လူ႔ေလာကတြင္ေၾကာက္စရာ အေျမာက္
အမ်ားရွိသည့္နည္းတူ ရယူခ်င္စရာမ်ား
ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္လ်က္ရွိသည္။ လူသည္
ေၾကာက္တတ္မႈႏွင့္ ရလိုမႈသေဘာတရား
ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ သတၱ၀ါျဖစ္သည္။
လူ႔ေလာကႀကီးတြင္ ဒီေရတက္ျခင္း၊ မီး
ႀကီးေလာင္ျခင္း၊ ေလမုန္တိုင္း က်ျခငး္၊
စေသာ ၾသကာသေလာက၏ ေဘးအႏၱ
ရာယ္မ်ား ေျမြေဘး၊ က်ား၊ ဆင္႐ိုင္း၊
မခ်စ္ မႏွစ္သက္ေသာ သူေဘး စေသာ
သတၱ၀ါေလာက၏ ရန္ျပဳမႈမ်ားႏွင့္ဖ်ားနာ
မက်န္းမမာ၊ အို နာ ေသရေသာ ေဘး
ဒုကၡမ်ား၏ ႏွိပ္စက္ကလူျပဳမႈကို လူသား
သည္ အလူးအလဲ ခံေနရသည္သာျဖစ္
၏။ ထိုသို႔ေသာဘ၀ဒုကၡ ေဘးအႏၱရာယ္
မ်ား၏ လံႈ႕ေဆာ္ဖန္တီးမႈေၾကာင့္ လူသား
သည္ ေၾကာက္တတ္လာသည္။ ထိုေဘး
ဆိုး ဒုကၡဆိုးတို႔မွ ကင္းၿငိမ္းမႈကို လိုလား
လာၾကသည္။ ဤတြင္ ကိုးကြယ္ရာကို
ရွာေဖြလာၾက၏။
ဤအခ်က္ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ေဘးရန္အႏၱ
ရာယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို စိုးရြံ႕ ထိတ္လန္႔ေနၾက
ကုန္ေသာ လူတို႔သည္ ေတာင္ကိုလည္း
ေကာင္း၊ အာရာမ္တို႔ကို လည္းေကာင္း၊
အဓိကရ သစ္ပင္စေသာ ကိုးကြယ္ရာကို
လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ၾကကုန္၏။
ပင္လယ္သမုဒၵရာတို႔၌ အသက္ေမြးမႈျပဳ
ၾကသူတို႔သည္ သမုဒၵရာေစာင့္ နတ္မ်ား
ကို ကိုးစားၾကသည့္နည္းတူ ေတာအရပ္
ေဒသ၌ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ၾကသူတို႔
လည္း ေတာ ေတာင္ ဥယ်ာဥ္စသည္တို႕
ကို ပူေဇာ္ပသၾကသည္။ ထို႔ျပင္ေကာက္
ပင္စိုက္ပ်ဳိးေအာင္ျမင္လိုမႈအတြက္မိုးနတ္
စသည္တို႔ကို ပသၾကသည္။ သားဆုပန္
ရန္ ေတာစိုးသစ္ပင္ႀကီး၌ ရွိမည္ထင္
ေသာ နတ္တို႔ကို တင္ေျမွာက္ပသၾက၏။
ဤသည္တို႔မွာ ထိုစဥ္က ကမၻာလူသား
အားလံုးလိုလိုႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကိုး
ကြယ္မႈပင္ျဖစ္သည္။ ကိုးကြယ္မႈအစ၊ ကိုး
ကြယ္မႈအဓိပၸါယ္ဟူ၍ ေဖာ္ျပအပ္၏။
သံုးေလာကထြဋ္ထား ျမတ္စြာဘုရား ေပၚ
ထြန္းေတာ္မူလာၿပီးေနာက္ မကိုးကြယ္ရာ
ႏွင့္ကိုးကြယ္ရာကို ခြဲျခား၍ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့သည္မွာ
ဤ ေတာေတာင္ အာရာမ္ အဓိကရသစ္
ပင္ စေသာ ကိုးကြယ္ရာဟူသမွ်ကို ကိုး
ကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုး
ကြယ္ျခင္းမဟုတ္။ ဤကိုးကြယ္ရာဟူသ
မွ်ကို ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္
ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ ဟူ၍
ျဖစ္၏။
ထိုကဲ့သို ႔ရွင္းလင္းစြာေဟာၾကားခဲ့ေသာ
တရားေတာ္အရ မကိုးကြယ္ရာကို သိရွိ
နာၾကားခဲ့ရ၏။
ကိုးကြယ္ရာႏွင့္ပတ္သတ္၍လည္းျမတ္
စြာဘုရားသခင္က မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ
အၾကင္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း
ေကာင္း၊ တရားေတာ္ကို လည္းေကာင္း၊
သံဃာေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္
ဆည္းကပ္၏။ ထိုသူသည္ ဆင္းရဲအမွန္
ဒုကၡသစၥာ၊ ဆင္းရဲျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း
အမွန္ သမုဒယသစၥာ၊ ဆင္းရဲ လြတ္
ေျမာက္ရာအမွန္ နိေရာဓသစၥာ၊ ဆင္းရဲ
ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အမွန္
အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ျမတ္ေသာ မဂၢသစၥာ
ဟူေသာ အရိယသစၥာေလးပါးတို႔ကိုမဂ္
ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာျမင္ႏိုင္၏ ဟူ၍အ
က်ယ္တ၀င့္ေဟာၾကားၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့
၏။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ျမတ္ေသာကိုး
ကြယ္ျခင္းမဟုတ္လွ်င္ မည္သို႔မည္ပံု အ
ျပစ္က်ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုမိန္႕ေတာ္မူ
ခဲ့သည္မွာ ဤ ေတာေတာင္ အာရာမ္
အဓိကရသစ္ပင္စေသာ ကိုးကြယ္ရာဟူ
