Tuesday, April 22, 2014

သံသရာနယ္ခ်ဲ႕တရား ပပဥၥတရား (၃)ပါး


တဏွာ…
ငါ့ဥစၥာဟု၊ စြဲမႈျဖစ္အင္၊
ေလာဘနဲ႔လည္း၊ တပ္စြဲသူခင္၊
ေလာဘကင္းမွ၊ လြတ္ရပါယ္ခြင္၊
လူ႔ဘ၀ ရၾကေတာ္မည္ထင္။

မာန…
ငါသာအျမတ္၊ ငါတတ္သည္သာ၊
ဒါကလည္းပဲ၊ မာနစြဲပါ၊မာနစြဲျပဳတ္၊
အဟုတ္ခ်မ္းသာ၊ ပါယ္ေလး၀
လြတ္ရသံသရာ။

ဒိ႒ိ…
ငါ့သား ငါ့မယား၊ စီးပြားဥစၥာ၊
အတၱဒိ႒ိ၊ စြဲၿငိလို႔သာ၊
သကၠာယလည္း၊ သူပဲမည္တာ၊
အနတၱ၊ ရႈၾကဖန္ခါခါ၊
အတၱကင္း၊ လြတ္ရွင္းပါယ္ေလးရြာ၊
ေနာက္ဘ၀ ေရာက္ရထက္ဘံုသာ။
ဤသို႔ေကာင္းမႈ အေၾကာင္းျပဳ၊
ေပါင္းစုအမွ်ေ၀၊၀မ္းေျမာက္စြာျပဳ၊
ျမတ္ေကာင္းမႈ
သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓုေခၚႏိုင္ေစ။
နတ္ရြာသုဂတိ၊ နိဗၺာန္ထိ ရရွိၾကပါေစ။

(အရွင္ဇနက )

ငါ ရွိသည္ဟူေသာ အတၱအစြဲေၾကာင့္
ငါပိုင္အတၱနိယမ်ားျဖစ္ေပၚလာသည္။
ငါ နဲ႔ ငါပိုင္မ်ား ရစ္ပတ္ထားျခင္းမ်ားကို
သံေယာဇဥ္ၾကိဳးမ်ားလို႔ေခၚတယ္။

ငါ သည္ ယံုခ်င္သည့္ ကေလး ဘ၀မွစ၍
ျဖစ္ေသာ အစြဲသာျဖစ္၍ ဒိ႒ိသည္
စိတ္၌ရွိေသာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။

ငါ ပို္င္သည္ ဟု ထင္ေနျခင္းမွာ
တပ္မက္သည့္ေလာဘ(တဏွာ)ေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။ ထိုေလာဘသည္လည္း
သဘာ၀အမွန္ျဖစ္သည္။

ထုိ ငါပိုင္၀တၳဳ ပုဂၢိဳလ္အရည္အခ်င္းမ်ား
အေပၚ အေျခခံျပီး ငါ က အျခား
ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္တတ္သည္။
ထိုသည္မွာ မာန ျဖစ္သည္။
ထိုမာနသည္လည္း သဘာ၀
အမွန္တရားျဖစ္သည္။

ထိုသံုးမ်ိဳးေသာတရားျဖင့္ ပုထုဇဥ္မ်ား
သံသရာဘ၀ခရီးကို မနားတမ္း
ေလွ်ာက္ေနရဦးမည္။ ျပီးေတာ့ ထုိတရားမ်ား
အစဥ္တိုးပြားေနဦးမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သံသရာကိုခ်ဲ႕ေသာ
တရားသံုးပါးလို႔ေခၚသည္။ အ၀ိဇၨာက
ထုိသံုးခုက ေလွ်ာက္ေနတယ္လို႔ မျမင္ဘူး။
ငါေလွ်ာက္ေနတယ္လို႔ျမင္ေနတဲ႔
အ၀ိဇၨာ နဲ႔ တဏွာဖံုးေနတာကို
သံသရာလည္ ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္းလို႔
ဆိုပါသည္။

(ဆရာၾကီး ဦးေဌးေအာင္၏ စာအုပ္မွ)

ဒိ႒ိႏွင့္ပတ္သက္၍
လြယ္ကူစြာမွတ္သားမယ္ဆိုလွ်င္

ဒိ႒ိမကြာ၊ ပုဂၢိဳလ္မွာလွ်င္…..
လူတြင္စၾကာ၊ နတ္မွာသိၾကား၊
မိုးျဖားျဗဟၼာ၊ ျဖစ္တံုပါလည္း၊
ခႏၶာျပိဳကြဲ၊ ကုသိုလ္စဲက၊
ေဖာက္လႊဲပယ္ရြာ၊ ေရာက္ျပန္ကာတည့္။
(မဃေဒ၀လကၤာ)

ျဗဟၼာျပည္မွ ကုသိုလ္စဲ၍ တဖန္အလွည့္
၀က္တိရစာၦန္ျဖစ္ရသည့္ ဘုရားေဟာ
ပါ႒ိေတာ္ ရွိပါသည္။

