Sunday, March 15, 2015

ခ်စ္သူစိမ္း၍ ဒုကၡျငိမ္း


“ဘဝ” ဆိုေသာ ၊ “အခ်စ္”ဆိုေသာ အရာတို႔သည္
စကားႏွစ္လုံးတည္းပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး နားမလည္နိုင္ေအာင္ ရွဳပ္ေထြးစရာေကာင္းလွ၏။
ေရႊလိုသဲ့သဲ့ျပီး ရွဳပ္ေထြးလွသည့္
ဘဝထဲက အႏွစ္ကို က်င္ယူတတ္မွ ေတာ္ကာၾက၏။
မုတ္ေကာင္၏ အသားနုေပၚ တျဖည္းျဖည္းသဲမွဳန္ေလးေတြက်ရာမွ
အဖိုးတန္ ပုလဲအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔
အခ်စ္ႏွင့္ယွဥ္တြဲေနၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဘဝထဲမွ
တေျဖးေျဖး ဘဝ၏ အႏွစ္သာရကို ထုတ္ယူၾကကာ
ဒုကၡခပ္သိမ္းျငိမ္းၾကကုန္၏။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ အခ်စ္သံသရာ ၊
ဘဝသံသရာကား ကမ္းမျမင္ လမ္းမျမင္ ရွည္လ်ားလွ၏။
ခရီးကရွည္ စာရိတၱက ခပ္သိုးသိုး၊
အေဖာ္ကလည္း ခပ္ဆိုးဆိုးႏွင့္ ၾကံဳရတတ္ေသး၏။
အမ်ိဳးအမ်ိဳး ကာမဂုဏ္အဖ်က္အေမွာင့္ေတြေၾကာင့္
အပါယ္ဘံုအခါခါ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္လည္း မနည္းလွေတာ့။

သို႔ေသာ္ တရားသံေဝ ရၾကေလေတာ့ ခ်စ္သူစိမ္း၍
အခ်စ္ဇာတ္သိမ္း ဒုကၡျငိမ္းကာ သံသရာတစ္ေထာက္
ရပ္နားနိုင္ၾကေသာသူမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။

ထိုသူတို႔တြင္ “ဓမၼဒိႏၷာ သူေဌးကေတာ္ေလး”လည္း
ခ်စ္သူစိမ္း၍ ဒုကၡျငိမ္းခဲ့ရဘူး၏။
အခ်ိန္ကား ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာေညာင္းခဲ့ေလျပီ။
ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားျဖစ္ျပီး ဒုတိယဝါေလာက္မွာပင္
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္းေလးပင္ျဖစ္၏။
ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕သား သူေဌးသား “ဝိသာခ လုလင္”ႏွင့္
“သူေဌးသမီး ဓမၼဒိႏၷာ”တို႔ ေရႊလက္တြဲကာ
ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခဲ့ၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းကို
ဝိသာခ သူေဌးသားအဖို႔ လြတ္လပ္ျခင္းေတြစေတးျပီး
ဓမၼဒိႏၷာအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြ စေတးရသည္ ဟု မယူဆခဲ့ေပ။
ႏွစ္ဦးသား လြတ္လပ္ျခင္းေတြ ရင္မွာပိုက္
ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းေတြ တေပြ႔တပိုက္ႏွင့္ ေသတပန္သက္တဆံုး
ရိုးေျမက် ေပါင္းသင္းဖို႔ လက္ထပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ဘဝမွာ မထင္မွတ္တာ ေမွ်ာ္လင့္မထားတာေလးမ်ား
ၾကံဳလာေသာအခါ မူလရည္မွန္းခ်က္ အိပ္မက္ေလးမ်ားလည္း
မွဳန္ဝါးဝါးျဖစ္လာတတ္၏။ သူေဌးသားေလး ဝိသာခသည္
ျမတ္ဗုဒၶ ပထမဆံုးအၾကိမ္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕သို႔ ၾကြလာေသာအခါ
တရားဓမၼနာၾကားရ၍ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္
“ဗိဗၺိသာရမင္းၾကီး”ႏွင့္အတူ ပရိတ္သတ္ေပါင္း ၁၂၉၀
ေသာတာပန္ျဖစ္ၾကသည္ထဲတြင္ သူေဌးသားေလး “ဝိသာခ”
သည္လည္း တစ္ေယာက္အပါဝင္ပင္ျဖစ္သည္။

