Sunday, February 5, 2012

အကဲခတ္ၿခင္း အတတ္ပညာ

တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ သူက ကုိယ့္ကုိ အကဲျဖတ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားေတာ့ ကုိယ္က သူ့ကုိ အကဲျဖတ္ၾကည့္တယ္။ တစ္ရံတစ္ခါမ်ားမွာ သူေကာ ကုိယ္ေကာ အကဲျဖတ္ေနမိၾကတယ္။ ရံခါအခ်ိန္မ်ားၾကေတာ့လဲ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ အကဲမျဖတ္ျဖစ္ၾကဘဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့နဲ့ ျပီးသြားၾကတယ္။

သူသူကုိယ္ကုိယ္ အသက္ရွင္သန္ေနထုိင္ၾကတဲ့ ဒီကမၻာေျမၾကီးေပၚမွာ တစ္ေနရာရာမွာ ဆုံဆည္းမိၾကျပီဆုိယင္ ခုနက ေျပာခဲ့သလုိ့ စုံးစမ္းအကဲျဖတ္မႈေတြ သိစိတ္ကျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ မသိစိတ္ကျဖစ္ျဖစ္ အကဲျဖတ္စုံစမ္းေနတတ္ၾကတာပါ။ဆုံဆည္းၾကတယ္ဆုိတာကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိမွာပါ။



အခ်ဳိ့ကလည္း လူကုိယ္တုိင္ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ့ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပါ။ အခ်ဳိ့ကေတာ့ အသံကေန တစ္ဆင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ဳိ့က်ေတာ့ စာေတြမွတစ္ဆင့္လုိ့ပဲ ေျပာရမလားပါပဲ။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဆုံဆည္းမႈေတြ ရွိေနၾကမွာပါ။ အဲဒီဆုံဆည္းမႈကေနပဲ အစျပဳလုိ့ အကဲျဖတ္မႈေတြ စုံစမ္းမႈေတြ တပါတည္းပါလာတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။ ဒီလုိ အကဲျဖတ္မႈေတြကလည္း မွန္တဲ့အခါ ေတြ ့ၾကဳံ ရႏုိင္သလုိ မွားတဲ့အခါကလည္း အၾကိမ္မ်ားစြာ ေနမွာပါ။ မွန္ကန္စြာ အကဲျဖတ္ႏုိင္ျခင္းနဲ့ မွားယြင္းစြာ အကဲျဖတ္ျခင္းတုိ့ရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္ကေလးေတြကလည္း အကဲျဖတ္ျခင္းနဲ့အတူ ကပ္လုိ့လုိက္ပါေနမွာပါ။

လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ၾကရာမွာ အခ်ဳိ့ကုိေတာ့ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ရတာလြယ္ကူလုိ့ သူ ့ကို သုပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္လုိ့ ေျပာပါတယ္။ အခ်ဳိ့မ်ားကုိေတာ့ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ရာမွာ ခက္ခဲလြန္းလုိ့ သူ့ကုိ ဒုပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္လုိ့ ေခၚပါတယ္။ အပၸေမယ်ဆုိတာၾကေတာ့ ေျပာခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးလုိမဟုတ္ေတာ့ဘဲ သူက ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ဖုိ့မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ပုဂၢဳိလ္ပါ။



က်မ္းဂန္မွာေတာ့ အကဲျဖတ္ဖုိ့ လြယ္ကူတဲ့သူရဲ့ စရုိက္လကၡဏာေတြကုိ ဒီလုိေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ စိတ္ပ်ံလြင့္ေနမယ္၊ တက္ၾကြေနမယ္၊ လ်ပ္ေပၚတဲ့စိတ္ျဖစ္ေပၚေနမယ္၊ ႏႈတ္အေျပာအဆုိ မနုဳးညံ့ျဖစ္ေနမယ္၊ ပရမ္းပတာ ေျပာဆုိတတ္လာမယ္၊ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနမယ္၊ ပညာအဆင္အျခင္ ကင္းမဲ့ေနမယ္၊ တည္ၾကည္မႈေတြ ဆိတ္သုဥ္းေနမယ္၊ စိတ္ေတြ တုန္လႈပ္ေနမယ္၊ ေပၚလြင္ထင္ရွားေနတဲ့ အိေျႏၵ ရွိေနမယ္ -ဆုိ တဲ့ လကၡဏာေတြပါ။



