ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း မွာ စာေရးဆရာ ၀ိေသသ မွ ေနပါဦး လုံေအာင္ဖုံး ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင္႔ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ထားေသာ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အမွန္တရားကုိ ဆန္းစစ္ႏုိင္ေစဖုိ႔
တင္ျပေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနပါဦး လုံေအာင္ဖုံး
နာမည္ေက်ာ္ ဓမၼကထိက ရဟန္းေတာ္တပါး၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကုိ နာယူခဲ႔ရာတြင္
ဆန္းစစ္ေဆြးေႏြးသင္႔ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား ရွိလာပါသည္။ ေဆြးေႏြးရာတြင္
ဓမၼသာကစၦာ ဟူေသာ မဂၤလာ တရားအရ အျပဳသေဘာျဖင္႔
ေမတၱာေရွးရွဴကာ ဓမၼ ႏွင္႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ေဆြးေႏြးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
၃ . ၄ . ၂၀၁၁ ႏွင္႔ ၄ . ၄ . ၂၀၁၁ ေဟာစဥ္တရားမ်ားျဖစ္၏။
ဦးသုမဂၤလ ၏ ေဟာၾကားခ်က္မွ ေကာင္းႏုတ္ခ်က္မ်ား (က)
ေျပာသမွ်၊ ေဟာသမွ်ထဲမွာလည္း လုိအပ္ခ်က္၊ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္၊ အတိမ္းအေစာင္း ပါပါလိမ္႔မယ္။
ဒါကုိ မိမိကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ႏွင္႔ စိစစ္၊ မစိစစ္ႏုိင္ရင္ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြနဲ႔
ေဆြးေႏြးေမးျမန္း သုံးသပ္ျပီးေတာ႔ အမွန္ကုိေကာက္ယူႏုိင္ေအာင္
ၾကဳိးစားၾကပါဆုိတာလဲ ဒါအျမဲပဲ တုိက္တြန္းပါတယ္။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ေစာေစာက ေျပာသလုိပဲ မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္တာမ်ားရွိခဲ႔ရင္ သတိေပးႏုိင္ပါတယ္။
ညွိႏွဳိင္းႏုိင္ပါတယ္။ အျပန္အလွန္ ဆုံးမႏုိင္ပါတယ္
ဒါလဲ ဦးဇင္းတုိ႔ အျမဲတမ္း ဖိတ္ေခၚတာပါ။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ေဟာတာကုိ မေက်နပ္ရင္ ပယ္လုိက္ေပါ႔ဗ်ာ။ ဘယ္သူမွ တရားမစြဲဘူး။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@
စကား အခြ်တ္အေခ်ာ္ေတြကုိ လုိက္ျပီး အျပစ္ရွာေနလုိ႔ကေတာ႔ ျပီးကုိမျပီးဘူး။
ကုိယ္ဘာလုပ္ႏုိင္လဲ ၾကည္႔ၾကအုံး။
(ပ)
တကယ္အက်ဳိးကို လုိလားတယ္ဆုိရင္ အဲဒီေဟာတဲ႔သူကုိ တုိက္ရုိက္သြားေတြ႔ပါလား။
ဒီေနရာေလးက ဒီလုိေျပာထားတာကုိ တပည္႔ေတာ္တုိ႔ ဒီလုိေျပာၾကရင္
ပုိေကာင္းမယ္။ ဒါ သာသနာျပဳတာ။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ရန္ျဖစ္တာေတာ႔ လူတုိင္းလုပ္တတ္ပါတယ္။ (ပ) ဒီပလႅင္ကုိ ဟုိပလႅင္ကေဆာ္၊
ဒီပလႅင္ကုိ ဟုိစာအုပ္ကတီး၊ သာသနာျပဳေနတာလား၊ ဖ်က္ေနတာလား။ အခ်င္းခ်င္း
ေနာင္ဂ်ိန္ခ်ေနမွေတာ႔ ရန္သူက သေဘာက်ျပီေပါ႔။ (ပ) ခ်ခ်င္ရင္လာခဲ႔၊
ကုိယ္တီးႏုိင္ရင္ ကုိယ္တီးမယ္၊ သူတီးႏုိင္ရင္သူတီး။
