ရွာမွရွား တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္က ေတြ႔ခဲ့၏။
တစ္ခ်ိန္ေသာ ေဆာင္းကာလကျဖစ္၏။ မိမိသည္ ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕တြင္ ဆယ္ရက္ တရားစခန္းျပေနခုိက္ ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔ညေနတြင္
ဒကာမသံုးေလးေယာက္ ေရာက္လာၿပီး ရွိခိုး၍ထိုင္ၿပီးေသာ္ တစ္ေယာက္ကေလွ်ာက္၏။
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မေလွ်ာက္ထားပါရေစဘုရား။
အင္း ဘာေလွ်ာက္ထားခ်င္လို႔လဲ။
တပည့္ေတာ္မ ကိုးကြယ္တဲ့ဘုန္းႀကီးအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားခ်င္လို႔ပါ ဘုရား။
ဘယ္လိုေလွ်ာက္ထားခ်င္တာလဲ။
တပည့္ေတာ္မ ကိုးကြယ္တဲ့ဘုန္းႀကီးက သိပ္ၿပီးအပူအပင္ႀကီး
သိပ္ၿပီးေလာဘႀကီးတာပဲ ဘုရား။
အင္း ဘုန္းႀကီးေလာဘႀကီးတာ ဘုန္းႀကီးေရွ႕လာၿပီး ေလွ်ာက္ေနတာမွ ခက္တာ။
မခက္ပါနဲ႔ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မ ဘုန္းႀကီးက သူ႔ထက္သူမ်ားေတြ ဘုန္းႀကီးသြားမွာ၊ သာသြားမွာလည္း သိပ္စိုးရိမ္တယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မက တပည့္ေတာ္မတို႔ၿမိဳ႕မွာ တရားပြဲေတြ က်င္းပတယ္ဘုရား။ ဘုန္းႀကီးက လက္မခံခ်င္ဘူး။ သူမ်ားေတြ
သူ႔ဆီမွာ လာၿပီးအုပ္စုိးသြားမွာ သိပ္စိုးတယ္ဘုရား။ သူ႔ဒကာဒကာမေတြ သူမ်ားေနာက္ပါသြားမွာ သိပ္စိုးတယ္ဘုရား။
သူက သူ႔နယ္မွာ အားလံုးဟာ သူ႔ၾသဇာခံ သူ႔တပည့္ေတြသာ
ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဘုရား။ ေက်ာင္းေတြကိုလည္း နယ္ခ်ဲ႕တယ္ ဘုရား။ သူမ်ားေက်ာင္းေတြ သူ႔တပည့္ေတြထား၊ သူ႔ေက်ာင္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္တယ္ဘုရား။ အဲဒီသူ႔တပည့္ေတြ သူ႔လက္ေအာက္ခံေက်ာင္းက တပည့္ဒကာဒကာမေတြရဲ႕ ပူေဇာ္မူ လွဴဒါန္းမႈကိုလည္း သိပ္လိုလားတယ္ သာယာတယ္ဘုရား။
အင္း ဒီလုိဆိုေတာ့ ခက္တာပဲ။
ဒီျပင့္ဟာေတြ ထားပါေတာ့ဘုရား။ သူကုိယ္တိုင္လည္း တရားေဟာမျပ၊ သူမ်ားေတြ ေဟာတာလည္း လက္မခံ၊ မႀကိဳက္မႏွစ္သက္ေတာ့ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား နယ္သူနယ္သားေတြ အသိဉာဏ္ တံုးကုန္ေတာေပါ့ဘုရား။
ႏုိ႔ ဒကာမႀကီးက တရားေဟာပါလား။
တပည့္ေတာ္မက တရားေတာ့ မေဟာပါဘူးဘုရား။
ေလွ်ာက္ေတာ့ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
ဘယ္လိုေလွ်ာက္ထားတာလဲ။
အပူအပင္မႀကီးဖို႔ တရားအားထုတ္ဖို႔ေပါ့ဘုရား။
အင္း ဒီေတာ့ ဘာျပန္ေျပာလဲ။
ငါတရားအားထုတ္လို႔ရွိရင္ ဒီေက်ာင္း၊ ဒီကံ၊ ဒီပစၥည္းေတြ မလိုခ်င္ေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္မလဲလို႔ ေျပာပါတယ္ဘုရား။
ဒီေတာ့ ဒကာမႀကီးက ဘာျပန္ေျပာသလဲ။
