Monday, August 13, 2012

*** သာမညဖလသုတ္ *** မိခင္အတု၏ရင္ခြင္မွ မိခင္အရင္း၏ရင္ခြင္သို႕ ကူးသြားျခင္း... *ကံလမ္းအလြန္* (၃)

သီလပိုင္းမွာတုန္းက မေကာင္းမွုေရွာင္၊ ေကာင္းမွုေဆာင္ ႏိုင္ရင္ သီလမဂၢင္ေတြအတြက္ ျပည့္စံုသြားျပီ။ ပညာပိုင္းေရာက္လာရင္ေတာ့ မေကာင္းတာေရာ၊ ေကာင္းတာေရာကို ေက်ာ္လြန္ျပီးသြားရမွာ။ မေကာင္းတာေရာ၊ ေကာင္းတာေရာကို ပယ္ရမွာေတာ့မဟုတ္၊ ေက်ာ္လြန္ေအာင္သာ လုပ္ရမွာ။ ကုသုိလ္ကံေတြ ေကာင္းေနရင္ေတာင္ ေက်နပ္ေနလို႕မရဘူး။ ကုသုိလ္ေတြကို ေဖာင္လိုသေဘာထားရမယ္။ ေဖာင္ဆိုတာ ကူးဖို႕ပဲ။ ဖက္တြယ္ထားဖို႕ မဟုတ္ဘူး။ ေရထဲမွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေဖာင္ဆိုတာကလည္း ၾကာလာရင္ တစ္ေန႕ေန႕မွာ ေဆြးေျမ့သြားမွာပဲ။ အဲဒီလို ေဖာင္ ေဆြးေျမ့ပ်က္စီးသြားတဲ့အခါ ေရျပင္က်ယ္မွာ ေမ်ာေနရတဲ့သူအဖို႕ ေရနစ္မွာ အေသအခ်ာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေဖာင္နဲ႕တူတဲ့ ကုသိုလ္ေတြကိုလည္း ေဘးကင္းျပီဆိုျပီး… ဖက္တြယ္ထားျပီး ေက်နပ္အားရေနလို႕ မရေသးဘူး။ အသံုးခ်ျပီး ဟိုဖက္ကမ္းေရာက္ေအာင္ ကူးသြားရမယ္။

ေလာကဥပမာထဲကိုပဲ အရင္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကိုယ္သြားလိုတဲ့ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္း ေရာက္ျပီဆိုရင္ ကိုယ္ကူးခတ္ဖို႕ အသံုးခ်လာတဲ့ ေခြးေသေကာင္ပုပ္တင္မကဘူး၊ ေဖာင္ကိုပါ စြန္႕သြားရမွာ။ ငါက ျမစ္ကူးလာတာ ေဖာင္အေကာင္းစားေလးနဲ႕မို႕လို႕ ကမ္းေပၚေရာက္သြားေပမယ့္လို႕ ေဖာင္ေလးကို ႏွေျမာပါတယ္။ ကုန္းေပၚေရာက္လည္းပဲ ေဖာင္ေလးကို ငါ ထမ္းသယ္သြားဦးမယ္ဆိုျပီးေတာ့ ဘယ္သူမွ အရူးထျပီး ေရထဲကေဖာင္ၾကီးကို ကုန္းေပၚအထိ ထမ္းမသယ္သြားပါဘူး။ ကုန္းေပၚေရာက္တာနဲ႕ တျပိဳင္နက္ ေရထဲက တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေအာင္ အသံုးခ်ခဲ့တဲ့ ေဖာင္ေတြ၊ ေလွေတြကို ေရထဲမွာပဲ ခ်န္ထားခဲ့ရတာပါပဲ။ ထိုနည္းလည္းေကာင္းပဲ ေကာင္းလွပါတယ္လို႕ေျပာတဲ့ အရာေတြကိုေတာင္၊ ကုသိုလ္ကံအေကာင္းစားေတြကိုေတာင္ ဟိုတစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ဖို႕အတြက္ဆိုရင္ တပ္မက္တြယ္တာမေနေတာ့ဘဲ စြန္႕ခြာသြားႏိုင္ရပါမယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္ကေလး ဘ၀မွာ ကံေတြေကာင္းလြန္းေနတာကို ေက်နပ္ၾကည္ႏူးေနလို႕ မျဖစ္ေသးဘူး။ ေကာင္းတဲ့ကံေတြ ရထားတာကို အသံုးခ်ျပီး နိဗၺာန္အထိေရာက္ေအာင္ ဆက္သြားႏိုင္ရမယ္။

နိဗၺာန္ဆုိတာ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေတြကို ေက်ာ္လြန္လာတာ။ အေသရပ္ခ်င္ရင္ ကံရဲ႕နယ္ပယ္ကို ေက်ာ္သြားရမယ္။ ကံသာအမိ၊ ကံသာအဖ လုပ္ေနလို႕ မရဘူး။ ဥာဏ္မိခင္ရဲ႕ရင္ခြင္ကို ကူးသြားၾကရမယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ….. မိခင္၊ ဖခင္ေတြဆိုတာ ကိုယ့္သားသမီး ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ အျမဲတမ္း ကိုယ့္သားသမီးေလးေတြ ေကာင္းစားေရးကိုပဲ အစြမ္းကုန္ လုပ္ေဆာင္ေပးေနၾကတာ။ ကံကသာ မိဘအရင္းေတြ ျဖစ္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘ၀မွာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တယ္ဆိုတာေတြ၊ ဒုကၡေရာက္တယ္ဆိုတာေတြ၊ ျပႆနာေတြမ်ိဳးစံုၾကံဳၾကရတယ္ ဆိုတာေတြ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ အျမဲတမ္း ေကာင္းတဲ့ကံေတြကိုပဲ ခံစားစံစားၾကရမွာ။ အခုေတာ့ ဟုတ္လို႕လား?? ကံဆိုတာၾကီးက မိဘလို႕သာေျပာတယ္။ ၾကံဳလိုက္ရတဲ့ ကံဆိုးမွုေတြ၊ ၾကံဳလိုက္ရတဲ့ စိတ္ဆင္းရဲေသာကေရာက္မွုေတြ၊ ၾကံဳလိုက္ရတဲ့ ျပႆနာဆိုးေတြ… အသက္ရွင္ေနသ၍ မကုန္ႏိုင္ဘူးေနာ္။

