ထိုအခါ ဗုဒၶက - “ ဟယ္ . . . ေဒဝဒတ္ ၊ သင့္ေတာင္းဆိုခ်က္တို႔သည္ တစ္ခုမွ မသင့္ေလ်ာ္ ၊ ေတာရေက်ာင္း၌ ေနနိုင္သူ ေန၍ မေနနိုင္သူ ရြာေက်ာင္း၌ ေနပါ ၊ ဆြမ္းခံစားလိုသူက ဆြမ္းခံစား၍ ပင့္ဖိတ္လွဴအပ္ေသာ ဆြမ္းကို စားလိုသူက စားပါ ၊ ပ့ံသကူ သကၤန္း ဝတ္ရံုလိုသူက ဝတ္ရံု၍ ဒကာ ဒကာမ တို႔ လွဴေသာ သကၤန္း ဝတ္လိုသူ ဝတ္ပါ ၊ ေဆာင္းေလးလ ၊ ေႏြေလးလ သစ္ပင္ရင္း သစ္ပင္ရင္း၌ ေနလိုပါက ေနၾကရန္ ငါ ခြင့္ျပဳျပီးျဖစ္သည္ ၊ အသားၾကီး ၁၀ - မ်ိဳး နွင့္ အစြန္း သံုုးပါးမွ လြတ္ေသာ အသားကို စားရန္ ငါ ခြင့္ျပဳထားျပီး ျဖစ္သည္ ” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသည္ ။ ဘုရားရွင္သည္ ေဒဝဒတ္၏ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ပညတ္ခ်က္ ထားေတာ္ မူဘဲ ပထမေလးခုကို ဆႏၵရိွသူတို႔အား ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳ၍ သက္သတ္လြတ္ကိစၥတြင္မူ ဒကာ ဒကာမမ်ား၏ အက်ိဳးကို ေရွးရႈလ်က္ ေတာင္းဆိုမႈအား ျပစ္ပယ္မႈ တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္သာ မိန္႔ေတာ္မူ၏ ။
ရဟန္းတို႔ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ အသားၾကီး ဆယ္မ်ိဳးသည္ လူ ၊ ေခြး ၊ ျမင္း ၊ ဆင္ ၊ က်ားသစ္ ၊ ျခေသၤ့ ၊ ဝံ ၊ ေအာင္း ၊ ေျမြ တို႔၏ အသားအျပင္ ၎တို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အရိုး ၊ အေရ ၊ အေသြး ၊ အေမြးတို႔ကိုပါ သံုးစြဲမႈ မျပဳရန္ တားျမစ္၏ ။
အစြန္းသံုးပါးမွ လြတ္ေသာ အသားဆိုသည္မွာ မိမိအတြက္ ရည္ရြယ္၍ သတ္သည္ကို ျမင္လွ်င္ ၾကားသိရလွ်င္ ၊ သံသယရိွလွ်င္ ထုိအသားကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ ထိုမွ လြတ္ေသာ အသားကို စားသံုး ရန္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္ ။
သက္သတ္လြတ္ စားသံုးသူ အခ်ိဳ႕ က ဘုရားရွင္သည္ သားငါးစားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ ပညတ္ မထားေသာ္လည္း ဝိသုဒိၶမဂ္ ၊ အာဋာနာဋိယ သုတ္ အဖြင့္ ၊ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ ၊ မဟာကာဠေထရ္ဝတၳဳ တို႔၌ သုသာန္ ေစာင့္ အမ်ိဳးသမီး ကာဠီက မဟာကာဠေထရ္အား “ အရွင္ဘုရား ၊ သုသာန္၌ ေနေသာ ရဟန္း မည္သည္ကား ငါးအမဲဟင္းမ်ိဳး ၊ နွမ္း ၊ မုန္႔ၾကြပ္ ၊ ဆီ ၊ တင္လဲ စသည္ကို ေရွာင္အပ္၏ ” ဟု အေတြ႔အၾကံဳကို အေျခခံ၍ တရားအားထုတ္ သူ အတြက္ အႏ ၱရာယ္ကင္းေစရန္ အၾကံျပဳ ေလွ်ာက္ထား၏ ။ ဤ၌ လူတိုင္း သက္သတ္လြတ္စားရန္ မဆိုသည့္အျပင္ အကယ္၍ ၎တို႔၏ အယူသေဘာအရ ျဖစ္ပါမူ သားငါးကိုသာမက နွမ္း ၊ မုန္႔ၾကြပ္ ၊ ဆီ ၊ တင္လဲ စသည္တို႔ကိုပါ ေရွာင္ၾကရေပလိမ့္မည္ ။