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
(က) ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကုိ ဆန္းစစ္ခ်က္
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မူ႕မ်ားကုိ သတိေပးဆုံးမႏုိင္ေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚထားခ်က္မွာ လြန္စြာ
ေလးစားဖြယ္ေကာင္းပါသည္။ ထုိဖိတ္ေခၚခ်က္ေၾကာင္႔လည္း ဤစာကုိ ေလးေလးနက္နက္
ေရးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိ၏ ဖိတ္ေခၚခ်က္ကုိ မိမိကုိယ္တုိင္က လုိလုိလားလား
ျပန္လည္လက္ခံရန္ လုိအပ္ပါသည္။ လူၾကားေကာင္းရုံ ဖိတ္ေခၚမႈမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶသာသနာကုိ
အမွန္တကယ္ သန္႔ရွင္းတည္တန္႔ ျပန္႔ပြါးေစလုိေသာေစတနာအမွန္ျဖင္႔ ဖိတ္ေခၚမႈ႕မ်ဳိး ျဖစ္ရပါမည္။
“စကားအခြ်တ္အေခ်ာ္ေတြကုိ လုိက္ျပီး အျပစ္ရွာေနလုိ႔ကေတာ႔ ျပီးကုိ မျပီးဘူး” ဟုလဲ တစ္ေနရာတြင္
ေဟာထားျပန္ေသးသည္။ အျပစ္ရွာျခင္းႏွင္႔ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ျခင္းသည္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား ကြာျခားပါသည္။
ဗုဒၶ ၏ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ စံျပဳ၍အမွားအမွန္သုံးသပ္ျခင္းသည္ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္သတိေပးျခင္းျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ မခုိင္လုံဘဲ မွားေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပမွသာ အျပစ္ရွာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼကထိကမ်ားကုိ တုိက္ရုိက္ေတြ႔၍ ေဆြးေႏြးရန္ ဦးသုမဂၤလ က အၾကံျပဳထားသည္။
ကုိယ္႔အခ်င္းခ်င္း တုိးတုိးတိတ္တိတ္ျပီးသြားေစလုိေသာဆႏၵ ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။
တရားေခြမ်ား၏ ပ်႕ံႏွံ႕မႈမွာ အီလက္ထေရာနစ္ မီဒီယာ၏ ျမန္ႏွဳန္းျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္မဂၢဇင္းမ်ား၏
ပ်ံ႕ႏွံ႕မႈ႕မွာ ပုံႏွိပ္မီဒီယာ၏ ျမန္ႏွဳန္းျဖစ္ပါသည္။ အီလက္ထေရာနစ္မီဒီယာ၏ ျမန္ႏွဳန္းသည္
ပုံႏွိပ္မီဒီယာ၏ ျမန္ႏွဳန္းထက္ အဆေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက ပုိ၍ျမန္ပါသည္။
တရားပြဲက်င္းပစဥ္ကလည္း တရားနာပရိသတ္မွာ ေထာင္ဂဏန္းထိ ရွိတတ္ျပီး
ေနာက္ေန႔တြင္ CD , DVD မ်ားျဖင္႔ ျဖန္႔ခ်ီတတ္ၾကရာ မည္သုိ႔ေသာ အတုိင္းအဆျဖင္႔
အေျမာက္အျမား ပ်ံ႕ႏွံ႕သည္ကုိ မွန္းဆၾကည္႔ႏုိင္ပါသည္။
စာအုပ္စာေစာင္မ်ားမွာမူ အဆင္႔မ်ားစြာကုိ ေက်ာ္လြားျဖတ္သန္းရပါသည္။
ေရးသားမႈ၊ စာစီမႈ၊ ပရုဖတ္မႈ၊ ခြင္႔ျပဳခ်က္ေလွ်ာက္ထားမႈ၊ ဖလင္ရုိက္မႈ၊ ပလိတ္ကူးမႈ၊ ရုိက္ႏိွပ္မႈ၊
ခ်ဳပ္လုပ္မႈ၊ ျဖန္႔ခ်ီမႈ စသည္ျဖင္႔ အဆင္႔မ်ားျပားပါသည္။