ဥာဏ္ ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ကို ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး။ အဆိုးရြားဆံုး၊ အခံရအခက္ဆံုး ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႕ဖြယ္အေကာင္းဆံုး ဒုကၡၾကီးျဖစ္တဲ့ ေသရမယ့္ေဘးၾကီးကိုေတာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ထပ္ျပီးမေသရေတာ့တဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာျမတ္ၾကီးကိုေတာင္ ကိုယ့္အတြက္ ေပးစြမ္းႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥာဏ္ဆိုတာ ကိုယ့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေတြကိုသာ ေပးမယ့္ မိခင္အရင္းစစ္စစ္ၾကီးပါပဲ။ ကံဆိုတာကေတာ့ မိခင္အတုၾကီးေပါ့။ ဒါဆို… ကံလို႕ေခၚတဲ့ မိခင္အတုၾကီးရဲ႕ ရင္ခြင္ကိုစြန္႕ျပီး ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး ေသေရးကိုေတာင္ ကာကြယ္ေပးထားႏိုင္စြမ္းတဲ့ မိခင္ရင္းျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္ရဲ႕ ရင္ခြင္ကိုေရာက္ေအာင္ ကူးသြားႏိုင္ရမယ္ေနာ္…

ေပၚေတာ္မူဘုရားေတြ လိုက္ဖူး၊ ထူးဆန္းတာေတြ လိုက္ပတ္ရွာ၊ ပုတီးေတြ အပတ္ေရမ်ားမ်ားရေအာင္ ေလာဘတၾကီးနဲ႕စိတ္၊ အဓိ႒ာန္ေတြေအာင္လို႕ ကမၻာမွာ အဆင့္ျမင့္ဆံုးဆိုတဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြပဲ ရေနေန၊ တန္ဖိုးအျမင့္ဆံုး ထီဆုၾကီးေတြပဲေပါက္ေပါက္၊ ေလာကမွာ အခ်မ္းသာဆံုး၊ အေအာင္ျမင္ဆံုးပုဂၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္သြားပါေစ… အဲဒါဟာ ဒီတစ္ဘ၀စာအတြက္ေလာက္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ကံေကာင္းတယ္လို႕ေခၚတယ္။ အဲဒီကံေကာင္းတဲ့အဆင့္တစ္ခုမွာ ေက်နပ္ျပီး ၾကည္ႏူးေနရံုနဲ႕ ေသရမယ့္ေဘးဆိုးၾကီးက မလြတ္ေသးဘူး။ ကံပဲေကာင္းေသးတာ၊ ေသရမယ့္ဒုကၡဆိုးၾကီးကို မခ်ိမဆန္႕ ခံစားရဦးမယ့္သူတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္လိုမွ အေၾကာင္းကေတာ့ လွႏိုင္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာသာ Happy Ending ဆိုတာရွိတာ။ ေသေဘးက မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးတဲ့၊ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားမထုတ္ထားေသးတဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ Happy Ending ဆိုတာ လံုး၀မရွိဘူး၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သူေသတဲ့အခါ ခ်စ္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ မိသားစုေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးညာတကာ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြနဲ႕ မခြဲခ်င္ဘဲ မျဖစ္မေန ခြဲခြာၾကရဦးမယ္။ ျပင္းထန္လွတဲ့ ေ၀ဒနာဆိုးၾကီးေတြကို မခ်ိမဆန္႕ ခံစားၾကရဦးမယ္။ အဲဒီျပင္းထန္ဆိုး၀ါးလွတဲ့ ေ၀ဒနာဆိုးၾကီးေတြကို ဘယ္လိုမွ မခံစားႏိုင္လြန္းလို႕ကို ေသ..သြား..ရ..ဦး..