Sunday, February 27, 2011

ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရ

ဘဝမွာ တခ်ဳိ႕ကအေကာင္းျမင္သူ (ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့သူ)၊ တခ်ဳိ႕က အဆိုးျမင္သူ (မေပ်ာ္ရႊင္သူ)အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ႔ေနရတယ္။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ? တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးက ဘာမွေျပာင္းလဲမသြားဘူး။ လူေတြရဲ႕စိတ္ေနသေဘာထားက ေျပာင္းလဲေနလို႔ျဖစ္တယ္။

တေလာက ဒိုးနပ္ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္တစ္ဆိုင္ရဲ႕ ဆိုင္းပုဒ္တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ခဲ့တယ္။ ဆိုင္းပုဒ္ေပၚေရးထားတာက "အေကာင္းျမင္သူနဲ႔ အဆုိးျမင္သူရဲ႕ျခားနားခ်က္ဟာ အရမ္းေသးငယ္လြန္းတယ္။ အေကာင္းျမင္သူျမင္တာက ခ်ဳိတဲ့ဒိုးနပ္ျဖစ္တယ္။ အဆိုးျမင္သူျမင္တာက ဒိုးနပ္အလယ္က အေပါက္ကိုျဖစ္တယ္" တုိတိုတုတ္တုတ္နဲ႔ ဟာသေႏွာတဲ့ ဒီစာေၾကာင္းက ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရဲ႕ သဘာဝတရားကို ေဖာ္ျပေနတယ္။

တကယ္ေတာ့ လူေတြရဲ႕မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တဲ့အရာေတြဟာ အရာဝတၳဳရဲ႕ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ပံုသဏၭာန္ကို မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ျမင္တာက သူတို႔လိုခ်င္ေနတဲ့၊ သူတို႔ရွာေဖြေနတဲ့ ပံုစံကိုပဲျဖစ္တယ္။ အေကာင္းျမင္သူနဲ႔ အဆိုးျမင္သူတို႔ဟာ လိုခ်င္တာခ်င္း မတူၾကဘူး။ ရွာေဖြတာခ်င္း မတူၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တူတဲ့အရာဝတၳဳတစ္ခုေပၚမွာ ျမင္တဲ့အျမင္ဟာ ကဲြျပားၿပီး မတူတဲ့ စိတ္သေဘာထားႏွစ္ခု ျဖစ္ၾကရတယ္။

တစ္ေန႔မွာ ရတနာအေရာင္းဆိုင္က အေရာင္းေကာင္တာမွာ ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနခဲ့တယ္။ စာအုပ္ေတြထည့္ထားတဲ့ အထုပ္တစ္ထုပ္ကို ေကာင္တာေပၚ ကၽြန္ေတာ္ထင္ထားတယ္။ တေအာင့္ေနေတာ့ အဝတ္အစား သပ္သပ္ရပ္ရပ္၊ ခန္႔ခန္႔ညားညားနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဝင္လာတယ္။ ေကာင္တာေရွ႕မွာရပ္ၿပီး ရတနာေတြကို သူၾကည့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ေကာင္တာေပၚ တင္ထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အထုပ္ကို ေနရာေရြ႔ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ အဲဒီလူဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေဒါသတႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး သူဟာေျဖာင့္မတ္တဲ့သူ ကၽြန္ေတာ့္အထုပ္ကို အလစ္သုတ္တဲ့စိတ္ တစ္စက္မွ မရွိဘူးလို႔ေျပာတယ္။ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ မယံုသကၤာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး တံခါးကိုေဆာင့္ပိတ္ၿပီး ဆိုင္ထဲကေန သူထြက္သြားခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းအံ့ၾသမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မေတာ္တဆျပဳလုိက္တဲ့ ေသးငယ္တဲ့ အျပဳအမႈတစ္ခုက သူ႔ကို အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသျဖစ္သြားေစခဲ့တယ္။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္သံုးသပ္မိတာက သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ဟာ ျခားနားတဲ့ ေလာကႀကီးထဲမွာ ရွိေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးက ဘာမွမေျပာင္းလဲဘူး။ ျခားနားတာက သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အရာဝတၳဳတစ္ခုေပၚ ျမင္တဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားပဲျဖစ္တယ္။

အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ၿပီး ရက္အနည္းငယ္အၾကာ မနက္ခင္းတစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္အိပ္ရာက ထတာနဲ႔ စိတ္မၾကည္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီတစ္ေန႔ကို ခါတိုင္းလိုပဲ သမားရိုးက် အလုပ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ရဦးမယ္။ ေလာကႀကီးက ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔စရာ ေကာင္းလိုက္တာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ခံစားမိတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲအလုပ္ရွိရာသြားဖို႔ ကားေတြ ရႈပ္ေထြးမ်ားျပားတဲ့ လမ္းမေပၚမွ ကားေမာင္းရင္း ကၽြန္ေတာ္အလိုလို ေဒါသထြက္ေနမိတယ္။ ဒီေလာက္တံုးအတဲ့ ကားဆရာေတြဟာ ဘာျဖစ္လို႔ ကားေမာင္းလိုင္စင္ကို အလြယ္တကူ ရခဲ့ၾကသလဲ? ကားကို အရမ္းျမန္လိုက္၊ အရမ္းေႏွးလိုက္နဲ႔ ေမာင္းေနတဲ့ကားဆရာေတြရဲ႕ လိုင္စင္ေတြကို သိမ္းလိုက္ၾကဖို႔ ေကာင္းတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးေနမိတယ္။

အဲဒီေနာက္ လမ္းခြတစ္ခုမွာ ထရပ္ကားတစ္စီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကား ၿပိဳင္တူေရာက္ခဲ့တယ္။ ထရပ္ကားေမာင္းသူကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ေတြးေနတာက "ဒီေကာင္ ကားႀကီးေမာင္းတယ္ဆိုၿပီး တဟုန္ထိုး ေရွ႕ကိုေက်ာ္တက္ေတာ့မယ္"။ ဒါေပမယ့္ ထရပ္ကားဆရာဟာ ကားျပတင္းကေန လက္ျပၿပီး ရႊင္ပ်တဲ့အၿပံဳးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္ေနခဲ့တယ္။ လမ္းခြကို ကၽြန္ေတာ္အရင္ေက်ာ္ျဖတ္ေနခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ့္ေဒါသစိတ္ေတြဟာ အလိုလိုေနရင္း ေပ်ာက္သြားခဲ့ေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ေတြ ေပါ့ပါးလန္းဆန္းလာခဲ့တယ္။

ထရပ္ကားဆရာရဲ႕ အျပဳအမႈဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို အျခားေလာကထဲ ေရာက္သြားေစသလိုပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေလာကႀကီးက ဘာမွမေျပာင္းလဲဘဲ သူ႔နဂိုအတိုင္း တည္ရွိေနပါတယ္။ မတူတာက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားပဲျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာ အသက္ရွင္ေနသူအားလံုးလည္း ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္မ်ဳိးကို ႀကံဳၾကရလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအျဖစ္အပ်က္ေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကိုရွာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းျဖစ္တယ္။ ဘဝကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ျဖတ္သန္းခ်င္ရင္ ပထမဦးဆံုး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမွာက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားကိုျဖစ္တယ္။ ဒါမွ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ဘဝကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရႏိုင္မယ္။ ဒါဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။

မူရင္း--http://www.duwenzhang.com/wenzhang/renshengzheli/ganwu/20070811/650.html

ႏိုင္းႏိုင္းစေန

No comments:

Post a Comment