Sunday, August 19, 2012

အစြမ္း ႏွင့္ အစ တရားေတာ္

လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ အားအစြမ္း (သုိ႕) လုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္ ငါးမ်ိဳးရွိတယ္။

၁) သဒၶါဗလံ (ယံုၾကည္ျခင္း ဆိုတဲ့ စြမ္းအား)

၂) ၀ီရိယဗလံ (ၾကိဳးစားအားထုတ္မွု စြမ္းအား)

၃) သတိဗလံ

၄) သမာဓိဗလံ (အာရံုထဲမွာ စိတ္က စူးစူးစိုက္စိုက္ က်ေရာက္ႏိုင္တာကို ေခၚတယ္။)

၅) ပညာဗလံ (သိတတ္တဲ့ စြမ္းအား)

လူတိုင္းမွာ ဒီ ၅ မ်ိဳးစလံုး ရွိၾကေပမယ့္ အခ်ိဳးအစားခ်င္းေတာ့ မတူညီၾကဘူး။ သဒၶါေကာင္းေပမယ့္ သတိမရွိတာလည္းရွိတယ္။ သတိေကာင္းေပမယ့္ ပညာမရွိတာမ်ိဳး၊ ၀ီရိယေကာင္းေပမယ့္ သဒၶါမရွိတာမ်ိဳး… စသျဖင့္ အခ်ိဳးအစားေတြ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ မတူၾကဘူး။

စြမ္းအားခ်င္း မတူၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ ဘယ္စြမ္းအားက သာရင္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ ဆိုတာကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာၾကားထားခဲ့ပါတယ္။

*** ၁) သဒၶါမွာ အဆင့္ ၂ ဆင့္ ရွိတယ္။

၁။ ယံုျခင္း လကၡဏာ ႏွင့္

၂။ ၾကည္လင္ျခင္း လကၡဏာ။

အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႕ ျပည့္စံုမွ တကယ့္သဒၶါအစစ္ျဖစ္မယ္။ ယံုရံုယံုတယ္။ မၾကည္လာဘူးဆိုရင္ သဒၶါအစစ္ (သို႕) သဒၶါအျပည့္ မဟုတ္ေသးဘူး။ ယံုတဲ့အတြက္ လိုက္နာတဲ့အခါ ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ အရသာကိုပါ ခံစားလာရလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့မွ သဒၶါအစစ္ အျပည့္အ၀ ျဖစ္လာတာ။

သဒၶါစြမ္းအားသာတဲ့ သူေတြဆိုရင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အဂၤါ ၄ ပါးရွိတယ္။

၁။ ဘုရားကို မတုန္မလွုပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း

၂) တရားကို မတုန္မလွုပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း

၃) သံဃာကို မတုန္မလွုပ္ သက္၀င္ယံုၾကည္ျခင္း

၄) သီလငါးပါးကို ျမဲျခင္း

သဒၶါတရားရွိတဲ့သူဟာ ဒီေသာတာပတၱိအဂၤါ ၄ မ်ိဳးကို လုပ္ႏိုင္ပါတယ္ တဲ့။

သဒၶါစြမ္းအားေကာင္းရင္ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း၊ ဓမၼာႏုႆတိကမၼ႒ာန္း၊ သံဃာႏုႆတိကမၼ႒ာန္း စတာေတြ ပြားမ်ားလိမ့္မယ္။ အဲဒီအလုပ္ေတြက အစျပဳလုပ္ကိုင္မယ္ဆိုရင္ ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ မနက္ ဆြမ္း၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္း ကပ္ေလ့ရွိတဲ့သူေတြကို သဒၶါအားေကာင္းတယ္လို႕ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