ေသာတာပန္သူေဌးသားေလး ဝိသာခသည္
ေသာတာပန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အာရုံကို လံုးဝ
မပယ္သတ္နိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ သူေဌးသမီး “ဓမၼဒိႏၷာ”ႏွင့္
မိသားစုဘဝကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ဆက္လက္ျမဲ။
ကဗ်ာနူနု စာနုနု ခ်စ္သူ႔ရင္ခုံသံ ေစာင္းသံတမွ် နားလွ်ံဆဲ။
အယုအယပိုပို သမုဒယခ်ိဳခ်ိဳ ခပ္ဖြဖြစကားသံေလးမ်ား
သူႏွစ္ကိုယ္ၾကားမွာ ၾကားရဆဲ။ တရစ္ရစ္တိုး
တိုးတဲ့ေႏြေခြလို ခံစားရစ္ပတ္ဆဲ။

ထိုသို႔ေသာ တူႏွစ္ကုိယ္ ခ်စ္ရည္လူးေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးစဥ္ကာလ
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဝါးေတာရိပ္မြန္ ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းမွာ
သီတင္းသံုးစဥ္ ဝိသာခသူေဌးသားေလး တရားနာၾကားရျပန္ေတာ့
“အနာဂါမ္ အရိယာ” ျဖစ္သြားခဲ့ေလျပီ။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အနာဂါမ္ ဝိသာခသူေဌးေလးသည္
ခ်စ္ဇနီးဓမၼဒိႏၷာကို - ကၽြန္းကုရု ေဇယ်ာမွာ၊
ပေဒသာ နန္းပင္ျမင့္ဖြား၊ ေရႊကသစ္ ရိပ္ၾကာမွာ၊
နတ္မိမယ္တစ္ပါး ဟု မျမင္ေတာ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
အနာဂါမ္တို႔မည္သည္ ကာမဂုဏ္ အာရုံမွန္သမွ်
ကင္းစင္ပခဲ့ေလေသာေၾကာင့္တည္း။

ပုထုဇဥ္ဘဝျဖစ္ေနရွာေသာ ဓမၼဒိႏၷာအဖို႔ တခ်ိန္က
သူမ၏ေနမင္းၾကီးသဖြယ္ျဖစ္သည့္ ခ်စ္သူေမာင္ ဝိသာခ
သူေဌးသား အနာဂါမ္ျဖစ္ျဖစ္သြားေလေတာ့ သူမအဖို႔
ေနပူေလာင္ကၽြမ္း အသဲကၽြမ္းရကိန္းႏွင့္ ၾကံဳရွာေလျပီ။

ေနမင္းၾကီး ဝင္သြားျပန္ေတာ့ အမွတ္တရပြင့္ဖတ္မ်ား
တလႊားလႊားေျခြခ်ခဲ့ဘူးသည့္ အိမ္ဦးအရွင္ ေနမင္းၾကီးကို
အေၾကာင္းျပဳ၍ တမ္းတ လြမ္းရ ငိုေၾကြးၾကေပလိမ့္ဦးေေတာ့မည္။
အနာဂါမ္အဆင့္ႏွင့္ ပုထုဇဥ္အဆင့္ အလြန္တရာကြာလြန္းေသာေၾကာင့္
“ဝိသာခႏွင့္ ဓမၼဒိႏၷာ”တို႔ အသြင္မတူ အိမ္သူမျဖစ္ ဆိုသလို
ေရွးယခင္ကအတိုင္း ေပ်ာ္တျပံဳးျပံဳးေမာ္မဆံုးေအာင္ အတူတကြ ေရွ႕ဆက္လက္တြဲဖို႔ခက္ခဲလာေပေတာ့မည္။