အဲဒီရဲ့ ဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ႏႈတ္ခ်ဳိျခင္း၊ သိမ္သိမ္ေမြ ့ေမြ ့ ေျပာဆုိတတ္ျခင္း၊ အျမဲသတိကပ္ေနျခင္း၊ ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိျခင္း၊ တည္ျငိမ္ျခင္း၊ ညင္သာတဲ့ အိေျႏၵ ရွိျခင္း စသျဖင့္ကေတာ့ အကဲျဖတ္ဖုိ့ ခက္ခဲတဲ့သူေတြမွာရွိတဲ့စရုိက္လကၡဏာေတြပါ။

မႏႈိင္းဆႏုိင္တဲ့အပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္ ဆုိတာကေတာ့ အရဟတၱဖုိလ္ကုိေရာက္ရွိျပီးတဲ့သူေတြျဖစ္ပါတယ္။



အဲသလုိ အကဲျဖတ္စူးစမ္းၾကရာမွာ ရုပ္အဆင္းကုိ ၾကည့္ျမင္ျပီး
အကဲျဖတ္သလား၊
ေက်ာ္ေစာဂုဏ္သတင္းကုိ အားက်ျပီး အကဲျဖတ္သလား၊
ဒါမွမဟုတ္ ထူးထူးျခားျခားေခါင္းေခါင္းပါးပါးေတြ က်င့္သုံးေနတာေတြ ့လုိ့ အကဲျဖတ္ေနသလား၊
ဒီလုိမဟုတ္ျပန္ယင္ ကုိယ္က်င့္တရားေတြ ဘုရားေက်ာင္းကန္သုံးစြဲေနက်စကားျဖစ္တဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာေတြ ျပည့္စုံေနတာေတြ့ျမင္လုိ့ အကဲျဖတ္သလား။

ဒီအကဲျဖတ္ေလးခုအေပၚမွာ မူတည္ျပီးလုိ့ ေလာကမွာ အေလးစားခံ အသိအမွတ္အျပဳခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္လုိ့ ဆုိပါတယ္။



ဆုိလုိတာကေတာ့ အခ်ဳိ့က ရုပ္အဆင္းကုိ ႏွစ္သက္သေဘာက်လုိ့ ျမတ္ႏုိးခင္မင္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ ့မွာက ဂုဏ္ သတင္းေက်ာ္ေစာတာကုိ စိတ္၀င္စားလုိ့ တန္းဖုိးထားၾကတယ္။ အခ်ဳိ့ကေတာ့ လူအမ်ားမလုပ္ႏုိင္တဲ့ ထူးထူး ျခားျခား ျခဳိးျခိဳးျခံျခံ ေခါင္းေခါင္းပါးပါးေတြ လုိက္နာက်င့္သုံးေနတာ ေတြလုိ့ေလးစားပူေဇာ္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ့မ်ားကေတာ့ ဓမၼဆုိတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့အရာေတြ က်င့္သုံးေဆာက္တည္ေနလုိ့ ဆည္းကပ္ခစားၾကတယ္ ဆုိတာပါ။



ဒါေတြကို ေနာက္ထပ္ ခြဲျခားျပီး ၾကည့္တဲ့အခါ အခ်ဳိးအစား မညီမွ်တာကုိ သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအထဲကမွ - ရုပ္အဆင္းကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးတတ္တာက ၃-ပုံ ပုံလ်င္ ၂-ပုံခန့္။

ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတာကုိ တန္းဖုိးထားၾကတာက ၅-ပုံ ပုံလ်င္ ၄-ပုံခန့္။