မုဆိုးအလုပ္ပင္ လုပ္ေနပါေစ။ သဒၶါရွိတဲ့အတြက္ နိဗၺာန္နဲ႕ မတန္ဘူးလို႕ မေျပာပါနဲ႕။ အဲဒီလို ေျပာခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေျပာတဲ့သူသာ ဓမၼအႏၱရယ္ ထုိက္ပါတယ္ တဲ့။ ဘယ္ဂါထာပိုေကာင္းလဲေမးရင္ ဓမၼအေပၚ ပစ္မွားမွု ျဖစ္သြားတာပဲ။ ဘုရားေဟာထားတာ မွန္သမွ် အက်ိဳးရွိတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီလိုသာ တကယ္ယံုၾကည္မွုရွိမယ္ဆိုရင္ ဒီဂါထာေကာင္းတယ္၊ ဟုိဂါထာေကာင္းတယ္ေတြ ျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ ဒီဂါထာကေတာ့ျဖင့္ ရြတ္ပြားမယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးမ်ားလိုက္တာ လို႕ ေျပာလိုက္ရင္ ဟိုဘုရားေဟာ ဂါထာက မေကာင္းေတာ့သလို ျဖစ္သြားမယ္ေနာ္…

နေမာဗုဒၶႆ ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို နားမလည္ဘဲ ရြတ္ပြားေနရံုနဲ႕ေတာင္ ဘီလူးေတြရဲ႕ စားေသာက္ျခင္းမွ ကင္းေ၀းျပီး အပူေဇာ္ခံခဲ့ရတဲ့ ျဗဟၼဏ ကေလးေလး ဇာတ္လမ္းကိုၾကည့္ရင္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ အဓိပၸါယ္နားမလည္ဘဲ ရြတ္ပြားတာေတာင္ အႏၱရယ္အေပါင္း နဲ႕ ေၾကာက္လန္႕ျခင္းတို႕မွ ကင္းေ၀းျပီး ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာစြာ ေနႏိုင္တာကို နားလည္ႏိုင္ၾကမွာပါ။

ဘာ၀နာတစ္ခုခု အျမဲပြားမ်ားေနသင့္တယ္။ ဗုဒၶဂုဏ္ပြားမ်ားျခင္း၊ သို႕ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္း၊ သို႕ အနိစၥလကၡဏာ ခႏၶာမွာတင္ျပီး ပြားမ်ားျခင္းတို႕ကို ျပဳသင့္ပါတယ္။

မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ရဲ႕ အတၳဳပတၱိမွာပါတဲ့ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ အရဟံဦးစိန္ အေၾကာင္းကိုလည္း သိၾကမွာပါ။ အရင္က ဆင္းရဲမြဲေတလြန္းလို႕ ၀တ္စရာေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ ဆရာေတာ္က ခ်မ္းသာခ်င္ရင္ အရဟံ ပဲ ပုတီးစိတ္ဆိုျပီး ပုတီးပါ ေပးလိုက္တာ။ ေနာက္ႏွစ္ေရာက္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ ဘာမွ မထူးျခားေသးဘူး ဆိုျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္တယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဆရာေတာ္လည္း သူ႕ကို ရုတ္တရက္ တစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္တာ လန္႕ျပီးေအာ္တာက “အမယ္ေလး” တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ဆရာေတာ္ကလည္း မင္းလိုေသးတယ္။ ပုတီးဆက္စိပ္ဦးလို႕ပဲ ေျပာလိုက္တယ္။ ေနာက္သံုးႏွစ္ေနေတာ့လည္း ဘာမွ မထူးေသးဘူးလို႕ ေလွ်ာက္လာျပန္တယ္။ အဲဒါနဲ႕ ဆရာေတာ္က ထပ္စမ္းတဲ့အေနနဲ႕ ရုတ္တရက္ တစ္ခ်က္ရိုက္လိုက္ျပန္တယ္။ အဲဒီအခါမွာေတာ့ “အရဟံ အရဟံ အရဟံ” ဆိုျပီး ေယာင္ျပီးေအာ္လိုက္တယ္ တဲ့။ အဲဒါနဲ႕ ဆရာေတာ္လည္း နင့္ရင္ထဲ ဘုရားေရာက္ေနျပီ။ ထူးေတာ့မယ္ဆိုျပီး ေျပာလိုက္တယ္ တဲ့။ တကယ္ပဲ ေနာက္ပိုင္း စစ္ေတြျဖစ္ေတာ့ အိႏၵိယျပန္သြားတဲ့ ဆန္စက္ပိုင္ရွင္ေတြက စိတ္ခ်ရတဲ့သူကို အပ္ခဲ့မယ္ဆုိျပီး ေမာင္စိန္ကို ဆန္စက္လႊဲထားခဲ့တာပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေမာင္စိန္လည္း တကယ္ပဲ ခ်မ္းသာလာခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ရင္ထဲေရာက္သည္အထိ ပြားမ်ားခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေလးပါပဲ။