မွာ……. အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့မွ ပုတီးအပတ္ ဘယ္ႏွစ္ပတ္ စိပ္ျပီးျပီမို႕လို႕ အဓိ႒ာန္ၾကီးေအာင္သြားျပီမို႕လို႕ “ေသလုေမ်ာပါး ေ၀ဒနာေတြမွလြတ္ျပီး အသက္ခ်မ္းသာရာ ရရပါလို၏” လို႕ ဆုေတာင္းလို႕ ရလိမ့္ပါဦးမလား။ မေသေအာင္ဆိုျပီး အဓိ႒ာန္ေတြ ဘယ္ေလာက္လုပ္လုပ္… မိုးအဆံုး၊ ေျမအဆံုးသာ ေရာက္ခ်င္ေရာက္သြားမယ္၊ မေသေအာင္ ဘာမွ လုပ္လို႕ မရပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္အစြမ္းထက္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္မ်ိဳးကမွလည္း မေသေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါဘူး။ ခဏခဏေသရမယ့္ သံသရာအမွ်င္တန္းၾကီးကိုလည္း ျဖတ္ေတာက္ပစ္ႏိုင္စြမ္း မရွိပါဘူး။ ေသရမယ့္ဒုကၡၾကီးဟာ သံသရာက်င္လည္ေနရသမွ် ဒုကၡအားလံုးထဲမွာ အၾကီးေလးဆံုး၊ ေၾကာက္လန္႕အားငယ္စရာအေကာင္းဆံုး ဒုကၡၾကီးပါပဲ။ အဲဒီေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ဖို႕ေကာင္းတဲ့ ဒုကၡၾကီးကေနလြတ္ေအာင္ ကယ္တင္ေပးႏိုင္တဲ့ ၀ိပႆနာတရား(သာသနာတြင္းတရား)ေတြ ရွိေနရဲ႕သားနဲ႕ ခဏတျဖဳတ္ ကံေကာင္းရံုေလး၊ ခဏတျဖဳတ္ ရာထူးတက္၊ စားေမးပြဲေအာင္ရံုေလး၊ တဘ၀စာ တိုးတက္ေအာင္ျမင္ရံုေလး၊ ျပည့္စံုရံုေလာက္ ကံေကာင္းတာေလးကိုမ်ား အဟုတ္ၾကီးထင္ျပီး ေက်နပ္ေနလိုက္ၾကတာ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေသေတာ့မယ့္၊ ထာ၀ရကံေကာင္းေနၾကမယ့္ သူေတြက်ေနတာပါပဲ။ သံသရာၾကီးက အစမထင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ရွည္လ်ားၾကာေညာင္းခဲ့ျပီမို႕လို႕ ဘယ္လိုအရာမ်ိဳး၊ ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳးမဆို၊ ဘယ္လိုအရပ္ေဒသမ်ိဳးမဆို၊ ဘယ္သူေတြနဲ႕မဆို၊ ဘယ္ေလာက္အံၾသဘနန္း ထူးျခားဆန္းေထြ အရာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕မဆို ၾကံဳဆံုဖူးခဲ့ျပီးပါျပီ။ မၾကံဳဆံုဖူး၊ မခံစားဖူး တဲ့ အရာဆိုလို႕ တစ္ခုကမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေျမလွ်ိဳးလို႕လည္း မိုးပ်ံခဲ့ဖူးပါျပီ။ သိၾကားမင္း၊ စၾကၤာ၀ေတးမင္းေတြလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါျပီ။ ငရဲလည္း အိမ္သဖြယ္ ေနခဲ့ဖူးခဲ့ျပီ။ လူ႕ျပည္မွာလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္။ နတ္ျပည္မွာလည္း နတ္စည္းစိမ္မ်ိဳးစံု ခံစားဖူးျပီ။ ျဗဟၼာ့ဘံုမွာလည္း အေသခ်ၤေပါင္းမ်ားစြာ စ်ာန္တန္ခိုးေၾကာင့္ ေနခဲ့ၾကဖူးျပီ။ ၃၁ ဘံုလံုးလည္း ျပဲျပဲစင္ေအာင္ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဖန္တရာေထေနေအာင္ သြားခဲ့၊ ခံစားခဲ့၊ က်င္လည္က်က္စားခဲ့ဖူးပါျပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘယ္အရာကိုမွလည္း အထူးတဆန္းၾကီးေတြ မျဖစ္ၾကပါနဲ႕ေတာ့။ ဘယ္လိုအရာမ်ိဳးကမွ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အရာအားလံုးဟာ ျဖစ္ျပီးရင္ ပ်က္သြားတာခ်ည္းပဲမို႕လို႕ ျငီးေငြ႕စရာေကာင္းလွပါျပီ။ ဥာဏ္နည္းတဲ့သူေတြက တစ္ဘ၀စာေလး ျပည့္စံုရံုေလာက္ပဲ ျမင္ၾကတယ္။ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ၾကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ တစ္သံသရာလံုး အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းဖို႕၊ တစ္သံသရာလံုး အပၸါယ္တံခါး အျပီးတိုင္ပိတ္သြားဖို႕၊ နိဗၺာန္တံခါးကို သာသနာနဲ႕ၾကံဳတုန္း၊ အခြင့္အေရးၾကီးရတုန္း အျမန္ဆံုးဖြင့္ႏိုင္ေအာင္ဆိုတဲ့ အဆင့္အထိကို လွမ္းျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိခင္အတုၾကီးျဖစ္တဲ့ ကံ ရဲ႕ ရင္ခြင္ကို တြယ္တာမေနေတာ့ဘဲ မိခင္အရင္းျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္ ရဲ႕ ရင္ခြင္ကို အျမန္ဆံုး ကူးသြားႏိုင္ၾကပါေစ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

နိကၡမပါရမီဆိုတာ ေတာထြက္မွမဟုတ္ဘူး။ အာရံုေတြမွ ရုန္းထြက္ျပီး ေနႏိုင္ရင္ နိကၡမပါရမီပါပဲ။

