တရားမနာဘူး၊
တရားႏွလံုးမသြင္းဘူးဆိုေတာ့
စဥ္းစားၾကည့္တာေပါ့၊
မတရားေနတယ္၊
မတရားေနတယ္ဆိုေတာ့
ဒကာ ဒကာမေတြမွာ တိုတိုေျပာေတာ့
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဆက္ေနတယ္၊ ရွင္းပလား။
ဟာ…တရားနာတယ္၊
တရား အားထုတ္ေနပါတယ္လို႔ ဆိုေတာ့
ေၾသာ္…ဒုကၡစက္ႀကီး
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဒုကၡစက္ႀကီး လည္ေနတာကို
ျဖတ္ေနတာပါကလား။ မရွင္းၾကေသးဘူးလား။
ဒါျဖင့္ “တရား” နဲ႔ “မတရား” ကြဲပလား၊
ကြဲၿပီတဲ့။ ဒါျဖင့္ ဒီလိုေျပာၾကစို႔တဲ့။
အိမ္မွာ ဘာလုပ္ၿပီး သကာလ
ဒကာ ဒကာမေတြ ေနၾကသတုန္း၊
မတရားလုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ေျဖရမယ္။
တခါတေလက်ေတာ့
သားေတြ၊ သမီးေတြနဲ႔
ေဒါသ ေသာကေတြနဲ႔
အခ်ိန္ကုန္သြားတယ္၊ ကုန္မသြားဘူးလား?။
ေဒါသဆိုတာ သားကေလး၊ သမီးကေလးေတြ
ကိုယ္က လိမ္မာ ယဥ္ေက်းေစ ခ်င္တယ္၊
သူတို႔က မလိမ္မာ မယဥ္ေက်းေတာ့
အေမမိဘလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊
ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမ၊
အႀကီးအကဲလုပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ေဒါသျဖစ္တယ္၊ (မျဖစ္ေပဘူးလား?)။
ေဒါသျဖစ္ေတာ့ ေဒါသဟာ တရားလား?၊
မတရားလား?... ေမးၾကည့္ပါ…။
မတရားတာက အခု မတရားတာလည္း တစ္မ်ဳိး၊
ေနာင္ မတရားျဖစ္မွာလည္း
တစ္မ်ဳိးမွတ္လို႔ရွိရင္ မလြဲပါဘူး…
အခု မတရားတာ ကေတာ့
ေဒါသေနာက္က ေသာကလိုက္တယ္၊
ေသာကေနာက္က ပရိေဒ၀လိုက္တယ္၊
ငိုမႈလိုက္တယ္ေနာ္၊
ေနာက္ ဒုကၡ၊ ေဒါမနႆေတြ မလိုက္ဘူးလား?၊
ေတာ္ေတာ္ၾကာက်ေတာ့ အ၀ိဇၨာ၊
သခၤါရေတြေကာ လိုက္ပါတယ္။
ဒါဟာ ေၾသာ္…
အိမ္မွာေနတာ သားေတြ၊ သမီးေတြအတြက္
ကိုယ္ခိုင္းတဲ့အတိုင္း မလိုက္နာ မျပဳၾကၿပီဆိုမွျဖင့္
မတရားလုပ္ေနေတာ့
သားသမီးကေတာ့ ကိစၥမရွိဘူး၊
အေဖ အေမက အပါယ္သြားေနတယ္။
အ၀ိဇၨာ သခၤါရ ၀ိညာဏ္ဆိုေတာ့
၀ိညာဏ္ဆိုတာ ပဋိသေႏၶစိတ္ ဆိုတာပါ။
အဲဒီေတာ့ မတရား ေနမိတဲ့အတြက္
အပါယ္္ေရာက္သြားတယ္၊ ရွင္းပလား။
တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့လည္း
ေရာင္းေရး ၀ယ္ေရးနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ၿပီး သကာလ
ေနလိုက္တဲ့အခါလည္း ရွိေသးတယ္ေနာ္။
ေရာင္းေရး ၀ယ္ေရးနဲ႔
ေပ်ာ္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း
ေပ်ာ္တယ္ဆိုတာ တဏွာပါပဲ၊
၀မ္းသာတဲ့ ေလာဘတဏွာပါပဲ၊
အဲဒီ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္၊ ကံေတြနဲ႔
အခ်ိန္ကုန္ျပန္ေတာ့လည္း
ေနာက္ဘ၀ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ လာဦးမွာပဲ။
ဒါ…တရားလား?၊ မတရားဘူးလား…?။
ဒါျဖင့္ တရား အားမထုတ္ဘူး၊
တရားမနာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာျဖင့္တဲ့၊
မတရားျဖစ္ၿပီး သကာလေနတာ
ပစၥဳပၸန္မွာ မတရားသံသရာမွာ
အပါယ္သြားဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ရွင္းသြားၿပီ။
အဲဒါ ဥာဏ္နဲ႔ လွည့္ၾကည့္ေတာ့မွ
