ဘိကၡဳနီ (ရဟန္းအမ်ိဳးသမီး) မ်ားသည္ ရဟန္းေယာက္်ားမ်ားထက္ ၀ိနည္းေတာ္ (၃၀၁-၂၂၇= ၇၄ ပါး) ပိုမိုေဆာက္ထိန္းရသည့္အျပင္ေအာက္ပါ ဂရုဓံ (၈) မ်ဳိးကိုပါေဆာက္ထိန္းရပါသည္။
“ဂရုဓံ (၈)မ်ဳိး” http://siamtai.com/profiles/blogs/2262632:BlogPost:93910 မွကူးယူပါသည္။
(၁) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ပါးသည္ အသက္တစ္ရာပင္ၿဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔မွရဟန္းၿဖစ္လာ ေသာ ဘိကၡဳ (အမ်ဳိးသားရဟန္း) ကုိ အရုိအေသေပးရမည္၊၊
(၂) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ ရဟန္းအမ်ဳိးသားရွိေသာေက်ာင္း၌သာ ၀ါဆုိရမည္၊၊
(၃) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ လခြဲတုိင္း ဘိကၡဳသံဃာ၌ ဥပုသ္ေမးၿခင္း၊ အဆုံးအမခံယူၿခင္းႏွစ္မ်ဳိးကို လုိလားခံယူရမည္၊၊
(၄) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ ၀ါကြ်တ္ေသာအခါ ဘိကၡဳသံဃာအထံ၌ သံသယရွိခဲ့ေသာ္ ဆုံးမရန္ ေလ်ာက္ထားရမည္၊၊
(၅) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ သံဃာဒိေသသ္အာပတ္သင့္ခဲ့ေသာ္ ဘိကၡဳသံဃာ၊ ဘိကၡဳနီ သံဃာႏွစ္မ်ဳိးအထံ၌ ပကၡမာနတ္ကို က်င့္သုံးရမည္၊၊
(၆) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးၿဖစ္လုိသူ အမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ (၂)ႏွစ္တုိင္ တရားေၿခာက္မ်ဳိးကို က်င့္ သုံးၿပီးလ်င္ ဘိကၡဳသံဃာ၊ ဘိကၡဳနီသံဃာႏွစ္မ်ဳိးအထံ၌ ရဟန္းခံရမည္၊၊
(၇) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ ဘိကၡဳကို ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိ မေၿပာဆုိရ၊၊
(၈) ဘိကၡဳနီ=ရဟန္းအမ်ဳိးသၼီးတစ္ဦးသည္ ဘိကၡဳ=အမ်ဳိးသားရဟန္းကို
ဆုံးမၾသ၀ါဒ မေပးရ၊၊
ဤ ဂရုဓံရွစ္မ်ဳိးတုိ႔သည္ ဘိကၡဳနီသာသနာ စည္ပင္တုိးတက္ေစရန္၊ ဘိကၡဳနီသာသနာေတာ္ အစ တည္ေထာင္ရန္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ ခ်မွတ္ေပးသည့္ ဘိကၡဳနီသာသနာေတာ္၏ ေရေသာက္ၿမစ္စည္းကမ္း ရွစ္မ်ဳိးပင္ၿဖစ္ပါသည္၊၊
ပါရာဇိကအခန္း။ (ဘိကၡဳနီတို႔အတြက္သီးျခားပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာပါရာဇိကေလးပါး)။
ဘိကၡဳနီတို႔အတြက္သီးျခားပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာဤပါရာဇိကေလးပါးအျပင္၊ ဘိကၡဳတို႔အား ပညတ္အပ္ေသာ ေမထုန္မွီ၀ဲမႈ၊ လူ႔ဥစၥာခိုးမႈ၊ လူကိုသတ္မႈ၊စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္မရဘဲ ႏွင့္ရသည္ဟုလိမ္မႈ ေလးပါးကိုလည္းဘိကၡဳနီတို႔လိုက္နာရသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဘိကၡဳနီမ်ားတြင္ ပါရာဇိက ၈ ပါးရွိသည္။
၁။ ဥ ဗၻဇာဏုမ႑လိကာပါရာဇိက = အၾကင္ဘိကၡဳနီသည္ ကိုယ္လက္ႏွီေႏွာလိုေသာ ရာဂစိတ္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ကိုယ္လက္ႏွီေႏွာလိုေသာ ရာဂစိတ္ ရွိေသာေယာက္်ားက ညွက္ရိုး ႏွစ္ဘက္ေအာက္၊ ဒူးဆစ္ႏွစ္ဘက္၏အထက္၊ တစ္ေထာင္ဆစ္မွအထက္လက္ေမာင္း၊ ဤအတြင္းတစ္ေနရာ၀ယ္ ေနရာမေရႊ႕ပဲနာနာျဖစ္ညွစ္၍ကိုင္ျခင္း (အာမသန)၊ ဟိုေရႊ႕သည္ေရႊ႕ေရႊ႕၍ နာနာညွစ္၍ကိုင္ျခင္း (ပရာမသန)၊ နာနာမညွစ္ပဲကိုင္ရံုမွ်ျဖစ္ေသာ (ဂဟဏ)၊ တို႔ျခင္းဟူေသာ (ဆုပန)၊ ေပြ႔ယူျဖစ္ညွစ္ ျခင္းဟူေသာ (ပဋိပီဠန)၊ ဤျပဳမႈကိုသာယာႏွစ္သက္အံ့၊ထိုဘိကၡဳနီသည္ ဥ ဗၻဇာ ဏုမ႑လိကာ မည္ေသာ ပါရာဇိက က်ေလ ေတာ့သည္။
၂။ ၀ဇၨပဋိ စၦာဒိကာ ပါရာဇိက = အၾကင္ရဟန္းမသည္ ပါရာဇိက က်ေနမွန္းသိပါလ်က္၊ ပါရာဇိက က်ေနေသာရဟန္းမကို ကိုယ္တိုင္လည္း မေစာဒနာ၊ ဘိကၡဳနီဂိုဏ္းအားလည္း မတိုင္ၾကားပဲေနအံ့၊ အၾကင္အခါ ထို ပါရာဇိက က်ေနေသာဘိကၡဳနီသည္ ဘိကၡဳနီအသြင္တြင္တည္ေန၏။ သို႔မဟုတ္ စုေတ(ေသ)၏။ သို႔မဟုတ္ လူထြက္၏။ သို႔မဟုတ္ တိတၳိအျဖစ္သို႔ေျပာင္းသြား၏။ ထိုဖံုးထားၿပီးရာ ေနာက္အခါက်မွ ေရွးတုန္းကပင္သူမရဲ့အေၾကာင္းကို ဒီလို ဒီလိုဆိုတာ သိခဲ့ပါရဲ့၊ သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မေစာဒနာခဲ့ပါ၊ ဘိကၡဳနီဂိုဏ္းအားလည္း မတိုင္ၾကားခဲ့ပါ -ဟုေျပာအံ့ (ဤသို႔ေျပာဆို၀န္ခံျခင္း၊ မခံျခင္းသည္လိုရင္းမဟုတ္၊ အျပစ္ကိုဖံုးထား၍ မေျပာၾကားေတာ့ဟု ဆံုးျဖတ္ တုန္းကပင္)
၀ဇၨပဋိ စၦာ ဒိကာမည္ေသာ ပါရာဇိကက်သူျဖစ္ေတာ့၏။
၃။ ဥကၡိတၱာႏု၀တၱိကာပါရာဇိက = ညီညြတ္ေသာသံဃာေတာ္သည္ သေဘာအားျဖင့္မွန္ကန္၍ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈ၊ သူ႔အျပစ္ကိုအမွတ္ရေစမႈ၊ ဟူေသာ၀ိနည္းထံုးတမ္းအတိုင္းစစ္ေဆး သတိေပး၍ ဥတ္ကမၼ၀ါစာျဖင့္က်က်နန ႏွင္ထုတ္ထားေသာ၊ ႏွင္ထုတ္ထားေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ဥတ္ကမၼ၀ါစာ ကို လည္းအေရးမစိုက္ေသာ ထိုႏွင္ထုတ္ကံၿငိမ္းေအးေအာင္ (ရုပ္သိမ္းေအာင္) ကုစားျခင္းလည္း မရွိေသာ ကံႀကီး ကံငယ္ကိစၥသူ႔ကိုအေပါင္းေဖၚမရွိေသာသူ႔ကို(အရိ႒ကဲ့သို႔ေသာ) ရဟန္းကိုအၾကင္ ဘိကၡဳနီ သည္ ေနာက္လိုက္လုပ္၏။ ဘိကၡဳနီကို ထိုရဟန္းသည္၀ိနည္းထံုးတမ္းအတိုင္းႏွင္ထုတ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ ေၾကာင္းေျပာျပ၍ သူ႔အယူ၀ါဒသို႔အလိုက္ဖို႔ရန္ေျပာျပရမည္။ ထိုသို႔ေျပာပါလ်က္နဂိုအတိုင္းမေလွ်ာ့ပဲသူ႔အယူ၀ါဒကိုပင္ အေကာင္းအေနမ်ိဳးျဖင့္ခ်ီးေျမွာက္ေနေသးလွ်င္ထို ဘိကၡဳနီကိုထိုအယူ၀ါဒစြန္႔ဖို႔ရာ ဥတ္ကမၼ၀ါစာျဖင့္ ၃ ႀကိမ္တိုင္တိုင္ဆံုးမရမည္။ ထိုသို႔ဆံုးမ၍သူ႔အယူစြန္႔လွ်င္ေကာင္း၏။ (ပါရာဇိကအာပတ္ မသင့္ ေသး)။ မစြန္႔လွ်င္ကား ဥကၡိတၱာႏု၀တၱိကာမည္ေသာပါရာဇိကသို႔ေရာက္ေတာ့သည္။
၄။ အ႒၀တၳဳကာပါရာဇိက = အၾကင္ရဟန္းမသည္ ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာလိုေသာ ရာဂမိုးေရဆိုေစအပ္ သည္ျဖစ္၍ထို ရာဂမိုးေရ ဆိုေစ အပ္ေသာေယာက္်ား၏လက္ဆြဲမႈကိုလည္းသာယာအံ့၊ အ၀တ္ သကၤန္းကိုင္ဖြဲမႈ ကိုလည္းသာယာအံ့၊ ႏွစ္ေထာင့္ထြာအတြင္းအနီးတြင္လည္းရပ္ေနအံ့၊ နီးနီးကပ္ကပ္ လည္းစကားေျပာအံ့၊ေယာက္်ားခ်ိန္းခ်က္အပ္ေသာအရပ္သို႔လည္းသြားအ့့ံ၊ မိမိဆီသို႔ေယာက္်ား ၏ လာမႈကိုလည္းသာယာအံံ့၊ အမိုးအကာရွိေသာအရပ္သို႔လည္း၀င္အံ့၊ ကိုယ္ကိုလည္း ထိုကိုယ္လက္
ႏွီးေႏွာဖို႔ရာအနီးသို႔ညွတ္ေပးအံ့၊ဤဘိကၡဳနီလည္း အ႒၀တၳဳကာ မည္ေသာ ပါရာဇိကက်၏။
မွတ္ခ်က္။ ဤပါရာဇိကတြင္ ၈ ပါးလံုးက်ဴးလြန္မွ ပါရာဇိကက်သည္။ ၈ ပါးလံုးဟူရာတြင္ တစ္ဆက္တည္း က်ဴးလြန္မွမဟုတ္၊ ယေန႔တစ္ခုက်ဴးလြန္၊ ေနာက္ရက္တြင္ တစ္ခု က်ဴးလြန္ျခင္း စသည္ျဖင့္က်ဴးလြန္ လွ်င္
၈ပါးျပည့္ေသာအခါ ပါရာဇိက က်၏။ တစ္ခုခုက်ဴးလြန္ၿပီးေနာက္ သံေ၀ဂ ျဖစ္၍ေနာက္မက်ဴးလြန္ေတာ့ပါဟု ဆံုးျဖစ္၍ေဒသနာေျပာ (အာပတ္ေျဖ)နိုင္လွ်င္ ထိုအာပတ္ ပေပ်ာက္သြား၏ ထိုေနာက္စိတ္ကို မထိန္းနိုင္၍ ေနာက္ထပ္အျခားအျပစ္မ်ားကိုက်ဴးလြန္ေသာ္လည္း ၈ ပါးအျပည့္ဟုမဆိုရ။ဤအျပစ္ကိုလည္း က်ဴးလြန္မည္၊ ထိုထိုအျပစ္မ်ားကိုလည္းက်ဴးလြန္မည္ဟုေနာက္မဆုတ္ေသာစိတ္ျဖင့္ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး က်ဴးလြန္မွသာ ၈ပါးျပည့္ ဟုဆိုရသည္။
က်မ္းကိုး။
ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဘုရားဥပေဒသေတာ္ႀကီး။
No comments:
Post a Comment