Monday, November 3, 2014

ေလာဘအပို လုိမလုိက္နဲ႔ ၊ကိုယ္ထုိက္တာနဲ႔ ေက်နပ္ေလ


တစ္ခါတုန္းကသီဟုိဠ္ကြၽန္းမွာ “ဓမၼိကတိႆ”ဆုိတဲ့ မင္းႀကီးတစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းႀကီးရာဇပလႅင္ေပၚမွာ ထုိင္ေနတုန္း
“ခါသားကင္သုံးေကာင္” လာဆက္ကပ္ပါတယ္။ အဲဒီခါသားကင္က မင္းႀကီးနားကိုက္ေရာဂါ ခံစားေနရတဲ့အတြက္ သီလစင္ၾကယ္တဲ့သူ
တစ္ေယာက္က “ပံ့သကူသား”အျဖစ္ အပ္အပ္စပ္စပ္ စီစဥ္ေပးထားတဲ့ ခါသားကင္ပါ။

မင္းႀကီးက ခါသားကင္ကုိ တစ္ဖဲ့ဖဲ့ျပီး စားလုိက္စဥ္ပဲ ေရွ႕ဆက္မစား၀ံ့ေအာင္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တစ္ျခားေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ လွဴေနက် သံဃာေတာ္ေတြကို သတိရသြားလုိ႔ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္မစားေတာ့ပါဘူး။ ခါသားကင္သုံးေကာင္ကို သိမ္းထားခုိင္းလုိက္ပါတယ္။

ဆြမ္းခံခ်ိန္ေရာက္လာေတာ့ ႂကြလာေနက် ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ၾကြလာပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ ေနာက္မွာ “ေတာထြက္ရဟန္းၾကီး” တစ္ပါးလည္း ကပ္ပါလာပါတယ္။ မင္းႀကီးက ရဟန္းေတာ္နဲ႔ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးကို ခါသားကင္ တစ္ေကာင္စီ လွဴလုိက္ပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္ေကာ၊ ေတာထြက္ ရဟန္းၾကီးေကာ ေနရာမွာတင္ ထုိင္ဘုဥ္းေပးၾကပါတယ္။

တစ္၀က္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ မင္းႀကီးက သူစားဖုိ႔ ရည္စူးထားတဲ့ က်န္ရွိေနတဲ့ ခါသားကင္တစ္ေကာင္ကို လုိက္ပြဲအျဖစ္ ရဟန္းေတာ္ကို ကပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္က လက္ကာၿပီးတားလုိက္ပတယ္။

ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးကို ကပ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးက ယူျပီး တစ္ခါတည္း အကုန္ ဘုဥ္းေပးလုိက္ပါတယ္။ မင္းႀကီးလည္း သူ႔နားေရာဂါအတြက္ စားဖုိ႔
ရည္စူးထားတဲ့ ခါသားကင္ မစားလုိက္ရေတာ့ စိတ္ႏွလုံးမသာမယာ ျဖစ္သြားပါတယ္။