တရား၀င္စာအုပ္တစ္အုပ္ ထုတ္ေ၀ႏုိင္ရန္မွာ အခ်ိန္မ်ားစြာ ယူရပါသည္။ အခ်င္းခ်င္း လက္သိပ္ထုိးျဖန္႔ေ၀ေသာ
တရားေခြမ်ားမွာ အလြန္ျမန္ပါသည္။
အခ်ိန္တုိတုိအတြင္း လူေပါင္းမ်ားစြာသုိ႔ ပ်႕ံႏွံ႕ေရာက္ရွိသြားေသာ အေခြမ်ားေၾကာင္႔
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈမ်ား ပါရွိလာလွ်င္လည္း လြယ္ကူျမန္ဆန္စြာ ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားပါသည္။
တစ္ဦးထဲသုိ႔ ေရာက္ရွိကပ္ျငိေသာ ေရာဂါကုိကုရာ၌ ထုိတစ္ဦးထဲကုိသာ ကုသသင္႔ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ လူေပါင္းမ်ားစြာသုိ႔ ေရာက္ရွိကပ္ျငိေသာ ေရာဂါကုိ ကုရာ၌ ထုိလူမ်ားစြာကုိ
ကုသရမည္ျဖစ္သည္။
တရားေဟာဓမၼကထိကကုိ တုိက္ရုိက္ေတြ႔ရုံျဖင္႔ ခဏတာအတြင္း လူမ်ားစြာသုိ႔
ပ်႕ံႏွံ႕ေရာက္ရွိသြားေသာ မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈမ်ားကုိ မကုစားႏုိင္ပါ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဓမၼစာေစာင္၊ စာအုပ္မ်ားမွ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔တုိင္ေအာင္ တရားေခြပ်ံ႕ႏွံ႕မႈႏွင္႔ စာလွ်င္ မေျပာပေလာက္ပါ။ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ
ႏွဳတ္တစ္ရာ စာတစ္လုံး ဟူဘိသကဲ႔သုိ႔ ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္မႈ႕မ်ားကေတာ႔ မွတ္တမ္း၀င္သြားပါသည္။
စာေရးသူသည္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလ ကုိ တုိက္ရုိက္ေတြ႔ဆုံလုိ၍
အမ်ဳိးမ်ဳိးက်ဳိးစားခဲ႔ဖူးပါသည္။ ဆက္သြယ္ႏုိင္သည္႔ ဖုန္းမ်ားစုံစမ္းရာ ၾကဳိးဖုန္းႏွင္႔
လက္ကုိင္ဖုန္း နံပါတ္ ၅ ခုေလာက္ ရခဲ႔ပါသည္။ ဖုန္းဆက္တုိင္း ဦးသုမဂၤလ
ကုိ တုိက္ရုိက္ေျပာခြင္႔ မရခဲ႔ပါ။ အေျခြအရံ တပည္႔မ်ားႏွင္႔သာ ဆုံပါသည္။
တရားပြဲတခု၌ စာေရးသူေရးေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင္႔ ေလွ်ာက္ထားစာကုိ ကပၸိယမွတစ္ဆင္႔
ေပးလွဴခဲ႔ပါသည္။ အေၾကာင္းျပန္ၾကားခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာ မရခဲ႔ပါ။ ဆုိလုိသည္မွာ
တုိက္ရုိက္ေတြ႔ဆုံဖုိ႔ဆုိသည္က အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ေတြ႔ခက္ပါသည္။
တုိက္ရုိက္ေတြ႔ဖုိ႔ဆုိသည္မွားလည္း ဦးသုမဂၤလ ထက္ ဂုဏ၀ုၯိ၊ ၀ယ၀ုၯိ နိမ္႔သူမ်ားသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။
ဦးသုမဂၤ ထက္ျမင္႔သူမ်ားကေတာ႔ ေအာက္က်ခံ ဆက္သြယ္မည္မဟုတ္ပါ။ ဆက္သြယ္လွ်င္လည္း
သာသနာေရးကိစၥကုိ လြန္စြာအေလးထားသူမ်ားသာ ျဖစ္ဖုိ႔ရွိပါသည္။
ဦးသုမဂၤလ က တရားနာသူတုိ႔အား ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင္႔ စိစစ္ရန္ အၾကံျပဳထားပါသည္။
မစိစစ္ႏုိင္လွ်င္ ပညာရွင္မ်ားထံေမးျမန္းရန္ တုိက္တြန္းထားပါသည္။ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ထားေသာ
