Sunday, February 12, 2012

အမွား ႏွင္႔ အမွန္ (or) ဒယ္အုိးဆရာေတာ္၏ တရားမ်ားအား ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ျခင္း (၃)

ေနပါဦး လုံေအာင္ဖုံး (၃)


ဦးသုမဂၤလ၏ ေဟာၾကားခ်က္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ား (ဂ)



တရားေခါင္းစဥ္က သာ၀ကအစစ္….။ ဒါဆုိရင္ ပါဠိလုိလဲ တစ္လုံးမွမပါတဲ႔အတြက္ ေရးရသားရတာလဲ

လြယ္လိမ္႔မယ္ထင္တယ္။



*************************


ေျဖာင္႔မတ္ေသာလမ္းစဥ္ကုိ ေျဖာင္႔ေျဖာင္႔မတ္မတ္ မလုိက္ခဲ႔ၾကလုိ႔ ဒီေန႔ သူခုိးသာသနာ၊ ဂ်ပုိးသာသနာ ျဖစ္ေန

တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ဒီအေျပာေတြကုိ လက္သင္႔မခံဘူး။ အိမ္ထဲကအိမ္ျပင္ မထြက္ရင္ မသိဘူး။



***************



တရားသံ ၾကားရရင္ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ပဋိပကၡ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပႆနာရွာခ်င္ေနတယ္။………..ဓာတ္ခံဆုိးေတြ ပါတဲ႔

သူေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္။

*********************



ဒီဘုရားငုတ္တုတ္ ေနရက္သားနဲ႔ ေမတၱယ်ဘုရားေမွ်ာ္ေနတာေတြ ရွိေသးတယ္။ ေမတၱယ်သာ၀က ျဖစ္ခ်င္

တယ္ဆုိလည္း ေညာင္းေတာ႔။ တုိ႔ေတာ႔ အေဖရင္းပဲ၊ ပေထြးေတာ႔ မေမွ်ာ္ဘူး။…… ခုလုပ္၊ ခုရပါတယ္။

ေဟာထားရက္သားနဲ႔ ေယာင္ေျခာက္ဆယ္လုပ္ခ်င္တဲ႔ သူရဲေဘာေၾကာင္သူေတြရဲ႕ အေျပာ။



***************************





(တုိ႔ကေတာ႔) တုိ႔ထက္ ၀ါၾကီးတဲ႔ သံဃာကုိေတြ႔ ခ်က္ျခင္းလက္အုပ္ခ်ီတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆုံးအမအတုိင္း

ေကာင္းစြာက်င္႔ၾကံအားထုတ္ေတာ္မူေသာ အရိယာသံဃာအရွင္ျမတ္အား ရွိခုိးပါ၏။ ရုိရုိေသေသ ကန္ေတာ႔

တယ္။ အဲဒါ ကန္ေတာ႔နည္း။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆုံးအမကုိ ေကာင္းစြာ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ေတာ္မူေသာ အရိယာ

သံဃာေတာ္ျမတ္အား ရွိခုိးပါ၏။



**********************************





(ဂ) ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကုိ ဆန္းစစ္ခ်က္၊



ပါဠိေတာ္ ႏွင္႔ပတ္သက္၍ အစြန္းႏွစ္မ်ဳိးျဖစ္တတ္ၾက၏။ ပါဠိကုိ အထင္ေသးလြန္းျခင္းႏွင္႔ အထင္ၾကီးလြန္းျခင္း

ျဖစ္သည္။ ပါဠိကုိ အထင္ေသးသူတုိ႔က ပါဠိမပါ တုိင္းရင္းစကားသက္သက္ျဖင္႔သာ သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္

ေၾကာင္း၊ ပါဠိကုိသင္ယူ ရြတ္ဖတ္ေသာ္လည္း အမ်ားစုအတြက္ အသုံးမ၀င္ေၾကာင္း ယူဆတတ္ၾကသည္။



ဘုရားေဟာဓမၼမ်ားကုိ မာဂဓဘာသာျဖင္႔ မွတ္တမ္းတင္ခဲ႔သျဖင္႔ ပါဠိေတာ္ဟူ၍ေပၚေပါက္လာရသည္။ မာဂဓ