ေခါင္းပါးျခဳိးျခံတာေတြ က်င့္သုံးေနလုိ့ ေလးစားၾကတာက ၁၀-ပုံ ပုံလ်င္ ၉-ပုံခန့္။

သီလ သမာဓိ ပညာဆုိတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဓမၼေတြ က်င့္သုံးေနသူကုိ တကယ္တမ္းၾကည္ညဳိတတ္သူက တစ္သိန္း (၁၀၀,၀၀၀)မွာတစ္ေယာက္(၁)ခန့္ျဖစ္ပါတယ္။



ဒီအခ်က္ေလးခ်က္နဲ့ ျပည့္စုံျပီး အျမတ္ႏုိးခံ၊ တန္ဖုိးအထားခံ၊ အေလးစားခံ၊ အၾကည္ညဳိခံႏုိင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဆုိတာကေတာ့ ေလာကၾကီးမွာ ရွားရွားပါးပါးေနမွာပါ။ ဒါကုိပဲ ဘာသာေရးမ်က္စိနဲ့ အကဲမျဖတ္ဘဲ ၾကည့္ရုိးၾကည့္စဥ္ သာမန္နဲ့ အကဲျဖတ္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ၊ ကုိယ္က်င့္တရားဆုိတဲ့ အခ်က္ သုံးခ်က္အေပၚမွာ အေျခခံျပီး တန္ဖုိ့ထားမႈခ်င္း ကြဲျပားသြားတယ္လုိ့ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အေလးစားခံ အျမတ္ႏုိးခံ အခ်စ္ခံ အၾကည္ညဳိခံရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကုိ ျမတ္ႏုိးတဲ့ ခ်စ္တဲ့ ေလးစားတဲ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဘက္က ရႈ ျမင္ၾကည့္ျခင္းပါ။ အဲဒီရဲ့အျခားတစ္ဖက္ ေျပာင္းျပန္လွည့္ၾကည့္ယင္ အေလးစားခံ အခ်စ္ခံ အျမတ္ႏုိးခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ကေကာ သူ ့ကုိ ျမတ္ႏုိးသူ ခ်စ္ေနသူ ေလးစားေနသူ ၾကည္ညဳိေနသူကုိျပန္လည္လုိ့ဘယ္လုိအကဲျဖတ္ေနသလဲဆုိတာပါ။



ဒီေနရာမွာ အကဲျဖတ္ရာမွာ မွန္ကန္တဲ့အေျဖကုိ အနီးစပ္ဆုံးေပးႏုိင္တဲ့ အကဲျဖတ္နည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့-လူကဲခတ္နည္းမ်ားကုိေျပာၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။



တစ္နံပါတ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ့ သီလရွိမႈ မရွိမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္း မေကာင္းကုိ အတူတကြ ေနၾကည့္မွ သိႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိသိႏုိင္တယ္ဆုိရာမွာလည္း ၾကာျမင့္စြာေနၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အခ်ိန္တုိအတြင္း မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါကလည္း စိတ္ႏွလုံးထဲမွာ ထည့္သြင္းထားမွ သိနဳိင္တာပါ။ စိတ္ႏွလုံးထည့္သြင္းမထားဘူးဆုိယင္ မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေတြ ျပည့္စုံေပမယ့္လည္း ပညာရွိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကသာ သိျမင္ႏုိင္မွာပါ။ပညာမရွိယင္ေတာ့သိျမင္ဖုိ့ခဲယဥ္းပါလိမ့္မယ္။



ႏွစ္နံပါတ္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ စင္ၾကယ္မႈရွိ မရွိကုိ ႏွီးေႏွာေျပာဆုိၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အဲဒီလုိ ႏွီးေႏွာ ေျပာဆုိၾကည့္ရာမွာလည္း ၾကာျမင့္စြာ ေျပာဆုိၾကည့္မွ၊ စိတ္ႏွလုံးထဲ ထည့္သြင္းထားမွ၊ ပညာရွိသူလည္းျဖစ္မွ သိႏုိင္မွာပါ။