ဘုရားေတြက ဘာေၾကာင့္ ဘုရားပြင့္ဖို႕အတြက္ လူ႕ဘံုကိုေရြးလဲဆိုရင္ လူ႕ဘံုမွာက ဘံုအားလံုးကို သြားႏိုင္တဲ့ လမ္းဆံုလမ္းခြနဲ႕တူတယ္။ ဥပမာေပးေျပာရရင္ သံတံုးတစ္တံုးကို ထက္ျမက္တဲ့လက္နက္ တစ္လက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္တယ္။ သုဂတိဘံုေတြဆိုတာ ကုသိုလ္ေကာင္းက်ိဳးေတြကို ထိုင္စံစားေနတဲ့ေနရာမို႕လို႕ သံတံုးကို ေရစိမ္ထားတာနဲ႕တူတယ္။ သံတံုးကို ေရစိမ္ထားရံုနဲ႕ လက္နက္ေကာင္းတစ္လက္ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡတိဘံုေတြက်ျပန္ေတာ့လည္း အကုသိုလ္ဆိုးက်ိဳးေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးခံစားေနရတဲ့ေနရာမို႕လို႕ သံတံုးကို မီးျမိဳက္ေနတာနဲ႕တူတယ္။ သံတံုးကို မီးျမိဳက္ရံုနဲ႕လည္း လက္နက္တစ္လက္ျဖစ္လာဦးမွာ မဟုတ္ဘူး။ မီးျမိဳက္လိုက္၊ ေရစိမ္လိုက္နဲ႕ တလွည့္စီလိုအပ္သလို ပံုသြင္းရင္းနဲ႕သာ အလိုရွိရာ လက္နက္ေကာင္းတစ္လက္ကို ရရွိလာမွာျဖစ္တယ္။ အဲဒီလို ေကာင္းကံေတြ စံစားလိုက္၊ ဆိုးကံေတြ ခံစားလိုက္နဲ႕ တစ္လွည့္စီ ၾကံဳဆံုခြင့္ရေနတဲ့ လူ႕ဘံုကမွသာ ဒုကၡ၊ သုခ အစံုေတြ႕ရႏိုင္လို႕ ျမတ္စြာဘုရားေတြက ဘုရားပြင့္ဖို႕ကို လူ႕ဘံုကို ေရြးခ်ယ္ၾကတာျဖစ္တယ္။

ရခဲလွတဲ့ တရားေတြကေတာ့ -

၁) မႏုႆလူျဖစ္သလား

၂) သာသနာနဲ႕ ၾကံဳရဲ႕လား

၃) သာသနာနဲ႕ ၾကံဳေသာ္ျငားလည္း တရားကို ၾကိဳက္ရဲ႕လား

၄) သံသရာမွ ရုန္းထြက္လိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရဲ႕လား

၅) နာၾကားတဲ့ တရားေတြက နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားမွဟုတ္ရဲ႕လား တို႕ပါပဲ။

ဒီ ငါးမ်ိဳးေသာ ရခဲလွတဲ့ အရာေတြကို ရထားျပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ဟာ ကံအေကာင္းဆံုးလူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနပါျပီ။ အခြင့္အေရးကို အမိအရယူျပီး သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတရားေတြနဲ႕ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေတြ႕ဆံုနာၾကားခြင့္ရတုန္း သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ဟုိမွာဖက္ကမ္းကို ရရာေလွ၊ ေဖာင္တို႕ျဖင့္ အျမန္ဆံုးေရာက္ေအာင္ ကူးခတ္သြားရမွာပါ…….

---------- * ---------- * ---------- * ----------

သႏၱဳ႒ိ နဲ႕ နီ၀ရဏတရားေတြအေၾကာင္း ဆက္သြားၾကမယ္။

သႏၱဳ႒ိ ဆိုတာ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတာကိုေခၚတာ။ ဂ်ီးမမ်ားေတာ့ဘူး။ ဇီဇာမေၾကာင္ေတာ့ဘူး။ ရွိတာကိုပဲ အသံုးက်ေအာင္ သံုးသြားတာ။ အစားအေသာက္ဆိုရင္ အသက္ဆက္လက္ရွင္သန္ ေနႏိုင္ေရးေလာက္သာ အဓိကထားျပီး စားသံုးေတာ့တာ။ အ၀တ္အထည္ဆိုရင္လည္း အရွက္ဖံုးထားႏုိင္ရံုေလာက္သာ အဓိကက်ေတာ့တာ။ ေနရာထိုင္ခင္းဆိုရင္လည္း တံစက္ျမိတ္ကက်ေနတဲ့ မိုးေရစက္ေတြက ဒူးေခါင္းကို လာမစင္ရံုေလး က်ယ္၀န္းတယ္ဆိုရင္ တရားေက်ာင္း ျဖစ္ပါျပီ။ ေနပူ၊ မိုးရြာ ကာကြယ္ႏိုင္ရံုရရင္ကိုပဲ ေက်နပ္ေနပါျပီ။ အဲဒီလို အရာရာမွာ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမွု ရွိတာကို သႏၱဳ႒ိလို႕ ေခၚတာ။

နီ၀ရဏတရား ငါးမ်ိဳးကေတာ့ -

၁) ကာမစၦႏၵ

၂) ဗ်ာပါဒ

၃) ထိနမိဒၶ

၄) ဥဒၶစၥ၊ ကုကၠဳစၥ

၅) ၀ိစိကိစၦာ တို႕ ျဖစ္ပါတယ္။

၁) ကာမစၦႏၵ ဆိုတာ လိုခ်င္တပ္မက္တာကိုေခၚတာ။ ကာမစၦႏၵက လြတ္ရင္ သူ႕ကြ်န္အျဖစ္က လြတ္သလိုပါပဲတဲ့။

၂) ဗ်ာပါဒ ဆိုတာ အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကိုေခၚတာ။ က်န္းမာေရးေကာင္းျပီး လွ်ာေကာင္းေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္လိုေကာင္းေသာ အစားအစာမဆို သူ႕အတြက္ အရသာရွိေနႏုိင္ေပမယ့္ လွ်ာပ်က္ေနတဲ့၊ ခံတြင္းပ်က္ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္အတြက္ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အစားအေသာက္ျဖစ္ျဖစ္ ဘာအရသာမွရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ဆိုး၊ အမ်က္ထြက္ေလ့ရွိတဲ့ သူဟာ သူ႕ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ေျပာဆိုဆံုးမေနတာကိုေတာင္ နားမ၀င္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခံတြင္းပ်က္ေနတဲ့ လူနဲ႕ တူေနတာပါ။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ အရသာျဖစ္ျဖစ္ သူ႕အတြက္က အရသာ မခံစားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

