Sunday, February 12, 2012

အမွား ႏွင္႔ အမွန္ (or) ဒယ္အုိးဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားအား ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ျခင္း (၂)

ေနပါဦး လုံေအာင္ဖုံး (၂)


ဦးသုမဂၤလ ၏ ေဟာၾကားခ်က္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ား (ခ)



အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊

ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ၊

အတၱနာ ဟိ သုဒေႏၱန၊ နာထံ လဘတိ ဒုလႅဘံ။ (ဓမၼ ပဒ)



မိမိသည္သာလွ်င္ မိမိကုိးကြယ္ရာ။ အဘယ္မွာ သူတစ္ပါးသည္ မိမိကုိးကြယ္ရာ ျဖစ္ႏုိင္အံ႔နည္း။ ဒီစကားၾကား

ရင္ သာမန္ပုဂၢဳိလ္ လုံး၀လက္မခံဘူး။ ဘုရားကုိ အားကုိးခ်င္တယ္၊ တရားကုိ အားကုိးခ်င္တယ္၊ သံဃာ ကုိ

အားကုိးခ်င္တယ္။ အေရးၾကဳံလာရင္ ဘုရားကယ္ပါ၊ တရားကယ္ပါ၊ သံဃာကယ္ပါ။ ဒီလုိေနခ်င္တာ

မဟုတ္လား။



ခုေတာ႔ ဘုရားလဲ အားကုိးရာမရွိဘူး။ တရားလည္း အားကုိးရာ မရွိဘူး။ သံဃာလဲ အားကုိးရာမရွိဘူး။

ဘယ္သူ႔ကုိ ဘယ္သူက အားကုိးရမွာလဲ။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဆုိတာ နည္းေပးရုံ၊ လမ္းျပရုံ။



*****************************************



မကယ္တဲ႔ဘုရားကုိ ျမတ္ႏုိးတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ အကယ္ခံရမွာစုိးလုိ႔။ (ပ) အကယ္ခံဘ၀ အကူညီခံဘ၀

လုံး၀မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ကုိယ္ကပဲ ေပးခ်င္တယ္။ ကုိယ္ကပဲ ေ၀ခ်င္တယ္။ သူမ်ားနားလက္၀ါးျဖန္႔ရတဲ႔ဘ၀ ဘယ္

ေသာအခါမွ မလုိခ်င္ဘူး။ မျဖစ္ေအာင္လဲ ၾကဳိးစားတယ္။ ျဖန္႔ရရင္လည္း ကုိယ္႔ဘာသာကုိယ္ သတ္ေသပလုိက္

မယ္။


***************************************


(ခ) ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကုိ ဆန္းစစ္ခ်က္


ဓမၼပဒတြင္ပါေသာ ပါဠိဂါထာကုိ အေျချပဳ၍ ေဟာျပသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မိမိကုိယ္သည္သာ မိမိ၏ အားကုိးရာ

ဟု ဓမၼပဒတြင္ ပါရွိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အားကုိးျခင္းဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။



ဗုဒၶသာသနာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္ၾကကုန္ေသာ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ အေပါင္းသည္ အဓိပၸါယ္ျပည္႔၀၍

မွန္ကန္ေလးနက္ေသာ အႏၷိဌာန္ကုိ ခ်ၾကပါသည္။ ထုိသႏၷိဌာန္မွာ သရဏဂုံ - ၃ - ပါးပင္ျဖစ္သည္။



ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ။

ဗုဒၶံ - ျမတ္စြာဘုရားကုိ။ သရဏံ - ကုိးကြယ္ရာဟူ၍။ ဂစၦာမိ - ဆည္းကပ္ပါ၏။

ဓမၼံ - တရားေတာ္ျမတ္ကုိ။ ……………

သံဃံ - သံဃာေတာ္ျမတ္ကုိ။ …………..



ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါကုိ အားကုိးယုံၾကည္ျခင္း၊ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ ထုိသုံးပါ၏

ကယ္တင္ေစာင္မမႈကုိ ေစာင္႔ေမွ်ာ္ေနရုံသက္သက္မဟုတ္။ ဘာမွ ၾကဳိးစားအားထုတ္မႈမရွိဘဲ၊ ကယ္တင္ျခင္း

သက္သက္ကုိ အားကုိးေနျခင္းဟု မဆုိလုိေပ။ စင္စစ္အားျဖင္႔ ရတနာျမတ္သုံးပါ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ သေဘာ

ေပါက္ သိရွိျပီးလွ်င္ ရတနာသုံးပါး၏ အဆုံးအမအတုိင္း က်င္႔ၾကံၾကဳိးစား ေနထုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤသည္ပင္လွ်င္ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ျခင္း (၀ါ) အားကုိးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။



ဥပမာ - ဤမွာဘက္ကမ္းတြင္ ေျခေသၤ႔၊ သစ္၊ က်ားတုိ႔ ဆုိး၀ါးေသာင္းက်န္းေန၏။ ဤမွာဘက္ကမ္းရွိ လူ

