Saturday, October 7, 2017

ေရြ႕


တကၠသိုလ္စိုးေထြး(စလင္း-ကန္ျပား)

ကမၻာေပၚတြင္ ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက ထင္ရွားေသာ ေနရာမ်ား၊ ကမၻာ့တုိက္ႀကီးမ်ား၊ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သိပၸံ ပညာမ်ား ထြန္းကားခဲ့ေသာေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သဘာဝတရား ၏ ထူးဆန္းစြာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေၾကာင့္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ၾကသည့္ အမ်ားစုမွာ သမုဒၵရာတို႔၏ ေျပာင္းလဲ မႈေၾကာင့္ သမုဒၵရာေရေအာက္သို႔ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ၾကသည္။
ေရေအာက္သို႔ နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ေသာအရာမ်ားထဲတြင္ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားသာမက ကမၻာ့တုိက္ႀကီး မ်ားလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ ပညာရွင္ မ်ားက ေရေအာက္သို႔ နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာ ကမၻာ့ တုိက္ႀကီးေလးခုရိွသည္ဟု ယူဆ ထားၾကသည္။ ယင္းတို႔မွာ (၁) အတၱလႏၲစ္ (Atlantis) ၊ (၂) လမူးရီးယား (Lamuria)၊ (၃) မူး (Mu) ၊ (၄) ေအဗလြန္ (Abalon) တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔အျပင္ အျခား သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္တုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ားလည္း ရိွေသးသည္။ ေအဒီ (၇၉)ခု လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၇ဝဝ-ေက်ာ္က ပြန္ပီအုိင္ (Pompei) ၿမဳိ႕ေတာ္ႏွင့္ ဟာၾကဴေလနီယမ္ (Herculaneum) ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီး ႏွစ္ခုစလံုးတို႔မွာ မီးေတာင္ေပါက္ ကြဲၿပီး ေခ်ာ္ရည္ပူႏွင့္ ျပာမႈန္႔မ်ား ဖံုးအုပ္ခံခဲ့ရသည္။ လူေပါင္း သိန္း ႏွင့္ခ်ီၿပီးလည္း ေသဆံုးခဲ့ၾကရသည္။ ၿမဳိ႕ေရာ လူမ်ားပါ ေခ်ာ္ရည္ပူႏွင့္ ျပာမႈန္႔မ်ားေအာက္ ေပ်ာက္ကြယ္ ခဲ့ၾကရသည္။
မီးေတာင္မွ ထြက္က်လာေသာ ေခ်ာ္ရည္ပူႏွင့္ ျပာမႈန္မ်ားမွာ (၁၅) ေပမွ ေပ(၃ဝ)ထိ ရိွသည္ဟု ဆုိ သည္။ ထို႔အျပင္ မြန္ဂိုအင္ပါယာ တစ္ခုျဖစ္ေသာ ဂ်င္ဂ်စ္ခန္၏ မင္း ေနျပည္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ ကရာဂိုရမ္ (Kaya Kayan) ၿမဳိ႕ေတာ္ႀကီးမွာ လည္း ဂိုဘီသဲကႏၲာရႀကီးအတြင္းမွ သဲမုန္တုိင္းမ်ား တိုက္ခတ္လာေသာ ေၾကာင့္ သဲထုႀကီးေအာက္စံုးစံုးျမဳပ္ ကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရသည္။ ထို႔အတူ ပင္လယ္ေရ၏သဘာဝ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ေရေအာက္သို႔ ေရာက္ရိွသြားေသာ တိုက္ႀကီးမ်ား၊ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ား ရိွသည္အနက္မွ အႏၲလႏၲစ္တုိက္ႀကီးတစ္တုိက္လံုး ေရေအာက္သို႔ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္မွာလည္း အထင္အရွား ပင္ ျဖစ္သည္။ အႏၲလႏၲစ္တုိက္ႀကီး နစ္ျမဳပ္သြားစဥ္က ကမ္းေျခႏွင့္ အနီး ကပ္ဆံုး ရိွေနၾကသူမ်ားမွာ (၆)မိနစ္ ခန္႔အတြင္းမွာပင္ လူေပါင္း (၆ဝဝဝဝ) ေက်ာ္တို႔ တစ္ၿပဳိင္နက္တည္း ေသေက် ပ်က္စီးခဲ့ရသည္ဟု အဆိုရိွ သည္။ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာ တုိက္ ႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို ေရွးႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက ယခုအခ်ိန္ထိ ပညာရွင္မ်ား၊ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက သုေတသနျပဳ ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီး ေနာက္ ျဖစ္ႏုိင္စရာရိွေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ၾကသည္။
