Sunday, January 31, 2016

***ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြ ေဖာ္ထုတ္သြားတဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ တစ္ခ်ိဳ႕***


သိခ်င္စရာေကာင္းၿပီး သိထားရင္လည္း အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး။

၁။ ေလယာဥ္ေမာင္းတဲ့သူ ၅၀ % က ေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အိပ္ေနတာမ်ားတယ္တဲ့။ ၃ ပံုပံု ၁ ပံုကေတာ့ အိပ္ေနတဲ့ ကိုယ့္ေလယာဥ္ေမာင္းေဖာ္ကို ႏွိုးဖို႔ အိပ္ေနရာကေန ထၾကတယ္တဲ့ဗ်ာ။ အိပ္ေနတဲ့pilot ေမာင္းတဲ့ ေလယာဥ္ ဘယ္ႏွစ္ေခါက္ စီးမိၿပီလဲ မသိ။ (long trip ေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္)

၂။ ေလယာဥ္ pilot ၂ ေယာက္စားတဲ့ အစားအစာက မတူရပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ မွ်စားတာေတြ ဘာေတြလဲမလုပ္ရပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အကယ္၍ food poison ျဖစ္ခဲ့ရင္ ၁ ေယာက္ပဲျဖစ္ၿပီး က်န္ ၁ ေယာက္နဲ႔ ေလယာဥ္ကို ဆက္ထိန္းႏိုင္ေအာင္ပါ။

၃။ ေအာက္ဆီဂ်င္ မ်က္ႏွာဖံုး- အေရးေပၚအခ်ိန္မွာ က်လာပါမယ္။ အဲ့ဒီ ေအာက္ဆီဂ်င္မ်က္ႏွာဖံုက ၁၅ မိနစ္စာပဲ လံုေလာက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္မပူပါနဲ႔ ၁၅ မိနစ္က ေလယာဥ္ေမာင္ေတြအတြက္ ပံုမွန္ေအာက္ဆီဂ်င္ရတဲ့ အျမင့္ေပကို ျပန္ေရာက္ဖို႔ လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္ရပါတယ္။

၄။ ခရီးသည္ေတြကို အားလံုး phone မသံုးရဘူးလို႔ေျပာၿပီးတာနဲ႔ ေလယာဥ္မယ္ေတြက သူတို႔ေနရာေလးမွာသြားၿပီး စ message ပို႔ေတာ့တာပါပဲတဲ့။ တကယ္ေတာ့ mobile electronic devices ေတြက ေလယာဥ္ကို ပ်က္က်ေလာက္တဲ့အထိ အႏၲရယ္မေပးဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

၅။ ေလယာဥ္အိမ္သာ - အိမ္သာထဲေရာက္လို႔ စိတ္ခ်ၿပီဟဆိုၿပီး ေပါက္ကရလုပ္မယ္ေတာ့ မစဥ္းစားနဲ႔ေနာ္။ အိမ္သာတခါးမွာ ကပ္ထားတဲ့ No smoking sign (တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အိမ္သာ sign ေအာက္မွာ) ကိုခြာၿပီး အျပင္ကေန အိမ္သာတံခါးကို ဖြင့္လို႔ ရတယ္ေနာ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က အိမ္သာအတြင္းက ဒုကၡေရာက္ေနသူကို အျပင္ကလူက ကယ္ဖို႔ပါ။

၆။ ေလယာဥ္မယ္ေလးေတြကို ေဘာက္ဆူးေလးေပးလိုက္ရင္ ခရီးစဥ္ တခုလံုးအတြက္ ဇိမ္ပဲတဲ့။ ဟုတ္မယ္။ ၾကံဳဖူးတယ္ မၾကားတၾကားေလး You are so beautiful လို႔ေျပာလိုက္တာေတာင္ favor ေတာ္ေတာ္ရတယ္။

၇။ Big Airlines တိုင္းလည္း best pilot ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္တာ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ တဆင့္ ကန္ထ႐ိုက္တာ ေတြသံုးတတ္လို႔ပါ။ cheap/small airlines ေတြမွာလည္း အေတြ႕ၾကံဳရင့္ pilot ရွိတတ္ပါတယ္။

၈။ ေလယာဥ္ အိမ္သာမွာno smoking sign ေတြ အျပင္ေရာအတြင္းေရာ ကပ္ထားၿပီး ေဆးလိပ္ျပာခြက္ အတြင္းမွာ ရွိေနတာကေတာ့ တကယ္လို႔ ေသာက္ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ျပာခြက္ထဲမွာ အလြယ္တကူ ထည့္လို႔ရေအာင္ပါ။ တျခား အႏၲရယ္မ်ားတဲ့ေနရာ ေဆးလိပ္တို ပစ္လိုက္လို႔ accident ျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွာ ပါဆင္ဂ်ာ ၁၂၃ ေယာက္ေသတဲ့ အမႈျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္။

၉။ ေလယာဥ္ေပၚကေလဟာ တကယ္ေတာ့ အင္ဂ်င္ကထြက္တဲ့ compress air (ဖိသိပ္ထားတဲ့ေလ) ျဖစ္တယ္။ compress air နဲ႔ ေလယာဥ္ထဲမွာ လည္ပတ္ေနၿပီး ေနာက္ ေလယာဥ္ရဲ႕ အေပါက္ေသးေလးကေနထြက္သြားပါတယ္။ ထြက္မသြားတဲ့ေလကေတာ့ အင္ဂ်င္ကလာတဲ့ compress air နဲ ျပန္ေရာ filter ကို ျဖတ္ၿပီး တဖန္ျပန္လည္ပတ္ပါတယ္။

၁၀။ ေလယာဥ္ေပၚကေစာင္ေတြ - တခ်ိဳ႕က ဘာအထာလဲမသိ။ ေစာင္ request လုပ္ၾကတယ္။ မတရားႀကီးလဲေအးတာ မဟုတ္ပဲနဲ႔။ ေအးလြန္းရင္ ေခါင္းေပၚက အဲ့ကြန္းအေပါက္ေလး ပိတ္လိုက္ရင္ ရပါတယ္။ (long trip ေတြမွာ ေအးလြန္းရင္ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့) ခင္ဗ်ားတို႔ request လုပ္တဲ့ေစာင္က တခါတရံ မေလွ်ာ္ပဲနဲ႔ သူမ်ားျခံဳၿပီးသားေစာင္ကို ျပန္ေပးလိုက္တာေနာ္။ (တေန႔ ၂ ခါ ပ်ံတဲ့ေလယာဥ္ဆို ပထမေခါက္ကေတာ့ ေလွ်ာ္ၿပီးသား ဒုတိယေခါက္က သူမ်ားသံုးၿပီးသား) စဥ္းစားၾကည့္ ကိုယ့္ေရွ႕က ေရာဂါသည္ ညႇီစို႔စို႔ တေယာက္မ်ားျခံဳသြားတဲ့ေစာင္ျဖစ္ေနရင္...

၁၁။ ေလယာဥ္ဆင္းခါနီး မီးေလးေတြမွိန္သြားတာ အိပ္ဖို႔မဟုတ္ပါ။ အကယ္၍မ်ား accident ျဖစ္ခဲ့ရင္ အျပင္ဘက္အလင္ေရာင္နဲ႔ မ်က္လံုး ခ်ိန္လို႔ရေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။

၁၂။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေရ တို႔ အေအးတို႔ ေတာင္းဆိုရင္ ပ်ဴပ်ဴငွာငွာေလး ေတာင္းဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က customer right ဆိုၿပီး မႏွစ္လိုဖြယ္ လုပ္တတ္တယ္။ ကိုယ္ nasty လုပ္ရင္ သူလည္းျပန္လုပ္မွာဆိုတာ သိသင့္တယ္။ ဘယ္သူေျပာႏိုင္မလဲ ေရတစ္ခြက္ေတာင္းတာ ေရသန္႔မဟုတ္ပဲ tap က ေရဆို ႏွစ္လၾကာၾကာ မေဆးပဲထားတဲ့ ေလယာဥ္ tank ထဲကေရ ရမွာေနာ္

၁၃။ Pilot ေတြဟာ ေလယာဥ္ေပၚမွာ အကန္႔သတ္မရွိ ပါဝါရတဲ့သူပါ။ လူတစ္ေယာက္ကို on air မွာ ဖမ္းစီးခြင့္ အာဏာရွိပါတယ္။
ဆက္စပ္ပို႔စ္ 
လြမ္းေအာင္ကူခြၽဲ (September 13, 2015) 3:15pm
www.facebook.com/lwanaungkuchwell
ေရႊဂ်ာနယ္ https://web.facebook.com/ShweJournal

No comments:

Post a Comment