*** ၂) ၀ီရိယ အားေကာင္းရင္ ဒီတရား ၄ ပါးက စအားထုတ္ရပါမယ္။

၁။ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္

၂။ မျဖစ္ေသးတဲ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္

၃။ ျဖစ္ျပီးတဲ့ အကုသိုလ္ပယ္ေရွာင္ေရး

၄။ ျဖစ္ျပီးတဲ့ ကုသုိလ္တိုးပြားေရး။

* ေလာဘ၊ ေဒါသ က နာမည္ဆိုးေတာ့ မေကာင္းမွန္း၊ အကုသိုလ္မွန္းသိေတာ့ သိပ္မလုပ္ရဲၾကဘူး။ နာမည္မဆိုးတဲ့ ထိနမိဒၶက အဆိုးဆံုးပဲ။ အကုသိုလ္မွန္းလည္း မသိၾကေတာ့ ပိုဆိုးတယ္။ အရပ္ထဲမွာဆိုရင္ေတာ့ ထိနမိဒၶဆိုတာ သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္တဲ့ လူဆိုးၾကီးပါပဲ။ ဘယ္သူမွ အျပစ္မေျပာေတာ့ ျပဳျပင္ရေကာင္းမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး။

* အကုသိုလ္ကို အေၾကြးလို႕ သတ္မွတ္လိုက္ပါ။ ကုသုိလ္ကို ေငြရွာတာလို႕ သတ္မွတ္လိုက္ပါ။ ကိုယ့္မွာက အကုသိုလ္ေတြက အမ်ားၾကီးဆိုေတာ့ အေၾကြးေတြလည္း အမ်ားၾကီးေပါ့။ အေၾကြးေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္က ေငြကို သာမန္ထက္ ပိုရွာမွပဲ အေၾကြးေတြကို ဆပ္ႏိုင္မွာေလ။ အဲဒီေတာ့ အေၾကြးနဲ႕တူတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို ပယ္ရွားခ်င္ရင္ ေငြရွာတာနဲ႕တူတဲ့ ကုသိုလ္ေတြကို မ်ားမ်ားပိုျပီးရွာရမယ္။ အဲဒါမွ မီးမ်ားမီးႏိုင္၊ ေရမ်ားေရႏိုင္ ဆိုသလို အကုသိုလ္ေတြကို ကုသိုလ္ေတြက ႏိုင္သြားမွာ။

*** ၃) သတိအားေကာင္းရင္ေတာ့ ဘာမွအထူးေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ နိဗၺာန္ကို တိုက္ရိုက္ေတာင္ ေရာက္ေစႏိုင္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္တရားေတြ ပြားမ်ားေပးပါ။ သတိစြမ္းအားေကာင္းရင္ သတိထားျပီး လုပ္ရတဲ့ ၀ိပႆနာကေန စလုပ္ပါ။

*** ၄) သမာဓိအာေကာင္းရင္ စ်ာန္အလုပ္ကေန စလုပ္သင့္ပါတယ္။

*** ၅) ပညာစြမ္းအားေကာင္းရင္ သို႕မဟုတ္ ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ရင္ သစၥာ ၄ ပါးကို တိုက္ရိုက္ရွဳသင့္ပါတယ္။ အနိစၥကိုျမင္ရင္ ျဖစ္ပ်က္သေဘာကို ျမင္ပါတယ္။ ဒုကၡသစၥာကို ခႏၶာမွာ စရွဳပါ။ ေဘးမကင္းတဲ့ သေဘာကို ဒုကၡလို႕ ေခၚပါတယ္။

ဟင္းခ်က္ေနရင္းနဲ႕ တရားရွဳပြားလိုက္တာ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားတယ္တို႕ ဘာတို႕ ၾကားဖူးၾကမွာပါ။ ဟင္းခ်က္ေနရင္းနဲ႕ အရြက္ေတြက လန္းရာကေန ႏြမ္းသြားတဲ့ အနိစၥသေဘာကို သံေ၀ဂဥပမာယူျပီး အဓိက ကေတာ့ ခႏၶာထဲက အနိစၥကိုျမင္မွ တရားရတာပါ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