ေဆာင္းပါးႏွင္႔ စာအုပ္တုိ႔မွာ မစိစစ္ႏုိင္သူမ်ားကုိ ကူညီလမ္းျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အျပစ္ရွာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ရန္ျဖစ္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။
“မေက်နပ္ရင္ ပယ္လုိက္ေပါ႔ဗ်ာ” ဆုိေသာ စကားကုိလည္း ဆန္းစစ္သင္႔ပါသည္။ မေက်နပ္ရုံျဖင္႔
မပယ္သင္႔ပါ။ မမွန္မွသာပယ္ရပါမည္။ မွန္ - မမွန္ တုိက္စစ္ႏုိင္ေသာ ပိဋကတ္ေတာ္ရွိပါသည္။
“မစားခ်င္ရင္ ေနေပါ႔ဗ်ာ” ဟု ဆုိဘိသကဲ႔သုိ႔ရွိသည္။ မစားခ်င္ရုံျဖင္႔ ေန၍ရမည္မဟုတ္။
ေဘးဥပါဒ္ျဖစ္ေစႏုိင္လွ်င္ ေရွာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ က်န္းမာေစေသာ၊ အာဟာရျဖစ္ေစ
ေသာအစားအစာကုိမူ မစားခ်င္လွ်င္လည္း စားရမည္သာျဖစ္ပါသည္။
ေရွးဆရာေတာ္မ်ားက “ မလုပ္ခ်င္ေပမယ္႔ ကုသုိလ္ကုိလုပ္ရမယ္” ဟု
ဆုံးမခဲ႔ၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
“ခ်ခ်င္ရင္ လာခဲ႔” ဆုိေသာ စကားမ်ဳိးမွာလည္း ကေလးကလား ရယ္စရာလုိလုိ
အတည္လုိလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ေခတ္လူငယ္မ်ားအေပၚ ၾသဇာလြမ္းမုိးေသာ ဓမၼကထိကတုိ႔သည္
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈ႕မ်ားရွိခဲ႔ေသာ္ ကူးစစ္ႏွဳန္း အလြန္ျမန္သည္။
မွန္ကန္ေကာင္းျမတ္ျခင္းမ်ားသာ ျမန္ဆန္စြာ ကူးစက္ေစသင္႔သည္။
“အခ်င္းခ်င္း ေနာင္ဂ်ိန္ခ်ေနမွေတာ႔ ရန္သူက သေဘာက်ျပီေပါ႔” ဟု ေဟာထားသည္။
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈမ်ားကုိ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ျခင္းသည္ ေရႊအုိးကုိ ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္ဂ်ိန္ခ်ျခင္း
မဟုတ္ေပ။ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္မႈေၾကာင္႔ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ေကာင္းက်ဳိးခံစားရလွ်င္
ရန္သူကသေဘာက်မည္မဟုတ္။ စိတ္ဓာတ္ပင္ က်သြားမည္ျဖစ္သည္။ ဘာသာျခားတုိ႔ကုိ
ဆုိလုိသည္ဟု ယူဆ၍ ေရးရျခင္း ျဖစ္သည္။
ေဟာသမွ်ထဲမွာလည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ပါလိမ္႔မည္ဟု ဦးသုမဂၤလ က ၀န္ခံထားပါသည္။
ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သဘာ၀အရ မွားႏုိင္ေၾကာင္း သိၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပရိယတၱိအေျခခံကုိ ပုိင္ႏုိင္လွ်င္
ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ နည္းပါးမည္။ မွားႏုိင္မွန္း သိပါလ်က္ စြတ္ရြတ္ျပီး မေဟာသင္႔ပါ။
၀ိေသသ
(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထုတ္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း)
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္
Shared from အရွင္သာမိ မံုရြာ
No comments:
Post a Comment