သုံးနံပါတ္္ က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ညဏ္စြမ္းရည္ ရွိ မရွိကုိ ေဘးရန္က်ေရာက္လာတဲ့အခါမွ သိႏုိင္မွာပါ။အဲဒါ ကလည္း အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ၊ စိတ္ထဲႏွလုံးသြင္းမထားယင္၊ ပညာအားနည္းေနမယ္ဆုိယင္ မသိႏုိင္ပါဘူး။



ေလးနံပါတ္ ္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ပညာ ရွိ မရွိကုိ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အထက္သုံးခုက ေျပာခဲ့သလုိပါပဲ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ၊ ႏွလုံးသြင္းတဲ့စိတ္ထား၊ ပညာ အနိမ့္အျမင့္ေတြေပၚမွာမူတည္ျပီးမွသာ သိျမင္ႏုိင္အကဲျဖတ္ႏုိင္မွာပါ။



ဒီစကားေလးခ်က္ကုိ ေထာက္ဆၾကည့္မယ္ဆုိယင္ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္က အေလးစားခံ အျမတ္ႏုိးခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ့ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ခဲယဥ္းေနဦးမယ္ ဆုိတာပါ။ ဒီခဲယဥ္းေနျခင္းကပဲ အၾကည္ညဳိခံ အေလးစားခံပုဂၢဳိလ္ေတြအတြက္ အခြင့္အေရး အားသာသြားေစတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။



ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေလာကမွာ အကုိးကြယ္ခံေတြက ေနရာတုိင္းလုိလုိမွာ မ်ားျပားေနတာပါ။ ဇာတံ သရဏေတာ ဘယံ-ဆုိတဲ့ စကားေလးက ကုိးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ က်ေရာက္လာတတ္တယ္ဆုိတာပါ။ ဒါကုိပဲ ကုိးကြယ္ျခင္းဆုိတဲ့ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ ေ၀ါဟာရကုိမသုံးဘဲ သာမန္ေျပာၾကည့္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ကုိယ္က သူ ့ကုိ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးေတြထားျခင္းကပဲ ရံခါမ်ားမွာ ကုိယ့္ဆီကုိ စိတ္ဆင္းရဲေစတာေတြ သယ္ေဆာင္လာတယ္ လုိ့ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ကုိးကြယ္တယ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားျခင္းပါပဲ။



ဒီလုိအျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားၾကတယ္ဆုိတာေလာကမွာအမ်ားသားေနမွာပါ။



ဘာသာေရးအားသန္သူမ်ားကေတာ့ ဗုဒၶ၊ ခရစ္ေတာ္၊ မုိဟာမက္၊ ကြန္ျဖဴးသွ်ပ္တုိ့လုိ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ တန္ဖုိးထားၾကမွာပါ။

အေတြးအေခၚအားသန္သူမ်ားကေတာ့ သူတုိ့တန္ဖုိးထားတာက အရစၥတုိတယ္၊ ပေလတုိ၊ ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ စသျဖင့္ အမ်ားသားေနမွာပါ။

အဲသလုိပါပဲ စာေပကုိတန္ဖုိးထားသူမ်ား၊ သိပၸံပညာကုိ ျမတ္ႏုိးသူမ်ား၊ သူေတာ္စင္ကုိ စိတ္၀င္စားသူမ်ား၊ ဂီတကုိ ခုံမင္သူမ်ား၊ ပရဟိတကုိ အားက်သူမ်ား၊ ကဗ်ာကုိ စြဲလမ္းေနသူမ်ား၊ ခ်စ္ျခင္းမွာ သာယာေပ်ာ္ေမြ ့သူမ်ား၊ စစ္ေရး ႏုိင္ငံေရးေတြမွာ ေပ်ာ္ပုိက္ေနသူမ်ား၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္လုိသူမ်ားစသျဖင့္သူတုိ့ႏွလုံးသားက ေတာင္းဆုိတဲ့အတုိင္း အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားေနၾကတာပါ။