၃) ထိနမိဒၶ ဆိုတာ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းကိုေခၚတာ။ ထိနမိဒၶက လြတ္ရင္ ေထာင္က လြတ္လာတာနဲ႕ တူပါတယ္။ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ခြင့္မရတဲ့ ဘ၀ကေန လုပ္လိုရာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သြားမွာပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသဆိုတဲ့ ကိေလသာေတြက မေကာင္းဘူးဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရပ္ထဲမွာ နင္က ေလာဘၾကီးလိုက္တာလို႕ ဆိုလိုက္ရင္ ငါ မေကာင္းပါလားဆိုတာ သိသာေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္ကို အျပစ္မွန္းေတာ့ သိေသးတယ္။ ထိနမိဒၶ ေခၚတဲ့ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းကေတာ့ နာမည္ဆိုးမရွိေတာ့ အကုသိုလ္အျပစ္ ျဖစ္မွန္းကိုေတာင္ မသိေတာ့ဘူး။ မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ေရွာင္ႏိုင္ဖို႕ ပိုခက္သြားပါတယ္။ ေလာကီအက်ိဳးစီးပြား၊ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးစီးပြားေတြကို ေကာင္းေကာင္း တိုးတက္သည္အထိ မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ပိတ္ပင္တားဆီးတတ္တဲ့ တရားမ်ိဳးမို႕လို႕ သတိထားစရာေကာင္းပါတယ္။

၄) ဥဒၥစၥ၊ ကုကၠဳစၥ ဆိုတာ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း၊ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္ျခင္း တို႕ပါပဲ။ သူတို႕ေတြ ကိုယ့္ဆီမွာ ရွိေနရင္ ကြ်န္အျဖစ္နဲ႕ ခံေနရသလိုပါပဲ။

၅) ၀ိစိကိစၦာ ဆိုတာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္တာကို ေခၚတာပါ။ အဲဒီလိုျဖစ္တာဟာ ဘာနဲ႕တူသလဲဆိုရင္ ေရႊေငြရတနာထုပ္ထမ္းျပီး သူခိုးမ်ားတဲ့လမ္းမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနရတာနဲ႕ တူပါတယ္တဲ့။ ဘုရားစစ္၊ ဘုရားမွန္၊ တရားစစ္၊ တရားမွန္နဲ႕ ေတြ႕ေသာ္ျငားလည္း ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလားလို႕ ထင္ေနတတ္တာမ်ိဳးပါ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

၀ိမုတၱိ ဆိုတာ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အလွမ္းေ၀းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တဏွာ စြဲလမ္းတဲ့နယ္ပယ္ နည္းနည္းလႊတ္ႏိုင္ရင္ နည္းနည္းနိဗၺာန္ရတယ္။ ဘယ္အာရံုနဲ႕ေတြ႕ေတြ႕ စြန္႕ႏိုင္ရင္ လြတ္တာပါပဲ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

စ်ာန္မွာ အပိုင္း ၂ ပိုင္း ရွိပါတယ္။ သာသနာပ ကာလမွာေတာ့ စ်ာန္ကို ပန္းတိုင္အျဖစ္နဲ႕ ထားတာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေရးမွာေတာ့ စ်ာန္က ပန္းတိုင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျငမ္းအျဖစ္နဲ႕ အသံုးခ်ရမွာ။ စ်ာန္ကူမွ ကံထူလို႕ရတယ္။ သတိကူမွ ကံေတြကို စင္ၾကယ္ေအာင္ လုပ္လို႕ရတယ္။ ပထမဆံုး အားထုတ္ရမယ့္ ဥာဏ္ကေတာ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္ပါပဲ။ သတိ နဲ႕ ပညာက အေလးခ်ိန္ အတူတူေလာက္ပါရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတိ၊ သမၺဇဥ္ (ပညာ) လို႕ ေခၚတာ။ သီလမဂၢင္ထူေထာင္တုန္းကလို သူသိ၊ ငါသိ ရံုနဲ႕ မရေတာ့ဘူး။ အတြင္းပိုင္းကို သိရမွာ။ တကယ့္အရွိတရားေတြကို သိရမွာ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

တခါက တရားစခန္းက ျပန္လာတဲ့ သူတစ္ေယာက္က သူ႕ကိုယ္သူ တရားရျပီးေနျပီလို႕ ထင္ေနတာတဲ့။ တရားရိပ္သာက ျပန္လာေတာ့ အစားအေသာက္ေကာင္းေလး စားခ်င္တာနဲ႕ သူ႕သမီးကို မုန္႕ဟင္းခါးေကာင္းေကာင္းေလး ခ်က္ခိုင္းတာတဲ့။ အဲဒီလို ခ်က္ျပန္ေတာ့လည္း ပိုေကာင္းေအာင္လို႕ သူ႕သမီးကို မွာတယ္။ မုန္႕ဟင္းခါးထဲမွာ ငါးက အဓိက၊ ငါး၀ယ္ရင္ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ျဖစ္ေအာင္ ထြန္႕ထြန္႕လူးေနတဲ့ ငါးမ်ိဳးကိုမွ ၀ယ္ခဲ့လို႕ မွာတယ္တဲ့။ သူ႕သမီးေတြကလည္း ဒို႕အေဖ ရိပ္သာက ျပန္လာျပီးမွ အကုသိုလ္ေတြ လုပ္ေနတယ္ေပါ့။ အဲဒါ ငါးအရွင္ေတြ ၀ယ္လာျပီး သတ္မလို႕လုပ္ေတာ့ သူကေျပာတယ္။ ငါ့ဆီ အဲဒီငါးေတြ ယူလာခဲ့။ အဲဒါ ငါကိုယ္တိုင္လုပ္မွ ရမွာ။ ဒီကိစၥက နင္တို႕လုပ္လို႕ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ငါက တရားရျပီးေနတဲ့သူ… ငါသတ္ရင္ ဘာအကုသိုလ္မွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ နင္တို႕လုပ္ရင္ ငရဲက်ကုန္ၾကလိမ့္မယ္… တဲ့ း)

