"သၾကားလံုးကို လက္တြင္း ေဆးလိပ္တိုေလာက္မက္ရဲ႕လား"
ဘုရားရွင္ ႏွင့္ အရိယာတို႕သာ အဟုတ္ေကာင္းအျဖစ္ သိရွိၿပီး ခံစားသံုးေဆာင္ေတာ္မူၾကသည့္ ဓမၼရသ၊၀ိမုတၱိရသ (တရား အရသာ၊ဖိုလ္ခ်မ္းသာ)ႏွစ္မ်ိဳးတို႕ကို...သင္သည္...
ထမင္းဆာသေလာက္ ဆာေလာင္မႈ ျပင္းရဲ႕လား။
ကာမေဘာဂီေခၚ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈေလာက္ ဆႏၵျပင္းထန္ရဲ႕လား။
ဤစကားႏွစ္ခြန္းျဖင့္ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေမးစမ္းၾကည့္ၿပီးမွသာ တရားစခမ္း ၀င္ပါေလ...။
"ရန္သူခ်င္း ခ်စ္တင္းမေႏွာႏွင့္"
ပညတ္နယ္ပယ္အၾကား သင့္စိတ္ကိုေခၚထား၍ ေပ်ာ္ပါးေနေသာ ကိေလသာကို ႏွိမ္နင္းရာ၌...
သင့္ဘက္က ညွာတာလွ်င္ သင္သာပင္ နာေရာ့မည္။
သင့္ဘက္က လက္သပ္ေမြး သင္သာလွ်င္ အေၾကြးေပးရမည္။
သူ႕ဘက္မွာကား သင္တစ္ခ်က္လစ္ တစ္ခ်က္ညွစ္ဖို႕ အဆင္သင့္ပင္...။
"မညွာႏွင့္ညွာလွ်င္ နာတတ္သည္။အညွာမွာ အနာပါလာလွ်င္ ေၾကြဖို႕သာ ရွိေခ်သည္"
ကမၼဌာန္းအလုပ္ ဟုတ္ဟုတ္ျငားျငားလုပ္လိုလွ်င္...
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း မညွာေလႏွင့္။
သူတစ္ပါးကိုလည္း မညွာေလႏွင့္။
ထိုအညွာ သင့္မွာ၀င္ေနေသာ္ ညွာသေလာက္ နစ္နာေစၿပီး အရာမထင္ ခရီးမတြင္ ျဖစ္တတ္သည္။
"အေကာင္းဆံုးရွာ၊အေဖာ္မပါေစႏွင့္"
ဓါးျပတိုက္ျခင္း၊ခိုးျခင္းမ်ား၌ အေဖာ္ပါလွ်င္ အေဖာ္ခံရတတ္သည္။
အေဖာ္ပါသျဖင့္ ေ၀စုခြဲေပးရ၍ အရလည္း နည္းတတ္သည္။
တရားရႈရာ၌လည္း အျပင္အေဖာ္ပါေနက အတြင္းေဖာ္မလာေတာ့ေခ်။
အတြင္းအေဖာ္ရွိေနက အျပင္ေဖာ္လာလည္း ကိစၥမရွိ။
အတြင္းအေဖာ္က ေဖာ္ေပးသြား၍ အမႈေပၚေနၿပီ ျဖစ္၍တည္း။
"ခ်ိဳသာတာ ညာေတာ့မလို႕"
ေလာက၌ လူလူခ်င္းလွည့္ပတ္ခ်င္လွ်င္
အခ်ိဳသာဆံုးစကားႏွင့္ အေပ်ာ့ေပ်ာင္းဆံုး အသံုးကို ေရြးသံုးတတ္၏။
တရား၌လည္း သုခသည္ အရွိတရားအမွန္
ဒုကၡအခံကို ဖံုးကြယ္ရန္အတြက္ ခ်မ္းသာမႈျပ လွည့္စားတတ္၏။
အကယ္တိ ေယာဂီသည္ ထိုခ်မ္းသာကို အေကာင္းထင္ၿပီး သာယာေနမိလွ်င္
နိစၥ-အတၱတို႕ ပူးတြဲ၍ ညာေခ်ေတာ့မည္ မုခ်တည္း။
"ခ်က္ဆားကို သၾကားလိုခ်ိဳမွ၀ယ္"
အိပ္မႈ၊ကာမမႈ၊မစင္စြန္႕မႈ အညစ္သံုးမ်ိဳးတို႕ကား ေနရာမေရြး ျပဳက်င့္ရဲ၏။ကာမမႈ-မစင္စြန္႕မႈတို႕ကား လူသာကြယ္ေစ ေနရာမေရြးၿပီ။
သို႕အတိုင္းသာ.....
