ေျဖ ။ ။ ကုသုိလ္တရားအတြက္ ဒါနကုသုိလ္က အလွဴခံပုဂၢဳိလ္၊ လွဴဖြယ္ ၀တၳဳကိုအာ႐ုံျပဳၿပီး ေပးလိုတဲ့ေစတနာနဲ႔ လွဴရတယ္။ သီလကုသုိလ္က ေစာင့္ထိန္းစရာ ေရွာင္ၾကဥ္စရာေတြကို အာ႐ုံျပဳၿပီးကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ေစာင့္ထိန္းရတယ္။ သမထ ကုသိုလ္က ကသိုဏ္း နိမိတ္ ပညတ္အာ႐ုံကို အာ႐ုံျပဳၿပီးတည္ၾကည္မႈ သမာဓိအားေကာင္းေအာင္ သတိနဲ႔ၾကည့္ရတယ္။
၀ိပႆနာ ကုသုိလ္က ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တုိင္း ထင္ရွားတဲ့ ႐ုပ္နာမ္အာ႐ုံကို အမွန္အတိုင္းသိေအာင္ ၾကည့္ရတယ္။ ႐ုပ္အာ႐ုံက နာမ္အာ႐ုံထက္ သိသာထင္ရွားတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႐ုပ္ကိုသာစၿပီးအာ႐ုံ
ျပဳ႐ႈပြားႏုိင္တယ္။ ႐ုပ္သေဘာေတြကလည္းေျခဖ်ားကေန ဆံဖ်ားတိုင္ေအာင္ ကိုယ္တစ္ေကာင္းလံုးမွာ ရွိေနၾကတယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ ဒါေတြဟာလည္း ႐ုပ္တရားေတြေပါင္းစပ္ထားတာ
ပါ။ ဒါေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ထိေတြ႔လာတဲ့ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕ဆုိတာေတြကလည္း ႐ုပ္တရားေတြပါဘဲ။
႐ုပ္တရားေတြ အားလံုး႐ႈစရာေတြမို႔ ႐ႈပါဆုိေပမယ့္ စၿပီး အားထုတ္သူ အတြက္ကေတာ့ သိပ္မလြယ္ေသးပါဘူး။ အေျခခံသေဘာကို ေလာကဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ ေစ်းသည္မ်ဳိး႐ုိးမိဘေတြဟာ သားသမီးေတြကုိ ေစ်းေရာင္း ေစ်း၀ယ္ပညာေတြ လက္ဆင့္ကမ္း သင္ေပးတတ္ၾကတယ္။ မိဘေတြမွာ ေစ်းဆိုင္ေတြကုန္တိုက္ေတြအမ်ားႀကီးပိုင္ထားပါတယ္။ အမ်ဳိးအစားအေနနဲ႔ကေတာ့ ၀ယ္သူအလာနည္းလြန္းတဲ့ ဆိုင္ကတစ္မ်ဳိး
ေနာက္ ေရာင္းသူ ၀ယ္သူမ်ားျပားလြန္းလို႔ ႐ႈပ္ယွက္ခတ္ၿပီး လက္မလည္ေအာင္ ေရာင္းရတဲ့ဆိုင္ကတစ္မ်ဳိး ပံုမွန္ေရာင္း၀ယ္ေနရတဲ့ ဆိုင္ကတစ္မ်ဳိးလို႔သံုးမ်ဳိးရွိတယ္။
မိဘေတြက သားသမီးေတြကိုဘယ္ဆိုင္မွာစၿပီးသင္ေပးမလဲ၊ ပံုမွန္ေရာင္းရတဲ့ဆိုင္မွာဘဲ သင္ေပးမွာေပါ့ မေရာင္းရတဲ့ဆိုင္မွာ သင္ေပးရင္ပညာတတ္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ လက္မလည္ေအာင္ ေရာင္းရတဲ့ဆိုင္မွာကေရာင္းသူ၀ယ္သူ႐ႈပ္လို႔ ေစ်းသည္အလုပ္ စသင္ဖို႔ကလည္း မလြယ္ကူဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပံုမွန္ဆိုင္မွာ စသင္ေပးရ
တာအေကာင္းဆံုးပဲ။
တရားစၿပီး အားထုတ္တဲ့သူေတြအတြက္လည္း ပံုမွန္ထင္ရွားတဲ့ သေဘာကို မူလကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံအေနနဲ႔ ထားေပးရတာ အေကာင္းဆံုး စသင္ရတဲ့အာ႐ုံေနရာပဲ။
ခလုပ္တုိက္လို႔နာတာ၊ေက်ာေအာင့္တာ၊ေျခေထာက္က်င္တာ၊ လက္ေမာင္း လႈပ္တာ၊ ဗုိက္ ေအာင့္တာ၊ ရင္ဘတ္ယားတာဆိုတဲ့ ဒီသေဘာေတြဟာ႐ုပ္တရားေတြပါ။ ႐ုပ္မွန္သမွ် ႐ႈရတယ္ဆိုေပမယ့္ ဒီသေဘာေတြက တစ္ခါတစ္ေလမွ ထင္ရွားတာျဖစ္လို႔ စၿပီး႐ႈရင္ အဆင္မေျပတတ္ပါဘူး။