ဘယ္လိုပင္ ဘုန္းတန္ခိုး ၾကီးမားလင့္ကစား
ဒိ႒ိမကြာ ပုထုဇဥ္တို႔မွာ သံသရာ ၀ဲဂယက္
အဖန္ဖန္လည္၍ ႒ာေနေဟာင္း
ေလးဘံုပါယ္ရြာကိုပဲ အေခါက္ေခါက္ခါခါ
ေရာက္ ရမွာပါပဲ။

သံသရာနယ္ခ်ဲ႕သည့္ ဤတရား(၃)ပါးမွာ
အင္မတန္မွ ေၾကာက္ရြ႕ံစရာပါ။ ငါ စြဲဒိ႒ိ
ေတြေတာ့ ကင္းေအာင္၊ ပါးေအာင္
ၾကံေဆာင္မွ သင့္ေပေတာ့မည္။

ငါ အစြဲၾကီး(၄)မ်ိဳး

(၁) အတိၾသဠာရိက အတၱဒိ႒ိ
(အလြန္ၾကမ္းသည့္ ငါစြဲ)
ထိုအစြဲရွိသူမ်ားသည္ မိမိအက်ိဳးအတြက္
အမ်ားသူငါအား အညွာအတာကင္းမဲ႔စြာ
ရက္စက္ သတ္ျဖတ္ ညဥ္းဆဲတတ္သည္။

(၂) ၾသဠာရိကဒိ႒ိ
(ၾကမ္းတမ္းသည့္ ငါစြဲ)
ထိုအစြဲရွိသူမ်ားသည္ အထက္ကလို
မဟုတ္ေသာ္လည္း စီးပြားရွာရာ၊
အျခားကိစၥမ်ား၌ မိမိ
အက်ိဳးကိုသာၾကည့္သူမ်ားျဖစ္သည္။

(၃) သုခုမအတၱဒိ႒ိ
(သိမ္ေမြ႕သည့္ ငါစြဲ)
ဗုဒၶဘာသာအပါအ၀င္ ဘာသာအဆံုးအမကို
လိုက္နာသူမ်ားတြင္ ထိုအစြဲရွိၾကသည္။
လူ အခ်င္းခ်င္း ညွာတာေထာက္ထား၍
စဥ္းစားတတ္၏။
အတၱက ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႕ျခင္းမဟုတ္။
ဘာသာေရးက သင္ေပးေသာေၾကာင့္
ကိုယ္၊ႏွဳတ္အမူအရာႏူးညံ႔
သိမ္ေမြ႕ျခင္းသာျဖစ္သည္။

(၄) အတိသုခုမ အတၱိဒိ႒ိ
(အလြန္သိမ္ေမြ႕သည့္ ငါစြဲ)
ဗုဒၶဘာသာမွာသာ ရွိပါသည္။
ငါ အစြဲသည္
စြဲျမဲယံုၾကည္ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
ငါ အစြဲရွိလွ်င္ အမွန္တရားကို မသိႏိုင္ဘူး။
ထို႔ေၾကာင့္ စကားအျဖစ္သာမဟုတ္။
လက္ေတြ႕က်င့္ၾကံအား ထုတ္၍ ငါ
အစြဲေပ်ာက္ရန္ ၾကိဳးစားေနသူမ်ား၌
ထိုအစြဲရွိပါသည္။

မဃေဒ၀ လကၤာ မွာေတာ့
ဤသို႔မွတ္သားထားမိပါသည္။

ကာမတဏွာ၊ ရုန္႔ရင္းစြာျဖင့္၊
ကိေလသာအမိုက္၊ ႏြားႏွယ္လိုက္၏၊
စရိုက္က်င့္တန္၊ တိရစာၦန္ႏွင့္၊
သ႑ာန္သာျပား၊ က်င့္မျခားဘူး၊
ဆိုး၀ါးယုတ္မာ၊ ကာမရြာသည္၊
ခ်မ္းသာညစ္က်ိ၊ ညစ္ေၾကးတည္း။

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နည္းမွာေတာ့
ေ၀ဒနာ ပစၥယာ တဏွာ။
ေ၀ဒနာ(ခံစားမႈ) အရ
ေလာကီ၀ိ ပါက္စိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ
ေ၀ဒနာေစတသိက္ျဖစ္ပါသည္။

တဏွာအရ ေလာဘမူစိတ္(၈)ပါး၌ ရွိတာ
ေလာဘေစတသိက္ျဖစ္သည္။
ေ၀ဒနာ(၆)ပါးေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ
တဏွာေတြက ရူပတဏွာ စသည့္
အာရံု(၆)ပါး၌ ဆိုင္ရာကို
ႏွစ္သက္သာယာသြား၏။

