ယခုအခါ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားကို ေရွ့တန္းတင္ထားေသာ သက္သတ္လြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ အေသြးလြတ္ အသားလြတ္ စားေသာ၀ါဒ၊ မီးလြတ္စားေသာ၀ါဒ၊ တို ့ကို တြင္က်ယ္ေအာင္ ျဖန္ ့ျဖဴးေနေသာ အင္အားစုမ်ား ရွိေနပါသည္။
ေထရ၀ါဒ ရွ ုေထာင့္မွၾကည့္ေသာ္ အထြက္တင္ရမည့္ သာသနက်င့္စဥ္ မဟုတ္ပါ။ အဓိဌာန္ဟုဆိုကာ ၉ ရက္ ၁၈ ရက္ စသည္ျဖင့္ ၉ န၀င္း ၉ အလီ တင္ၿပီး သက္သတ္လြတ္စားၾကသည္။ လႊဲမွားေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားျဖင့္ ညွစ္ေထးေစၾကသည္။ သာသနာျပင္ပ ကိုးကြယ္မွဳမ်ားျဖင့္ေဆာင္ၾကဥ္းၾကသည္။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း၊မီးလြတ္စားျခင္းတို ့ျဖင့္ဂုဏ္တစ္ခု၊ ျမင့္ျမတ္က်င့္စဥ္တစ္ခု အျဖစ္ အမႊမ္းတင္ ဗန္းတင္မွဳကား ေထရ၀ါဒ သာသနာေတာ္ ရွဳေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ အထြတ္တင္ရမည့္ "သာသနက်င့္စဥ္" မဟုတ္ပါ။
သက္သတ္လြတ္ စားမွဳကို ၀ါဒျဖန္ ့ခ်ိရင္း "သာသနထိတ္ေခါင္" စသည္ျဖင့္ ဘိုးေတာ္၀ါဒျဖန္ ့ခ်ိေရးေဆာင္းပါးမ်ား မဂၢဇင္းေတြမွာ ေတြ ့ေနရပါသည္။ လြဲမွားေသာ ကိုးကြယ္မွဳျဖင့္ "သာသနာေတာ္ကို "ညွစ္ေထးေစျခင္းမွာ မေလ်ာ္ကန္ပါ။ ျဖဴစင္ၿပီး ရိုးသားသန္ ့စင္ သူမ်ားအား စည္းရံုးကာ၊ သာသနာျပင္ပ ကိုးကြယ္မွဳသို ့ တြန္းပို ့ျခင္းမွာ မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္ပါ။
သက္သတ္လြတ္စားျခင္း၊ မီးလြတ္စားျခင္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္၊ ပထမ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ဩ၀ါဒေတာ္မွာ===
"သက္သတ္လြတ္၊ မီးလြတ္စားတဲ့ အက်င့္လည္း သာသနာေတာ္က်င့္ထံုးမဟုတ္။ သီလကအစ၊ သမာဓိအဆံုး ဒါေတြအားလံုးဟာ စရဏပဲ။ ဒီစရဏမမွန္ရင္၊ ၀ိဇၨာဥာဏ္ မရႏိုင္ဘူး။ ဒီစရဏ ပါရမီမွန္မွန္နဲ ့ သက္စြန္ ့ႀကိဳးပမ္း ကမၼဌာန္း အားထုတ္သူမ်ားပင္လွ်င္ နိဗၺာန္ကိုလိုခ်င္မည္ ကာမတၱ ႏွင့္ မရႏိုင္ဘူး။ နိဗၺာန္ကို ေစလႊတ္အပ္ေသာစိတ္ အၿမဲရွိေနရမယ္လို ့ ေဟာေတာ္မူတာ ဒီဘ၀ရဲ ့ အလုပ္ပဲလို ့ တခါတည္း ငုတ္စိုက္ထားတာကို ပဟိတၳ ေခၚတာပဲ။"
{မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ပထမလယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဩ၀ါဒေတာ္မ်ားကို ကိုးကားေရးသားပါသည္။}
No comments:
Post a Comment