ျမတ္စြာဘုရားကို ေရခ်မ္းကပ္၊ ဆြမ္းကပ္၊ ပန္းကပ္ေတြ လုပ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ငါဟာ သဒၶါတရားရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္ပဲလို႕ ကိုယ္လုပ္ျဖစ္တဲ့အလုပ္ကို ၾကည့္ျပီးေတာ့လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲပါလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အစြမ္းနဲ႕အစမွာ စြမ္းရာက စရပါမယ္။ ေကာင္းမွုလုပ္တဲ့အခါ စြမ္းတဲ့အလုပ္ကစရင္ တျခားကုသိုလ္ေတြပါ ေနာက္က ကပ္ပါလာပါလိမ့္မယ္။ သန္ရာက ဦးေဆာင္ေပမယ့္ က်န္တဲ့စြမ္းအားေတြကပါ လိုက္လာလိမ့္မယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ျဖည့္၊ ျပည့္လာေတာ့မွ သူ႕စြမ္းအားသူ လုပ္ႏိုင္လာမယ္။

လူေတြမွာရွိတဲ့ ဒီအစြမ္း ငါးခုကို သူငယ္ခ်င္းေကာင္း ငါးေယာက္နဲ႕ တူပါတယ္တဲ့။ အ႒ကထာဆရာက ေျပာျပပါတယ္။ သူေ႒းသား ၄ ဦး နဲ႕ ဘုရင့္သား ၁ ေယာက္တို႕ဟာ ဒိုးတူေဘာင္ဘက္ ခင္မင္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြပါ။ ၁ ႏွစ္ ၁ ခါ နကၡတ္သဘင္ ဆင္ႏႊဲၾကပါတယ္။ ျမန္မာလိုဆိုရင္ေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္းလ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲလို ျဖစ္မွာေပါ့။ ခင္မင္တဲ့အိမ္ေတြဆို အျပန္အလွန္ဖိတ္ၾကားျပီး စားၾက၊ ေသာက္ၾကပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္တို႕ကလည္း တစ္ႏွစ္ကို တစ္ေယာက္က်စီ ဦးေဆာင္ျပီး တစ္ေယာက္ရဲ႕အိမ္မွာ အတူတူခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ၾကပါတယ္။ ပထမဆံုး သူေ႒းသား တစ္ေယာက္ အိမ္ေရာက္ရင္ သူဦးေဆာင္ျပီးေတာ့ သူသန္ရာသန္ရာ အစားအေသာက္ေတြကို ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ၾကပါတယ္။ က်န္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း ၄ ေယာက္တို႕ကေတာ့ ၀ိုင္းကူညီလုပ္ကိုင္ေပးၾကတာေပါ့။ အားလံုး ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ျပီးလို႕ စားေသာက္ေပ်ာ္ပါးၾကေတာ့ အိမ္ရွင္သူေ႒းသား တစ္ဦးတည္း ေပ်ာ္ပါးစားေသာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္စလံုး အားလံုးအတူတူ စားေသာက္ေပ်ာ္ပါးၾကတာပါ။

သူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္ထဲက ဘုရင့္သားကေတာ့ အာဏာအရွိဆံုးမို႕လို႕ အစြမ္းငါးခုထဲကမွ ပညာနဲ႕ တူပါတယ္တဲ့။ က်န္ ၄ ေယာက္ကေတာ့ သူေ႒းသား ၄ ဦးနဲ႕ တူပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီအစြမ္း ၄ ခုကို လုပ္ရင္ ခ်မ္းသာႏိုင္တဲ့အတြက္ပါပဲ။ သဒၶါဆိုတဲ့ သူေ႒းသားက အိမ္ရွင္လုပ္ျပီး သူသန္ရာ အစားအေသာက္ကို ဦးေဆာင္ခ်က္ျပဳတ္တဲ့အခါ က်န္ ၄ ဦးျဖစ္တဲ့ အစြမ္း ၄ မ်ိဳးကလည္း ၀ိုင္း၀န္းကူညီေထာက္ပံ့ေပးၾကပါတယ္။ ဟင္းေတြအားလံုးက်က္လို႕ စားၾကေသာက္ၾကေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ စြမ္းရည္ ငါးမ်ိဳးစလံုး ျပည့္စံုသြားတာနဲ႕ တူပါတယ္။ အားလံုးေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စားေသာက္တာက်ေတာ့ စြမ္းရည္ေတြအားလံုးျပည့္ျပီး တရားရသြားတာနဲ႕တူပါတယ္။