ယခုအခ်ိန္မွာလည္း သဘာဝ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈမ်ားမွာ သည္ ထက္ပို၍ ဆိုးလာစရာ ရိွေနသည္။ အိုဇုန္းလႊာေပါက္ကြဲမႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ ေစ၊ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္မ်ား ပိုမ်ား လာေသာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ေလဆာ ေရာင္ျခည္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေစ၊ သိပၸံပညာရွင္ႀကီးမ်ားပင္ အမည္ မတပ္ရေသးသည့္ အစိမ္းႏု ေရာင္ျခည္မ်ား က်ေရာက္လာေသာ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေစ ေျမာက္ဝင္႐ိုးစြန္းရိွ ေရခဲျပင္ ကႏၲာရႀကီး တျဖည္းျဖည္း ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္သြားဖို႔ ရိွေန သည္။ ေရခဲျပင္ႀကီး အရည္ေပ်ာ္ သြားသည္ႏွင့္ ထိုေရမ်ားသည္ ပင္လယ္ထဲသို႔ေရာက္ၿပီး သမုဒၵရာ ေရမ်က္ႏွာျပင္မွာ တျဖည္းျဖည္းျမင့္ တက္လာေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ပင္လယ္ကမ္းေျခသမုဒၵရာႏွင့္နီး ေသာ ၿမဳိ႕ႀကီးေတြ ေရလႊမ္းခံရၿပီး အတၱလႏၲစ္ျမဳပ္သကဲ့သို႔ နစ္ျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္မွာ အေသ အခ်ာပင္ ျဖစ္သည္။ အာရွတုိက္ အေရွ႕ေတာင္ပိုင္းမွာ ရိွသည့္ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ဂ်ာဗားကြၽန္း၊ ဆုမၾတာကြၽန္းတို႔ဆို လွ်င္ ေရွးအခါက ယခုလို ပင္လယ္ ေရျခားေနျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ေျမျပင္ တဆက္တစပ္တည္း ရိွေနခဲ့ၾက သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ေရေအာက္ မွာရိွသည့္ မီးေတာင္မ်ား မၾကာခဏ ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ရာမွ ေျမျပင္အခ်ဳိ႕ သမုဒၵရာေအာက္သို႔ ေရာက္ကုန္ၿပီး ယခုလို ကြၽန္းစုေတြျဖစ္ကုန္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ယင္းသို႔ ကမၻာတိုက္ႀကီးမ်ား၊ ၿမဳိ႕ႀကီးမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း သည္ ၾသကာသေလာက၏ ေရြ႕လ်ားမႈ (လႈပ္ရွားမႈ၊ ေျပာင္းလဲမႈ) ပင္ျဖစ္သည္။ ၾသကာသေလာက ဟူသည္ သစ္ပင္ေတာေတာင္ ေရ ေျမႏွင့္ တိုက္တာအိုးအိမ္စသည့္ သက္မဲ့ေလာကကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ သည္။ ကမၻာ့မွတ္တမ္းအရ ျမန္မာ ျပည္၏ ဒုတိယၿမဳိ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕သည္ ကမၻာ့ေရရွည္ တည္တံ့မည့္ ၿမဳိ႕မ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ သည္။ အျခားေသာ ျမန္မာျပည္ရိွ ရန္ကုန္စသည့္ၿမဳိ႕မ်ားႏွင့္ အျခား ႏုိင္ငံမွ ၿမဳိ႕မ်ားသည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္း ၾကာျမင့္သည့္အခါ ပ်က္သုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ေလာကသဘာဝအရ ေရြ႕ေလ်ာသြား ၾကမည္။ (ဝါ) အစဥ္မတည္ၿမဲဘဲ ပ်က္သုဥ္းသြားၾကမည္ ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္ႏွင့္ ပင္လယ္သမုဒၵရာမ်ားသည္လည္း ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ေသာင္းၾကာ ျမင့္လာပါက ျမစ္ေၾကာင္းေျပာင္း ျခင္း၊ တိမ္ေကာျခင္းစသည္ျဖင့္ မူလ အေျခအေနမွ ေရြ႕လ်ားသြားၾက မည္သာ ျဖစ္သည္။