ဝိသာခသူေဌးသားေလး အနာဂါမ္အရိယာမျဖစ္ခင္က
သူ-အေဝးအနီးခရီးမွျပန္လာသည့္အခါတိုင္း ခ်စ္ဇနီးတို႔
ထုံးစံအတိုင္း ဓမၼဒိႏၷာသည္ ျခေသၤ့ခံေလသာျပဴတင္းမွ
ေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က၊္ ေရာက္လာသည့္အခါ ခ်စ္စဖြယ္ရာတီတီတာတာ
စကားမ်ားေျပာလွ်က္ အျပံဳးေလးမ်ားျဖင့္ ခရီးဦးၾကိဳဆိုျမဲ။
ႏွစ္ကိုယ္တူ ေလွကားထိပ္မွာ လက္ကိုဆန္႔တန္း ေပြ႕ဖက္လွ်က္
ႏႈတ္ဆက္ျမဲ။ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား အစားအစာမ်ား ေကၽြးျမဲ။
ေယာက်ာၤးၾကိဳက္ေတာ့ စိုက္စိုက္လာ၊ မိန္းမၾကိဳက္ေတာ့
ေမွ်ာ္လိုက္္တာ ဆိုသလို မိမိ၏အိမ္သို႔စိုက္စိုက္ျပန္လာေသာ
ခ်စ္သူေမာင္ အျပန္လာကိုပင္ သစ္ကုလားအုပ္ပမာ ဓမၼဒိႏၷာ
လည္တဆန္႔ဆန္႔အျမဲတန္းေစာင့္ေမွ်ာ္ရစျမဲ။

ဝိသာခသူေဌးသားေလး အနာဂါမ္အရိယာစခန္း တက္လွမ္းျပီး
ေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွ ေနအိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့သည့္အခ်ိန္မွစ၍
ေရွးယခင္ႏွင့္ လုံးဝမတူေတာ့၊ ေယာဂီ ရဟန္းတစ္ပါးကဲ့သို႔ပင္
ပိုမိုျပီးဣေျႏၵတည္ျငိမ္လာေတာ့၏။ အိမ္ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း
ယခင္ကလို ခ်စ္ဇနီးအား အျပံဳးႏွင့္ပင္ ႏႈတ္မဆက္ေတာ့။
တစ္ေယာက္တည္း စားျပီး ညခ်မ္းအခါ က်က္သေရအခန္းမွာ
ဓမၼဒိႏၷာႏွင့္ အတူမအိပ္ေတာ့ဘဲ သီးျခားေညာင္ေစာင္းခင္းကာ
အျခားတိုက္ခန္းတခန္းမွာ အိပ္ေလေတာ့၏။

ထိုကဲ့သို႔ေသာ ခ်စ္သူေမာင္ ျပဳမူဆက္ဆံလာသည္ကို
ပထမေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာ နည္းနည္းအံ့ၾသျဖစ္မိ၏။
ေန႔စဥ္ ထိုကဲ့သို႔ျဖစ္လာေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာက သူ႔အခ်စ္ကို
အမ်ိဳးမ်ိဳးစမ္းသပ္ၾကည့္၏။ ေရႊကို ဖေယာင္းႏွင့္ စမ္းသပ္လို႔ရ၏။
ဖေယာင္းကို မီးႏွင့္စမ္းသပ္လို႔ရစေကာင္း၏။
သို႔ေသာ္ ဒီတၾကိမ္ေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာသည္ ခ်စ္သူေမာင္
အနာဂါမ္ ဝိသာခသူေဌး၏ အခ်စ္ကို ဘာနဲ႔မွ စမ္းသပ္လို႔မရေတာ့။
သူမ စမ္းသပ္သည့္အရာတိုင္း ေပမမီ ကိုက္မပီျဖစ္လာေတာ့၏။
ဓမၼဒိႏၷာအဖို႔ ခ်စ္ျခင္းတရားကို စမ္းသပ္ရ ဆန္းစစ္ရ
ခက္ရွာေလေတာ့သည္။