သဒၶါက ဦးေဆာင္တယ္ဆိုရင္ ရတနာသံုးပါးမွာ ယံုၾကည္မယ္။ သီလေတြ ခိုင္ျမဲမယ္။ သီလခိုင္ျမဲဖို႕အတြက္ သတိက ကူညီေပးပါတယ္။ ခႏၶာမွာ ရုပ္၊ နာမ္ ေပၚေအာင္ ပညာကလည္း ကူညီေပးပါတယ္။ အင္အားျပည့္ျပီဆိုေတာ့ သဒၶါက သဒၶါနဲ႕ဆိုင္တဲ့ သူသန္ရာ အလုပ္ကေနစလုပ္ျပီး ဦးေဆာင္တယ္ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္တန္တဲ့အခါ စြမ္းရည္ငါးမ်ိဳးစလံုး ျပည့္၀သြားတာပါ။

၀ီရိယ သူေ႒းသားဆီေရာက္ရင္ မေကာင္းမွုေရွာင္၊ ေကာင္းမွုေဆာင္တဲ့အလုပ္ကို စြမ္းေတာ့ အဲဒါကို စီမံလုပ္ေဆာင္ေပးပါလိမ့္မယ္။ သတိက မေကာင္းမွုေတြေရွာင္ႏိုင္ေအာင္၊ ေကာင္းမွုေတြေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးမယ္။ သမာဓိက အာရံုမွာ စူးစိုက္ေနေအာင္ ကူညီလိမ့္မယ္။ အားလံုးျပည့္စံုသြားေတာ့ အတူတူ စားၾက၊ ေသာက္ၾကသလိုပါပဲ။ စြမ္းရည္ ငါးမ်ိဳးစလံုး ျပည့္သြားတာပါ။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျပန္ေျပာရရင္… လူတိုင္းမွာ သဒၶါ၊ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ သမာဓိ၊ ပညာ လို႕ေခၚတဲ့ အစြမ္း ငါးမ်ိဳး ပါရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ပါရွိတဲ့ အစြမ္းငါးမ်ိဳးရဲ႕ အခ်ိဳးအစားခ်င္းကေတာ့ မတူညီၾကပါဘူး။ ငါးမ်ိဳးလံုးကေတာ့ လူတိုင္းမွာ ပါရွိေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က သဒၶါအားၾကီးမယ္။ ၀ီရိယက်ေတာ့ နည္းခ်င္ နည္းေနမယ္။ တခ်ိဳ႕က သတိအားေကာင္းမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာက်ေတာ့ အားနည္းခ်င္နည္းေနမယ္။ ဒီအစြမ္းငါးမ်ိဳးစလံုးက ေကာင္းေသာစြမ္းရည္ေတြျဖစ္လို႕ ဘယ္ကေနပဲစလုပ္လုပ္ အစြမ္းတစ္ခုခုက ဦးေဆာင္ျပီး လုပ္တဲ့အခါ က်န္ေလးမ်ိဳးက လိုက္ပါကူညီေနၾကတာပါပဲ။ တစ္ခုအားၾကီးျပီး က်န္တာေတြ အားနည္းေနေပမယ့္ အားၾကီးတဲ့ တစ္ခုကို စလုပ္ရင္းနဲ႕ က်န္တာေတြပါ တျဖည္းျဖည္း အားၾကီးလာၾကလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုနဲ႕ပဲ ကိုယ္စြမ္းရာ၊ သန္ရာကေနပဲ အစျပဳျပီး ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကရတာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႕ ကိုယ္ကြ်မ္းက်င္လိမၼာတဲ့ အစြမ္းတစ္မ်ိဳးကေန အစျပဳဦးေဆာင္ျပီး လုပ္ေဆာင္အားထုတ္ေနရင္းကေန စြမ္းရည္ငါးမ်ိဳးလံုး တျဖည္းျဖည္းျဖည့္ဆည္းရင္း ျပည့္လာတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုကို ေရာက္တဲ့အခါ တရားေတြလည္း ရလာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ေလာကမွာ အၾကီးက်ယ္ဆံုးေတြဆိုတာ အေသးေလးေတြက စရတာပဲ။ ဒါဆို နိဗၺာန္က မေ၀းပါဘူး။ ကုသိုလ္ေသးေသးေလးေတြလုပ္ရင္း အမ်ားအက်ိဳးစြန္႕တယ္ဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ေတြလုပ္ႏိုင္လာတာပါ။ ဘယ္ကုသုိလ္မွ နိဗၺာန္နဲ႕ မေ၀းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လုပ္သမွ်ကုသိုလ္ကို နိဗၺာနႆ ပစၥေယာေဟာတု၊ နိဗၺာန္ကို ရည္စူးျပီး လုပ္ဖို႕ေတာ့လိုတယ္။ ဥပမာ- ဘုရားကို ၾကည္ညိုဖို႕၊ ရွိခိုးဖို႕အတြက္ ဘုရားေစတီေတြ တည္ထားကိုးကြယ္ၾကတာ။ အဓိက က