အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္က ဒီစကားကို (အျပည့္အ၀) လက္မခံခ်င္ပါဘူးဘုရား။
ရဟန္းတို႔ လခဲြကို ထားဘိဦး၊ ရဟန္းတို႔ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မဆို ဤသတိပ႒ာန္ေလးပါးတို႔ကို ခုနစ္ရက္ပတ္လံုး ဤေဟာေျပာေသာနည္းျဖင့္ ပြားျငားအံ့၊ ထိုပြားေသာပုဂၢိဳလ္အား မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ အရဟတၱဖိုလ္ျဖစ္ေစ၊ ဥပါဒါန္ အေၾကြးရိွေသးလွ်င္ အနာဂါမိဖိုလ္ျဖစ္ေစ ဤဖိုလ္ႏွစ္ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးေသာဖိုလ္ကို (အမွန္ရေပမည္ဟု) အလိုရိွအပ္၏။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ (မဇၥ်ိမနိကာယ္)
ဒီစာပိုဒ္ႏွစ္ခုရဲ႕ ကြဲလြဲရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို တပည့္ေတာ္အား ျပည့္စံုစြာ ရွင္းျပေပးေစလုိပါတယ္ဘုရား။ ပါရမီမျပည့္ဘဲနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားႀကိဳးစား နိဗၺာန္ မရႏိုင္ဘူးလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီဘ၀မွာ တကယ့္ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းနဲ႔ေတြ႔လို႔ တကယ္ႀကိဳးစားအားထုတ္မယ္ ဆိုရင္ ႀကိဳးစားသေလာက္ ရႏိုင္ပါသလားဘုရား။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး တပည့္ေတာ္ မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕နဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကည့္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္အတြက္ ေသခ်ာတဲ့ အေျဖမရခဲ့ပါဘူးဘုရား။ အယူလဲြခဲ့ရင္ျဖင့္ ဒီဘ၀မွာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ရိွခဲ့ရင္ေတာင္မွ အဆံုးထိ မႀကိဳးစားၾကည့္ေတာ့ရင္ျဖင့္ အလြန္နစ္နာစရာ အေတြးမ်ားလားလို႔ (တရားရွာျခင္သူမ်ားအတြက္) တပည့္ေတာ္ အေရးႀကီးတယ္ထင္ လို႔ ေလွ်ာက္တင္တာပါဘုရား။
ေနမင္းထြန္း၊ ေနျပည္ေတာ္။
ေျဖ။ ။ ဒီစာပုိဒ္(၂)ခုက ကြဲလြဲေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွ႕ေနာက္ဆက္စပ္မႈရွိေနတာကုိ မသိလုိ႔ လြဲေနတယ္လုိ႔ ထင္ရတာပါ။ တကယ္ေတာ့ နံပါတ္(၁)ျဖစ္တဲ့ ပါရမီေကာင္းမႈမရွိဘဲနဲ႔ နံပါတ္(၂)ဆုိတာ ျဖစ္မလာႏုိင္ပါဘူး။
သတၱ၀ါေတြမွာ အႏွစ္ခ်ဳပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္နဲ႔အကုသုိလ္(၂)မ်ိဳးသာ ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မ်ိဳးထဲမွာက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ေကာင္းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားသြားသလုိ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္မွာလည္း လုပ္ေဆာင္မႈတုိ႔ေပၚမူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲသြားၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီကြဲျပားေနတဲ့အရာမ်ားကုိ ေပါင္းစပ္ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္နဲ႔ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္(၂)မ်ိဳးသာ သတၱ၀ါတုိင္းမွာ ပုိင္ဆုိင္ၾကပါတယ္။ လူ႔ေလာကမွာလည္း ပညာေတြ၊ ဘြဲ႕ဒီဂရီေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေပမဲ့ အဲဒီပညာဘြဲ႕ဒီဂရီေတြကုိ ေနာက္ဆံုးခ်ဳပ္ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းပညာတစ္မ်ိဳးသာ ရရွိသြားသလုိ သတၱ၀ါေတြမွာလည္း ေနာက္ဆံုးခ်ဳပ္မွာေတာ့ ကုသုိလ္နဲ႔အကုသုိလ္(၂)မ်ိဳးသာ ရွိၾကပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ပထမဦးဆံုးပါရမီဆုိတာကုိ ခြဲျခားၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ပါရမီ(၁၀)ပါး၊ တနည္းအားျဖင့္ အက်ယ္(၃၀)ထိ ကြဲျပားစြာ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီပါရမီကုိ လုိက္လံစစ္ေဆးၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီဆယ္ပါးလံုးဟာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကုိလုပ္ေနျခင္းမုိ႔ ကုသုိလ္လုိ႔မွတ္ယူရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္တဲ့လူဟာ ပါရမီ(၁၀)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးနဲ႔ညီၿပီး ပါရမီျဖည့္ေနတာလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။