တစ္ခ်ိန္က ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအၾကင္နာေတြ၊ ဂရုစိုက္ယုယမွဳေတြ၊
ျပံဳးေပ်ာ္စရာေတြ၊ ႏွလုံးသားပုံရိပ္လႊာေတြ၊ မျမင္နိုင္သည့္
ခိုင္ခံ့လွပါတယ္ဆိုသည့္ သံေယာဇဥ္ေတြ၊ ကမၻာဆံုးတိုင္
မမုန္းနိုင္ မေမ့နိုင္ သတိရမယ္ဆိုသည့္ စကားေတြကေတာ့
ဓမၼဒိႏၷာအဖို႔ ၾကယ္ေတြေၾကြသည့္ညပမာ ၊
တေျဖးေျဖးေဝးကြာသလို ခံစားရရွာေလေတာ့၏။
ဟိုယခင္ကလို ေလေျပေလညွင္းေလး တရြရြေသြးခ်ိန္မွာ
ခ်စ္သူေမာင္ ဝိသာခထံမွ အခ်စ္ဝတ္ရည္မ်ား ေဆာင္က်ဥ္းမလာေတာ့ေပ။
ညခ်မ္းကာလ နုသက္တိုးဖြလွသည့္ ေျခသံေလးမ်ားလည္း မၾကားရေတာ့။
ခ်စ္ျခင္းတရားက ဓမၼဒိႏၷာအတြက္ တူႏွစ္ကိုယ္ကတၱားျခားေစခဲ့သည္။
သူမဘဝမွာ ခ်စ္သူေမာင္ထံမွ ဘာတစ္ခုမွ တုန္႔ျပန္မွဳ မရေတာ့ေလေတာ့
ေရႊနားေတာ္သြင္း ဧခ်င္းေတြလည္း နားဝင္မခ်ိဳေတာ့ေပ။
ဓမၼဒိႏၷာသည္ ခံစားခ်က္ေတြ တပိုးတနင့္ျဖင့္ ခ်စ္သူေမာင္ထံ
ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ရွိခိုးဦးခ်ကာ ေမးရွာေလေတာ့သည္။

“အရွင့္သား ကၽြန္မမွတစ္ပါး ျပင္ပ အျခားအမ်ိဳးသမီး
တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနပါသလား၊
အရွင့္သားႏွင့္ ကၽြန္မအၾကား တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား
ေသြးထိုးထားလို႔ပါလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကၽြန္မမွာ တစ္စံုတစ္ရာ
အျပစ္ရွိပါသလား” ဟု ေသာကပရိေဒဝ မ်က္ရည္ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်လွ်က္
ေမးေလသည္။ အင္း ခက္ေတာ့တာဘဲ၊
အကယ္၍ အျဖစ္မွန္ကို ေျပာမျပလွ်င္ ဓမၼဒိႏၷာ ေရႊရင္ႏွစ္ျခမ္း
ဖ်န္းဖ်န္းကြဲကာ ေသပြဲဝင္ရွာရေတာ့မွာဘဲ ဟု
အနာဂါမ္ လင္ေတာ္ေမာင္ ဝိသာခ က သိေလသည္။
တဖက္ကလည္း ေလာကုတၱရာတရားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဖို႔
သိပ္ကို ဝန္ေလးလွေပ၏။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဝိသာခသည္
ဓမၼဒိႏၷာ ရင္ကြဲနာက် ေသမည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္
အမွန္အတိုင္း ဖြင့္ဟေျပာျပေလေတာ့၏။

ႏွမ ဓမၼဒိႏၷာ ငါသည္ ျမတ္ဗုဒၶထံေတာ္မွ တရားနာခဲ့ရေသာေၾကာင့္
(အနာဂါမ္အဆင့္) ေလာကုတၱရာတရားထူးရခဲ့သည္။
ထိုကဲ့သို႔ တရားထူးရသူတို႔မည္သည္ ကာမဂုဏ္ႏွင့္ဆက္စပ္သည့္
ေလာကီအျပဳအမူမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔ မသင့္ေတာ္ေတာ့ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏွမ ဓမၼဒိႏၷာ မင္းဖက္က ပိုင္ဆိုင္သည့္
ကုေဋ ၄၀ ေသာ ပစၥည္းမ်ား ႏွင့္ ငါ့ဖက္က ပိုင္ဆိုင္ခဲ့သည့္
ကုေဋ ၄၀ ေသာ ေရႊေငြရတနာ ပစၥည္းမ်ားဥစၥာ စုစုေပါင္း
“ကုေဋ ၈၀” ကို မင္းဘဲ အပိုင္ယူကာ စီမံခန္႔ခြဲပါေတာ့။
ငါသည္ မင္းကို အမိအရာမွာျဖစ္ေစ ညီမေလးအရာမွာ ျဖစ္ေစ ၊
ထားကာေနပါ့မယ၊္ ငါသည္ မင္းေကၽြးသည့္ ထမင္းေလးျဖင့္
အသက္ဆက္ရုံ ေနပါမယ္ ဟု ေျပာျပေလ၏။
အကယ္၍မ်ား မိဘအိမ္သို႔ ျပန္လိုက ျပန္ပါေနာ္။
သို႔တည္းမဟုတ္ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳလိုပါကလည္း
ငါခြင့္ျပဳပါတယ္ဟု ထပ္ဆင့္ေျပာျပေလ၏။