အရွင္ဘုရားမလိုခ်င္ရင္ေကာင္းတာေပါ့ဘုရား။ လိုခ်င္ရင္ အပါယ္က်မွာေပါ့ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မတို႔ေတာင္မွ မလိုခ်င္ေအာင္ အားထုတ္ေနတာပဲ။ အရွင္ဘုရားက သူမ်ားေတြ မလိုခ်င္လို႔ စြန္႔လွဴထားတဲ့ ပစၥည္းေတြ ဘာျဖစ္လို႔ လိုခ်င္ေနဦးမွာလဲ စသည္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ဘုရား။
အမယ္ ဘယ္ဆိုးလို႔လဲ ဓမၼကထိက က။
အရွင္ဘုရား အဲဒီလိုေလွ်ာက္ထားတာ တပည့္ေတာ္မ ငရဲႀကီးမလား ဘုရား။
အက်ဳိးလိုလားတဲ့ တကယ့္ ေစတနာေမတၱာနဲ႔ ေလွ်ာက္ထားတာပဲ။ ငရဲမႀကီးပါဘူး။
တပည့္ေတာ္မေတာ့ ဘာရယ္ ညာရယ္ မသိပါဘူး။
ကိုယ္ေလွ်ာက္ထားခ်င္တာေတြ အကုန္ေလွ်ာက္တာပဲ ဘုရား။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္မကိုလည္း ခြင့္လႊတ္ပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပဲ ဆက္ဆံတတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ေလွ်ာက္ထားတတ္ပါတယ္ ဘုရား။
အင္း ေလွ်ာက္ထား ဘာေတြေလွ်ာက္ထားဦးမလဲ။
အရွင္ဘုရားေတာ့ တပည့္ေတာ္မ မေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါဘူး။ တပည့္ေတာ္မ ဘုန္းႀကီးကိုပဲ ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ။
သူ ကၽြတ္သြားေအာင္လို႔ေပါ့ ဘုရား။
ခက္တာပဲ ဘုန္းႀကီး၀တ္တာက သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ဖို႔ နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ေရာက္ခ်င္လို႔ပဲ။
မွန္ပါဘုရား။
ဒါေၾကာင့္ ေရွးက အမ်ဳိးေကာင္းသားေတြဟာ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့
သံုးစြဲမကုန္ႏုိင္္တဲ့ ပစၥည္းေတြစြန္႔၊ သားမယား၊ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြ အကုန္စြန္႔ၿ႔ပီး သပိတ္တစ္လံုး၊ သံုးထည္ေသာ
သကၤန္းႏွင့္ တရားအားထုတ္ၾကတယ္ေနာ္။
မွန္ပါ ဘုရား။
ခုေတာ့ ဘုနး္ႀကီး၀တ္ကာမွ ပစၥည္းေတြစု၊ ဒကာဒကာမစု၊
ေက်ာင္းစုနဲ႔ဆိုေတာ့ အပါယ္ရိကၡာ ယူေနတာနဲ႔ မတူဘူးလား။
မွန္ပါ တူေနပါတယ္ဘုရား။
သူမ်ားေတြေတာ့ ေဟာလုိက္တာ။ ဒါေတြဟာ ေသရင္ ကိုယ့္
ေနာက္ပါမွာေတြ မဟုတ္ဘူး။ အကုန္ထားခဲ့ရမွာ၊ မမက္ေမာနဲ႔၊ မတြယ္တာနဲ႔၊ စြန္႔ပစ္နဲ႔၊ ၿပီးေတာ့ ဒကာဒကာမေတြ မလိုခ်င္လို႔ စြန္႔ပစ္တာေတြ ကိုယ္ကေကာက္သိမ္းၿပီး မခြဲႏုိင္ မခြါရက္ဆိုေတာ့ ေကာင္းဦးမလား။
မေကာင္းေတာ့ပါဘုရား။
ေနာက္တစ္ခါ ဒကာမဘုန္းႀကီးနဲ႔ေတြ႕ရင္ ဒီတရားကို ေဟာေပး။
ဘယ္တရားလဲဘုရား၊ တပည့္ေတာ္မက အဟုတ္ကို ေဟာေပးဦးမွာ။
ရဟန္းတို႔ ဥပမာကား တံငါသည္ဟာ အစာတပ္ထားတဲ့ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို ေရနက္တဲ့အုိင္ထဲသို႔ ပစ္ခ်လုိက္တဲ့အခါ အစာကိုျမင္ေသာ အစာမင္ေသာ ငါးသည္ ထုိငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မ်ဳိရာ၏။
ရဟန္းတို႕ တံငါသည္ရဲ႕ငါးမွ်ားခ်ိန္ကို မ်ဳိမိေသာ ငါးဟာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္၏။ တံငါသည္ရဲ႕ အလုိရွိတုိင္း ျပဳႏိုင္တဲ့အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏။
