာတဲ့အဆံုး သူတို႔ရဲ႕ကေလးအေသေလးရဲ႕ အသားကိုစားၿပီး ခရီး ဆက္ၾကရပါေတာ့တယ္။ ဒီအသားကို စားတုိင္းစားတုိင္း မ်က္ရည္က်ရပါတယ္။ ဒီအသားအေပၚ တြယ္တာ တပ္မက္မႈမရိွႏုိင္ပါဘူး။ ဒီသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ မိမိတို႔စားတဲ့ အစာအေပၚမွာ တပ္မက္မႈနည္းေအာင္ ဆင္ျခင္ၿပီး စား ရပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ ဆြမ္းသံုးတဲ့အခါ ပစၥေဝကၡဏာ ဆင္ျခင္ၿပီး သံုးရပါတယ္။ ''ဤ အစား အစာသည္ ကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးရန္ မဟုတ္၊ ကိုယ္ခႏၶာလွပၿပီး ျပည့္ျပည့္ၿဖဳိးၿဖဳိး တင့္တယ္ ၾကည့္ ေကာင္းေစရန္မဟုတ္၊ ခႏၶာကိုယ္ က်န္းမာသန္စြမ္း၍ အသက္ရွည္၊ အနာမဲ့ကာ၊ ေဝဒနာအေဟာင္းမ်ား ေပ်ာက္၍ ေဝဒနာအသစ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေစရန္၊ ပရိယတ္, ပဋိပတ္အက်င့္ျမတ္ဆုိေသာ ျမတ္ဘုရား သာသနာကို က်င့္ႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဆင္ျခင္ သံုးေဆာင္ၾကရပါ တယ္။ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔စားရင္ ၾကက္သားျဖစ္ျဖစ္၊ ကန္ဇြန္းရြက္ျဖစ္ျဖစ္ အတူတူပါပဲ။ လူေတြလည္း ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ထားေပါ့။ ေလာကအက်ဳိး၊ သာသနာ အက်ဳိး ထမ္းရြက္ဖို႔ဆိုရင္ က်န္းမာေရး ေကာင္းေနဖုိ႔ လုိပါတယ္။ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ သင့္တင့္မွ်တတဲ့ အာဟာရလုိပါတယ္။ က်န္းမာေရးအရ အသားစား ေရွာင္တာ၊ မႀကဳိက္လို႔ မစားတာကေတာ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ယၾတာလိုလို၊ အဓိ႒ာန္လိုလိုနဲ႔ေတာ့ ဟိုအသားေရွာင္၊ ဒီအသားေရွာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ အလိုနည္းေအာင္၊ တဏွာပါးေအာင္ အစားေရွာင္တာ လား၊ အလိုႀကီးလို႔ အသားစားေရွာင္တာကို ခုတံုးလုပ္ တာလားဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္တုိင္သာ အသိဆံုးျဖစ္မွာပါ။

အရွင္ပညာသီရိ(ရမၼာကြၽန္း)

No comments:

Post a Comment