ေရွးအခါက ေတာင္ေျခတစ္ခု၌တည္ေသာ လိုဏ္ဂူတြင္ ဘီလူးမတစ္ေယာက္ ရွိ၏။ ျမင္းေခါင္းမ်က္ႏွာႏွင့္ လူကိုယ္သ႑ာန္ရွိေသာေၾကာင့္ အႆမုခီဟု အမည္တြင္၏။ ဘီလူးမသည္ မိမိပိုင္ဆိုင္ရာ နယ္ေျမအတြင္းသို႔ ၀င္လာသမွ်ေသာ လူတို႔ကို ဖမ္းယူစားေသာက္၏။ တစ္ေန႔၌အဆင္းလွေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ကို ဖမ္းမိ၏။ ထိုပုဏၰားကို ေက်ာကုန္း၌တင္၍ မိမိေနထုိင္သည့္ လုိဏ္ဂူသုိ႔ သြား၏။ ထိုသုိ႔သြားစဥ္ အေတြ႕ကိုသာယာၿပီး ပုဏၰားအား ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဏၰားကို မစားေတာ့ဘဲ လင္ေယာက္်ားအျဖစ္ျဖင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္၏။
ထိုကာလမွစ၍ ဘီလူးမသည္ လင္ေယာက္်ားအား အ၀တ္အစားႏွင့္တကြ ေကာင္းမြန္ေသာ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္တို႕ကို ရွာေဖြယူေဆာင္ေကၽြးေမြး၍ မိမိမူ လူသားကို စား၏။ သူမ အစာရွာထြက္ေသာအခါ ပုဏၰားထြက္မေျပးေစရန္ ႀကီးမားေသာ
ေက်ာက္တံုးျဖင့္ ပိတ္ထားခဲ့၏။ ပုဏၰားႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္မူေၾကာင့္
ဘီလူးမတြင္ သားတစ္ေယာက္ ရလာ၏။ ဘီလူးမ၏ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ သားလည္း အရြယ္ေရာက္လာသည္။
ဘီလူးမသည္ အစာရွာထြက္တိုင္း လိုဏ္ဂူကို ပိတ္ထားခဲ့ေလ့ရွိ၏။
တစ္ေန႔ေသာ္ ဘီလူးမထြက္သြားေသာအခါ သားသည္ မိမိ၏အားျဖင့္ ေက်ာက္တံုးကို ဖယ္ရွားတြန္းဖြင့္၍ ဖခင္အား အျပင္၌ ထား၏။ ဘီလူးမျပန္လာေသာအခါ ေက်ာက္တံုးကို မည္သူ ဖယ္ရွားသနည္းဟုေမးရာ အေမွာင္၌ မေနႏုိင္လိုေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဖယ္ရွားပါသည္ဟု သားကဆိုေသာေၾကာင့္ ဘီလူးမသည္
သားကိုခ်စ္ျခင္းျဖင့္ အျပစ္မဆိုေခ်။ တစ္ေန႔တြင္ သားက ဖခင္ကို ဖခင္၏မ်က္ႏွာႏွင့္ မိခင္၏မ်က္ႏွာသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ မတူသနည္းဟုေမး၏။ ဖခင္လည္း မိခင္သည္ ငါတို႔ကဲ့သို႔ လူသားမဟုတ္။ လူသားစားသည့္ ဘီလူးမတည္းဟု ေျဖ၏။ ထိုအခါ သားက အဘယ္ေၾကာင့္ ဤအရပ္၌ ေနကုန္အ့ံနည္း။
ထြက္ေျပးၾကကုန္စုိ႕ဟု ဆိုျပန္၏။ ဖခင္က ငါတို႔ ထြက္ေျပးလွ်င္ သင့္မိခင္က ငါတို႔ကိုလည္း သတ္ျဖတ္စားေသာက္လိမ့္မည္ဟု ဆို၏။ သားက ဖခင္ မေၾကာက္လင့္ လူ႔ျပည္ေရာက္ရန္ သား တာ၀န္ယူပါသည္ဟု ႏွစ္သိမ့္၏။
ေနာက္ေန႔တြင္ ဘီလူးမ အစာရွာထြက္ေသာအခါ သားသည္ ဖခင္ကိုထမ္း၍ေျပး၏။ ဘီလူးမျပန္လာ၍ လင္ႏွင့္သားကို မေတြ႕လတ္ေသာ္ လ်င္ျမန္ေသာအဟုန္ျဖင့္ လိုက္ၿပီးဖမ္း၏။ ဖမ္းမိေသာခဏ၌ အဘယ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးသနည္းဟုေမးရာ
ပုဏၰားက သင့္သားေခၚ၍ ငါေျပးသည္ဟု ေျပာ၏။ ဘီလူးမလည္း သားကို ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ တစ္စံုတစ္ရာ အျပစ္မဆိုေခ်။ ႏွစ္ရက္သံုးရက္ ၾကာေသာအခါ တစ္ဖန္ထြက္ေျပးျပန္၏။ သို႔ေသာ္ ပထမတစ္ေခါက္ကဲ့သို႔ပင္ ဘီလူးမျပန္၍ ဖမ္းမိ၏။ ထိုအခါ သားသည္ ငါ၏မိခင္ပိုင္ဆိုင္ေသာ နယ္ေျမအပိုင္းအျခား ရွိလိမ့္မည္။ ထုိနယ္ေျမကို လြန္ေအာင္ ေျပးႏုိင္မူေကာင္းေလစြဟု စဥ္းစားမိ၍ ပရိယာယ္ျဖင့္ မိခင္ကိုေမးေလ၏။ မိခင္သည္လည္း ေတာေတာင္ျမစ္တို႔၏ အပိုင္းအျခားကို အမွန္အတိုင္း ေျပာျပရွာ၏။