ၾသကာသေလာကအျပင္ အျခားေသာေလာကတစ္ခုမွာ သတၱ ေလာကျဖစ္သည္။ သတၱေလာက ဟူသည္ လူ၊ နတ္ျဗဟၼာ ေခြးဝက္ ၾကက္ငွက္စသည့္ သက္ရိွသတၱဝါမ်ား ကို ဆိုလိုသည္။ ထိုသတၱေလာက ဟူသည့္ သက္ရိွသတၱဝါတို႔သည္ လည္း အစဥ္မတည္ၿမဲဘဲ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲလႈပ္ရွားေနသည္သာ ျဖစ္ သည္။ ဥပမာ လူဆိုပါစို႔။ လူသည္ ေမြးကင္းစအရြယ္မွ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးျပင္းလာသည့္အခါ သြားလာ ေဆာ့ကစားသည့္အရြယ္သို႔ ေရာက္ လာသည္။ ယင္းသည္ ေမြးကင္းစ အရြယ္မွ သြားလာေဆာ့ကစားသည့္ အရြယ္သို႔ လူဟူသည့္ သတၱေလာက ၏ ေရြ႕ေလ်ာမႈပင္ ျဖစ္သည္။ သြားလာေဆာ့ကစားသည့္အရြယ္သို႔ ေရာက္လာျခင္းသည္ ေမြးကင္းစ အရြယ္၏ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမႈ(ဝါ) ေရြ႕ေလ်ာမႈပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ သြားလာေဆာ့ကစားသည့္အရြယ္မွ ေက်ာင္းေန(ပညာသင္ယူ)သည့္ အရြယ္သို႔ ေရြ႕လ်ားသြားျပန္သည္။ ပညာသင္ယူသည့္အရြယ္မွ အလုပ္ ဝင္သည့္အရြယ္သို႔ ေရြ႕လ်ားသြားျပန္ သည္။ အလုပ္ဝင္သည့္အရြယ္မွ အိမ္ေထာင္ျပဳသည့္အရြယ္သို႔ ေရြ႕လ်ားသြားျပန္သည္။ ထိုမွဆက္၍ အိုသည့္အရြယ္၊ နာသည့္အရြယ္၊ ေသသည့္အရြယ္သို႔ အစဥ္အတုိင္း ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲသြားရသည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ လူ႔ေလာကႀကီး ကို ပထမအရြယ္၊ ဒုတိယအရြယ္၊ တတိယအရြယ္ အရြယ္သံုးပါးရိွ သည္ဟု သတ္မွတ္ထားသည့္အျပင္ လူ႔သက္တမ္းကိုလည္း (၇၅)ႏွစ္ သက္တမ္းဟု သတ္မွတ္ထားၾက သည္။ ေမြးဖြားသည္မွစ၍ ၂၅-ႏွစ္ အတြင္းကို ပထမအရြယ္ဟု သတ္မွတ္သည္။ ပထမအရြယ္ (၂၅) ႏွစ္မွ ေရြ႕လ်ားၿပီး ဒုတိယအရြယ္ (၄၅)ႏွစ္သို႔ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲသြား ျပန္သည္။ တစ္ဖန္ဒုတိယအရြယ္ (၄၅) ႏွစ္မွသည္ တတိယအရြယ္ (၇၅)ႏွစ္အရြယ္သို႔ ေရြ႕လ်ား ေျပာင္းလဲသြားျပန္သည္။ ထို႔အျပင္ ေမြး၊ အို၊ နာ၊ ေသဟု အဆင့္ ေလးမ်ဳိးခြဲ၍လည္း လူ(ဝါ) သတၱ ေလာက၏ ေရြ႕ေလ်ာမႈကို သိႏုိင္ သည္။ ေမြးဖြားသည့္အရြယ္မွ အိုျခင္းသို႔ ေရြ႕ေလ်ာသြားရသည္။ နာသည့္အရြယ္မွ ေသသည့္အရြယ္ သို႔ ေရြ႕လ်ားေျပာင္းလဲသြားရသည္။ အိုသည့္အရြယ္မွ နာသည့္အရြယ္သို႔ ေရြ႕ေလ်ာေျပာင္းလဲသြားရသည္။ ဤသည္တို႔မွာ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ ၾကက္၊ ငွက္၊ ဝက္ စသည့္ သတၱ ေလာက၏ ေရြ႕ေလ်ာေျပာင္းလဲမႈပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ သခၤါရေလာက၏ အစဥ္မတည္ၿမဲဘဲ ေရြ႕ေလ်ာေျပာင္းလဲ မႈလည္း ရိွေသးသည္။ ယင္းမွာ စိတ္ ႏွင့္႐ုပ္တို႔၏ အတည္မၿမဲ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲေနမႈပင္ ျဖစ္သည္။ စိတ္ ႏွင့္႐ုပ္ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရိွသည့္အနက္ စိတ္ သည္ မ်က္စိတစ္မွိတ္, လွ်ပ္တစ္ျပက္ အတြင္းမွာပင္ ကုေဋတစ္သိန္းမက ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာႏုိင္စြမ္း ရိွသည္။ ႐ုပ္မွာမူ မ်က္စိတစ္မွိတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာပင္ ကုေဋ ငါးေထာင္မက ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာႏုိင္စြမ္းရိွသည္။ ဤ႐ုပ္ ဤနာမ္ဟုပင္ လက္ညႇဳိးထိုးျပ၍ မရ ႏုိင္ေလာက္ေအာက္ပင္ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္းရိွသည္။ ဤ႐ုပ္ဟု လက္ညႇဳိးထိုးျပဖို႔ ႀကံရြယ္ေနစဥ္မွာ ပင္ ဤ႐ုပ္သည္ မရိွေတာ့ဘဲ ႐ုပ္ အသစ္အစားထိုး၍ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲေနေပသည္။ ထို႐ုပ္အသစ္ ကိုလည္း 