ရဟန္းတို႔ တံငါသည္ဟူေသာ အမည္သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ
ကိေလသာမဂ္၏ အမည္တည္း။ ရဟန္းတို႔ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ဟူေသာ အမည္သည္ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာ အေက်ာ္အေစာ၏ အမည္တည္း။
ရဟန္းတို႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာ အေက်ာ္အေစာကို သာယာသူအလုိရွိသူ မည္သည့္ ရဟန္းကိုမဆို ကိေလသာမာရ္၏ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကို မ်ဳိသည္ျဖစ္၍ ဆင္းရဲျခင္း၊ ပ်က္ဆီးျခင္းသို႔ေရာက္သူ ယုတ္မာေသာ ကိေလသာမာရ္၏ အလိုရွိတိုင္း ျပဳႏုိင္သည့္အျဖစ္သို႔ ေရာက္သူ ရဟန္းဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
ရဟန္းတို႔ စင္စစ္လွ်င္ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာ အေက်ာ္အေစာသည္ ဤသို႔ခက္ထန္၏။ ထက္ျမက္၏။ ၾကမ္းတမ္း၏။ အတုမရွိမူ၍ ေယာဂ၏ကုန္ရာ အရဟတၱဖိုလ္ကိုရျခင္း၏ အႏၱရာယ္ကို ျပဳတတ္၏။
ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား ရွည္ေသာအေမႊးရွိေသာ သိုးသည္ ဆူးခ်ဳံသို႔ ၀င္ရာ၏။ ထုိသုိးသည္ ထုိထုိအရပ္၌ ၿငိရာ၏။ စြဲယူရာ၏။ ေႏွာင္ဖြဲ႔ရာ၏။ ဆင္းရဲျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ရာ၏။
ရဟန္းတို႔ အဲဒီအတူပဲ ဒီသာသနာေတာ္မွာ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းဟာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာအေက်ာ္အေစာ ႏွိပ္စက္အပ္သည့္ သိမ္းက်ဳံးယူငင္အပ္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ နံနက္အခါ၌ ေကာင္းစြာ၀တ္႐ုံလ်က္ သပိတ္သကၤန္းကို ေဆာင္ယူၿပီးလွ်င္ ဆြမ္းခံ၀င္၏။
အဲဒီရဟန္းဟာ ထိုထိုအရပ္၌ ကပ္ၿငိ၏။ စြဲယူ၏။ ေႏွာင္ဖြဲ႔၏။
ဆင္းရဲပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္၏။ ရဟန္းတို႔ ယင္းတို႔လွ်င္
လာဘ္ပူေဇာ္အေက်ာ္အေစာသည္ ခက္ထန္၏။ ထက္ျမက္ ၾကမ္းတမ္း၏။ အတုမရွိမူ၍ ေယာဂ၏ကုန္ရာ အရဟတၱဖိုလ္ကို ရျခင္းရဲ႕အႏၱရာယ္ကိုျပဳတတ္တယ္။
ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား က်င္ႀကီးကိုစားေသာ မစင္ပိုးသည္ က်င္ႀကီးျဖင့္ျပည့္ႏွက္၏။ ယင္းပိုးရဲ႕ေရွ႕မွာလည္း က်င္ႀကီးပံုရွိတယ္။ က်င္ႀကီးစားေသာ မစင္ပိုးဟာ ယင္းက်င္ႀကီးျဖင့္ တစ္ပါးေသာ မစင္ပိုးေတြကို ငါဟာက်င္ႀကီးစားတယ္ က်င္ငယ္စားတယ္နဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္။ ငါ့ရဲ႕ ေရွ႕မွာလည္း က်င္ႀကီးပံုႀကီးရွိတယ္လို႔ မေထမဲ့ျမင္ျပဳရာတယ္။
ရဟန္းတို႔ ဒီအတူပဲ ဒီသာသနာေတာ္မွာ အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းဟာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာ အေက်ာ္အေစာႏွိပ္စက္အပ္သည့္
သိမ္းက်ဳံး ယူငင္အပ္သည့္စိတ္ ရွိသည္ျဖစ္၍ နံနက္အခါမွာ