ေၾသာ္…ငါသည္ကားလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္
ဘယ္အမ်ဳိးထဲက ပါလိမ့္မတုန္း၊
ဘယ္အစားထဲက ပါလိမ့္မတုန္း၊
ကိုယ့္ကိုယ္ သနားလို႔ ထမင္းေကၽြးေနတာလား၊
ထမင္းေကၽြးတာက ၀တ္ဆင္ၿပီး သကာလ
ေကၽြးျငားေသာ္လည္း
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သနားရာ မေရာက္ဘူးေနာ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သနားတာကေတာ့
ကိုယ္သြားေနတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႀကီးကို
ျဖတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သနားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ (ရွင္းၾကပလား။)
ကိုယ့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္
ကိုယ္ျဖတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ ဘာပါလိမ့္။
သနားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ရွင္းပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ မတရားေတာ့ျဖင့္
ဒကာ ဒကာမေတြ မေနၾကပါနဲ႔။
တရားနဲ႔ေနပါ လို႔ဆိုတဲ့ဥစၥာ
အထူးေျပာစရာ ဘာမွ မလိုေတာ့ပါဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္
အိမ္မွာ ဘာလုပ္ ေနၾကသတုန္းလို႔
ေမးတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ျဖင့္
တပည့္ေတာ္တို႔ အေရာင္းနဲ႔ အ၀ယ္နဲ႔
သားနဲ႔ သမီးနဲ႔ ဆုိေတာ့ျဖင့္ မအားဘူး။
ကဲ…မအားတာကေတာ့ မင္းတို႔ ကိစၥမရွိဘူး၊
မအားတာသည္ကား လို႔ဆိုရင္
တရားျဖစ္ေနတာလား?၊
မတရားျဖစ္ေနတာလား?၊ ေမးဖို႔လိုတယ္။
(မတရားျဖစ္ေနတာ)
ေၾသာ္…ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ
ဘုန္းႀကီးက သတိေပးလိုက္တယ္၊
မင္းတို႔ မအားတာသည္
ဒို႔လည္း သိေတာ့သိတယ္၊
မင္းတို႔ မအားဘူး ဆိုတာေတြလည္း သိတယ္၊
သို႔ေသာ္လည္း မအားတဲ့အလုပ္ထဲမွာ
မအားတာ ဘာေတြတုန္း ေမးေတာ့
မတရားေတြက
မအားပဲ ျဖစ္ေနတာ၊ ဆိုထိုက္ၾကပလား…။
မတရားေတြက မအားပဲျဖစ္ၿပီး သကာလေနေတာ့
မတရားတာဟာ ရိုးရိုးမအားတာ မဟုတ္ဘူး။
ရိုးရိုးမအားတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့၊
တစ္ခါတည္း အပါယ္သြားေၾကာင္းေတြ ဆည္းပူးေနတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေရာက္ပါတယ္။
ေအး…ဒါေတြ စဥ္းစားေတာ့မွ
ငါတို႔သည္ကား လို႔ ဆိုရင္ျဖင့္
အခု လူ႔ဘ၀ကို
တရားေၾကာင့္ ေရာက္လာတဲ့ဥစၥာ
ေရာက္တဲ့ေနရာ မတရားလုပ္ေနျပန္ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ အရင္း႐ႈံးပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။
အရင္း႐ံႈးပါလိမ့္မယ္လို႔
ေသေသခ်ာခ်ာ ေျပာထုိက္ပါတယ္။
လူ႔ဘ၀ရလာတာက
တရားေၾကာင့္ ရလာတာ၊
ဒီမွာ လူ႔ဘ၀ ရလာတာက
တရားေၾကာင့္ရလာေတာ့
အိမ္က်ေတာ့ ေပ်ာ္လိုက္၊ ပါးလိုက္၊
မူးလိုက္၊ ယစ္လိုက္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံုေပါ့ေလ၊
သားနဲ႔ သမီးနဲ႔ အလိုမက် တာေလးေတြရွိလိုက္၊