ဘာသာစကားတုိင္းကုိ ပါဠိေတာ္ဟု မေခၚပါ၊ မာဂဓဘာသာျဖင္႔ မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ဗုဒၶ၏ ဓမၼကုိသာ

ပါဠိေတာ္ဟု ေခၚပါသည္။



ျမန္မာစကားႏွင္႔ ျမန္မာစာေပသည္ ဗုဒၶ၏ဓမၼ (ပါဠိေတာ္)ကုိ အေျခခံ၍ ဖြင္႔ျဖဳိးတုိးတက္ ထြန္းကားလာေၾကာင္း၊

ျမန္မာစကား၌ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရမ်ားစြာ ပါ၀င္ေၾကာင္း၊ ပါဠိေတာ္သည္ ဓမၼ၏အေျခခံမူရင္းျဖစ္၍ မပ်က္စီး၊

မတိမ္ေကာေစသင္႔ေၾကာင္း ပညာရွင္တုိ႔ကုိ မၾကာခဏ သတိေပးၾကပါသည္။



ပါဠိေတာ္ကုိ အထင္ၾကီးလုိသူတုိ႔သည္ ပါဠိစာကုိ အဓိပၸါယ္ပင္ နားမလည္ေစကာမူ ရြတ္ဖတ္အပ္၊ နာယူအပ္

ေၾကာင္း၊ ကုသုိလ္ၾကီးမားေၾကာင္းကုိ ပညာရွင္အဆက္ဆက္က ေျပာဆုိေၾကာင္း ေဖာ္ျပၾက၏။



အေရးၾကီးသည္မွာ ပါဠိေတာ္ကုိ အနက္အဓိပၸါယ္ထင္ေအာင္ ေလ႔လာ၍က်င္႔ၾကံအားထုတ္ သေဘာေပါက္ၾက

ရမည္ျဖစ္သည္။ ပါဠိဆုိတုိင္း အထင္ၾကီးတတ္သူကုိ ဘာသာျခားအခ်ဳိ႕က လုိရာဆြဲ၍ စီကုံးထားေသာ ဂါထာ

မ်ားျပကာ လွည္႔စားခဲ႔ဘူးသည္လည္းရွိသည္။



“ပဌာန္းဆုိတာ ရြတ္လဲရြတ္၊ အဓိပၸါယ္ကုိလည္း အာရုံျပဳမွသာ ျပည္႔ျပည္႔၀၀ အက်ဳိးေပးတာ။ လိမ္းေဆးကုိလဲ

လိမ္း၊ စားေဆးကုိလဲ စားမွေပါ႔။ စားေဆးကုိ လိမ္းေန၊ ရွဴေနရုံနဲ႔ ထိေရာက္မလာ” ဟု ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက

ဆုံးမခဲ႔ဘူးသည္။



ဦးသုမဂၤလ သည္ ပါဠိေတာ္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ အဘယ္သုိ႔ ယူဆေလသနည္း။ တရားေခါင္းစဥ္က သာ၀ကအစစ္

ဒါဆုိရင္ ပါဠိလုိလည္း တစ္လုံးမွမပါတဲ႔အတြက္ ………….ဟု ေဟာသည္။ သာ၀ကဆုိသည္ပင္ ပါဠိေတာ္ စကား

လုံးမွန္း အမ်ားစုသိၾကပါသည္။



ဦးသုမဂၤလ က သူခုိးသာသနာ၊ ဂ်ပုိးသာသနာဟု ေျပာသြားသည္။ သာသနာေတာ္တြင္ ဒုႆီလေတြခ်ည္းဟု

ဆုိလုိရာေရာက္ေနသည္၊ မည္သည္႔ေခတ္အခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ ဒုႆီလေတြ ရွိသလုိ၊ သီလ၀ႏၱ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း

ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သီလ၀ႏၱ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အားသာျခင္း၊ အားနည္းျခင္း ထုိသုိ႔သာ ကြဲျပားပါသည္။ ဗုဒၶ

