Thursday, July 28, 2016

ဘုရားအေလာင္း ငရဲက်သည္မွာ အဘယ္ေၾကာင္႔နည္း


( ပုထုဇဥ္မ်ား မိမိ၀စီကံကို ဆင္ျခင္ဖြယ္)

နိယတဗ်ာဒိတ္ရၿပီးတဲ့ ဘုရားအေလာင္းသည္ အဝီစိငရဲႏွင့္ ေလာကႏၲရိက္ငရဲတုိ႔၌ မျဖစ္ေတာ့ ေစကာမူ သာမာန္ငရဲတုိ႔၌မူ ျဖစ္တတ္, က်တတ္ပါတယ္။ ကိေလသာ မကင္းေသး၍ မေကာင္းမႈေတြ ျပဳမိေသာေၾကာင့္ သာမာန္ ငရဲက်ရပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းရဲ႔ ငရဲ၌ ဆင္းရဲခံစားခဲ့ရတဲ့ ဝတၳဳဇာတ္လမ္း မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။

ကႆပဘုရားရွင္ကုိ ဘုရားအေလာင္း ေဇာတိပါလလုလင္က “ဦးျပည္းရဟန္းအား အဘယ္မွာ သဗၺၫုတ ဉာဏ္ကုိ ရပါ့မလဲ? သဗၺၫုတဉာဏ္ဆုိတာ အလြန္ရခဲတဲ့ တရားျဖစ္တယ္”လုိ႔ နွိမ့္ခ်ေျပာဆုိခဲ့တဲ့မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ အရာမက ဘဝမ်ားစြာ ငရဲဆင္းရဲအစရွိသည္တုိ႔ကုိ ခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္, ယင္းအ႒ကထာ(ခု၊ ၃၊ ၃၄၉။ အပဒါန္၊ ႒၊ ၁၊ ၁၂၈)တုိ႔၌ လည္းေကာင္း,