ဒီတစ္ၾကိမ္မွာ ခ်စ္သူေမာင္ ဝိသာခ၏ စကားတို႔သည္
မယံုနိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည့္အတြက္ “ဓမၼဒိႏၷာ”ကလည္း
ပါရမီရွင္ပီပီ စဥ္းစားမိေလေတာ့၏။ ငါ့အရွင္သခင္၏
စကားတို႔သည္ ေရွးယခင္ကႏွင့္မတူ၊ သာမန္ အမ်ိဳးသားသည္
ဤကဲ့သို႔ေသာ စကားမ်ိဳး ေျပာရိုးထံုးစံမရွိ၊ တကယ္စင္စစ္
ငါ့အရွင္သခင္ ေလာကုတၱရာတရားထူး ရေလျပီဟု
ယံုၾကည္သြားေသာေၾကာင့္ ဓမၼဒိႏၷာသည္ ခ်စ္သူေမာင္ ဝိသာခ
ကို ေမးေလ၏။ အရွင္သခင္ ရရွိသည့္ တရားထူးမ်ိဳးက
ေယာက်ာၤးေတြသာ ရရိုးထံုးစံ ရွိပါသေလာ၊
သို႔တည္းမဟုတ္ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း ထိုကဲ့သို႔ေသာ
တရားမ်ိဳး ရနိုင္ပါသေလာ ဟု ေမးေသာအခါ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း
ရနိုင္ေၾကာင္းကို “ဝိသာခ” က ျပန္လည္ရွင္းျပေလ၏။

ခ်စ္သူေမာင္ ဝိသာခ၏ စကားအဆံုး၌ ဓမၼဒိႏၷာသည္
ဘိကၡဳနီ(ရဟန္းအမ်ိဳးသမီး) အျဖစ္ သာသနေဘာင္ဝင္ေရာင္ဖို႔
ခ်စ္သူေမာင္ဝိသာခထံ ခြင့္ပန္ေလသည္။
ဝိသာခလည္း ဘုရင္ဗိမၺိသာမင္းၾကီးထံ ထပ္ဆင့္ေလွ်ာက္ထားျပီး
ဘုရင္မင္းတရားက အေမႊးနံ႔သာျဖင့္ ဓမၼဒိႏၷာအား
ထံုမႊမ္းေစလွ်က္ အေျခြရံပရိတ္သတ္မ်ားစြာ ျခံရံေစကာ
ဘိကၡဳနီမမ်ား ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ဘိကၡဳနီဝတ္ဖို႔ခြင့္
ပို႔ေဆာင္ေစေတာ္မူသည္။ ဘိကၡဳနီ ဓမၼဒိႏၷာသည္
ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီး သူေဌးသမီးဘဝမွ ဘိကၡဳနီျဖစ္လာသည့္အတြက္
သူမေနသည့္ ကမၼဌာန္းေက်ာင္းသို႔ ဧည့္သည္ျပတ္သည္မရွိ။

တရားဓမၼမ်ား ေကာင္းစြာ အားထုတ္လို႔ မရနိုင္ျဖစ္ေလ၏။
ထိုသို႔ျဖစ္ေသာအခါ ဘိကၡဳနီဓမၼဒိႏၷာသည္ လူသူကင္း၍
ဆိတ္ျငိမ္ရာ အရပ္၌ တစ္ပါးတည္း တရား
အားထုတ္ေတာ္မူေသာအခါမွသာလွ်င္
အာသေဝါကင္းကြာ “ရဟႏၱာေထရီမၾကီး”
ျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။။