ျမတ္စြာ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္အခါပင္ ဒုႆီလေတြ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။



သူခုိးသာသနာဟု ဆုိသျဖင္႔ သူခုိးတုိ႔၏ အဆုံးအမဟု တုိက္ရုိက္ယူဆရမလုိ ရွိပါသည္၊ ဗုဒၶ၏ သာသနာဟု

ဆုိမွသာ ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာတြင္ သီလ၀ႏၱပုဂၢဳိလ္ အားနည္းေနသည္ အားမ်ား

လာေအာင္ ၾကဳိးစားၾကပါစုိ႔ ဟု ဆုိလွ်င္ အလြန္သင္႔ေတာ္ပါသည္။



သူခုိးသာသနာဟု ဆုိျခင္းေၾကာင္႔ သာသနာေတာ္ရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကုိ ထိပါးရာေရာက္ပါသည္။ ဒုႆီလ

၁၀၀ - ကုိ ထိပါးလည္း ကိစၥမရွိပါ၊ သီလ၀ႏၱ တစ္ပါးကုိ ထိပါးမိခဲ႔ေသာ အလြန္၀န္ေလးပါသည္။ ၀ါးလုံးရွည္ျဖင္႔

ယမ္းျခင္းသည္ မိမိအတြက္လည္း အက်ဳိးမရွိပါ၊ သူတစ္ပါးအတြက္လည္း အက်ဳိးမရွိပါ။



မူၾကဳိဆရာမုိ႔ ခြင္႔လြတ္ၾကပါဟု ဆုိေပလိမ္႔ဦးမည္။ မူၾကဳိဆရာလည္း မူၾကဳိဆရာအေလ်ာက္ မွန္ဖုိ႔လုိပါသည္။

မူၾကဳိဆရာမွားက လူမ်ားစြာ တသက္လုံး အမွားစြဲသြားမည္ကုိ စုိးရိမ္ရပါသည္ ဦးသုမဂၤ ၏ ျပတ္သားရဲရင္႔

ေသာ ေဟာကြက္ ေျပာကြက္မ်ားကုိ အသဲစြဲၾကဳိက္ေနၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ပရိသတ္မ်ား

ေလေလ တာ၀န္ပုိၾကီးေလေလ ျဖစ္သည္ကုိ သတိမူရပါမည္။ မိမိေၾကာင္႔ ေနာက္လုိက္မ်ား မနစ္မြန္းသင္႔ပါ။



ဦးသုမဂၤလ က “တရားသံ ၾကားရရင္ကုိ ျပႆနာရွာခ်င္ေနတယ္” ဟု ေျပာခဲ႔ပါသည္။ ျပႆနာရွာခ်င္သူႏွင္႔

ဓမၼအလုိက် ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္လုိသူတုိ႔မွာ လုံး၀ ကြဲျပားျခားနားပါသည္။ ဓားကုိင္၍ လူ႕ခႏၶာကုိယ္ အစိတ္အပုိင္း

မ်ားကုိ ထိပါးသူခ်င္းတူေစကာမူ အထူးကုသမားေတာ္၏ ဓား သည္ လူ႔အသက္ကုိ ကယ္တင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ဓားျပ၏ ဓားကမူ လူ႔အသက္ကုိ ဖ်က္ဆီးရန္ ျဖစ္ပါသည္။



ဦးသုမဂၤလက ေဂါတမသာသနာ၌ ေမတၱယ်ဘုရားကုိ ေမွ်ာ္ေနေၾကာင္း ပေထြးကုိေတာ႔ ဦးသုမဂၤလ က မေမွ်ာ္

ေၾကာင္း ေဟာခဲ႔ပါသည္။ ရတနာသုံးပါးကုိ ၾကည္ညဳိသူတုိ႔၏ သဒၶါ ႏွင္႔ ပညာ အရည္အေသြးမ်ားမွာ

ဘယ္ဘုရားရွင္ ဘယ္သာသနာတြင္မဆုိ ေကာင္းျမတ္ေနၾကသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အေဖ႔သာသနာ၊ ပေထြး