လြန္ေလၿပီးတဲ့ ဘဝတစ္ခု၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ေသေသာက္ၾကဴးျဖစ္၍ သဗၺာဘိဘူ ဘုရားရွင္ရဲ႔ တပည့္ နႏၵအမည္ရွိတဲ့ တပည့္ရဟန္းေတာ္အား “ဤရဟန္းသည္ သီလမရွိ, ယုတ္မာတဲ့အက်င့္ရွိတယ္" စသည္ ျဖင့္ စြပ္စြဲ ေျပာ ဆုိမိတဲ့ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ အႏွစ္ တစ္ေသာင္းတုိ႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ခံရေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္ (ခု၊ ၃၊ အပဒါန၊ ၃၄၇)၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ မုနာဠိအမည္ရွိ အရက္သမားျဖစ္၍ သုရဘိ အမည္ရွိေတာ္မူတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါအား “ဤရဟန္းသည္ ဒုႆီလဘဲ၊ ယုတ္မာတဲ့အက်င့္ရွိတယ္" လို႔ ဆဲေရးမိတဲ့ အကုသုိလ္ဝစီကံေၾကာင့္ မ်ားစြာေသာ ႏွစ္အေထာင္တုိ႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္ (၁၊ ၃၄၇), အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၃) တုိ႔၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ ပုဏၰားမ်ဳိး၌ျဖစ္၍ ရေသ့ျပဳလုပ္ကာ တပည့္မ်ားကုိ မႏၲန္ပုိ႔ခ်ေနစဥ္ အဘိညာဥ္ငါးပါး သမာပတ္ရွစ္ပါးႏွင့္ျပည့္စုံတဲ့ ရေသ့တစ္ပါးအေပၚမွာ မနာလို ဣႆာပြါးလ်က္ “ဤရေသ့သည္ ကာမဂုဏ္ခံစားေနသူဘဲ" ဟု စြပ္စြဲေျပာဆုိမိတဲ့ အကုသုိလ္က ံအက်ဳိးအားျဖင့္ အႏွစ္တစ္ေထာင္တုိ႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ခံစားခဲ့ရ ေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္ (၁၊ ၃၄၇-၃၄၈)ႏွင့္ အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၄)တုိ႔၌လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ ဘတူမိကြဲ ညီငယ္ကုိ ေက်ာက္ျဖင့္ ထုသတ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈ အက်ဳိးအားျဖင့္ ငရဲစသည္တုိ႔၌ အေထာင္မကေသာႏွစ္တုိ႔ပတ္လုံး ဆင္းရဲ ခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္ (၁၊ ၃၄၈) ႏွင့္ အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၅)တုိ႔၌လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ မထင္ရွားတဲ့ အမ်ဳိး၌ ျဖစ္၍ ငယ္႐ြယ္စဥ္က လမ္းမေပၚဝယ္ ကစားေနတုန္း ဆြမ္းခံၾကြလာတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါကုိ ျမင္၍ “ဤဦးျပည္းရဟန္းက အဘယ္သုိ႔ သြားမည္နည္း?” လိ႔ု ေျပာဆုိကာ ေက်ာက္စရစ္ခဲျဖင့္ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ရဲ႔ ေျခဖမုိး၌ ပစ္ခဲ့တယ္၊ ေျခဖမုိးအေရ ျဖတ္ခြဲ၍ ေသြးထြက္ခဲ့တယ္၊ ထုိမေကာင္းမႈေၾကာင့္ အေထာင္မက မ်ားစြာေသာႏွစ္တုိ႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ ႀကီးစြာဒုကၡ ခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၆-၁၃၇)၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ ဆင္ထိန္းျဖစ္စဥ္ ဆင္စီးလ်က္ လာေသာအခါ ခရီးလမ္းမ၌ ပေစၥကဗုဒၾၶြါကုိ ေတြ႔ျမင္၍ “ဤဦးျပည္းကား အဘယ္မွ လာသနည္း?”လို႔ ထိပါးလုိစိတ္ ရွိသည္ျဖစ္၍ ဆင္ျဖင့္ ထိပါးခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈေၾကာင့္ အပါယ္တုိ႔၌ အေထာင္မကေသာ ႏွစ္တုိ႔ ပတ္လုံး ဆင္းရဲခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၇)၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ ပစၥႏၲရစ္မင္းျဖစ္၍ သူယုတ္မာတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္မိ သျဖင့္ တစ္ေန႔မွာ သန္လ်က္လက္စြဲလ်က္ ၿမိဳ႔တြင္း၌လွည့္လည္ကာ အျပစ္မဲ့သူေတြကုိ သံလ်က္ျဖင့္ သတ္ခဲ့တယ္၊ ထုိမေကာင္းမႈ အက်ဳိးအားျဖင့္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာနွစ္တုိ႔ပတ္လုံး ငရဲ၌ က်က္ခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္ပါဠိေတာ္ (၁၊ ၃၄၉)ႏွင့္ အပဒါန္ အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၈)တုိ႔၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ တံငါမ်ဳိး၌ ျဖစ္၍ တစ္ေန႔မွာ အျခားတံငါသည္ေတြႏွင့္ အတူ ငါးမ်ားသတ္ျဖတ္ရာဌာနသြားရာ ငါးေတြ သတ္ေနတာကုိ ျမင္တဲ့အခါ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျဖစ္မိတယ္၊ ထုိအကုသုိလ္ကံ ေၾကာင့္ အပါယ္ေလးဘုံ၌ ဆင္းရဲခံစားခဲ့ရေၾကာင္း အပဒါန္အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၈-၁၃၉)၌ လည္းေကာင္း,