သက္သတ္လြတ္ စားသံုးသူအခ်ိဳ႕က အသားစားသူ ေမတၱာကရုဏာကင္းသည္ဟု ဆိုၾက၏ ။ ေမတၱာဟူသည္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ၊ အသားအေရာင္မေရြး လူမ်ိဳးမေရြးဘဲ ၾကီးငယ္မဟုူ သက္ရိွ သတၱဝါ အားလံုးတို႔ အေပၚ၌ မိမိနွင့္ထပ္တူထား၍ ေကာင္းက်ိဳးလိုလားမႈပင္ ျဖစ္၏ ၊ သုိ႔ရာတြင္ သက္မ့ဲ သတၱဝါမ်ားအေပၚ၌ ေမတၱာပြား၍မရေပ ၊ ကရုဏာ ဆိုသည္မွာလည္း ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေရာက္ေနၾကေသာ သက္ရိွ သတၱဝါ မ်ားကို အာရံုျပဳ၍ “ ဆင္းရဲဒုကၡမွ ကင္းလြတ္ၾကပါေစ ” ဟု အဖန္ဖန္ ပြားျခင္းသာျဖစ္၏ ။ ခ်မ္းသာသူမ်ားကိုလည္း အကုသိုလ္ မ်ားသူမ်ားျဖစ္လွ်င္ ၎တို႔ ၏ အပါယ္ဒုကၡ စသည္ ကင္းလြတ္ခြင့္မျမင္သျဖင့္ ထိုခံရမည့္ ဒုကၡမ်ားကို ဆင္ျခင္ကာ ထိုသူမ်ားအေပၚ၌ သနားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္၏ ေသသူမ်ား ပါဝင္မႈ မရိွေပ ၊ သို႔ျဖစ္၍ အသားစားသူတိုင္း ေမတၱာ ကရုဏာ ကင္းသည္ဟု ဆိုနိုင္သည္ မဟုတ္ေခ် ။
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ကာလကတၱားျမိဳ႕ သိပၸံေက်ာင္းေန ျမန္မာလူမ်ိဳး ေမာင္ခ်စ္ေဘ၏ အေမးပုစာၦကို ေျဖၾကားရာ၌ “ လူျဖစ္သူတို႔မွာ သက္သတ္မႈတြင္ ပါဝင္ထိုက္ေသာ စိတ္ေစတနာမ်ိဳးမွ လြတ္ကင္းခဲ့သည္ရိွေသာ္ စားလွ်င္ စားရ၏ ။ ရဟန္းျဖစ္သူတို႔မွာ အစြန္းသံုးပါး လြတ္ကင္းမွ စားအပ္ေလသည္ ” ဟု မိန္႔ဆိုထားပါသည္ ၊ ထုိသုိ႔ စားသံုးေသာ ပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ အျပစ္မရိွပါဟု ဆိုျခင္းပင္ျဖစ္၏ ၊ သို႔ျဖစ္၍ ေစ်းမွ ဝယ္ယူ ရရိွသည့္ ပ့ံသကူသားကို စားသံုးျခင္းသည္ အျပစ္ကင္းပါ၏ ။
သတၱဝါမ်ားကို သနားသျဖင့္ အသား ေရွာင္ၾကဥ္သူတို႔သည္ အသားစားသံုးျခင္းကိုသာ မက တိရိစာၦန္တို႔၏ အေရမွ ျဖစ္သည့္ ဖိနပ္ ၊ အိတ္စသည္တို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊ အေမြးမွ ျဖစ္သည့္ အဝတ္အထည္မ်ားကို လည္းေကာင္း ၊ အရိုးမွျဖစ္သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို လည္းေကာင္း ၊ သည္းေျခ ၊ အဆီ စသည္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ငါးၾကီးဆီ အပါအဝင္ ေဆးဝါးမ်ားနွင့္ ကတိုးေရေမႊးတို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊ ပုလဲ စသည့္ အဆင္တန္ဆာမ်ားကို လည္းေကာင္း ေရွာင္ၾကဥ္ရလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးက မိန္႔ဆိုပါသည္ ။
ဆက္ရန္ က်န္ရိွပါေသးသည္ ............. ဤေကာင္းမႈ ကံ ေစတနာ တို႔ ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳနိုင္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား ၏ အားၾကီးေသာ အေၾကာင္းအေထာက္ အပ့ံ ျဖစ္ရပါလို၏ ဓမၼ မိတ္ေဆြ အေပါင္း သူ ေတာ္ေကာင္းတို႔လည္း ထပ္တူ ရၾကပါေစ ကုန္သတည္း
.......... နႏၵစာရီ
No comments:
Post a Comment