သတၱာနံ= သတၱဝါတုိ႔၏ ၊ ဇီဝိတံ= စားေသာက္ေပ်ာ္ရႊင္ အသက္ရွင္ရျခင္းသည္၊ အဓုဝံ= မျမဲ၊ သတၱာနံ= သတၱဝါတုိ႔၏ ၊ မရဏံ= အျမဲမေန ေသရျခင္းသည္၊ ဓုဝံ= မုခ်ဧကန္ ျမဲသည္သာလ်ွင္တည္း။
သတၱဝါတုိင္း သတၱဝါတုိင္း အသက္ရွင္မူကေတာ့ ဧကန္မုခ် မျမဲနုိင္ပါဘူး။ တည္တံ့မေနဘဲ ေသရျခင္းသာ မုခ် ဧကန္ ျမဲနုိင္လွပါတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီသေဘာကုိ သေဘာမေပါက္ မရိပ္စားမိၾကတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြကေတာ့ ေတာင္ေတာင္ေျမာက္ေျမာက္ ၾကံစည္ျပီး ကုိယ္ထင္ရာ လုပ္တတ္ပါတယ္။ ဘဝဆုိတာ ယခုတစ္ခ်ိန္သာရျပီး ယခုတစ္ခ်ိန္သာ ေသရမွာလုိ႔ တြက္ဆထားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြလည္းရွိပါတယ္။အမွန္ကေတာ့ ဘဝေတြ ၾကိမ္ဖန္မ်ား စြာရရွိျပီး အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ သတၱဝါတုိင္း ေသခဲ့ဖူးၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါ့မလားလုိ႔ သံသယကင္းေအာင္ ေျပာျပရရင္ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဥပသာဠကဆုိတဲ့ ပုဏၰားၾကီးတစ္ေယာက္ဆုိတာရွိပါတယ္။
အဲဒီပုဏၰားၾကီးက စည္းစိမ္က ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာတယ္။ အယူကေတာ့ မိစၦာအယူ ယူထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္မွာ ေသရမယ္ဆုိတာကုိေတာ့ သူသိထားတယ္။ပုဏၰားဆုိေတာ့ ဇာတ္က အင္မတန္ၾကီးတယ္။ အသန္႔အရွင္းၾကဳိက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသရမည့္အေရး ၾကိဳတင္ေတြးျပီး ေစာေစာ စီးစီးသားျဖစ္သူကုိ မွားထား ပါတယ္။
"သားေမာင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ငါေသခဲ့ရင္ လူေသတစ္ခါမွ မျမွဳပ္ႏွံဖူးတဲ့ ေျမေနရာမွာ ျမွဳပ္ႏွံသျဂိဳလ္ပါတဲ့။ သားျဖစ္ သူက လူေသတစ္ခါမွ မျမွဳပ္ႏွံဖူးတဲ့ ေျမေနရာဆုိတာ က်ြန္ေတာ္လုိ အသက္ငယ္ရြယ္သူေတြ မသိနုိင္ပါဘူး။ ေဖေဖစိတ္တုိင္းက်ျဖစ္ေအာင္ ေဖေဖေသရင္ ျမွဳပ္ႏွံရမယ့္ေနရာကုိ ေဖေဖကုိယ္တုိင္ပဲ လုိက္ျပထားပါလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ရာဇျဂဳိလ္ျမဳိ့မွထြက္ျပီး ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ၾကီးေပၚသုိ႔ တက္ခဲ့ၾကပါတယ္ တစ္ခုေသာေနရာ ေတာင္သုံးလုံးအၾကားေျမေနရာသည္ လူေသတစ္ေယာက္မွ မျမွဳပ္ႏွံဖူးတဲ့ေနရာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ငါေသရင္ ျမွဳပ္ႏွံပါလုိ႔ မွာၾကားျပီး သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ၾကီးေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာၾက ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း မိမိရဲ့ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ေဟာျပေခ်ခ်ြတ္ရမည့္ ေဝေနယ် သတၱဝါတုိ႔ကုိ ၾကည့္ရွဳဆင္ျခင္ တဲ့အခါ ေတာင္ေပၚက ျပန္ဆင္းလာတဲ့ ပုဏၰားၾကီးသားအဖႏွစ္ေယာက္ကုိ ေတြ့ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ငါဘုရားၾကြသြား ျခင္းျဖင့္ ပုဏၰားၾကီးသားအဖႏွစ္ေယာက္ အက်ဳိးထူးတရား ရွိနုိင္တာကုိ သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ ေတာင္ေျခရင္းသုိ႔ တစ္ပါးတည္းၾကြခ်ီေတာ္မူတယ္။ေတာင္ေျခရင္းသုိ႔ ေရာက္တဲ့အခါ ေတာင္ေပၚက ျပန္ဆင္း လာတဲ့ ပုဏၰားၾကီးသားအဖႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ပက္ပင္းရင္ဆုိင္ေတြ႔ပါတယ္။ေတြ႔တဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “အုိ.. ပုဏၰားေတြ ဘယ္ကလာလုိ႔ ဘယ္ကုိသြားၾကမလဲ”လုိ႔ ႏွဳတ္ခြန္းဆက္စကား မိန္႔ၾကားေတာ့ သားျဖစ္သူက “မွန္လွပါ ျမတ္စြာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ၾကီးေပၚမွ ျပန္ဆင္းလာၾကပါ တယ္။ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ၾကီးေပၚသုိ႔ သြားရျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ့ ဖခင္ျဖစ္သူက သူေသလ်ွင္ လူေသတစ္ခါမွ် မျမွဳပ္ႏွံဖူးတဲ့ ေျမေနရာမွာ ျမွဳပ္ႏွံပါဆုိလုိ႔ တပည့္ေတာ္က ေနရာအျပခုိင္းရပါတယ္ဘုရား။ ယခု ေနရာျပျပီး ေတာင္ေပၚက ျပန္ဆင္းလာၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား”လုိ႔ ေလ်ွာက္ထားပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီလုိဆုိရင္ သင္းအား သင့္ဖခင္ျပခဲ့တဲ့ လူေသတစ္ခါမ်ွ မျမွဳပ္ႏွံဖူးတဲ့ ေနရာကုိ ငါဘုရား လည္းသိခ်င္ပါတယ္။ တာဝန္မၾကီးရင္ လုိက္ျပေစခ်င္ပါတယ္ ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့အခါ ေနရာျပဖုိ႔ရန္ ေနရာ ၾကည့္ဖုိ႔ရန္ ပုဏၰားၾကီးသားအဖ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္ၾကီးေပၚသုိ႔ တက္ခဲ့ ရျပန္ျပီ။ ေတာင္ၾကီးေပၚသုိ႔ေရာက္တဲ့အခါ ေစာေစာကျပခဲ့တဲ့ ေတာင္သုံးလုံးအၾကားေနရာသုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အား ပုဏၰားၾကီး သားအဖႏွစ္ေယာက္က ျပသၾကပါတယ္။
ထုိအခါျမတ္စြာဘုရားရွင္က သင့္ဖခင္သည္ ယခုဘဝမွသာ လူမေသဖူးတဲ့ေနရာကုိ ရွာခဲ့၊ ျပခဲ့သည္မဟုတ္ေသး၊ ေရွးအတိတ္ဘဝကလည္း ရွာခဲ့ ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယခုသင္တုိ႔ျပတဲ့ ေတာင္သုံးလုံးၾကားေျမေနရာသည္ ေျမသန္႔ ရွင္းတယ္လုိ႔ မဆုိနုိင္ပါ။ လူေသတစ္ခါမ်ွ မျမွပ္ႏွံဘူးဟု မမွတ္ေစလုိပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဤေတာင္သုံးလုံး ၾကားေျမေနရာသည္ အျခားသူတုိ႔ ေသလုိ႔ျမွဳပ္ႏွံဖူးတာကုိ မဆုိထားႏွင့္။ သင့္ဖခင္ ပုဏၰားၾကီးသည္ပင္ ဤရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ့မွာ လူျဖစ္ျပီးျပီး ဥပသာဠက