အလိုက်လို႔ ခင္ၿပီးသကာလ ေနလိုက္၊
ဒါေတြဟာ ကိုယ္က
တရားေၾကာင့္ လူျဖစ္လာတဲ့ ဥစၥာကို
မတရားနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ျပန္ေတာ့
ေၾသာ္…အရင္း႐ံႈးတာေပါ့ေဟ့လို႔ မွတ္လိုက္ပါ။
အရင္း႐ႈံးတယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာ
အင္မတန္နာပါတယ္။
အရင္း႐ံႈးပံုကို
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ေျပာလိုက္ျပန္တယ္၊
ဘယ္လိုအရင္း႐ံႈးသလဲကြာလို႔
ေမးတဲ့အခါကေတာ့ မင္းတို႔ဟာကြာ၊
ငါ့လက္သည္းေပၚတင္ထားတဲ့ ေျမမႈန္႔ကေလးလိုပဲ၊
ဘုရားလက္သည္းေပၚတင္ထားတဲ့
ေျမမႈန္႔ကေလးေတြလိုပဲတဲ့ေနာ္။
ဘုရားလက္သည္းေပၚ တင္ထားတဲ့
ေျမမႈန္႔ကေလးဟာ
တာရွည္တည္ႏိုင္ပါ့မလား၊ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း…။
ဘာျဖစ္လို႔ မတည္ႏိုင္သတုန္းဆိုေတာ့
သူကလည္း ေသးငယ္တာ တစ္ေၾကာင္း၊
ေအာက္က လက္သည္းခြံကလည္း ႏုတာက တစ္ေၾကာင္း၊
ေခ်ာတာက တစ္ေၾကာင္း၊
ႏုတဲ့အေပၚမွာ ေသးငယ္တာေလး တင္ထားေတာ့
အထိမခံ ေရႊပုဂံဆိုသည့္ပံုလို က်သြားမွာပဲ။
အဲဒီေတာ့ ဒီအေပၚ ေရာက္လာတာက
ဘုရားလက္ေပၚေရာက္လာတာကေတာ့ျဖင့္
အေၾကာင္းညီညြတ္လို႔ ေရာက္လာတယ္။
ဒီအေပၚေရာက္ဖို႔လည္း
အေတာ္ မခဲယဥ္းဘူးလား၊
က်ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ဘူးလား၊
အဲဒီမွာ လူ႔ဘ၀ရဖို႔ရာလည္း
အေတာ္ခဲယဥ္းလို႔
လက္သည္းခြံေတြေပၚ ေရာက္လာတာပဲ။
လက္သည္းခြံေပၚက က်သြားမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း
ျပန္ေရာက္ဖို႔ မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔ေတာ့…
ခင္ဗ်ားတို႔ အပါယ္ေလးပါးပဲ လွည့္ေနၾကမယ္။
သေဘာပါၾကပလား။
အဲဒါေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ
စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့မွ
အို…တပည့္ေတာ္တို႔ စားေရး၊
ေသာက္ေရး၊ ေနေရး၊ ထိုင္ေရးဆိုတာ
ဘုရား အလကားအလုပ္ပါလား၊
ကိုယ္ ဒီကေနၿပီး သကာလ
အပါယ္ေလးပါးလြတ္ဖို႔
ဒီလက္သည္းခြံေပၚမွာ ရွိတဲ့
ေျမမႈန္႔ကေလးေတြလိုပဲ မက်ဘဲနဲ႔
သူ႔ဇာတ္သိမ္းၿပီးသကာလ
ဒုကၡေတြ သိမ္းတဲ့ဆီေရာက္ဖို႔ရာ
တပည့္ေတာ္တို႔အေရးဟာ
အႀကီးဆံုးအေရးပါကလားလို႔
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၾကပါ…။
(၄.၆.၁၉၆၂) ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေထရ္
အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး
ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ သစၥာ(၄)ပါး တရားေတာ္ အမွတ္စဥ္ (၁၀)မွ
“သစၥာျမင္မွ နိဗၺာန္၀င္မည္ အလုပ္သင္တရားေတာ္ (အပိုင္း-၁)”
အား ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးသို႔ ကူးယူပူေဇာ္ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
(ဓမၼမိတ္ေဆြတစ္ဦးထံမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
သိမ္းထားစဥ္က နာမည္ မွတ္မထားမိပါသျဖင့္ ခြင့္လြတ္ေပးပါရန္..)
No comments:
Post a Comment