ျဖဴစင္ေစမႈ တရားျမတ္ကိုလည္း ျပဳက်င့္ႏိုင္မည္ ဆိုလွ်င္ကား အက်ိဳးထူးလည္း အခ်ိန္ေနရာမေရြးၿပီ။
"ခ်စ္သူမို႕ညွာ မုန္းသူ႕အစာျဖစ္သြားမည္"
သင္သည္ သင့္ခႏၶာအား သင့္ဥစၥာအမွတ္ျဖင့္ ညွာတာေနေခ်ေသာ္ ကိေလသာ၏လက္ ၀ကြက္အပ္ေနသည္ႏွင့္ အတူတူပင္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အၿခံအရံအား ပရိယာယ္အား မ်ားျပားလွေသာ ကိေလသာသည္
သင့္စိတ္အေၾကာင္းေကာင္းေကာင္းႀကီး သိေနေခ်ရာ
အၿငိမ္မေနတတ္ေသာ သင့္စိတ္ ကိေလသာ၏ ခ်ိတ္ဆြဲဆြဲျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
"ရွိတုန္းရွာထား၊ရွားေတာ့ မရွားပါးၿပီ"
အကယ္၍ ရွိတုန္းေပါထားလွ်င္ ရွားေတာ့မရွိျဖစ္တတ္သည္။
ပစၥည္းဥစၥာတို႕မည္သည္ ေပါတုန္းသာမ်ားတတ္ၿပီး ရွားလွ်င္ ပါးေနတတ္သည္။
ရွိတုန္းက ရွိတုိင္းမသံုးဘဲ ၿခိဳးၿခံေခၽြတာမႈ ျပဳထားလွ်င္ စိတ္သည္ရမၼက္ကို ထိန္းၿပီး ျဖစ္ေနေတာ့၍ ရွားေသာအခါ မတုန္လႈပ္။
အကယ္၍ ရွိတုန္း ႀကိဳက္သေလာက္သံုးမိလွ်င္ မရွိေသာအခါ အိမ္ေျမွာင္အၿမွီးျပတ္ ျဖစ္တတ္၏။
အထည္ႀကီးပ်က္သည္ ဆင္းရဲသူပ်က္သည္ထက္ ႏွာတဖ်ားသာ၏။
ပစၥည္းဥစၥာ ေပါမ်ားျခင္းသည္ ကံအလွည့္ႀကံဳခိုက္၌သာ ျဖစ္ထြန္းေလ့ရွိ၏။
ထိုအခါ မလိုခ်င္ပါဟု ေခါင္းခါေလေလ တိုးပြားေလေလ။
အကယ္၍ ကံအလွည့္ျပတ္၍ စက္ရပ္သြားေသာအခါတြင္ကား သြားေတာင္းလွ်င္ေတာင္မွ ေက်ာေပးေနတတ္၏။
"အေကာင္းႀကိဳက္လွ်င္ အေကာင္းကိုခ်ည္း ေရြးလုပ္"
သင္သည္ အေကာင္းႀကိဳက္သမားဆိုတာ တကယ္မွန္သလား။
အေကာင္းႀကိဳက္သမားတုိ႕မည္သည္ ေကာင္းေသာ စကားတို႕ကိုသာ ေျပာဆိုတတ္ျခင္း။
ေကာင္းေသာမွန္ေသာအလုပ္ကိုသာ လုပ္ကိုင္တတ္ျခင္း။
ေကာင္းေသာမွန္ေသာအႀကံကိုသာ ႀကံစည္ျခင္း ျပဳလုပ္တတ္ေခ်၏။
အကယ္၍ ထိုမွ ေျပာင္းျပန္ မေကာင္းႀကံ၊မေကာင္းေျပာ၊မေကာင္းေသာ အလုပ္မ်ိဳးလုပ္ေနရင္းက ေကာင္းစားခ်င္သည္ဆိုေလရာ
"ငါးပိပုပ္-တယ္ေကာင္း"ဆိုသည့္ စကားကဲ့သို႕ ေရွ႕ေနာက္ႏွစ္ပါး တစ္သားတည္း က်မည္မဟုတ္။
"ကိုယ္ႀကိဳက္တာ ကုိယ္လုပ္"
သူတစ္ပါးေစာ္ကားသည္ကို သင္ႀကိဳက္သလား။သင္မွ မၾကိဳက္လွ်င္ ထုိသူေကာ ႀကိဳက္မတဲ့လား။
သူတစ္ပါးကူညီသည္ကို သင္မႀကိဳက္ဘူးလား။သင္ေတာင္ႀကိဳက္ေနမွ သူေကာ မႀကိဳက္ဘူးလား။
ကိုယ္ႀကိဳက္တာကိုယ္လုပ္မႈသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာသမားမ်ား၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတည္း။
ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ထြန္းကားေသာ္ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာသက္၀င္ ခ်စ္ၾကင္လ်က္ရိွၾကၿပီး ကမာၻေလာကႀကီးျဖစ္မွာ ေသခ်ာၿပီ.....။
Shared from Ma Waing Chit
No comments:
Post a Comment