နာမည္တူ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ဘဝေပါင္းတစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တိတိ ေသဆုံးျမွဳပ္ႏွံခဲ့ဖူးပါတယ္။ အျခားနာမည္ႏွင့္ေသဆုံးလုိ႔ ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ရတဲ့ဘဝေတြကေတာ့ ေရေတာင္ေရတြက္ နုိင္မည္မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ဘဝရလ်ွင္ ေသရတာထုံးစံဓမၼတာတစ္ခုပါ။ဘဝေတြအၾကိမ္ၾကိမ္ရလုိ႔ အၾကိမ္ၾကိမ္အခါခါလည္းေသရ ပါတယ္။ သတၱဝါတုိင္း မေသဖူးတဲ့ ေနရာ၊ မျဖစ္ဖူးတဲ့ေနရာဆုိတာမရွိနုိင္ပါဘူး။ေနရာတုိင္းမွာ ျဖစ္ဖူးျပီး ေနရာတုိင္းမွာ ေသခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေကာင္းမွာလည္း ေသဖူးတယ္။ ေရထဲမွာလည္းေသဖူးတယ္။ မေသခ်င္ရင္ေတာ့ ဘဝမရေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ဘဝမရလ်ွင္ မေသရပါဘူး။ ဘဝမရခ်င္ရင္ ဘဝကုိ မတြယ္တာနဲ႔ ဘဝကုိ မခင္မင္နဲ႔ ဘဝကုိမစြဲလန္းနဲ႔၊ မတြယ္တာနဲ႔၊ဘဝကုိ မခင္မင္ မစြဲလန္း မတြယ္ရေအာင္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းက ဝိပႆနာအလုပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာအလုပ္ကုိ တစုိက္မတ္မတ္လုပ္မယ္ဆုိရင္ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း သေဘာရွိတဲ့ ခႏၶာ၊ မျမဲေသာ ဆင္းရဲေသာ အစုိးမရေသာဘဝခႏၶာေတြအေပၚ ျငီးေငြ႔မုန္းတီးျပီး ေနာက္ထပ္ ဘဝကုိမလုိခ်င္ မခင္မင္ မစြဲလန္း မတြယ္တာေတာ့ပါဘူး။ ဘဝကုိမခင္မင္ မစြဲလန္း မတြယ္တာရင္ ဘဝခႏၶာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရုပ္သိမ္းေအာင္ ဝိပႆနာတရားကုိ ပုိျပီးခရီးေရာက္ေအာင္ အားထုတ္ျဖစ္မွာပါ။ ဝိပႆနာတရားကုိ ခရီးေရာက္ေအာင္ အားထုတ္လုိက္ျပီဆုိရင္ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကုိ ျမင္၊ မုန္း၊ ဆုံးသြားရင္ ေနာက္ထပ္ဘဝ မရနုိင္ ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ဘဝမရရင္ ေနာက္ထပ္ေသစရာလည္းမလုိေတာ့ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရွင္က တရားေဟာျပတဲ့အခါ သားအဖႏွစ္ေယာက္လုံး ေသာတာပန္တည္သြားပါတယ္။
အားလုံးေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားလည္း ထုိေဒသနာေတာ္အရ မေသခ်င္ရင္ ဘဝမရေအာင္ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ကုိအေျခခံျပီး ဝိပႆနာတရားကုိ တစုိက္မတ္မတ္အားထုတ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းအသိေပးလုိက္ရပါ သည္။
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္စုံၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)
http://www.wiradhamma.blogspot.com/
ဦးဇင္းဘေလာ့မွာလည္းလာေရာက္ေလ့လာဖတ္ရွုနုိင္ပါသည္။
[www.forverfriends.ning.com]
No comments:
Post a Comment