အေပါင္းတုိ႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ် သားရဲ တိရိစၦာန္တုိ႔၏ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းကုိ ခံေနၾကရ၏။ သူတုိ႔သည္

သားရဲတိရိစၦာန္မ်ား ကင္းမဲ႔ရာ၊ ေဘးရန္မရွိရာ ဟုိမွာဘက္ကမ္းသုိ႔ ကူးေျမာက္လုိၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ အေျပာက်ယ္

လွစြာေသာ၊ လွဳိင္းေလျပင္းထန္ေသာ၊ မိေက်ာင္းတုိ႔ေပါေသာ ျမစ္ျပင္ကုိ မျဖတ္သန္းႏုိင္ၾက။ ခုိင္ခံ႔ၾကီးမား၍

လုံျခဳံေသာသေဘၤာတည္ေဆာက္ႏုိင္သူသည္ လူတုိ႔အား နည္းေပးလမ္းျပလုပ္၍ သေဘၤာၾကီးလုပ္ေစ၏။

သေဘၤာျပီးေျမာက္ေသာ္ လူအေပါင္းတုိ႔လည္း ေဘးရန္ကင္းရာ ဟုိမွာဘက္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိၾကေလသည္။



လူတုိ႔သည္ နည္းေပလမ္းျပလုပ္သူကုိ အားေပးၾကသည္သာျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ နည္းေပးလမ္းျပလုပ္သူက လူ

အေပါင္းကုိ ဟုိမွာဘက္ကမ္းသုိ႔ ခ်ီပုိးသယ္ေဆာင္သြားသည္မဟုတ္ေပ။ သေဘၤာကုိ ေဆာက္လုပ္ေပးသည္

မဟုတ္ေပ။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင္႔ အားကုိးရာျဖစ္ရသနည္း။ လူအေပါင္း၏ ေဘးကင္းရာကုိ

ျဖစ္ေစေသာေၾကာင္႔ပင္တည္း။



ထုိ႔အတူသာလွ်င္ ရတနာျမတ္သုံးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင္႔ အဆုံးအမေၾကာင္႔ ကိေလသာတည္းဟူေသာ ေဘးရန္

ျဖစ္ေၾကာင္းမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကသျဖင္႔ ရတနာျမတ္သုံးပါးသည္ ကုိးကြယ္ရာ စင္စစ္ဧကန္ ျဖစ္ေပေတာ႔၏။

မိမိကုိယ္သည္သာ မိမိ၏အားကုိးရာဟု ဓမၼပဒ၌ ျပသည္ကား ရတနာသုံးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင္႔ အဆုံးအမ

အတုိင္း မိမိကုိယ္တုိင္၏ ေလာကီအက်ဳိး၊ ေလာကုတၱရာအက်ဳိးကုိ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ဆုိလုိပါသည္။

(ဖန္ဆင္းရွင္၊ တန္ခုိးရွင္မ်ားကုိ အားကုိးျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္)



“စာဖတ္မခက္၊ စာတတ္ခက္သည္” ဟု ပညာရွိတုိ႔ ဆုံးမခဲ႔ၾက၏။ “စာၾကည္႔မခက္ စာညွိခက္သည္” ဟုလည္း

အဆုိရွိေသး၏။ ပိဋကတ္ေတာ္၏ အဖြင္႔က်မ္းမ်ားကုိ စီရင္ေတာ္မူခဲ႔ၾကေသာ ဆရာအရွင္ျမတ္တုိ႔၏ ေက်းဇူး

ေၾကာင္႔ ဆန္႔က်င္သေယာင္ထင္ရေသာ ဓမၼစာေပတုိ႔ကုိ စာေရးသူတုိ႔ စာညွိႏုိင္ခဲ႔သျဖင္႔ ဦးခုိက္ပူေဇာ္ရပါသည္။

လယ္တီဆရာေတာ္၏ သာသန၀ိေသာဓနီက်မ္းစာမ်ား ႏွင္႔ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ ရတနာ႔ဂုဏ္ရည္ အစရွိ

ေသာ က်မ္းစာမ်ားတြင္ ဤသုိ႔ေသာမွတ္သားဖြယ္ “စာညွိ” ေပးမႈမ်ား ထင္ရွားရွိပါသည္။

ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤ သည္ မိမိစကား၏ အသြားအလာကုိ သတိမျပဳဘဲ “ဘုရားလဲ အားကုိးရာ

မရွိဘူး” ဟု “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ” ကုိပင္ ဆန္႔က်င္ေသာ စကားမ်ဳိး ေဟာမိေလသည္။ လူပရိသတ္မ်ားစြာ

အေပၚတြင္ ၾသဇာရွိေသာသူ ျဖစ္ရကား အျခားသူတုိ႔ သရဏဂုံပ်က္ယြင္းသြားေစႏုိင္ေသာ ေဟာေျပာမႈမ်ားကုိ