သာသနာဟု မခြဲျခားသင္႔ေပ။ ရင္႔သီးရုိင္းစုိင္းေသာ သုံးႏွဳန္းေျပာဆုိမႈမ်ားကုိ ေရွာင္ျခားသင္႔ပါသည္။

လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကပင္ မသုံးနဳန္းရဲေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္ပါသည္။



ဒုကၡေထြျပားေသာ သံသရာရွည္တြင္ မနစ္မြန္းသင္႔ေၾကာင္း၊ ေနာင္ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေတြ႔ျပီးမွ ကၽြတ္တမ္း၀င္လုိ

သူလည္း ၀င္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ မိမိ၏ ပါရမီ ဘုန္းကံ လြဲေခ်ာ္မႈေၾကာင္႔ ေနာင္ဘုရားရွင္ႏွင္႔ လြဲခဲ႔ေသာ္

လြန္စာ နစ္နာဖြယ္ရွိေၾကာင္း၊ အရိယာအျဖစ္ ယခုပင္ၾကဳိးစားအားထုတ္၍ ရယူသင္႔ေၾကာင္း ဆရာေတာ္တစ္ပါး

က ေဟာခဲ႔ဖူးသည္။



ထုိဆရာေတာ္၏ ဆုိလုိခ်က္ႏွင္႔ ဦးသုမဂၤလ၏ ဆုိလုိခ်က္မွာ တူေကာင္းတူႏုိင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေဟာေျပာ

မႈမွာ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕၍ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ပါသည္။ နာယူလက္ခံဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။



အမွန္ေတာ႔ ယခု သာသနာတြင္ ကြ်တ္တမ္း၀င္လုိသျဖင္႔ ၾကဳိးစားအားထုတ္ခြင္႔ရွိသလုိ ဆုၾကီးပန္ခ်င္သူလည္း

ပန္ခြင္႔ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေဂါတမ ဘုရားရွင္သည္ပင္ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ ရႏုိင္ေသာ ရေသ႔ဘ၀၌ နိဗၺာန္ကုိ

မယူေသးဘဲ သဗၺညဳတဘုရားရွင္ ျဖစ္ရန္ ဆုပန္ခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။



ဦးသုမဂၤလ က သူ႔ထက္၀ါၾကီးေသာ သံဃာေတာ္ကုိ ေတြ႔လွ်င္ အရိယာသံဃာဟု ရွိခုိးေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ႔

ပါသည္။ “ သံဃိက ကုိ ရည္မွန္း၍ သံဃာ႔ကုိယ္စားလွယ္အျဖစ္ ရွိခုိးပူေဇာ္ေၾကာင္း” ဆုိလုိဟန္ တူသည္။

သုိ႔ေသာ္ ထုိသံဃာသည္ အရိယာျဖစ္ - မျဖစ္ တိက်စြာ သိပါ၏ေလာ ဟု ေမးဖြယ္ရွိသည္။



အရိယာမဟုတ္သူကုိ အရိယာဟု ယိုးစြပ္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရိယာျဖစ္သူကုိ အရိယာ မဟုတ္ဟု

ယုိးစြပ္လ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရိယူပ၀ါဒကံ သင္႔ေၾကာင္း က်မ္းဂန္အဆုိရွိပါသည္။ ပညာရွိသူတုိ႔အား

ဤကိစၥ ေမးေလွ်ာက္ကာ အဆုံးအျဖတ္ယူသင္႔ပါသည္။



“ခုလုပ္ ခုရပါတယ္” ဟု ေဟာထားပါလ်က္နဲ႔……… တုိ႔ေတာ႔ အေဖရင္းပဲ ” ဟု ေဟာထားရာ ဦးသုမဂၤလ

ကုိယ္တုိင္ ခုလုပ္၍ ခုပင္ရေနျပီေလာဟု ေမးဖြယ္ရွိပါသည္။



၀ိေသသ

(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလထုတ္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္း)

Shared from အရွင္သာမိ မံုရြာ

No comments:

Post a Comment