ရူပတဏွာကေတာ့ ရူပါ ရံုကို
ႏွစ္သက္သာယာ၏။

တဏွာ ပစၥယာ ဥပါဒါန။
တဏွာကေတာ့ အထက္ပါ(၆)မ်ိဳးေပါ့။

ဥပါဒါန္
(ျပင္းထန္စြာစြဲလန္းေသာ တဏွာေလာဘ) မွာက်ေတာ့
ကာမုပါဒါန္
(ကာမဂုဏ္တို႔၌စြဲ လန္းျခင္း)၊ ဒိ႒ိဳပါဒါန္
(ေဖာက္ျပန္ေသာအယူတို႔၌စြဲလမ္းျခင္း)၊
သီလဗၺ ထုပါဒါန
(သီလအေလ႔အ က်င့္)၊ အတၳ၀ါဒုပါဒါန္
(ငါ၏ကိုယ္ဟုထင္မွတ္စြဲလန္းျခင္း) ဆိုျပီး
ရွိပါသည္။

ဥပမာ- ကာမုပါဒါန္
(ကာမဂုဏ္၌ ျပင္းထန္စြာ စြဲလန္းေသာ
တဏွာေလာဘ) မွာ အေၾကာင္းရင္းက
တဏွာ၊ အက်ိဳး ကေတာ့ ကာမုပါဒါန္
ျဖစ္ သြားတာေပါ့။ ဘယ္အရာပဲျဖစ္ျဖစ္
စြဲလန္းရင္ ေဘးျဖစ္ တတ္တဲ႔
သေဘာရွိပါတယ္။ ငါစြဲဒိ႒ိ အေပၚမွာ
ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့ပစၥည္း၊ ငါ့ဟာဆိုျပီး
ေလာဘစိတ္ျဖင့္ ထပ္ျပီးစြဲလမ္းေတာ့
အဘယ္မွာ အပါယ္ရြာက
လြတ္ရာျငိမ္းပါေတာ့မည္နည္း။

မာနဆိုတာကေတာ့
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
မာနဟာ ၾကြျခင္းလကၡဏာရွိျပီး
က်ျခင္းလွ်င္ အဆံုးရွိ၏ လို႔
ေဟာၾကားထားတာဟာ မွတ္သားစရာပါပဲ။

မရွိလည္း မာနတက္တယ္၊
ရွိေတာ့လည္း မာနတက္တယ္။

ပညာမာန၊ေဆြဂုဏ္မ်ိဳးဂုဏ္မာနေတြ
ထားၾကရင္းမွ အာဃာ တတရားေတြ
နာၾကည္းခ်က္ေတြ ဂလဲ႔စားေတြနဲ႔
အထပ္ထပ္ရစ္ပတ္ေနေတာ့ ဘယ္မွာ
သံသရာဆံုးေတာ့မလဲ။

ဒါက ျမင္သာေနေသးတာေပါ့။
မာနရဲ႕သေဘာက တရားထိုင္ေနရင္းနဲ႔
ငါထိုင္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ႔
မာနရွိေနတတ္ေသးပါတယ္။

တရားရႈလို႔ေကာင္းလိုက္တာဆိုတာက
တဏွာ၊ ငါရႈေနတယ္ဆိုတာက ဒိ႒ိ၊
ငါရႈႏုိင္တယ္ဆိုတာက မာန ျဖစ္ေနျပီတာ
အထူး သတိျပဳေစလိုပါသည္။

ေနာက္ဆံုး က်ဆံုးျခင္းမွာပဲ
အဆံုးသတ္တာပါပဲ။
ဤတရား(၃)ပါးဟာ
ၾကီးၾကီးလည္းမေကာင္းဘူး၊
ေသးေသးေလးလည္းမေကာင္းပါဘူး။
အေသးဖြဲကအစ အေလး
အနက္ထားေဆာင္ရြက္ေစလိုပါသည္။

ဤ ပပဥၥတရားတရားမွ ကင္းရင္ေတာ့
ေသာတပန္ဂုဏ္ရည္ႏွင့္ ျပည့္စံုေနမွာပါပဲ။
ဤကဲ႔သို႔ ျပည့္စံုဖို႔ ထို သံသရာကို
ခ်ဲ႕ထြင္တတ္ေသာတရားေၾကာင့္ဆိုတာ
သိေနသလို၊ အေၾကာင္းရင္း ကို ရွာရမယ္၊
သံသရာ လြတ္ေျမာက္ရာ
လမ္းဆိုတာရွာရမယ္။ ဒါမွ
သံသရာခ်ဳပ္ျငိမ္းရာကို ေရာက္မယ္။
ဤဒုကၡသစၥာၾကီးမွ ကင္းလြတ္မယ္။

ဆရာေကာင္းႏွင့္ေတြ႕၍ သံသရာမွ
လြတ္ ေျမာက္ရာ လမ္းကို
ရွာေဖြေတြ႕ရွိ္ႏိုင္ပါေစ။

ဓမၼအလင္းေရာင္

ေရးမိေရးရာေလးမ်ား မွ ကူးယူသည္။

No comments:

Post a Comment