တန္ဖုိးထားၾကပုံခ်င္း မတူညီၾကတာနဲ့အမ်ွ တန္ဖုိးအထားခံ အျမတ္ႏုိးခံ ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားေနၾကမွာပါ။ ဒါေတြကလဲ တကယ္ေတာ့ အကဲျဖတ္ျခင္းအေပၚမွာ အေျခခံျပီး ေပၚေပါက္လာတဲ့ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားမႈေတြပါ။



ဒီေနရာမွာေတာ့ ကုိယ္ခ်စ္ခင္တဲ့အရာေတြဟာခ်စ္ခင္မႈနဲ့အတူညီမွ်ေနဖုိ့၊ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့အရာေတြဟာ

တန္ဖုိးထားမႈနဲ့အတူ ထုိက္တန္ေနဖုိ့၊ ကိုယ္ျမတ္ႏုိးတဲ့အရာဟာ ျမတ္ႏုိးမႈနဲ့အတူ တေျပးညီျဖစ္ေနဖုိ့၊ ကုိယ္ေလးစားတဲ့ အရာေတြဟာ ေလးစားမႈနဲ့အတူ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေနဖုိ့၊ ကုိယ္ၾကည္ညဳိတဲ့အရာေတြဟာ ၾကည္ညဳိမႈနဲ့အတူ တန္းတူျဖစ္ေနဖုိ့ လုိအပ္ေနမလားလုိ့ပါ။



ဘာ့ေၾကာင့္လဲလုိ့ ေမးခဲ့မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေရာ ပတ္၀န္းက်င္မွာပါ “ပုဂၢဳိလ္ခင္မွ တရားမင္”ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ခ်စ္ခင္သူ၊ တန္ဖုိးထားသူ၊ ျမတ္ႏုိးသူ၊ ေလးစားသူ၊ ၾကည္ညဳိသူရဲ့ စကားေတြ အျပဳအမူေတြကုိ လုိက္ပါေဆာင္ရြက္ဖုိ့ နာခံတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ပါေနျပီးသား ျဖစ္ေနလုိ့ပါ။



အကယ္လုိ့ ကိုယ္ အကဲျဖတ္ထားတဲ့သူဟာ ကုိယ္အကဲျဖတ္တဲ့အတုိင္း တန္ဖုိးျမင့္ေနပါက ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့စရာေကာင္းတဲ့ ဆုံဆည္းမႈပါ။ မိမိအက်ဳိးကုိလဲ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္မွာပါ။



ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ အကဲျဖတ္ထားတဲ့သူက ကုိယ္ျမင့္တင္ထားတဲ့ တန္ဖိုးအတုိင္ ထင္သေလာက္ မဟုတ္ခဲ့ယင္ အဲဒီဆုံဆည္းမႈဟာ စိတ္ပင္ပန္းစရာေတြကုိ သယ္ေဆာင္လာႏုိင္တဲ့အတြက္ ေကာင္းေသာဆုံဆည္မႈလုိ့ ေျပာဖုိ့ခက္မွာပါ။မိမိအက်ဳိးစီးပြါးကုိလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ့ျဖစ္ေကာင္းမွျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။



အဲဒီေတာ့ ကုိယ္ကသူ့ကုိ သူကကုိယ့္ကုိ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး အကဲျဖတ္ၾကရာမွာ တန္ဖုိးကုိတြက္ၾကရာမွာ

ျမတ္ဘုရားမိန့္ခဲ့သလုိပါပဲ အခ်ိန္ေလးေတြေပးဖုိ့ လုိအပ္သလုိ နွလုံးသားထဲမွာလဲ ေနရာေပးဖုိ့ လုိအပ္ေနမွာပါ။ ညဏ္အေျမာ္အျမင္ေလးေတြနဲ့ ဆင္ျခင္ဖုိ့ဆုိတာကေတာ့ မပါမျဖစ္တဲ့ အစိတ္အပုိင္းတစ္ရပ္ပါလုိ့………

ေမာင္တင္႔ယဥ္ ခံစားေရးဖြဲ႔သည္။

Ref..:ဓမၼဂီရိ



by Shwe Aeim Si on Sunday, February 5, 2012 at 5:55pm

No comments:

Post a Comment