---------- * ---------- * ---------- * ----------

သမာဓိ ဆိုတာ တည္ၾကည္တာကို ေခၚတာ။ တည္လည္း တည္ရမယ္။ ၾကည္လည္း ၾကည္ရမယ္။ ေရကန္တစ္ကန္ကို ေဘးေလးဖက္ကေန အေပါက္ေလးေပါက္ ေဖာက္ထားတယ္ဆိုရင္ ေလးဘက္ေလးတန္ကေန ေရေတြက ၀င္ေတာ့ အနည္ေတြရွိေနလို႕ မၾကည္လင္ေတာ့ဘူး။ ဒီၾကားထဲ မိုးက ရြာေနတယ္ဆိုရင္ ေရကန္လည္း မတည္ေတာ့ဘူး။ လွုပ္ရွားကုန္ျပီ။ အဲဒီလို မတည္ျငိမ္၊ မၾကည္လင္ေနတဲ့ ကန္ထဲကို ငံု႕ၾကည့္လိုက္ရင္ လွိုင္းတြန္႕ေတြနဲ႕မို႕လို႕ ကိုယ့္မ်က္ႏွာက ပံု႑ာန္ေတာင္ မေပၚေတာ့ဘူး။ တြန္႕လိမ္ေကာက္ေကြးေနမွာပဲ။ အကယ္၍ ေရကန္မ်က္ႏွာျပင္က တည္လည္းတည္ေနတယ္။ ၾကည္လည္းၾကည္ေနတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္မ်က္ႏွာေပၚက ၀က္ျခံကအစ၊ အစက္အေျပာက္ကအစ အကုန္ျမင္ရလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ျမင္ႏိုင္သြားတာကို သမာဓိတည္တယ္လို႕ေခၚတယ္။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

လူမွာ အခက္ခဲဆံုးက သိေနတာကို သိမွန္း သိဖို႕ ခက္တာ။ ရုပ္နဲ႕နာမ္ကိုသိရင္ တရားမသိေသးဘူး။ အမွန္ေပၚလာရံုပဲ ရွိေသးတယ္။ လကၡဏာကိုသိမွ တရားရမယ္။ ပူတာေလးကေန ေအးသြားေတာ့ ျဖစ္ျပီး ပ်က္သြားတာ။ ျဖစ္၊ ပ်က္ကိုသိမွ ၀ိပႆနာျဖစ္မယ္။ ၀ိပႆနာဥာဏ္ ရရံုနဲ႕လည္း ပန္းတိုင္မေရာက္ေသးဘူး။ ေလာကထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြခ်ည္းပဲ ေတြ႕လာရတဲ့အခါ စိတ္ကုန္သြားတဲ့ သခၤါရုေပကၡာဥာဏ္ ျဖစ္မယ္။ သခၤါရေတြအေပၚမွာ ျငီးေငြ႕သြားတာ။ တကယ္သိမွ တကယ္စိတ္ကုန္တာပါ။ ဘာနဲ႕ ဥပမာတူလဲဆိုရင္ VCD ေတြမွာပါတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဦးတည္ခ်က္ေတြလိုေပါ့။ ႏိုင္ငံေရး… လို႕ဆုိလိုက္တာနဲ႕ တန္းျပီးေတာ့ကို ရစ္ထည့္လိုက္တာပဲ။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ဒါၾကီးေတြက ရိုးအီျငီးေငြ႕လြန္းေနျပီေလ။ အေခြတိုင္းမွာ အျမဲပါေန၊ ၾကားေနရတာကိုး။ တခါလာလည္း ဒါပဲ။ ေနာက္တစ္ခါလာလည္း ဒါၾကီးပဲဆိုေတာ့ စိတ္ကိုကုန္ထြက္သြားတာ။ စိတ္ကုန္ေတာ့ သူ႕အေပၚ အစြဲကြာသြားတာေပါ့။ အစြဲကြာသြားရင္ ဒုကၡကေန ကြာသြားတယ္။ ဥပမာဆိုရင္… ေက်းလက္ေတာရြာတခ်ိဳ႕မွာေနတဲ့သူေတြက လွ်ပ္စစ္နဲ႕ မေနဖူးေတာ့ မီးပ်က္တဲ့ဒုကၡကိုလည္း မသိဘူး။ မီးလာတဲ့အေပၚမွာလည္း အတြယ္အတာမရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ… ျမန္မာျပည္က သူေတြမွာ ဘယ္သူမွ လကမၻာေပၚကိုတက္တာ မလိုက္ရလို႕ စိတ္ဆင္းရဲရတဲ့ ဒုကၡဆိုတာ မရွိဘူး။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဒီဒုကၡက ရွိတယ္ေလ။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္အစြဲအလမ္းမရွိတဲ့ ခႏၶာကို သြားရွဳရမွာ မဟုတ္ဘူး။ (ဟိုေကာင့္ ခႏၶာၾကီးက မသာေကာင္ၾကီးလိုပဲလို႕ သြားရွဳေနလို႕ မရဘူး။) ကိုယ္စြဲတဲ့ ကုိယ့္ခႏၶာကိုသာ အစြဲခြါရမွာ။ ကိုယ္စြဲမေနတဲ့ သူမ်ားခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို သြားျပီး အစြဲခြါလို႕ မရဘူး။ အစြဲကြာသြားရင္ က်န္တာဟူသမွ် သံုးစရာေတြခ်ည္းပဲ။ စြဲတာက ဒုကၡေပးတယ္။ သံုးရင္ သုချဖစ္တယ္။ သံုးတဲ့အခါ အစြဲနဲ႕ကပ္ရင္ အသံုးမတတ္ရင္ေတာ့ ဒုကၡျဖစ္လိမ့္မယ္။

သံုးလဲသံုးတယ္။ လႊတ္လဲ လႊတ္ထားႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္နက္နဲသြားျပီ။ ကိေလသာဆိုတာ ၀ဲယားနာနဲ႕တူပါတယ္။ ဘိန္းစားေတြက ဘိန္းစားရတဲ့အရသာကို ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးအရသာလို႕ ထင္တယ္။ ေအးျပီး နာက်င္လာတဲ့အခါ ၀ဲယားနာကို မီးကင္ျပီး ကုတ္ရတဲ့အရသာက သာလို႕ေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။ ၀ဲေပ်ာက္သြားရင္ (ေအးလို႕ နာက်င္တဲ့ဒုကၡ၊ ေႏြးေအာင္ မီးကင္ျပီး ကုတ္တဲ့အရသာ) ဆိုတဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ေပ်ာက္သြားရင္ မဂ္ဥာဏ္ရတာပါပဲ။ ဒီဥပမာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ၀ဲေရာဂါခံစားေနရတယ္ဆိုတာ သံသရာမွာ က်င္လည္ေနရတဲ့ ဒုကၡၾကီးကို ဆိုလိုတာပါ။ ရာသီဥတုေအးလာတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ၀ဲယားနာေတြက နာက်င္ယားယံလာတာဟာ ေလာကထဲမွာ ဆိုးတဲ့ကံေတြနဲ႕ ၾကံဳဆံုရသလိုပါပဲ။ မခ်ိမဆန္႕နဲ႕ ဒုကၡေတြ၊ ပူေလာင္မွုေတြဆိုတာ ခံရခက္လွပါတယ္။ အဲဒီမွာ ယားျပီးနာလာေနတဲ့ ၀ဲေတြကို ေႏြးေအာင္မီးကင္ျပီး တျဗင္းျဗင္းနဲ႕ ဇိမ္နဲ႕ကုတ္ရတဲ့အရသာ ဆိုတာကေတာ့ ေလာကထဲမွာ ေကာင္းတဲ့ကံေတြနဲ႕ ၾကံဳဆံုရသလိုပါပဲ။ ကုသုိလ္ေကာင္းမွုေလးလုပ္လိုက္၊ ကံေလးေကာင္းလိုက္လာျပီး ထီေလးေပါက္လိုက္၊ ရာထူးေလးတိုးလိုက္၊ စာေမးပြဲေလးေအာင္လိုက္၊ ဘ၀မွာ ေအာင္ပြဲေတြႏႊဲလိုက္နဲ႕ ျဖစ္ေနတဲ့ ကံေကာင္းမွုေလးေတြေပါ့။ ဘယ္ေလာက္ၾကီးပဲ ကံေကာင္းေနပါေစ… ကမၻာေက်ာ္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးပဲ ျဖစ္ေနပါေစ… သူဟာ သံသရာမွာမဆံုးႏိုင္ေအာင္ ေသပြဲေတြ ထပ္ခါ၊ ထပ္ခါ ၀င္ရဦးမယ့္… ၀ဲေလးကို တျဗင္းျဗင္းနဲ႕ ကုတ္ျပီး အရသာခံေနတဲ့… ၀ဲေက်ာ္ၾကီးသာသာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဒါဟာ နိဗၺာန္သြားရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚ တည့္တည့္ေရာက္ဖို႕အတြက္ ကံလမ္းနယ္ပယ္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး ၾကည့္ရတဲ့အျမင္ပါ။ ဘ၀မွာ အဆင္ေျပေအာင္ျမင္တာေလးေတြကို ေက်နပ္ႏွစ္သက္ေနတာ၊ ထူးဆန္းတာေတြ၊ ဆန္းၾကယ္တာေတြကို လိုက္ပတ္ရွာေဖြျပီး ေျပာမဆံုးႏိုင္ေအာင္ ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ေနတာေတြဟာ….. ၀ဲကုတ္ရတာကို အရသာခံေနတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ကိုယ့္မွာ ၀ဲယားနာေတြေပါက္ေနတာ (ေသရဦးမယ့္ဒုကၡ၊ သံသရာက်င္လည္ရဦးမယ့္ဒုကၡ) ကိုေတာင္ ေပါက္မွန္းမသိေလေတာ့ ကုဖို႕ေနေနသာသာ (သာသနာတြင္းတရားျဖစ္တဲ့ သစၥာတရားေတြ နာၾကားျပီး အပၸါယ္တံခါးပိတ္ရာ၊ နိဗၺာန္သြားရာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ အက်င့္ျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆနာတရားေတြကို အားထုတ္ဖို႕ ေနေနသာသာ) ကုတ္လို႕မဆံုးျဖစ္ေနတာ (ေက်နပ္လို႕မဆံုး၊ ကံေကာင္းတာကို ၀မ္းသာေနလို႕မဆံုး၊ ဂုဏ္ယူေနလို႕မဆံုး ျဖစ္ေနတာ) ကိုေတာင္ အရသာခံလိုက္ၾကေသးတယ္။ ေကာင္းကံ၊ ဆိုးကံ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ပယ္သြားႏိုင္ပါမွ မဂ္ဥာဏ္တရားကို ရရွိႏိုင္မွာပါ။ ေသာတာပန္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေငြေၾကး ခ်မ္းသာသြားတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရည္ ပိုေခ်ာေမာသြားတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေသာတာပန္ျဖစ္ရင္ ငါ့သားသမီးေတြကို တိုက္နဲ႕ ကားနဲ႕ ထားလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ ဒကာမၾကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆုေတာင္းလိုေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႕ေပါ့။