ႏွစ္ရက္ သံုးရက္လြန္ေသာအခါ မိခင္ မရွိခုိက္တြင္ သားသည္ ဖခင္ကိုထမ္း၍ လ်င္ျမန္စြာ ထြက္ေျပးရာ မိခင္၏ အပိုင္းအျခားကုန္ရာ ျမစ္ကမ္းနားသို႔ ေရာက္၏။ ဘီလူးမလည္း ေနာက္မွ လုိက္လာ၏။
သားသည္ ဖခင္ကိုထမ္း၍ ျမစ္လယ္သို႔သြား၏။ ဘီလူးမသည္ ျမစ္ကမ္းနားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိမိ၏ အပိုင္းအျခားကို လြန္ေၾကာင္းသိ၍ ျမစ္ကမ္းနား၌ ရပ္လ်က္ သားေမာင္ ဖခင္ကိုေခၚ၍ ျပန္လာခဲ့ပါ။ င့ါ၌ အဘယ္အျပစ္ရွိသနည္း။ င့ါကိုမွီ၍ မျပည့္စံုသည္မ်ား ရွိသေလာ။ သင္တို႔ျပန္လာခဲ့ၾကပါဟု ေတာင္းပန္၏။ သားက လူသားႏွင့္ဘီလူး အတူေနျခင္းငွါ မတတ္ေကာင္းဟုဆို၏။ ဘီလူးမသည္ သားကို သင္တကယ္ ျပန္မလာေတာ့ဘူးလားဟု ေမး၏။ သားလည္း တကယ္ ျပန္မလာေတာ့ၿပီဟုဆိုရာ ဘီလူးမက လူ႔ျပည္လူ႔ရြာ၌ အတတ္ပညာမရွိလွ်င္ အသက္ေမြးရန္ မလြယ္ကူေခ်။
ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေပ်ာက္ေသာဥစၥာကိုလည္းေကာင္း၊ ခိုးသူ၏ ေျခရာကိုလည္းေကာင္း ေဖာ္ထုတ္ျခင္းငွါ စြမ္းႏုိင္သည့္ စိႏၱာမဏိမႏၱန္ကို ငါသည္ တတ္၏။ သင္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳျခင္းငွါ ဤမႏၱန္ကို သင္ယူေလာ့ဟုဆို၏။
သားလည္း ျမစ္လယ္၌ရပ္လ်က္ မိခင္ကို ရွိခို၍ မႏၱန္ကို ရိုေသစြာ သင္ယူ၏။ သင္ၿပီးလွ်င္ ငါလည္း အသက္ရွင္လိမ့္မည္မဟုတ္ဟု
ေျပာဆိုၿပီး ထိုခဏ၌ပင္ ယင္းအရပ္၌ ႏွလံုးကြဲ၍ ေသဆံုးသြားရရွာေလသည္။
ဤျဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္လွ်င္ မိခင္၏ေမတၱာမွာ မည္မွ် အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းသနည္း။ မည္မွ်နက္ရိႈင္းသနည္း။ မိမိအား စိမ္းကားရက္စက္စြာ စြန္႔ခြါပစ္သြားေတာ့မည့္သားကို အျပစ္မဆို အမ်က္မထြက္ရက္ဘဲ
မိခင္ႏွလံုးသားအျပည့္ျဖင့္ ခ်စ္ျပႏုိင္ခဲ့သည္။ စိတ္မခ်စြာျဖင့္ လူ႔ေလာကအေၾကာင္းႏွင့္ မႏၱန္တို႔ကို ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ ေျပာျပသင္ၾကားေပးေနေသးသည္မွာ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။ မိခင္ျဖစ္သူပီပီ သားျဖစ္သူအား အသက္ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ခ်စ္ျပသြားခဲ့သည္။ ဘီလူးမျဖစ္ေန၍ မိခင္ေမတၱာက တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုျဖစ္မသြား။ လူသားမိခင္တို႔ကပင္ စံထားယူရေလာက္သည့္ ေမတၱာမ်ဳိးျဖစ္၏။ ဘီလူးမျဖစ္ေသာ မိခင္ပင္လွ်င္ ဤမွ်ထိ သားကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတတ္ပါက လူသားမိခင္တို႔၏ ေမတၱာမွာ မည္သည့္ အတိုင္းအတာအထိ နက္ရိႈင္းမည္နည္း။ ဤျဖစ္ရပ္ကို ေထာက္ထားျခင္းအားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးတို႔၌ရွိေသာ မိခင္
စိတ္ဓါတ္၏ ႀကီးက်ယ္နက္ရိႈင္းမႈ၊ နူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈတို႔ကို မွန္းဆသိရွိႏုိင္ေပသည္။
အရွင္ေကာလိတ ( သာသနာ့တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္ )
အမ်ဳိးသမီးဘ၀ႏွင့္ ဗုဒၶအျမင္
No comments:
Post a Comment