အမွန္စစ္စ္ ဓမၼဒိႏၷာသည္ ေခသူေတာ့မဟုတ္ပါ။
သမိုင္းဝင္ ဘိကၡဳနီမ တစ္ပါးပင္ျဖစ္ပါည္။ သူမသည္
အတိတ္ဘဝ ကမၻာတစ္သိန္းထက္က ပြင့္ေတာ္မူေသာ
“ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္”၏ အဂၢသာဝက တစ္ပါး
ျဖစ္ေတာ္မူေသာ “ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ သုဇာတ မေထရ္ထံ”တြင္
အလွဴဒါနမ်ား အၾကီးအက်ယ္ျပဳလုပ္လွ်က္
အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ရရွိရန္ဆုပန္ခဲ့ဖူးေလ၏။

ထို႔အျပင္ ဓမၼဒိႏၷာသည္ “ကႆပဘုရားရွင္”၏ လက္ထက္ေတာ္အခါကလည္း
ကာသိတိုင္း “ကိကီမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ အပ်ိဳေဖာ္ ခုနစ္ဦး”
တြင္လည္း တစ္ဦး အပါဝင္ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
ထိုညီအမ ခုနစ္ေဖာ္ကား
(၁) သမဏီ၊ (၂) သမဏဂုတၱာ၊
(၃) ဘိကၡဳနီ၊(၄) ဘိကၡဳဒါယိကာ၊
(၅) ဓမၼာ၊ (၆) သုဓမၼာ၊ (၇) သံဃဒါယိကာ(သံဃဒါယီ)
ဟူေသာ ညီအစ္မ ခုနစ္ေဖာ္တို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုညီအစ္မ ခုနစ္ေဖာ္တို႔သည္ အိမ္ေထာင္မျပဳဘဲ အပ်ိဳစင္ဘဝျဖင့္
ေနကာ ေကာမာရိျဗဟၼစရိယ အက်င့္ကို တစ္သက္လံုး ျဖင့္က်င့္၍
လည္းေကာင္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ တပည့္ရဟန္းေတာ္မ်ားအား
တစ္သက္လံုး ျပဳစုလုပ္ေကၽြးၾကကုန္လွ်က္လည္းေကာင္း
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရန္ဆုပန္ခဲ့ၾကေလသည္။

ကိကီမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ခုနစ္ေယာက္တို႔တြင္ ဤေဂါတမ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါ၌
“သမဏီ” ကား “ေခမာေထရီ”၊
“သမဏဂုတၱာ” ကား “ဥပၸလဝဏၰာေထရီ”၊
“ဘိကၡဳနီ” ကား “ပဋာစာရာေထရီ”၊
“ဘိကၡဳဒါယိကာ” ကား “ကု႑လေကသီေထရီ”၊
“ဓမၼာ” ကား “ကိသာေဂါတမီေထရီ”၊
“သုဓမၼာ” ကား “ဓမၼဒိႏၷာေထရီ”
“အငယ္ဆံုး သံဃဒါယီ” ကား “ဝိသာခါ”
ပုဗၺာရံုေက်ာင္းအမၾကီး ျဖစ္လာၾကေလကုန္သည္။

ထို ညီအမခုနစ္ေဖာ္လံုး ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္၌
ဧတဒဂ္ရာထူး ဌာနႏၱရ အသီးသီး ရရွိခဲ့ၾကေလသည္။
ထိုေထရီ ခုနစ္ပါးတို႔တြင္ ဓမၼဒိႏၷာကား ဘိကၡဳနီမ အားလံုးတြင္
“တရားေဟာ အေကာင္းဆံုး ဓမၼကထိက ဧတဒဂ္”ကို
“စူဠေဝဒလႅသုတ္”ကို ယခင္က ခ်စ္သူေမာင္ အနာဂါမ္
သူေဌးသား ဝိသာခအား ေဟာၾကားျပီးသည့္အဆံုး၌ ျမတ္ဗုဒၶက ေပးအပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။