အဲဒီလုိ မိမိက ေကာင္းတဲ့အလုပ္ လုပ္ခဲ့မွသာလွ်င္ လူ႔ဘ၀ရမယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားရမယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္မယ္။ အသိဉာဏ္ပညာေကာင္းသူ ျဖစ္မယ္။ တရားအားထုတ္လုိေသာ သဒၶါတရားရွိသူျဖစ္မယ္။ ဒီအခ်က္ေတြထဲက တစ္ပါးပါးခၽြတ္ယြင္းလည္း နိဗၺာန္ကုိ တစ္ဘ၀တည္းနဲ႔ရဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေတြရွိဖုိ႔ကလည္း ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပါရမီေတြရွိခဲ့မွပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
တကယ္လုိ႔မ်ား မိမိက မေကာင္းတာေတြခ်ည္းလုပ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ လူ႔ဘ၀ရဖုိ႔ခက္မယ္။ သာသနာႏွင့္ႀကံဳဖုိ႔ခက္မယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ဖုိ႔ ခက္မယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားရဖုိ႔ ခက္မယ္စသည္ျဖင့္ ခက္ျခင္းမ်ားစြာနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရမည္မုိ႔ နိဗၺာန္ကုိရရန္ မလြယ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ဒကာေျပာတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္သည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈ ရွိေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ခုလံုးျပည့္စံုဖုိ႔လုိပါတယ္။ ႏွစ္ခုလံုးျပည့္စံုမွလည္း နိဗၺာန္ကုိ ရပါလိမ့္မယ္။ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြလုပ္ခဲ့လုိ႔ ေကာင္းတဲ့ပါရမီမရွိလုိ႔ ငရဲသားစသည္တုိ႔ ေရာက္ေနတဲ့သတၱ၀ါေတြဟာ နိဗၺာန္ရဖုိ႔ရန္ မလြယ္ကူပါ။ တကယ္လုိ႔ မိမိက အရင္ဘ၀ေတြက ေကာင္းတဲ့ပါရမီေတြကုိ မလုပ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ ဒီဘ၀မွာ ခုလုိ လူ႔ဘ၀ရၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္လ်က္ ဗုဒၶအသိဉာဏ္ရွိၿပီး သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားကုိ နာၾကားရမည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုိလည္း ေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ပါရမီဆုိတာ ေကာင္းမႈျဖစ္သလုိ နိဗၺာန္ေရာက္ဖုိ႔ရာကလည္း ေကာင္းမႈရွိမွသာလွ်င္ အဖက္ဖက္ကျပည့္စံုမည္မုိ႔ တရားထူးရဖုိ႔ရန္အတြက္ ဒကာေျပာတဲ့ နံပါတ္(၁)အခ်က္ ပါရမီေရာ၊ နံပါတ္(၂)အခ်က္ႀကိဳးစားမႈေရာ (၂)မ်ိဳးလံုးျပည့္စံုဖုိ႔လုိအပ္ပါေၾကာင္း ဦးဇင္းသိသမွ်ကုိ ဒီေလာက္နဲ႔ေျဖၾကားေပးရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ေမးခြန္းမ်ားကုိလည္း အားတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ အခ်ိန္လုၿပီး ေျဖၾကားေပးသြားပါမယ္။ ဦးဇင္းအလုပ္မ်ားေနခ်ိန္မုိ႔ နည္းနည္းေတာ့ သည္းခံၿပီး ေစာင့္ေပးၾကရန္လည္း ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ။
စာဖတ္ပရိသတ္အားလံုး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာၿပီး လုိရာဆႏၵျပည့္၀ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလ်က္..။
http://www.sanninaymin.com/
Shared from Ma Moenge Aung
No comments:
Post a Comment