စာေပမွာလာတဲ့ အ႒ာနေကာပေဒါသ အေၾကာင္းကုိဖတ္ရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆင္ၾကည္မိပါတယ္။ အ႒ာနေကာပေဒါသဆုိတာ တုိက္႐ုိက္ကေတာ့ အရာမဟုတ္တဲ့အရာေတြမွာ ေဒါသထြက္တာကုိ ေျပာတာပါ။ အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ မလုိအပ္ဘဲ ေဒါသထြက္ျခင္းပါပဲ။ ေနပူရင္လည္း ေနပူလုိ႔၊ မုိးရြာရင္လည္း မုိးရြာလုိ႔၊ ေလတုိက္ရင္လည္း တုိက္လုိ႔၊ ေအးရင္လည္း ေအးလုိ႔ စသျဖင့္ အလုိလုိေနရင္း သဘာဝ ဓမၼေတြအေပၚမွာ၊ မခုိင္လုံတဲ့ အာ႐ုံေတြအေပၚမွာ အလုိမက်ျဖစ္တာ၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိတာ စတဲ့သေဘာေတြကုိ စာလုိေတာ့ အ႒ာနေကာပေဒါသလုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းအပါအဝင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ခါတေလ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရာေလးေတြမွာလည္း အလုိမက်ျဖစ္လုိက္၊ မေက်မနပ္ျဖစ္လုိက္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိျဖစ္လုိက္၊ စိတ္ေကာက္လုိက္ စတာေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ေသြးဆူေနလုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ မသိလုိက္ေပမယ့္ ေသြးေအးသြားလုိ႔ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ “ဘာေၾကာင့္ မေက်မနပ္ျဖစ္တယ္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိတယ္၊ စိတ္ေကာက္တယ္”ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္က ရည္ရည္ရာရာ ရွာမရဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
ပုိးဆုိးတာက ဘယ္သူမွကုိယ့္ကုိ ဘာမွမလုပ္ရဘဲနဲ႔ကုိ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္ အလုိမက်ျဖစ္ေနတာ၊ စိတ္တုိင္းမက် ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ ကုိယ့္အလုိမျပည့္ရာက မုိးကုိအျပစ္တင္လုိက္၊ ေနကုိအျပစ္တင္လုိက္၊ ေလကုိအျပစ္တင္လုိက္ စတာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ဘာမွမဆုိင္တဲ့သူအေပၚမွာ ကုိယ့္အလုိမက်တာေတြက ေဒါသအျဖစ္ ေရာက္သြားတတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ေဒါသေၾကာင့္ ဘာမွမသိဘဲ အိပ္ေနတဲ့ ေခြးေတြ၊ေၾကာင္ေတြေတာင္မွ ေျခေထာက္နဲ႔ အကန္ခံလုိက္ရတာေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။
စိတ္ရဲ့ဆန္းၾကယ္မႈက တစ္ခါတေလ ကုိယ့္အလုိမျပည့္တာက တျခားအာ႐ုံေတြေနာက္ ေရာက္သြားၿပီး အဲဒီအာ႐ုံအေပၚမွာ ေပါက္ကဲြသြားတဲ့ သေဘာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တခါတေလ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပါပဲ။ ကုိယ့္အလုိမက် ျဖစ္မႈေတြက တပည့္ေတြအေပၚေရာက္သြားၿပီး တပည့္ေတြရဲ့ ပုံမွန္အေလ့အက်င့္ေတြအေပၚမွာကုိပဲ အျပစ္ေတြျမင္ၿပီး ေဒါသအေလ်ာက္ ဆူမိတာ၊ ေဒါသအေလ်ာက္ ဆုံးမမိတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႔မိဘေတြလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကုိယ့္ေဒါသနဲ႔ကုိယ္ ကုိယ့္အလုိအတုိင္း မျဖစ္ရာက အဲဒီ အလုိမက်မႈဟာ သားသမီးေတြ၊ တူေတြတူမေတြအေပၚမွာ က်ေရာက္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းေတြၾကားမွာလည္းအလားတူပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ကုိယ့္အိမ္မွာအဆင္မေျပတာေတြက ဘာမွမဟုတ္ဘဲ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚမွာ သြားၿပီးေပါက္ကဲြေနတတ္တဲ့ အျဖစ္ေတြပါ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒါေတြဟာ အ႒ာနေကာပေဒါသရဲ့ သေဘာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာမွမဆုိင္တာေတြ အေပၚမွာ လုိက္ၿပီးစိတ္ဆုိးစိတ္တုိ အလုိမက် မေက်မနပ္ ျဖစ္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ ပုထုဇဥ္ သဘာဝ ေဒါသကေတာ့ ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔ေဒါသေတြဟာ အေၾကာင္းျပ မခုိင္လုံဘဲ ထြက္ေနတဲ့ သေဘာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတာကုိ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထြက္သင့္တဲ့ ေဒါသကုိ ထြက္ဖုိ႔ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒါသဆုိတာကေတာ့ ထိန္းႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ေပမယ့္ မထိန္းႏုိင္လုိ႔ ေဒါသေတြ ျဖစ္ၾကမယ္ဆုိရင္လည္း အေၾကာင္းခုိင္လုံမွ ထြက္တာက ေျဖမယ္ဆုိရင္ ရွာႀကံၿပီး ေျဖလုိ႔ရေသးတာေပါ့။ ဘာမွမဟုတ္ဘဲ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္ဆုိးလုိက္၊ ထစ္ခနဲဆုိ စိတ္တုိလုိက္၊ ထစ္ခနဲဆုိ အလုိမက်ျဖစ္လုိက္၊ ဟုိဟာလည္းအလုိမက်၊ ဒါလည္းအလုိမက်၊ ဟုိလုိလည္းမဟုတ္၊ ဒီလုိလည္းမဟုတ္၊ ဟုိလူလုပ္လည္း အဆင္မေျပ၊ ဒီလူလုပ္လည္း အဆင္မေျပ အလုိလုိေနရင္း မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတာေတြကေတာ့ ဒါဟာ အ႒ာနေကာပေဒါသပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ဖက္ကလည္း ဒီလုိေဒါသမ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ ကုိယ့္အလုိအတုိင္း မျဖစ္တာေတြက စတာေတြပါပဲ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ အလုိမက်မႈေတြ၊ တရားမရိွမႈေတြ၊ သတိမကပ္တာေတြက မလုိအပ္ဘဲ ထြက္ေပၚတတ္တဲ့ ေဒါသေတြအျဖစ္ ပုံေပၚလာၾကျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သတိမကပ္မိၾကလုိ႔ပါပဲ။ သတိမရွိေတာ့ စိတ္ကုိမသိေတာ့ဘဲ အဲဒီမသိမႈက ကာယကံေျမာက္၊ ဝစီကံေျမာက္၊ မေနာကံေျမာက္ က်ဴးလြန္တဲ့အထိ ေရာက္သြားေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိေပ်ာက္ေတာ့ အသိပါေပ်ာက္ၿပီး မသိတာေတြ ေရာက္လာရာက မရွိရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မၾကည္ရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မေကာင္းရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မေျပာင္းရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ မလုိရင္လည္း ေဒါသျဖစ္၊ လုိတာမရရင္လည္း ေဒါသျဖစ္ စသျဖင့္ ကာလ၊ ေဒါသ၊ ပုဂၢလနဲ႔ သဘာဝေတြပါမက်န္ အားလုံးအေပၚမွာ အ႒ာနေကာပေဒါသေတြ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆုိေတာ့ကား ပုထုဇဥ္သဘာဝ ေဒါသထြက္တာေတာ့ ရွိၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေဒါသေတြကုိ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထြက္ေနတတ္တဲ့ ေဒါသမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိေလးကပ္ၿပီး ဆင္ျခင္တတ္၊ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သတိေလးနဲ႔ ထိန္းတတ္တဲ့ အက်င့္ေတြရွိဖုိ႔ ေလ့က်င့္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေလ့က်င့္ရာမွာလည္း တရားအသိေတြ ရွိလာေအာင္၊ ကုသုိလ္တရားေတြမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔လာေအာင္၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမွာ လုပ္ခ်င္ကုိင္ခ်င္စိတ္ရွိလာေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စိတ္ကုိဆင္ျခင္မႈအပုိင္းမွာ တရားေတာ္အေပၚ အေျခခံၿပီး ဆင္ျခင္မႈဟာ အျပစ္ကင္းၿပီး မွန္ကန္တဲ့ ဆင္ျခင္မႈပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖိအားေတြမ်ား၊ အသိတရားေတြပါးၿပီး မတရားအားေတြ မ်ားလာတဲ့အခါေတြမွာ တျခားအရာေတြကုိ အားျပဳတာထက္ တရားေတာ္ကုိအားျပဳၿပီး တရားနဲ႔ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆုိတာ လုပ္ခ်င္လည္းမလုပ္ မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားေတာ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလည္း မနာခ်င္လည္းနာ၊ မႀကိဳက္လည္းနာ၊ မက်င့္ခ်င္လည္းက်င့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကုိယ့္ကုိကုိယ္ တရားအသိေတြ တုိးလာေအာင္ လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားအသိေတြ မ်ားလာလုိ႔ရွိရင္ ကုိယ့္စိတ္နဲ႔ကုိယ့္ကုိယ္မွာ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားေတြ တုိးလာၿပီး သတိတရားေတြလည္း မ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတိမ်ားရင္ အသိမ်ားလာမွာျဖစ္ၿပီး အသိမ်ားရင္ အမွားလည္းနည္းလာမွာျဖစ္ကာ အမွားနည္းလာျခင္းဟာ မလုိအပ္တဲ့ အရာေတြမွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အလုိမက်မႈ ေဒါသေတြအထိ အမွန္ညွိသြားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သတိရွိေနျခင္းရဲ့ သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေဒါသဆုိရင္ ဘယ္လုိေဒါသမ်ိဳးမွ ေကာင္းက်ိဳးျပဳတာ မရွိေပမယ့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး သေဘာနဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေဒါသမ်ိဳးဆုိရင္ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ အေၾကာင္းျပလုိ႔ မဆုိးလွတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ အရာေတြမွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အ႒ာနေကာပ ေဒါသလုိ ေဒါသမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ဓမၼကုိ အေျခခံတဲ့ သတိတရားမ်ိဳး၊ အသိတရားမ်ိဳးနဲ႔ ဆင္ျခင္ရင္း တရားဆုိရင္ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ နာယူမွတ္သား သင္ယူေလ့က်င့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကၿပီး အဲဒီတရားအသိနဲ႔ပဲ ဘဝမွာ မလုိအပ္တဲ့ အရာေတြမွာ ေျဖဆည္ရာရႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထုိင္က်င့္သုံးၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းနဲ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။
(မနာပဒါယီ ဆရာေတာ္အရွင္ဝိစိတၱ)
No comments:
Post a Comment