အမွန္စင္စစ္ စူဠေဝဒလႅသုတ္ကို ရွင္မ ဓမၼဒိႏၷာေထရီသည္
ရဟႏၱာျဖစ္ျပီးေနာက္ တစ္ခ်ိန္က သူ၏လင္ေတာ္ေမာင္ ခ်စ္သူ
အနာဂါမ္တည္သြားသည့္ ဝိသာခ သူေဌးက ေမးသည့္
ပုစၦာမ်ားကို ေျဖရွင္းေဟာၾကားေသာ သုတ္ျဖစ္သည္။
ဝိသာခ သည္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ အဆင့္ႏွင့္
ဆိုင္ေသာ အေမးပုစၦာမ်ားကို ဦးစြာေမးေလသည္။
ထိုေမးေမးသမွ် ေအာက္မဂ္ေအာက္ဖိုလ္ သုံးပါးႏွင့္ဆိုင္သည့္
အေမးပုစၦာမ်ားကို ဓမၼဒိႏၷာေထရီက ရွင္းလင္းျပတ္သြားစြာ
ေျဖၾကားေလသည္။ တဆင့္တက္ျပီး ဝိသာခ က ဓမၼဒိႏၷာအား
အရဟတၱမဂ္ ၊အရဟတၱဖိုလ္ အဆင့္ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းကို
ေမးေသာအခါ ဓမၼဒိႏၷာက သိေတာ္မူလိုက္သည္။

ဝိသာခသည္ အနာဂါမ္အဆင့္သာျဖစ္ေသးပါလွ်က္ အသင္ဟာ
အဆင့္ေက်ာ္ျပီး ေမးသည္။ ဤအနာဂါမ္အဆင့္တန္းဆိုင္ရာ
ေမးခြန္းေလာက္ပင္ ရပ္ထားပါေလာ့ဟု ေျပာေလေတာ့၏။
ဝိသာခသည္ ရဟႏၱာအဆင့္ဆိုင္ရာ ပုစၦာမ်ားကို ေမးေသာ္လည္း
ဓမၼဒိႏၷာက ေျဖၾကားေသာအခါ သူ-ဥာဏ္လိုက္မမွီေတာ့ေပ။
ထိုအေျဖကို ျမတ္ဗုဒၶအား ဆက္လက္ ေမးပါရန္
ဓမၼဒိႏၷာက ဝိသာခ အား ဆက္လက္ေျပာၾကားေလသည္။

ဝိသာခသည္ ျမတ္ဗုဒၶအား ထိုအေၾကာင္းကို ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ
“အကယ္၍ ငါဘုရားရွင္ ေျဖဆို ေဟာၾကားလွ်င္လည္း
ဓမၼဒိႏၷာေျဖဆို ေဟာၾကားသကဲ့သို႔ပင္ ေျဖဆိုေဟာၾကားမည္”ဟု
မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ျမတ္ဗုဒၶက “ဓမၼဒိႏၷာဟာ အလြန္ပညာရွိပါေပတယ္”
ဟု ခ်ီးၾကဴးေတာ္မူျပီး ဓမၼကထိက ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူးကို
ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဤ “စူဠေဝဒလႅသုတ္”သည္
“ဘိကၡဳနီ ဓမၼဒိႏၷာ” ေဟာၾကားေသာ သုတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
“သာဝကဘာသိတသုတ္”(ျမတ္ဗုဒၶ၏တပည့္ ေဟာၾကားသည့္ သုတ္ေတာ္)
ဟု မမွတ္ယူသင့္ေပ။ ဇိနဘာသိတ ဗုဒၶဘာသိတ(ဘုရားေဟာ)
သုတ္ေတာ္ဟူ၍ပင္ မွတ္ယူရေပမည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္
သူကိုယ္တိုင္မေရးသားဘဲ မင္းတံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္လွ်က္ ထုတ္ျပန္သည့္
အမိန္႔ဟူသမွ်ကို မင္းမိန္႔ဟု ေခၚဆိုရသကဲ့သို႔ ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ သဗၺညုတဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္တိုက္ဆိုင္ျပီး ငါဘုရားေဟာလွ်င္လည္း
ဤဓမၼဒိႏၷာ ေဟာသည့္အတိုင္းပင္ျဖစ္မည္ဟု အတည္ျပဳ
ေထာက္ခံေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ “ဇိနဘာသိတ ဗုဒၶဘာသိတ သုတ္”
ဟူ၍ပင္ မွတ္ယူရေပမည္။

အရင္းစစ္ေတာ့ “အမိေျမက” ဆိုသကဲ့သို႔ အရင္းစစ္ေတာ့
ဓမၼဒိႏၷာသည္ “ခ်စ္သူစိမ္း၍ ”သာသနာေဘာင္ဝင္ေရာက္ကာ
ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ ခ်စ္ဒုကၡအားလံုး ျငိမ္းရျခင္းျဖစ္၏။
တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာသည္ သူ႔ခ်စ္သူ ဝိသာခသူေဌးသားႏွင့္
လက္တြဲခြင့္ရဖို႔ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေစာင့္စားခဲ့ရေပလိမ့္မည္။
ေခတ္စကားႏွင့္ဆိုရင္ အခ်စ္ေတြ ရဖို႔ အမုန္းေတြေပးဆပ္ခဲ့ရေပမည္။
အေကာင္းေတြရဖို႔ အဆိုးေတြႏွင့္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရေပမည္။
အလင္းေရာင္ေတြရဖို႔ အေမွာင္ညေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေပလိမ့္မည္။
ယခုေတာ့ ဓမၼဒိႏၷာအဖို႔ ခ်စ္သူစိမ္းရက္လို႔ က်န္ရစ္တဲ့
ခါးသည္းလွပါတယ္ဆိုတဲ့ အခ်စ္ေဝဒနာ သူမမွာ မရွိေတာ့ေပ။
“လက္ျပႏႈတ္ဆက္၊ မင္းျပန္ရက္၍
အေဆြးငါ့မွာ က်န္ရစ္တယ္။
က်န္ရစ္သာငါ လြမ္းေဆြးကာစဥ္၊
မင္းလည္းလမ္းမွာ ဝမ္းနည္းစြာျဖင့္၊
ငိုေနလိမ့္မည္ ငါေလထင္၏။
ေအာ္…ေဆြးတသက္သက္
ငါ့အိပ္မက္က စိတ္လက္ရင္တံု
ခ်စ္သူဘုံမွာ
ျပန္ဆံုဦးစို႔ မင္းႏွင့္ငါ။။”
ဟူေသာ ခ်စ္သူဘံုကို ျပန္လည္ ဆံုေတြ႔ရန္
ရွင္မ ဓမၼဒိႏၷာအဖို႔ အိပ္မက္ျဖင့္ပင္ ေမွ်ာ္လင့္မွဳ မရွိေတာ့ေပ။
အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ကာလသုံးပါးလံုး အခ်စ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္
ပူပင္ေၾကာင့္ၾကမွဳမ်ိဳး မရွိေတာ့။ အလြန္ျငိမ္းခ်မ္းေလစြ။

ရွင္မ ဓမၼဒိႏၷာသည္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္
“အခ်စ္ေၾကာင့္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ရ၏။ အခ်စ္ေၾကာင့္
ေဘးဒုကၡျဖစ္ရ၏။ အခ်စ္မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ သူအား
စိုးရိမ္ေသာက ေဘးဘယ ဘယ္ေသာအခါမွ မရွိ။ ”
ဟူေသာ ေဒသနာကို ျပန္လည္ၾကားေယာင္ရင္း ရွိေလေတာ့သည္။
(မွတ္ခ်က္။ ဓမၼဒိႏၷာေထရီ ဝိသာခအား
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ စူဠေဝဒလႅသုတ္မူရင္း ပါဠိေတာ္ျဖစ္ေစ၊
ဆဌသဂၤါယနာမူ ျမန္မာျပန္ျဖစ္ေစ ဆက္လက္ဖတ္ရွဳ႕ၾကပါကုန္။)

-ေမတၱာျဖင့္ ....
(ေမ့သားလွ-အရွင္ဇလဂၢ)

No comments:

Post a Comment