အတိတ္ဘဝတစ္ခု၌ပင္ ဘုရားအေလာင္းဟာ မထင္ရွားတဲ့ အမ်ဳိး၌ျဖစ္၍ မုိက္မဲသည့္အေလ်ာက္ ဖုႆဘုရားရွင္ရဲ႔ တပည့္ရဟန္းေတာ္မ်ား, ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဆြမ္း, အေဖ်ာ္, သေလးေဘာဇဥ္ စသည္မ်ားကုိ ဘုဥ္း ေပးေနသည္တုိ႔ကုိ ျမင္ရလွ်င္ “ဟယ္ ဦးျပည္းရဟန္းတုိ႔ မေယာၾကမ္းကုိ စားၾကကုန္ေလာ့, သေလးေဘာဇဥ္ကုိ မစားၾကနဲ႔" လုိ႔ ဆဲေရးမိခဲ့တယ္၊ ထုိအကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ အေထာင္မက မ်ားစြာေသာႏွစ္တုိ႔ပတ္လုံး အပါယ္ေလးပါး၌ ဆင္းရဲခံစားရေၾကာင္း အပဒါန္ အ႒ကထာ (၁၊ ၁၃၉)၌ လည္းေကာင္း လာရွိပါတယ္။

အဲဒီ အပဒါန္ပါဠိေတာ္ ပုဗၺကမၼပိေလာတိကဗုဒၶအပဒါန္,အ႒ကထာ ဗုဒၶအပဒါန္အဖြင့္တုိ႔၌ လာရိွ ေသာေၾကာင့္ နိယတဗ်ာဒိတ္ရ ဘုရားအေလာင္းပင္ ငရဲက်ေၾကာင္းကုိ သိရပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ သာမာန္ျဖစ္ေသာ မိမိတို႔မွာမူ ငရဲ၌ ဘယ္ႏွစ္ခါ က်ခဲ့ဘူးတယ္-ဆုိတာ ေျပာဖုိ႔ မလြယ္ပါ။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတာလကၤာရ
ဓမၼာနႏၵ ဝိဟာရ

မွတ္ခ်က္ ။ ။ July 23 တြင္တင္လိုက္ေသာ ဗ်ာဒိတ္ရၿပီးဘုရားအေလာင္းတို႔မျဖစ္ရာဌာန(၁၈)ပါး

၁။ ပဋိသေႏၶကန္း မျဖစ္ျခင္း။
၂။ နားပင္းသူ မျဖစ္ျခင္း။
၃။ သြားေရမက်ျခင္း။
၄။ အ႐ႈးမျဖစ္ျခင္း။
၅။ လူ႐ုိင္းမျဖစ္ျခင္း။
၆။ ကၽြန္မ်ဳိးမျဖစ္ျခင္း။
၇။ နိယတမိစၧာဒိ႒ိမျဖစ္ျခင္း။
၈။ ပဥၥာနႏၱရိယကံမက်ဴးလြန္ျခင္း။
၉။ အသညသတ္ျဗဟၼာမျဖစ္ျခင္း။
၁၁။ ငံုးေအာက္မငယ္ ဆင္ထက္မႀကီးတိရစၧာန္ျဖစ္ျခင္း။
၁၂။ ႏူနာေရာဂါမျဖစ္ျခင္း။
၁၃။ စၾကာ၀ဠာတစ္ပါး၌မျဖစ္ျခင္း။
၁၄။ သုဒၶါ၀ါသဘံု၌မျဖစ္ျခင္း။
၁၅။ အပါယ္ငရဲမက်ျခင္း။
၁၆။ မာရ္နတ္မျဖစ္ျခင္း။
၁၇။ ၿပိတၱာမ်ဳိး၌မျဖစ္ျခင္း။
၁၈။ လိင္ျပန္႐ိုးမရွိျခင္း။

တကၠသိုလ္သွ်င္သီရိ(ဓမၼာစရိယ-ဘီေအ)
ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာသားလိမၼာမွ

ထိုထဲတြင္ပါေသာ အပါယ္ငရဲမက်ျခင္းဆိုသည္ကို အဝီစိငရဲႏွင့္ ေလာကႏၲရိက္ငရဲသို႔ မက်ေရာက္ျခင္းဟု မွတ္ယူၾကပါကုန္။

Shared from ဓမၼ စာေပမ်ား

No comments:

Post a Comment