ေရွာင္ရွားသင္႔ေပသည္။



ဗုဒၶက ကယ္တင္သည္ဟူရာ၌လည္း ဘာသာျခား၊ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒတုိ႔ ယူဆသလုိ တုိက္ရုိက္ကယ္တင္းျခင္းမ်ဳိး

မဟုတ္။ ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမကုိ သေဘာေပါက္ က်င္႔ၾကံျခင္းေၾကာင္႔ ဒုကၡအခ်ဳိ႕ျဖစ္ေစ၊ ဒုကၡခပ္သိမ္းျဖစ္ေစ ကင္း

လြတ္ႏိုင္ရကား ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမသည္သာလွ်င္ မူလအရင္းခံျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶက ဘုရားအျဖစ္ျဖင္႔ သတၱ၀ါ

တုိ႔အား ကယ္တင္းျခင္းဟု ဆုိရေလေတာ႔သည္။



သာမန္လူ႔ဘ၀ကုိ ၾကည္႔လွ်င္လည္း အေျခအေနႏွင္႔ အခ်ိန္အခါကုိလုိက္၍ အကယ္ခံဘ၀၊ အကူအညီခံဘ၀သုိ႔

မလြဲမေသြေရာက္ၾကရသည္မ်ဳိး ရွိပါသည္။ မိခင္၏ ၀မ္းၾကာတုိက္၌ရွိစဥ္ မိခင္၏ကူညီေစာင္႔ေရွာက္မႈ လုိအပ္

သည္။ ေမြးဖြားျပီးေနာက္ကာလအတန္ၾကာပင္ မိဘျဖစ္ေစ၊ အျခားသူတုိ႔ကုိျဖစ္ေစ အားကုိးမွီခုိၾကရသည္။



ေမြးျပီးျပီးခ်င္း လူသူမနီး ေတာၾကီးမ်က္မည္းသုိ႔ သြားေရာက္စြန္႔ပစ္ပါမူ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ မရပ္တည္

ႏုိင္သျဖင္႔ မုခ်ေသဆုံးမည္ျဖစ္၏။ ဆင္ေပါက္ကေလးမ်ားသည္ ေမြးဖြားျပီးျပီးခ်င္း မတ္တတ္ရပ္၍ ႏုိ႔စုိ႔ႏုိင္ၾက

၏။ လမ္ေလွ်ာက္ႏုိင္ၾက၏။ လူေမြးကင္းစမ်ားကား ထုိမွ်ပင္ မစြမ္းႏုိင္။ သုိ႔ေသာ္ တိရိစ ၦာန္တုိ႔၏ အစြမ္းသည္

အကန္႔အသတ္ရွိ၏။ လူ႔အစြမ္းကား အကန္႔အသတ္မရွိေပ။

သက္ၾကီးရြယ္အုိမ်ား၊ မသန္စြမ္းသူမ်ား၊ ခုိကုိးရာမဲ႔မ်ား၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေၾကာင္႔ ဒုကၡေရာက္သူမ်ား

ထုိသူတုိ႔သည္လည္း တစ္ပါးသူ၏ ကယ္တင္မႈ၊ ကူညီမႈကုိ လက္ခံသင္႔သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ လက္မခံပါမူ

ပ်က္စီးဆုံးရွဳံးဖုိ႔ရာသာရွိ၏။

ဘုရားရွင္ကလည္း သိဂၤ ါေလာ၀ါဒသုတ္တြင္ မိဘက်င္႔၀တ္၊ သားသမီးက်င္႔၀တ္၊ ဆရာ႔က်င္႔၀တ္၊ တပည္႔

က်င္႔၀တ္ စသည္ျဖင္႔ ေဟာထားသည္။ ေမြးကင္းစကေလးသည္ မိဘ၏ကူညီကယ္တင္မႈ႕ကုိယူရျပီး

သက္ၾကီးရြယ္အုိသည္ သားသမီး၏ကူညီကယ္တင္မႈ (ေစာင္႔ေရွာက္မႈ) ကုိ လက္သင္႔ခံရမည္သာျဖစ္သည္။



သုိ႔ပါလ်က္ “ကုိယ္ကပဲ ကယ္ခ်င္တယ္၊ အကယ္ခံဘ၀ လုံး၀မျဖစ္ခ်င္ဘူး၊ ျဖစ္ရရင္လည္း ကုိယ္႔ဘာသာ

ကုိယ္သတ္ေသပလုိက္မယ္” စသည္ျဖင္႔ ဦးသုမဂၤလ က ေဟာေျပာသည္မွာ မသင္႔ေလ်ာ္ေခ်။



“အရြယ္ေရာက္ပါလ်က္၊ က်န္းမာပါလ်က္၊ ေျခလက္ေကာင္းပါလ်က္ သူတစ္ပါးေပးစာကမ္းစာ ကုိသာ

ေမွ်ာ္လင္႔ေတာင္းစားသူမ်ဳိး မျဖစ္လုိ” ဟုသာ ေဟာသင္႔ပါသည္။



၀ိေသသ

(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလထုတ္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း)

Shared from အရွင္သာမိ မံုရြာ

No comments:

Post a Comment