သမွ်ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးကင္း
ေသာကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္၊ ျမတ္ေသာ
ကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ရာဟူ
သမွ်ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္
ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ ဟူ၍
ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔သည္ ကိုးကြယ္မႈမွား
လွ်င္ ဒုကၡခပ္သိမ္း မကင္းၿငိမ္းႏိုင္ဘဲ သံ
သရာ ၀ဲၾသဃအတြင္း တ၀ဲ လည္လည္
က်င္လည္က်က္စားေနမည္သာျဖစ္၏။
ကိုးကြယ္မႈမွန္လွ်င္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားစြာ
ရရွိႏိုင္ေၾကာင္းကိုလည္း ျမတ္စြာဘုရား
သခင္က
ဤရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္
ျခင္းသည္ ေဘးမရွိေသာ ကိုးကြယ္ဆည္း
ကပ္ျခင္းမည္၏။ ဤရတနာသံုးပါးကုိကိုး
ကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡ ခပ္
သိမ္းမွ လြတ္ေျမာက္၏ ဟူ၍ ေဟာၾကား
ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္လူတို႔သည္ ကိုးကြယ္မႈမွန္လွ်င္
ဒုကၡ ခပ္သိမ္း ကင္းၿငိမ္းၿပီး လူခ်မ္းသာ၊
နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာမ်ားကို ရရွိႏိုင္
႐ုံသာမကမဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို႔တိုင္မ်က္ေမွာက္
ရႏုိင္၏။
ဗုဒၶရတနာ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ဦးသည္ ဗုဒၶရတနာ၊
ဓမၼရတနာ၊ သံဃရတနာ တည္းဟူေသာ
ရတနာျမတ္သံုးပါးကို ကိုးကြယ္ရမည္။
သတၱ၀ါတို႔၏ ေဘးဒုကၡတို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္
ဖ်က္စီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၊ဓမၼ၊သံဃာ
တည္းဟူေသာ ရတနာသံုးပါးကို သရဏ
ဟူ၍လည္းေခၚေ၀ၚ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို
ႀကီးပြားခ်မး္သာေၾကာင္းနည္းလမ္း၌ျဖစ္ေစ
ျခင္း၊ မႀကီးပြားမခ်မ္းသာေၾကာင္း မေကာင္း
ေသာနည္းလမ္းမွဆုတ္နစ္ေစျခင္းႏွင့္အျပစ္
ေဒါသအလံုးစံုကင္းစင္၍ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္
အလံုးစံုႏွင ့္ျပည့္စံုေစျခင္းတို႔ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္
၏။
ဓမၼရတနာ
ဓမၼရတနာတည္းဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏
တရားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရျခင္းမွာ တရား
ေတာ္ကို က်င့္ႀကံ လိုက္နာသူတို႔ကို ဘ၀
သံသရာခရီးထဲမွ ထုတ္ဆြဲ ကယ္တင္ျခင္း၊
တရားက်င့္တုန္းအခိုက္ႏွင့္ က်င့္ၿပီးေနာက္
ကာလတို႔၌လည္း သက္သာမႈကို ေပးေစ
ျခင္းျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ေဘးဒုကၡတို႔ကို ပယ္
ေဖ်ာက္ ဖ်က္စီးေစႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။
သံဃာရတနာ
သံဃာေတာ္ကို ကိုးကြယ္ျခင္းမွာ အနည္း
ငယ္မွ်ေသာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တို႔ကို ႀကီး
က်ယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး အက်ဳိးမ်ားေစရန္ ျပဳျခင္းျဖင့္
သံဃာေတာ္မ်ားသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ ေဘး
ဒုကၡတို႔ကို ေဖ်ာက္ဖ်က္စီးႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္၏။
ထိုရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔အား ၾကည္ညိဳ
ေလးစား ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ သူကို
သရဏဂံုတည္သူဟု ေခၚသည္။ ထိုသူ
သည္ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘ၀သို႔ ေရာက္ရ
မည္ျဖစ္သည့္ျပင္အသက္ရွည္ျခင္း၊အဆင္း
လွျခင္း၊ အေျခြအရံေပါမ်ားျခင္းစေသာ အ
က်ဴိးမ်ားကိုရရွိမည္ျဖစ္၏။
ဤသည္တို႔ကားကိုးကြယ္ရာႏွင့္မကိုးကြယ္
ရာတို႔ပင္တည္း။
သတၱ၀ါမ်ား ခ်မ္းသာၾကပါေစ
သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး
No comments:
Post a Comment