ႏွလံုးသားထဲကို ဘုရားကိန္းဖို႕ပါပဲ။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြက အက်ိဳးေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲထိ ေရာက္ေအာင္ ဘုရားကိုၾကည္ညိုတဲ့ သဒၶါစိတ္ကသာ အက်ိဳးတကယ္ေပးႏိုင္တာပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ အိမ္မွာကိုးကြယ္ထားတဲ့ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိသလို တကယ္သတ္မွတ္ထားရဲ႕လားဆိုတာ။ ျမတ္စြာဘုရား မေျပာနဲ႕။ ရဟန္းသံဃာတစ္ပါး မေျပာနဲ႕ဦး။ ကိုယ္ေလးစားရိုေသရတဲ့ သာမန္လူတစ္ေယာက္ ကိုယ့္အိမ္မွာ ေရာက္ေနရင္ေတာင္ မေကာင္းမွုတို႕၊ မေကာင္းတဲ့ အေျပာအဆိုတို႕ကို သူတို႕အေရွ႕မွာ မလုပ္ရဲပါဘူး။ ရဟန္းသံဃာတစ္ပါး ကိုယ့္အိမ္ကို ၾကြေရာက္လာတဲ့အခါမွာလည္း အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္ကအစ ရိုရိုေသေသ ေလးေလးစားစား ေနရ၊ ထိုင္ရပါတယ္။ ဒါဆို ကိုယ့္အိမ္မွာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ထားတဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ဆင္းတုေတာ္ကိုေရာ… တကယ္သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားလို သေဘာထားရဲ႕လား။ တကယ္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိသလို သေဘာထားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားေရွ႕မွာ ေနခ်င္သလိုေန၊ ေျပာခ်င္သလိုေျပာ၊ ၾကံစည္ခ်င္သလို ၾကံစည္ရဲဖို႕ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး။ အဲဒီဥပမာကိုၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္ေနာ္။ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းတုေတာ္သာ အိမ္မွာကိုးကြယ္ထားတာ။ တကယ့္ဘုရားအစစ္လို႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ မသတ္မွတ္ေတာ့ ဘုရားေရွ႕မွာလည္း ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တာပါပဲ။ ဆရာေတာ္ အဲဒီလိုေဟာေတာ့ ခိုင္အရင္က တင္ဖူးတဲ့ ဆြမ္းကပ္လွဴတဲ့အက်ိဳး ႏုတ္စ္ေလးကို သတိရပါတယ္။ အဲဒီထဲက အမ်ိဳးသမီးၾကီးက အိမ္မွာကိုးကြယ္ထားတဲ့ဘုရားကို တကယ့္သက္ရွိထင္ရွားရွိတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားလို သေဘာထားျပီး ကိုးကြယ္တဲ့အတြက္ သူ႕ရဲ႕အက်ိဳးေပးက မေသခင္ေတာင္ နတ္ျပည္မွာ ဗိမာန္ေပါက္ရေလာက္တဲ့အထိ အက်ိဳးေပးခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ အမ်ိဳးအစားေတြ၊ အရြယ္အစားေတြ၊ ပံုသ႑ာန္ေတြက အက်ိဳးေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ထဲက ဘုရားကို သက္ရွိထင္ရွားရွိသလို ရိုေသေလးစားျပီး ၾကည္ညိုႏိုင္တဲ့ သဒၶါစြမ္းရည္ အနည္းအမ်ားကသာ အက်ိဳးေပးအနည္းအမ်ားကို ျဖစ္ေစတာ။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ အရြယ္ၾကီးလို႕၊ ေက်ာက္ေတြနဲ႕ စီခ်ယ္ထားလို႕ ဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားလို႕ နာမည္ေပးထားလို႕ ဆုေတာင္းေတြျပည့္ျပီး ကုသိုလ္ေတြပိုရေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ၾကည္ညိုတဲ့သဒၶါတရားကသာ အက်ိဳးတရားေတြကို ျဖစ္ေစတာပါ။