မ်က္စိ ဖြင့္ထားလို႔ ျမင္သမွ် အဆင္းေတြ၊ နားသၾကားေနရတဲ့ အသံမ်ဳိးစံုေတြ ဒါေတြဟာ႐ုပ္တရားေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ မ်ားျပားလြန္းေတာ့ စၿပီး ႐ႈဖို႔မလြယ္ပါဘူး။ နာမ္တရားလို႔ေခၚတဲ့စိတ္က စဥ္းစားေနတာေတြ၊ ႀကံစည္ေနတာေတြ၊ သိေနတာေတြဟာလည္း အ႐ႈခံ နာမ္တရားေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ လ်င္ျမန္မ်ားျပားလြန္းလို႔ စ႐ႈဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ပံုမွန္ ႐ႈသြင္း ႐ႈထုတ္လုပ္ေနတဲ့အသက္လို႔ေခၚတဲ့ ေလဓါတ္ ေလဓါတ္ရဲ႕ ၀င္တဲ့ ထြက္တဲ့ တိုးမႈ၊ ထိမႈ၊ လႈပ္၊ ခုန္၊ ေအး၊ ေႏြး၊ တင္း၊ ေလ်ာ့ဆိုတဲ့ တစ္မ်ဳိးေလး ျဖစ္မႈ ႐ုပ္သေဘာကိုစၿပီးၾကည့္ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ႏွာသီး၀မွာ ထင္ရွားတယ္။ ႏွာေခါင္းရွည္ရင္ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ကႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွာထင္ရွားတယ္။ အာေခါင္၊ လည္ေခ်ာင္း၊ ရင္ဘတ္၊ ႏွလံုး၊ ၀မ္းဗိုက္ေနရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာထင္ရွားတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ေနရာတိုင္းမွာ ႐ႈၾကည့္လို႔ ရပါတယ္။ တစ္ေနရာတည္းမွာပဲၾကည့္ရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏွာသီး၀၊ ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားတိုးထိမႈကို အသိမ်ားပါတယ္။ ႐ုပ္သေဘာကို သတိထားၾကည့္တဲ့အခါ ေနရာေဒသ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ထိမႈ တိုးမႈ စတဲ့ ႐ုပ္သေဘာေတြကိုသာ သတိထားၾကည့္တဲ့အခါ ေနရာေဒသ ကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ထိမႈ၊ တိုးမႈစတဲ့ ႐ုပ္သေဘာေတြကိုသာ သိဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။
တကယ္လုိ႔ အေရာင္းအ၀ယ္ တတ္သြားၾကရင္ သားသမီးေတြကို မိဘေတြဟာ ကုိယ္ပိုင္တဲ့ ဆိုင္ေတြ၊ ကုန္တိုက္ေတြအားလံုးကို ဦးစီး ေရာငး္ခိုင္းမွာပါ။ တရားမွာလည္း အားထုတ္တတ္ၿပီဆိုရင္
တစ္ကိုယ္လံုးမွာရွိေနတဲ့ ဘယ္႐ုပ္တရားကိုပဲျဖစ္ျဖစ္။ စိတ္နဲ႔ စပ္ဆိုင္တဲ့ ဘယ္နာမ္တရားကိျုဖစ္ျဖစ္ ႐ႈရမွာ၊ ႐ႈႏုိင္ရမွာပါ။
ထိုင္ဆိုတာက မိမိရဲ႕အလုပ္၊ ၀ါသနာ၊ အေလ့အက်င့္ေပၚမူတည္ပါတယ္။ ေဆးလိပ္လိပ္သူေတြ စက္ခ်ဳပ္သူေတြက ထိုင္ၿပီးအားထုတ္ရင္သင့္ေတာ္
သလို၊ က်ဴရွင္ဆရာတို႔ သြားစိုက္ ဆရာ၀န္တို႔က မတ္တပ္ရပ္ အားထုတ္ရင္ ပိုေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုးေစ်းသည္၊ ေျခေထာ္ကလႈပ္ရွားၿပီး နင္းေနရတဲ့ ဆိုက္ကား သမားေတြဟာ လမ္း
ေလွ်ာက္တဲ့ စႀကံေလွ်ာက္တာနဲ႔ ကုိက္ညီပါတယ္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းသူ၊ ကိုယ္အဂၤါအားနည္းသူ၊ အသက္အရြယ္ႀကီးသူေတြက လွဲေလ်ာင္း အနားယူၿပီး အားထုတ္တာပိုအဆင္ေျပႏုိင္ပါတယ္။
တရားျပတဲ့ ဆရာသမားက တေနရာထဲမွာ ဣရိယာပုတ္ အမူအရာ တစ္မ်ဳိးတည္းကုိပဲ နည္းတစ္ခုတည္းႏွင့္ ငါခုိင္းသလိုလုပ္ဆိုၿပီး မၫႊန္သင့္ပါဘူး။ ဆရာကုိယ္တိုင္ကလည္းေယာဂီကိုယ္ညီမွာ၊ ဘာ
နဲ႔သပၸါယမွ်တမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာမသိႏုိင္ပါဘူး။ အားလံုးလည္း ရပ္၊ ထိုင္တာ ေယာဂီ အားလံုးလည္းထိုင္စတဲ့ သေဘာမ်ဳိးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။
ျဖစ္သင့္တာကတရားကိုနည္းမ်ဳိးစံုညႊန္ျပေယာဂီက အမူအယာ ဣရိယာပုတ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ အားထုတ္ၾကည့္ၿပီး မိမိနဲ႔ သင့္ေတာ္ မွ်တတဲ့ သတိေကာင္းအသိၪာဏ္တိုးလြယ္တဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ အားထုတ္ရမွာပါ။
ဓမၼဒူတအရွင္ေဆကိႏၵ
၀ိပႆနာသင္တန္းအေမးအေျဖမ်ား-၁။
No comments:
Post a Comment