■ဆြမ္းစားျခင္းကိစၥၿပီးလုိ႔ ျပန္ႂကြမယ္လုပ္ေတာ့ မင္းၾကီး ကရဟန္းေတာ္အနားကပ္သြားၿပီး “အရွင္ဘုရား …
ေနာက္တစ္ခါႂကြလာရင္ အလုိက္သိတဲ့ ေနာက္လုိက္ ရဟန္းကို ေခၚခဲ့ပါဘုရား” လုိ႔ တိုးတိုးေလး ကပ္မွာ လုိက္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ....
●ရဟန္းေတာ္က ေတာထြက္ရဟန္းႀကီး ကို မင္းႀကီးပင့္ထားတဲ့ ရဟန္းလုိ႔ ထင္ေနသလို၊
●မင္းႀကီးကလည္း ေတာထြက္ရဟန္းႀကီးကို ရဟန္းေတာ္ရဲ႕ေနာက္လုိက္ ရဟန္းလုိ႔ ထင္ေနတာပါ။
ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္က ေတာထြက္ရဟန္းႀကီး “မင္းျပစ္မင္းဒဏ္” သင့္မွာစုိးလုိ႔ အသာျငိ္မ္ေနလုိက္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ ဆြမ္းခံႂကြတဲ့အခါမွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္က “ကိုရင္ငယ္” တစ္ပါးကို ေနာက္လုိက္အျဖစ္ ေခၚခဲ့ပါတယ္။ နန္းေတာ္ေရာက္တဲ့အခါ မင္းႀကီးက ယာဂု နဲ႔ ခါသားကင္ တစ္ေကာင္ကို ရဟန္းေတာ္ကို အရင္ကပ္ပါတယ္။ ေနာက္ ကိုရင္ကိုကပ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကိုရင္က
တစ္၀က္သာကပ္ဖုိ႕ လက္အမူအရာနဲ႔ျပပါတယ္။တစ္ေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ မင္းႀကီးက ရဟန္းေတာ္ကို လုိက္ပြဲအျဖစ္ ခါသားကင္ ကပ္ျပန္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္က လက္ကာၿပီး တားလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ ကိုရင္ကိုကပ္ျပန္ေတာ့ ကိုရင္ကလည္း လက္ကာၿပီး တားလုိက္ပါတယ္။

မင္းၾကီးလည္း မိမိစားခ်င္လွတဲ့ “ခါသားကင္”ကို ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဦးစြာကပ္လုိက္ရတဲ့အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ခ်မ္းသာသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ေတြနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ထုိင္ျပီး၊ “အင္း …. အလုိက္သိတတ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ႕ရေတာ့လည္း ငါစားခ်င္တဲ့ ခါသားကင္ကို စားခြင့္ရေတာ့တာပဲ” လုိ႔ ေျပာရင္း ခါသာကင္ကို စားလုိက္တာ စားေနဆဲမွာပဲ နားထဲက ျပည္ပုပ္ေတြ ထြက္က်လာၿပီး နားေရာဂါလည္း
တစ္ခါတည္း ေပ်ာက္သြားပါေတာ့တယ္။

မင္းႀကီးက ကိုရင္ကိုၾကည္ညိဳသြားၿပီး “ကိုရင့္ကို ေန႔စဥ္ ဆြမ္းရွစ္ပြဲလွဴပါတယ္”လုိ႔ ဖိတ္လုိက္ပါတယ္။ ကိုရင္ကလည္း အဲဒီဆြမ္းရွစ္ပြဲကို “ဥပဇၩာယ္ဆရာေတာ္ကို လွဴပါတယ္”လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ မင္းႀကီးက ဆြမ္းအုပ္ေတြဆင့္ကဲ၊
ဆင့္ကဲလွဴေပမယ့္ ကိုရင္က ဆရာေတြခ်ည္း လွဴပစ္ပါတယ္။
ငါးခုေျမာက္က်မွပဲ မိမိအတြက္ အလွဴခံလုိက္ပါေတာ့တယ္။

-【သံယုတ္အ႒ကထာ၊ တတိယတြဲ၊ ရေထာပမသုတ္၊
စာမ်က္ႏွာ ၆၉၊၇၀၊၇၁။ 】

“သႏၲဳ႒ိ” ကို ပုဒ္ခြဲျပီး ျမန္မာျပန္ရင္ သ= မိမိမွာရွိေနတဲ့ဥစၥာနဲ႔ ၊
တု႒ိ=ႏွစ္သက္ျခင္း ၊ေရာင့္ရဲျခင္းလုိ႔ ျပန္ရပါ့မယ္။ လုိရင္းကေတာ့ ေရာင့္ရဲျခင္းပါ။ ဒီေတာ့ စီးပြါးရွာတဲ့အခါ၊ ပညာရွာတဲ့အခါ မွာ
“ဒီေလာက္ဆိုရင္ ေတာ္ေရာေပါ့” ဆုိျပီး သႏၲဳ႒ိ လုပ္လုိက္ရမလားလုိ႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ အဲဒီအျပဳအမူဟာ သႏၲဳ႒ိ မဟုတ္ပါဘူး။
“၀ီရိယမရွိတာ နဲ႔ ပ်င္းရိတာ”ပါ။