ရန္ကုန္မွာဆို လူေတြယၾတာေခ်ရင္ အသြားအမ်ားဆံုးဘုရားတစ္ဆူက ေရြဘုန္းပြင့္ေလ။ ဘုန္းေတြပြင့္တဲ့ဓာတ္ ရေအာင္ဆိုျပီးေတာ့ ေဗဒင္ဆရာေတြကလည္း ေရႊဘုန္းပြင့္ဘုရားမွာ ယၾတာသြားေခ်ခိုင္းတာမ်ားတယ္။ ဘုန္းပြင့္တဲ့ဓာတ္ရခ်င္လို႕ ေရႊဘုန္းပြင့္ဘုရားသြားဖူးတာဆိုရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘုန္းပြင့္ခ်င္တာ ျဖစ္သြားျပီ။ နိဗၺာန္ကိုရည္စူးတဲ့ ကုသိုလ္ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါဆိုရင္ အက်ိဳးေပးကလည္း ညံ့သြားျပီ။ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအတြက္ စြမ္းရည္ျဖည့္ရတဲ့ ကုသိုလ္ပါရမီမ်ိဳးလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ သံသရာမွလြတ္ဖို႕ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ကိုယ္စြမ္းရာကေန စျပီး အားထုတ္တယ္ဆိုေပမယ့္ နိဗၺာန္ကို ရည္စူးျပီးလုပ္တာေတာ့ ျဖစ္ရမယ္။ အဲဒါမွသာ နိဗၺာန္နဲ႕ တျဖည္းျဖည္းနီးလာမွာပါ။

ရခဲလွတဲ့ ဒုလႅဘတရား ၄ ပါး (လူျဖစ္ေနျပီ၊ သာသနာနဲ႕ၾကံဳေနျပီ၊ တရားကိုလည္း ယံုၾကည္ေနျပီ၊ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတရားေတြလည္း ၾကားနာခြင့္ရေနျပီ) နဲ႕လည္း ၾကံဳဆံုခြင့္ရေနၾကတုန္း သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကိုယ္စြမ္းတဲ့ အလုပ္ကေန အစျပဳျပီး အားထုတ္သင့္ၾကပါတယ္။

စြမ္းရာကစ၍ ေနာက္ဆံုး နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း…….

သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု…….

ေတာင္စြန္း ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အစြမ္းႏွင့္အစ တရားေတာ္ကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ တရားဗဟုသုတ တိုးပြားေစျခင္းအလို႕ငွာ မွတ္မိသမွ် ေရးသားမွ်ေ၀ပါတယ္။ အမွားမ်ားရွိရင္လည္း ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ဆြမ္းကပ္လွဴတဲ့အက်ိဳး ႏုတ္စ္ရဲ႕ လင့္ခ္ေလးပါ…
http://greenkstar.blogspot.com/2011/05/blog-post_3883.html

ေမတၱာျဖင့္
ခိုင္ခိုင္
(August 19, 2012)

No comments:

Post a Comment