ေကာင္းစြာ၀တ္ရုံလ်က္ သပိတ္သကၤန္းကို ေဆာင္ယူၿပီလွ်င္ ရြာနိဂံုးသို႔ ဆြမ္းခံ၀င္တယ္။
အဲဒီရဟန္းဟာ အဲဒီရြာနိဂံုးမွာ အလိုရွိတုိင္း ဆြမ္းစားၿပီးလဲ ျဖစ္တယ္။ နက္ျဖန္စားရန္အတြက္ ဖိတ္အပ္ၿပီးတဲ့ ဆြမ္းတဲ့ ရွိတယ္။ သပိတ္ျပည့္တဲ့ ဆြမ္းလည္း ရွိတယ္။
အဲဒီရဟန္းဟာ ေက်ာင္းအရံသို႔သြားၿပီးေတာ့ ရဟန္းေပါင္းအလယ္မွာ ႀကံဳး၀ါးတယ္။ ငါဟာ ဆြမ္းကုိအလိုရွိတုိင္း စားၿပီးၿပီ။ နက္ျဖန္စားရန္အတြက္ ဖိတ္ထားတဲ့ဆြမ္းလဲ ရွိေသးတယ္။ သပိတ္ျပည့္တဲ့ဆြမ္းလဲရွိတယ္။ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ပစၥည္းေလးပါးကိုလည္း ရတယ္ ငါမွ တစ္ပါးကုန္ေသာ ဒီရဟန္းေတြဟာ နည္းတဲ့ဘုန္းကံနည္းတဲ့ တန္းခိုး ရွိကုန္တယ္။ ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ပစၥည္းေလးပါးတို႔ကို မရကုန္လို႔က်ဳံး၀ါးတယ္။
အဲဒီရဟန္းဟာ အဲဒီေလာက္ ပူေဇာ္သကၠာအေက်ာ္အေစျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္၊ သိမ္းက်ဳံးယူငင္အပ္တဲ့စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ သီလရွိတဲ့ တျခားရဟန္းေတြကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳတယ္။
ရဟန္းတို႔ ယင္းတို႔ မွတ္ထင္ျခင္း၊ မေထမဲ့ျမင္ျပဳျခင္းဟာ အဲဒီ မဂ္ဖိုလ္မွ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္တဲ့ ေယာက္်ားအား ရွည္ျမင့္စြာေသာ ေန႔ညဥ့္တို႔ပတ္လံုး အစီးအပြားမရွိျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္းငွါျဖစ္တယ္။
ရဟန္းတို႔ ညဥ့္၏ မုိးေသာက္ခ်ိန္မွာ ညည္းညဴေသာ ေျမေခြးအိုရဲ႕အသံကို ၾကားၾကကုန္သေလာ။
ျမတ္စြာဘုရား၊ ၾကားဖူးၾကပါကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ အဲဒီေျမေခြးအိုဟာ ၀ဲနာေရာဂါျဖင့္ထိေတြ႕အပ္သည္ ျဖစ္၍ တြင္းသို႔ေရာက္ေသာ္လည္း မေမြ႕ေလ်ာ္၊ လြင္တီးေခါင္ ေရာက္ေသာ္လည္း မေပ်ာ္ေမြ႕၊ သြားေလရပ္ေလထုိင္ေလ
အိပ္ေလရာရာ အရပ္တိုင္းမွာ ဆင္းရဲပ်က္ဆီးျခင္းတို႔ ေရာက္ရတယ္။
ရဟန္းတို႔ ဒီ့အတူပဲ ဒီသာသနာေတာ္မွာ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းဟာ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာအေက်ာ္အေစာျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္ သိမ္းက်ဳံး ယူငင္အပ္တဲ့စိတ္ ရွိရကား ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္သို႔ ေရာက္ေသာ္လည္း မေမြ႔ေလ်ာ္၊ သစ္ပင္ရင္းလြင္တီးေခါင္ ေရာက္ေသာ္လည္း မေမြ႔ေလ်ာ္၊ သြားေလရပ္ေလထုိင္ေလ အိပ္ေလရာရာ အရပ္တိုင္း၌ ဆင္းရဲပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္တယ္။
ကဲ အဲဒီတရားေတြ ေဟာေပးေပေတာ့၊ အဲဒါဘုရားေဟာတဲ့
တရားေတာ္ေတြပဲ။
ဓမၼဒူတအရွင္ပညာေဇာတ
ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ်ားေပါင္းခ်ဳပ္ ဒုတိယတြဲ
No comments:
Post a Comment