ခႏၶာရွိေနတဲ့အတြက္ မိသားစုရွိေနတဲ့အတြက္ ပညာေကာ၊ စီးပြါးေရးေကာ ၾကိဳးႀကိဳးစားစား ရွာရပါမယ္။ တစ္ေနတာရွာလုိ႔ တစ္ေထာင္ရလာရင္ ငါးရာကို မိသားစုအတြက္သုံးျပီး ၊ က်န္ငါးရာကို စုထားလုိက္တာကိုမွ သႏၲဳ႒ိ လုိ႔ ေခၚတယ္။ တရားနည္း နဲ႔ ရွာတဲ့
အလုပ္မွန္သမွ် ၀ီရိယကို ေလ်ာ့မခ်ရပါဘူး။ တရားနည္းနဲ႔ ရွာေနသမွ် ကာလပတ္လုံး သႏၲဳ႒ိ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ တရားတဲ့ နည္းနဲ႔ ရွာေနသမွ် ကာလပတ္လုံး သႏၲဳ႒ိ မပ်က္ပါဘူး။ မတရားတဲ့နည္းေတြပါလာမွသာ သႏၲဳ႒ိ ပ်က္သြားတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဥဒါန္းအ႒ကထာ(၂၀၇)မွာ-
●မတရားတဲ့နည္းနဲ႔ ပစၥည္းရယူမူကို ပယ္စြန္႔ၿပီး ၊
●တရားတဲ့နည္းနဲ႔ ပစၥည္းရမႈကို ႏွစ္သက္ျခင္း၊
●တရားသျဖင့္ ရတဲ့ပစၥည္းေတြကို ႏွစ္သက္ျခင္း
ကိုလည္း “သႏၲဳ႒ိ” လုိ႔ ေခၚေၾကာင္း ဖြင့္ျပထားပါတယ္။

“သႏၲဳ႒ိ” နဲ႔ ပရိယာယ္တူ ပါဠိ တစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ “သေႏၲာသ” ဆုိတဲ့ ပါဠိပါ။ စာထဲမွာ သေႏၲာသ သုံးမ်ဳိးကို ျပထားပါတယ္။ “သေႏၲာသ သုံးမ်ဳိး” ဆိုတာက-

(၁)။ ယထာလာဘသေႏၲာသ = ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ရရသမွ်ေသာ ပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္ ေရာင့္ရဲျခင္း။
(၂)။ ယထာဗလသေႏၲာသ = မိမိရရွိထားေသာ ပစၥည္းမ်ားထဲမွ
မိမိက်န္းမာေရးကို ခ်င့္ခ်ိန္ျပီး ၊စားသင့္သည့္အစားအစာ၊
၀တ္သင့္သည့္အ၀တ္ စသည္တုိ႔ကို ေရြးခ်ယ္ သုံးေဆာင္၍ ေရာင့္ရဲျခင္း။
(၃)။ ယထာသာရုပၸသေႏၲာသ=မိမိရရွိထားေသာပစၥည္းထဲမွ
ေကာင္းႏိုးရာရာဟူသမွ်ကို ပရဟိတအတြက္ အသုံးခ်၍၊ မိမိကေတာ့ သင့္တင့္ေသာ ခပ္ညံ့ည့ံပစၥည္းမ်ားကိုသာ သုံးေဆာင္၍ ေရာင့္ရဲျခင္းတုိ႔ျဖစ္သည္။

●နံပါတ္(၂) သေႏၲာသ က “က်န္းမာေရး”ကို သတိေပးထားတာျဖစ္ၿပီး၊
●နံပါတ္(၃) သေႏၲာသ ကေတာ့ “ပရဟိတ”ကို မေမ့ဖုိ႔ သတိေပးထားတာပါ။
ျမတ္စြာဘုရားက ပရဟိတလုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း ကိုယ္က ခပ္ညံ့ည့ံကိုပဲ သုံးေဆာင္ၿပီး၊ ပရဟိတအတြက္ေတာ့ ေကာင္းႏုိးရာရာေတြကိုသာ သုံးစြဲေပးလုိက္ဖုိ႔ ကရုဏာေတာ္နဲ႔
လမ္းၫႊန္ေတာ္မူခဲ့တာပါပဲ။

ပစၥည္း၀တၳဳေတြကို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သုံးစြဲေနၾကတာဆုိေတာ့ ကိုယ္ရဲ႕သုံးစြဲမွဳဟာ “သေႏၲာသ” ပါရဲ႕လား။ ပါတယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိ “သေႏၲာသ” မ်ဳိးပါတာလဲ။နံပါတ္(၃) သေႏၲာသ မ်ဳိးအထိ
ပါႏုိင္ၿပီလားဆုိတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾကည့္သင့္ပါတယ္။

►မ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ
“ရုပ္ရည္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ ရာထူး” စသည္ေတြ ျပည့္စုံရုံတင္မက၊ ဘ၀မွာ ဘာလုပ္လုပ္ “ပထမေနရာ” ကိုပဲ ေရာက္ၾကရသူေတြ ရွိပါတယ္။
အဲဒီပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ အတိတ္ အတိတ္ဘ၀ေတြက “တတိယသေႏၲာသ”ကို ဦးထိပ္ထားျဖည့္ဆည္းခဲ့ၾကလုိ႔ပါ။
လူငယ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ရွယ္ေတြပဲ ေရြးလွဴခဲ့လုိ႔ ဒီဘ၀မွာ ရွယ္ေတြပဲစုၿပီး အက်ိဳးေပးေနတာပါ။ ဒီေတာ့ ကိုယ္က ေနာက္ဘ၀မွာ ရွယ္အက်ဳိးေပးခံခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ရွယ္ပစၥည္းေတြ ေရြးၿပီး လွဴျဖစ္ဖုိ႔ပါ။ စာလုိေျပာရင္ေတာ့ “တတိယသေႏၲာသ” ကို ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔ပါပဲ။

“သေႏၲာသ” အေၾကာင္းေျပာရင္ သေႏၲာသ ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ကိုပါ ထည့္ေျပာမွ ျပည့္စုံမွာပါ။ “သေႏၲာသ” ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြကေတာ့
(၁)။ ပါပိစၧာ
(၂)။ မဟိစၧာ
(၃)။ အႀတိစၧာတုိ႔ပါပဲ။

(၁)။ ပါပိစၧာ ဆုိတာက = မိမိမွာ သီလ၊ သမာဓိ စတဲ့ဂုဏ္ မရွိဘဲနဲ႔ ရွိသေယာင္ ဟန္ေဆာင္လုိတာ၊ ဟန္ေဆာင္ခ်င္တာပါ။

(၂)။ မဟိစၧာ ဆိုတာက = မိမိမွာ သီလ၊ သမာဓိ ဂုဏ္နည္းနည္းပဲ ရွိတာကို မ်ားမ်ားရိွသေယာင္ ဟန္ေဆာင္လုိတာ၊ ဟန္ေဆာင္ခ်င္တာပါ။

(၃)။ အႀတိစၧာ ဆိုတာက = မိမိရရွိတဲ့ ပစၥည္း၀တၳဳကို အေကာင္းမထင္ဘဲ၊ သူတစ္ပါးရရွိတာကိုပဲ အေကာင္း ထင္ေနတတ္တာပါ။ သုံးခုလံုးဟာ “အလုိဆုိးေတြ”ခ်ည္းပါပဲ။
အလုိဆုိးရွိတဲ့သူဟာ သေႏၲာသ မျဖစ္သလုိ၊ သေႏၲာသ ရိွတဲ့သူဟာလည္း အလုိဆိုး မျဖစ္ပါဘူး။

“ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ ရုပ္လွေၾကာင္း”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ ရုပ္လွေၾကာင္း”လုိ႔လည္း စာမွာဆုိထားပါတယ္။

ဘုရားအေလာင္း “ေတမိမင္းသား” ဘ၀ ေတာထဲမွာ တစ္ပါးတည္း ရွိေနစဥ္ ကာလမွာ ရုပ္ရည္အဆင္းေတြက နန္းေတာ္ထဲမွာ ေနတာထက္ ပုိလွေနပါတယ္။ ဒါကိုေတြ႕တဲ့ ခမည္းေတာ္မင္းၾကီးက
“ခ်စ္သား… နန္းေတာ္ထဲမွာ အစားေကာင္း၊ အေသာက္ေကာင္းေတြ စားေနတုန္းက ဒီေလာက္မလွဘူး။ ေတာထဲမွာ တစ္ပါးတည္းေနျပီး
အခ်က္အျပဳတ္ အေၾကာ္ကင္းတဲ့ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္ေတြပဲ စားေနရၿပီး ဘာျဖစ္လုိ႔ ရုပ္ရည္အဆင္းေတြက ပုိလွေနရတာလဲ..” လုိ႔ေမးေတာ့
ဘုရားအေလာင္းေတမိမင္းသားက

အတီတံနာႏုေသာစာမိ၊
နပၸဇပၸါမိနာဂတံ။
ပစၥဳပၸေႏၷနယာေပမိ၊
ေတန၀ေဏၰာပသီဒတိ။
(ဇာတ္၊႒၊ ဆ႒တြဲ၊ ႏွာ၃၁။)

“ခမည္းေတာ္ …. ကြၽန္ေတာ္ဟာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စည္းစိမ္ကို ျပန္ေတာင္းတျပီး ပူပန္မေနပါ။ မျဖစ္ေသးတဲ့ စည္းစိမ္ကို္လည္း ေတာင္းတ ေမွ်ာ္လင့္မေနပါ။ ယခုပစၥဳပၸန္ကာလမွာ ရေနတဲ့ စည္းစိမ္လာဘ္လာဘနဲ႔ပဲ ေရာင့္ရဲေနပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေရာင့္ရဲေနတဲ့အတြက္ သားေတာ္ရဲ႕ အဆင္းက ယခင္ထက္ပုိလွေနတာပါ” လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။

ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ပစၥည္းဆန္းေတြကေတာ့
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ့ေပၚေနၾကမွာပဲ။ တခ်ဳိ႕ ပစၥည္းဆန္းေတြကုိေတာ့ အလုပ္တစ္ခုလုိ၊ ဒါမွမဟုတ္ မဂၤလာတစ္ခုလုိကုိ သေဘာထားျပီး
ေရာင့္ရဲလုိက္ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ပစၥည္းဆန္းကုိ ၀ယ္လုိ႔ ကုန္က်မယ့္ေငြကို ေလာကအတြက္ လုိအပ္ေနမယ့္ ေနရာကို မ်က္စိမွိတ္ျပီး လွဴပစ္ရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ျပန္ရတဲ့ ပီတိက ဘာနဲ႔မွ မလဲႏုိင္ပါဘူး။ အလုပ္တစ္ခုလုိ ျပဳျပဳသြားရင္း စြဲသြားပါလိမ့္မယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ သံသရာရဲ႕ ဘ၀တစ္ခုမွာ “ပထမေနရာ”ကို ရဖူးလုိက္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ “တတိယသေႏၲာသ” ေလးကို သတိရလုိက္ဖုိ႔ပါပဲေလ။

-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
-【အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ) ၏
“မဂၤလာအေတြးမ်ား” ႏွာ ၁၆၃ - ၁၆၉ မွ-
ကူးယူပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
[မဂၤလာအေတြးမ်ား(၂၄) သႏၲဳ႒ိစ ဧတံမဂၤလမုတၱမံ။
ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္းသည္ ျမတ္ေသာ မဂၤလာမည္၏။
ေလာဘအပို လုိမလုိက္နဲ႔ ၊ ကိုယ္ထုိက္တာနဲ႔ ေက်နပ္ေလ။]

No comments:

Post a Comment