'ဤသည္ကား ႐ုပ္အသစ္' ဟု လက္ညႇဳိးညႊန္ျပဖို႔ ႀကံရြယ္ ေနစဥ္မွာပင္ ထို႐ုပ္အသစ္သည္ ေဟာင္းႏြမ္းခ်ဳပ္ပ်က္ၿပီး ေရြ႕ေလ်ာ သြားၿပီျဖစ္သည္။ နာမ္တရား(ဝါ) စိတ္မွာမူကား မ်က္စိတစ္မွိတ္, လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာပင္ ကုေဋ တစ္သိန္းမက ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာသြားၿပီ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဤနာမ္(ဝါ) ဤစိတ္ဟု လက္ညႇဳိး ညႊန္ျပဖို႔ရန္ ပို၍ပင္ ခဲယဥ္းေပလိမ့္ မည္။ ဤသည္မွာ သခၤါရေလာက၏ အတည္မၿမဲ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာေနမႈပင္ ျဖစ္သည္။
ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာ ေနမႈမွ လြတ္ကင္းေသာ အရာကား နိဗၺာန္ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္သည္ ဘံုဘဝ၊ ဘံုဌာနတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ တဏွာကုန္ဆံုး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တဏွာသည္ ဘဝဟူသည့္ ခႏၶာအိမ္ကို ေဆာက္လုပ္ႏုိင္စြမ္း ရိွသည္။ တဏွာေၾကာင့္ ဘဝသစ္ မ်ား ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေပၚေန ျခင္းျဖစ္သည္။ တဏွာသည္ ေလာဘ ျဖစ္သည္။ ေလာဘသည္ ေစတသိက္ (ဝါ) နာမ္တရားျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တဏွာ(ေလာဘ) သည္လည္း မ်က္စိတစ္မွိတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္းမွာပင္ ကုေဋ တစ္သိန္းမက ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာေနေပသည္။ တဏွာ ကိုယ္တုိင္က ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာေနေသာေၾကာင့္ ယင္း တဏွာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဘဝသည္လည္း ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာေနမည္မွာ ေျပာဖြယ္ပင္ မလိုေတာ့ၿပီ။ ဘဝမရခ်င္လွ်င္ တဏွာခ်ဳပ္ၿငိမ္းေအာင္ အားထုတ္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ အားထုတ္ရမည့္ က်င့္စဥ္မွာ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို အားထုတ္၍ တဏွာကုန္ဆံုးခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားလွ်င္ ဘဝဟူသမွ်အားလံုးတို႔မွ အၾကြင္းမဲ့ လြတ္ေျမာက္သြားေပလိမ့္မည္။ ဘဝ မရိွေတာ့လွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕လ်ားေနမႈလည္း မရိွႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ စင္စစ္ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲ ေရြ႕လ်ား ေနမႈသည္ မၿမဲျခင္း-အနိစၥ၊ ဆင္းရဲ ျခင္း-ဒုကၡ၊ အစိုးမရျခင္း-အနတၱ တရားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ လွ်င္ ဒုကၡတစ္မ်ဳိးတည္းသာ ျဖစ္ သည္။ နိဗၺာန္သည္ ျဖစ္ပ်က္ ေျပာင္းလဲေရြ႕လ်ားေနသည့္ တရား မဟုတ္။ ဘယ္ေသာအခါမွ ေျပာင္းလဲမသြားေသာတရား ျဖစ္ သည္။ မေရြ႕မွသာ ဒုကၡအားလံုးမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး ခ်မ္းသာအစစ္ကို ရႏုိင္ေပသည္။ ေရြ႕ေနသမွ် ဒုကၡမွ မလြတ္ႏုိင္ၿပီ။ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေရြ႕ေလ်ာေနမႈမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို သာသနာႏွင့္ႀကဳံတုန္း အားသြန္ ခြန္စိုက္ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ားသင့္သည္ဟု တိုက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။

တကၠသိုလ္စိုးေထြး
(စလင္း-ကန္ျပား)

No comments:

Post a Comment