Sunday, May 17, 2015

၀ီထိစဥ္ႏွင့္ သရက္ ဥပမာ


ေယာက်္ားတစ္ေယာက္သည္ အသီးသီးေသာ သရက္ပင္ရင္း၌ ဦးေခါင္းျခံဳလွ်က္ အိပ္ေန၏။ ထိုအခါ သရက္သီးမွဲ႕တစ္လံုးသည္ ထိုေယာက်္ားအနီး၌ ေၾကြက်လာ၏။ ထိုေယာက်္ားသည္ သရက္သီးေၾကြက်ေသာအသံျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ လန္႕ႏိုး၍ မ်က္စိဖြင့္ျပီး ၾကည့္ရွဳေလရာ သရက္သီးကို ျမင္ရသျဖင့္ ေကာက္ယူျပီးေသာ္ မွည့္မမွည့္ လက္ျဖင့္ ႏွိမ့္စမ္း ရွဴနမ္းျပီးေနာက္ မွည့္မွန္းသိ၍ ထိုသရက္သီးကို သံုးေဆာင္၏။ ထိုသရက္သီး သံုးေဆာင္ျပီးေနာက္ သရက္ပင္ရင္း၌ ျပန္အိပ္ေလ၏။ ။

ထိုစကားရပ္၌ -

ဘ၀င္က်ေနျခင္းသည္ သရက္ပင္ရင္း၌ ထိုေယာက်္ား၏ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းႏွင့္ တူသည္။ ပသာဒရုပ္၌ အာရံု၏ ထိခိုက္ျခင္းသည္ သရက္သီးေၾကြက်ျခင္းႏွင့္ တူသည္။ ဘ၀င္လွုပ္ျခင္းသည္ သရက္သီးေၾကြက်သံေၾကာင့္ အိပ္ေပ်ာ္ရာမွ လန္႕ႏိုးျခင္းႏွင့္ တူသည္။ ရူပါရံုကို စကၡဳ၀ိညာဏ္၏ ျမင္ျခင္းသည္ မ်က္စိဖြင့္၍ ၾကည့္ရွဳျခင္းႏွင့္ တူသည္။ အာရံုကို သမၸဋိစၦိဳန္းက ခံယူျခင္းသည္ သရက္သီးကို ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ တူသည္။ အာရံုကို ၀ုေ႒ာက ပိုင္းျခားမွတ္သားျခင္းသည္ သရက္သီးကို နမ္းရွဴျခင္းႏွင့္ တူသည္။ အာရံုဟူေသာ အရသာကို ေဇာ၏ ခံစားျခင္းသည္ သရက္သီးကို စားေနျခင္းႏွင့္ တူသည္။ တဒါရံုစိတ္၏ ေဇာေနာက္လိုက္ကာ ေဇာအာရံုကို ယူျခင္းသည္ သရက္သီးကို မ်ိဳခ်လိုက္ျခင္းႏွင့္ တူသည္။ တဖန္ ဘ၀င္က်ျခင္းသည္ သရက္ပင္ရင္း၌ ျပန္အိပ္ျခင္းႏွင့္ တူ၏။

ဤဥပမာျဖင့္ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္း.. စကၡဳ၀ိညာဏ္.. သမၸဋိစၦိဳန္း.. သႏၱီရဏ. ၀ုေ႒ာတို႕သည္ အာရံု၏ အရသာကို မခံစားႏိုင္ၾက၊ ေဇာကသာ အာရံု၏ အရသာကို ခံစားႏိုင္သည္ဟူေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ကို သိေစသည္။ ။


(အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ၊ စိတၱဳပၸါဒက႑၊ ႏွာ-၃၁၁-၂)

ကုသလကာရီ အဘိဓမၼာ ပို႕ခ်ခ်က္

No comments:

Post a Comment