သာသနာျပဳျခင္း ဆိုသည္မွာ သာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ေရးအတြက္ ေဆာင္ ရြက္ရသည့္ သာသနာ့ကိစၥျဖစ္သည္။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုသည္ သာသနာျပဳဖို႔ရန္ အလြန္စိတ္ ၀င္စားၾက၏။ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း အလြန္ေလးစားၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သာသနာျပဳ
အမည္ခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို နားကပ္၊ ဆြဲႀကိဳးကအစ ကိုယ္၌ဝတ္ဆင္ ထားေသာ ရတနာမ်ားကို ခၽြတ္ ၿပီး လွဴတတ္ၾက၏။ သာသနာျပဳလိုလွ်င္၊ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို တကယ္ လွဴဒါန္းလိုလွ်င္ သာသနာ၏ အဓိပၸါယ္ကို ဦးစြာသိရမည္ ျဖစ္၏။
သာသနာဟူသည္-- အဆံုးအမပင္ ျဖစ္၏။ မည္သူ၏ အဆံုးအမနည္းဟု ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမပင္ ျဖစ္၏။ ဗုဒၶက မည္ကဲ့သို႔ ဆံုးမခဲ့သနည္း။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသံုးပါး မိမိသႏၱာန္မွာ ဦးစြာတည္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ ဆံုးမ၏။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါးကို ယံုၾကည္ၾကရ၏။ ဤသည္မွာ မိမိသႏၱာန္ကို ဦးစြာသာသနာျပဳျခင္း မည္၏။
မိမိသႏၱာန္တြင္ သာသနာသံုးရပ္ တည္ၿပီးလွ်င္ သူတစ္ပါး သႏၱာန္တြင္ သာသနာသံုးရပ္ တည္ေအာင္ စာသင္တိုက္မ်ား ဖြင့္လွစ္၍ စာေပမ်ားကို ပို႔ခ်သင္ၾကားေပးျခင္း၊ ရိပ္သာမ်ား တည္ေထာင္ေပး၍ တရားဓမၼမ်ား ေဟာေျပာျပသျခင္းမ်ားသည္ သူတစ္ပါး သႏၱာန္၌ သာသနာ ျပဳျခင္းပင္ ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တကယ္သာသနာျပဳေနသူမ်ားသည္ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ား၊ တရားျပ ဆရာ ေတာ္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုကား ဘုရားတည္ေသာ ဘိုးေတာ္၊ ဘြား ေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ ေတာထြက္ ရဟန္းေတာ္ အခ်ိဳ႕ကိုသာ သာသနာျပဳ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားဟု ထင္ျမင္ေနၾက၏။ ထင္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာဘုရားတည္ေသာ သူမ်ားက “သာသနာ ျပဳ ” ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္ကို ႀကီးက်ယ္စြာ ေထာင္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ ဘုရားတည္ျခင္းကို သာသနာျပဳျခင္းဟု မေခၚႏိုင္ေပ။ ဒါနျပဳျခင္းဟုသာ ေခၚဆိုႏိုင္၏။ ထိုကဲ့သို႔ သာသနာျပဳျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ကို ေသခ်ာမသိျခင္းေၾကာင့္ ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားသည္ ဘုရားတည္ေသာ ဘုန္းႀကီးမ်ားကိုသာ အဓိကထား လွဴဒါန္းၾက၏။ စာသင္တိုက္ႏွင့္ တရားျပ ဆရာေတာ္မ်ားကို ပစ္ထားၾကေသာေၾကာင့္ ထိုၿမိဳ႕၊ ထိုရြာ၌ စာသင္တိုက္မ်ားႏွင့္ တရားျပစခန္းမ်ား တည္တန္႔ဖို႔အတြက္၊ သာသနာေတာ္ အဓြန္႔ရွည္ေရးအတြက္ အားလံုးေသာ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္တို႔သည္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္း လွဴဒါန္းၾကၿပီး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ရတဲ့အထိ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။ ။
{အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ) ၏ ေမတၱာျဖင့္ စီးပြါးရွာျခင္းမွ ေကာက္ႏုတ္ေဖၚျပပါသည္}
(အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment