Tuesday, July 19, 2016

ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏ အကိ်ဳးေက်းဇူး


ဥပုသ္ရဲ ့အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ လို ့ဆိုလို ့ရွိရင္
အင္မတန္မွ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားတယ္တဲ့၊ ဘုရားက နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုေဟာတုန္းဆိုေတာ့ ကမၻာေလာကႀကီးအတြင္းမွာရွိတဲ့ အဖိုးတန္ ရတနာေတြကို စုလိုက္.. အဲဒီအဖိုးတန္ ရတနာေတြရဲ ့ တန္ဖိုးနဲ ့တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေစာင့္လိုက္ရတဲ့ အခုလိုမြန္ျမတ္တဲ့ စည္းစနစ္က်တဲ့ဥပုသ္ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေစာင့္လိုက္တဲ့ဥပုသ္နဲ ့ ႏႈိင္းယွဥ္ႀကည့္လိုက္မယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္ ရတနာေတြရဲ ့တန္ဖိုးဟာ ဥပုသ္တစ္ခါ ေစာင့္ရတဲ့ ကုသိုလ္တန္ဖိုးရဲ ့၁၆ - ပံုပံု ၁ - ပံု ေတာင္မရွိဘူးလို ့ေျပာတယ္ေနာ္။

ဘာျဖစ္လို ့ ဒီလိုေျပာရတုန္းလို ့ဆိုလို ့ရွိရင္ ဥပုသ္တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ေစာင့္လိုက္ လို ့ရွိရင္ လူ ့စည္းစိမ္ မေျပာနဲ ့၊ နတ္စည္းစိမ္ နတ္ခ်မ္းသာေတြ
ေပးႏိုုင္တယ္။ နတ္ခ်မ္းသာေတြဆိုတာ အဲဒီ ရတနာေတြရဲ ့တန္ဖိုး
ထက္ ႀကီးတယ္။ ဥပုသ္ကေလး တစ္ခါေစာင့္လိုက္တာနဲ ့ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ လူခ်မ္းသာထက္ သာလြန္တဲ့ နတ္ခ်မ္းသာ၊ လူခ်မ္းသာဆိုတာ နတ္ခ်မ္းသာနဲ ့ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္လို ့ရွိရင္ ဘာမွ မေျပာပေလာက္ေတာ့ဘူး။

လူခ်မ္းသာသုခလို ့ေတာင္ မဆိုႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့တုန္းဆိုေတာ့ စဥ္းစားႀကည့္ေလ - လူ ့ျပည္မွာ အႏွစ္ - ၅၀ မွ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ ၁ - ရက္ပဲ ရွိေသးတာ၊ သက္တမ္းျခင္းအား့ျဖင့္လည္း ကြာတယ္၊
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာျခင္းအားျဖင့္လည္း ကြာတယ္၊ လူ ့ျပည္မွာ အႏွစ္ - ၁၀၀ ဆိုရင္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ၁ - ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္ေနာ္၊ အဲဒီရက္ေတြနဲ ့တြက္လိုက္တဲဲ့ အႏွစ္ - ၅၀၀ ဟာ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ျပည္ ရဲ ့သက္တမ္းတစ္ခုပဲ၊ အဲဒီ ရက္ေတြနဲ ့တြက္လိုက္တဲ့ အႏွစ္ - ၁၀၀၀ ဟာ တာဝတိ ံသာ နတ္ျပည္ ရဲ ့အသက္ပဲ။

နတ္သက္ဟာ တျဖည္းျဖည္း တစ္ဆတစ္ဆ တိုးသြားတာ နည္းတဲ့ အသက္ေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ရွည္လ်ားတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခကလည္း အလြန္တရာႀကီးမားတယ္ဆိုေတာ့ လူ ့ခ်မ္းသာနဲ ့နတ္ခ်မ္းသာ ႏႈိင္းယွဥ္ႀကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နတ္ခ်မ္းသာက သာလြန္ေနတယ္၊ လူဆိုလို ့ရွိရင္ အသက္ - ၅၀ေလာက္ဆို မအိုဘူးလား၊ ဟိုမွာ တစ္ ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္ေလ၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားရတာျခင္းကလည္း တအားကြာတယ္၊ သက္တမ္းကလည္း တအားကြာတယ္၊
စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ တစ္ရက္ ရွိေပမယ့္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ ေန ့ဝက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အဲဒီလိုနတ္ျပည္ေတြဟာ တစ္ခုနဲ ့တစ္ခု သာလြန္သြားလို ့ေဟာဒီဥပုသ္ေစာင့္လို ့ရွိရင္ အခုေျပာတဲ့ နတ္ျပည္ေတြ အားလံုး ေရာက္ႏိုင္တာျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ရျခင္းရဲ ့
အက်ိဳးေက်းဇူးဟာ အလြန္ႀကီးမားတယ္လို ့ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။

ဒါတင္ မကဘူး။ သိႀကားမင္းႀကီးက တစ္ခါက ေျပာတယ္၊ ”လူ ့ေလာကမွာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ လဆန္း ၈ - ရက္ လဆုတ္ ၈ - ရက္ လျပည့္ လကြယ္ေတြမွာ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကမယ္လို ့ရွိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြ သူ ့လို သိႀကားဘဝ ေရာက္ခ်င္ လို ့ရွိရင္ တဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကပါ ” လို ့ သိႀကားမင္းႀကီးက နတ္သဘင္ အစည္းအေဝးတစ္ခုမွာ မိန္ ့ခြန္းေျပာသတဲ့။

အဲဒီလိုမိန္ ့ခြန္းေျပာတာကို ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေျပာတုန္းဆို - ”သိႀကားမင္းေျပာတဲ့ ’ငါလို ့သိႀကားျဖစ္ခ်င္ လို ့ရွိရင္ ဥပုသ္ေစာင့္
ဆိုတဲ့စကားဟာ မျပည့္စံုဘူး“ တဲ့၊ တကယ္ေျပာရမွာက “ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္
က ငါ့လို ရဟႏၲာျဖစ္ခ်င္ရင္ ဥပုသ္ေစာင့္” လို ့ေျပာရမယ္တဲ့။

ဒါေႀကာင့္မို ့လို ့ ဥပုသ္ေစာင့္တယ္ဆိုတာ နည္းတဲ့ကုသိုလ္ မဟုတ္ဘူး
တဲ့၊ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကသာလွ်င္ “ငါ့လို ရဟႏၲာျဖစ္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဥပုသ္ေစာင့္ႀကပါ” လို ့ေျပာရတဲ့ - အဓိပၸါယ္ ရွိလွတဲ့ ဗုဒၶဘာသာတို ့ရဲ ့က်င့္စဥ္တစ္ခုဟာ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္မျဖစ္ေစဘဲနဲ ့ အဓိပၸါယ္ ရွိရွိ ဥပုသ္ကို ေစာင့္သံုးႏိုင္ဖို ့ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။

ဥပုသ္လို ့ေျပာလိုက္တာနဲ ့ဘာသာျခားေတြက သူတို႕လည္း ဥပုသ္၊
ဒီလည္းဥပုသ္ - အတူတူလို ့တခ်ိဳ ့က ထင္ေနတတ္ႀကတယ္။ အႏွစ္သာရပိုင္းမွာ အလြန္ကြာျခားတယ္ဆိုတာ အားလံုးသ ေဘာေပါက္နားလည္ၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ ’အရိယုေပါသထ‘ လို ့ေခၚတဲ့ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ျမတ္တို ့ ေစာင့္သံုးတဲ့ ဥပုသ္ကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ ေစာင့္သံႏိုင္ႀကပါေစကုန္သတည္း။

ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ

No comments:

Post a Comment