---------- * ---------- * ---------- * ----------

သာမညဖလသုတ္ေတာ္ဆိုတာ အဇာတသတ္မင္းၾကီးရဲ႕ ေမးေလွ်ာက္မွုေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားျဖစ္ပါတယ္။ အဇာတသတ္မင္းဟာ ပထမသံဃာယတနာတင္ခဲ့တဲ့ ဒါယကာပါ။ ဘုရားသာသနာမွာ ဘုရားကို အၾကည္ညိုဆံုး ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္အခါမွာ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္မယ္လို႕လည္း ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ရခဲ့ပါတယ္။ အကယ္၍ အဇာတသတ္မင္းၾကီးဟာ ဒီဘ၀မွာ အဖသတ္ထားတဲ့ ကံၾကီးကိုသာ မက်ဴးလြန္ခဲ့လွ်င္ ဒီသာမညဖလသုတ္အဆံုးမွာပင္ ေသာတာပန္တည္ႏိုင္တဲ့ မ်ိဳးေစ့ပါလာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ သူ႕ရဲ႕ သိကၡာကို ထီးနန္းစည္းစိမ္ဆိုတဲ့ ရိကၡာနဲ႕ လဲလွယ္ယူခဲ့မိတဲ့အတြက္ အဖသတ္တဲ့ကံၾကီးကို က်ဴးလြန္မိျပီး ဒီဘ၀မွာတင္ ေသာတာပန္ျဖစ္ရမယ့္အေရးမွာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ သံသရာကို အရွည္ၾကီး ျဖတ္သန္းရဦးမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အဇာတသတ္မင္းၾကီးကို -

ခတာယံ ဘိကၡေ၀ ရာဇာ
ခတာ အယ ဘိကၡေ၀ ရာဇာ……. တဲ့။

အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဒီမင္းၾကီးဟာ သူ႕အျမစ္သူ တူးစားပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေသာတာပန္ျဖစ္မယ့္ အျမစ္ပါလာတာကို အဖသတ္တဲ့ကံေၾကာင့္ အရိယာမ်ိဳးေစ့ကို ျဖဳတ္ပစ္ခံလိုက္ရတယ္…တဲ့။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္မွာမို႕လို႕ သံသရာမွာ က်င္လည္ျပီး ၂ သေခ်ၤနဲ႕ ကမၻာတစ္သိန္းတိုင္ေအာင္ ပါရမီေတြ ျဖည့္က်င့္ရဦးမွာပါ။

ေလာကမွာ အသံုးနဲ႕ အစြဲ ခြဲတတ္ဖို႕ အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။ အသံုးနဲ႕ အစြဲကို ခြဲသြားႏိုင္တဲ့အခါမွာေတာ့ (အသံုးကို)ရဲရဲၾကီးသံုးျပီး (အစြဲကို)ရဲရဲၾကီးစြန္႕ႏိုင္သြားမွာပါ။ မိမိတို႕ခႏၶာကိုယ္ကိုပင္ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ အသံုးခ်သြားႏိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း၊ သူျမတ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း…….

သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု………..

မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္ေရးသားရျခင္း ျဖစ္တာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း၊ ဆက္စပ္မွုရွိတဲ့ တရားေတာ္တခ်ိဳ႕ကို ထည့္သြင္းေရးသားထားတာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း အမွားမ်ားပါလွ်င္ ျပင္ဆင္ေ၀ဖန္ျဖည့္စြက္ေပးၾကပါ။

ဓမၼေဘရီဆရာေတာ္ သာမညဖလသုတ္သင္တန္း ပဥၥမေန႕ ႏွင့္ ဆ႒မေန႕မွာ ေဟာၾကားသြားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ထဲမွာမွ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္လည္စဥ္းစားေရးသားျပီး တရားဗဟုသုတ တိုးပြားေစျခင္းအလို႕ငွာ ဓမၼဒါန မွ်ေ၀ပါတယ္။

သာမညဖလသုတ္ ၆ ရက္ သင္တန္းတရား ျပီးပါျပီ။

သင္တန္းတရား ၆ ရက္အျပီး တရားသိမ္းပြဲ ၇ ရက္ေျမာက္ေန႕မွာ ေဟာၾကားသြားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ကိုေတာ့ ျဖည္းျဖည္းမွပဲ ရိုက္ကူးမွ်ေ၀ပါ့မယ္။ ၇ ရက္ဆက္တိုက္ တရားနာၾကားခဲ့ရေသာ ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္၊ ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ အလွဴဒါနကုသုိလ္ အစုစုတို႕အား ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားကို အမွ်ေပးေ၀ပါတယ္………..

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးလည္း ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္း၊ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ျပည့္စံုစြာျဖင့္ တရားဓမၼမ်ားကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏိုင္ျပီး ဒီဘ၀မွာတင္ အပၸါယ္တံခါးပိတ္သြားႏိုင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။

ခိုင္ခိုင္
(August 13, 2012)

No comments:

Post a Comment