တစ္ခါတုန္းက ရြာတစ္ရြာရဲ႕အေရွ႕ဘက္ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ
အင္မတန္သာယာလွပတဲ့ ေတာအုပ္တစ္ခု ရွိပါတယ္။
အဲဒီေတာအုပ္ထဲမွာ ေတာရေဆာက္တည္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ ကပၸိယအဖိုးႀကီး ဦးေရႊ႐ုိးဆိုတာလည္း ရွိသတဲ့…
ဆရာေတာ္ႀကီးက သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာတရားကို ႀကိဳးစား႐ႈမွတ္ေနတာမို႔ ႀကံဳေတြ႔လာသမွ်အာ႐ုံေတြရဲ႕ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းသခၤါရဒုကၡကို ရွင္းရွင္းႀကီးသိျမင္ေနတာေပါ့ …
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက သခၤါရတရားေတြအေပၚမွာ ၿငီးေငြ႔ၿပီးျမင္ေနရင္လည္း ဒုကၡဒုကၡ၊ ၾကားရင္လည္း ဒုကၡ ဒုကၡ၊ စားရင္လည္း ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ညည္းျငဴေတာ္မူသတ့ဲ …
ကပၸိယႀကီးဦးေရႊ႐ုိးကေတာ့ တရားသေဘာကို မသိေသးတာမို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း သူ႔မွာဘာဒုကၡမွ မရွိဘဲနဲ႔ အၿမဲတမ္း ဒုကၡ ဒုကၡ နဲ႔ ဘာလို႔မ်ား ညည္းတြားေနပါလိမ့္လို႔ ေတြးသတဲ့ …
တစ္ေန႔ေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚက ဒကာဒကာမေတြဟာ ေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးကို လာေရာက္ဖူးေျမာ္ရင္း အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ေထာပတ္
ဆြမး္နဲ႔ ဆြမ္းဟင္းေတြဆက္ကပ္ၾကတယ္ …
အခ်ဳိပြဲအတြက္လည္း အသီးအႏွံေတြ မုန္႔မ်ဳိးစံုနဲ႔ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာေတြ ဆက္ကပ္ၾကတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဆြမ္းဘုန္းေပးေတာ္မမူမွီ
ပစၥ၀ကၡဏာဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အင္းစားရဦးမယ္ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ ညည္းညဴေတာ္မူပါတယ္ …
အဲဒီအခါ ေဘးနားမွာယပ္ခပ္ေနတဲ့ ကပၸိယႀကီး ဦးေရႊ႐ုိးက အင္း ဒီလိုဒုကၡမ်ဳိးေတာ့ ေရႊ႐ုိးတို႔က ေတြ႔ခ်င္စမ္းသဗ်လို႔ စိတ္ကူးနဲ႔ ေျပာသတဲ့ …
ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးတဲ့အခါ ဆြမ္းက်န္ေတြကို ကပၸိယႀကီး ဦးေရႊ႐ုိးကို စြန္႔ပါတယ္ …
ဦးေရႊ႐ိုးလည္းဆြမ္းမစားခင္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို လိုက္ၿပီးေတာ့တုၿပီး
အင္း စားရဦးမယ္ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ညည္းညဴဟန္ျပဳပါတယ္။
စားရင္းလည္း အင္း ဒီဒုကၡကေတာ့ တယ္ေကာင္းဗ်လို႔ ထပ္ဆင့္ေျပာ
လုိက္ပါေသးတယ္ …
ဦးေရႊ႐ုိးတို႔ေနတဲ့ ေတာရေက်ာင္းနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ နီတိုးလုိ႔ေခၚတဲ့ေမ်ာက္ႀကီးတစ္ေကာင္လည္း ရွိေသးသတဲ့ …
အဲဒီနီတိုးဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ လူသြားလမ္းမမွာရွိတဲ့ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္မွာ တက္ၿပီးအိပ္ေနသတဲ့။ အဲဒီအခါ ေညာင္ပင္ႀကီးေအာက္ကို
အရိပ္၀င္ခုိၾကတဲ့ ခရီးသြားေတြဟာ မသြားမျဖစ္လို႔ ခရီးသြားၾကရေပမယ့္ေမာပန္းႏြမ္းနယ္ၾကတာမို႔ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ ညည္းညဴသံကို ေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးက ၾကားရတယ္ …
မၾကာခဏဆိုသလို ခရီးသြားေတြရဲ႕ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ ညည္းညဴျမည္တမ္းသံကို ထပ္ခါတလဲလဲ ၾကားရတဲ့ေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးက
ဒီ ေညာင္ပင္ေအာက္ကို ၀င္နားတဲ့ ခရီးသြားေတြ အမ်ားဆံုးေျပာတဲ့ စကားက ဒုကၡ ဒုကၡ ဆိုတာပဲ …
ဒီ ဒုကၡ ဆိုတဲ့ စကားဟာအင္မတန္ အေရးႀကီးပံုရတယ္။
အေၾကာင္းသိေအာင္ ငါစံုစမ္းဦးမယ္လို႔ ေတြးသတဲ့ …
တစ္ေန႔ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေညာင္ပင္ေအာက္ေရာက္လာၿပီး ေခတၱခဏအပန္းေျဖေနတုန္း ေၾသာ္ ဒုကၡ ဒုကၡ လို႔ ညည္းတြားလိုက္တယ္။ အဲဒီအခါေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးက သစ္ပင္ေပၚက ဆင္းလာၿပီး
မိတ္ေဆြ ဒုကၡဆိုတာ ဘာကိုေခၚတာလဲ။ ဒုကၡရွိရင္ ကၽြႏု္ပ္ကိုေပးစမ္းပါလို႔ေတာင္းတယ္။ အဲဒီအခါ ခရီးသြားက ဒုကၡဆိုတာ မေကာင္းဘူး မလုိခ်င္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာတယ္…
ေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးက မေက်နပ္ဘူး။ မရရေအာင္ ေတာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ ခရီးသည္ လူငယ္က ေမ်ာက္ႀကီး ဒုကၡအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိခ်င္ရင္ ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးထဲမွာ သြားေမးလို႔ ေျပာလုိက္တယ္ …
ဒါနဲ႔ေမ်ာက္ႀကီးလည္း ေတာရေက်ာင္းကို သြားလုိက္တယ္။ ေတာရေက်ာင္းေရာက္တဲ့အခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ခရီးထြက္ေနလုိ႔ ကပၸိယႀကီးဦးေရႊ႐ုိးနဲ႔ပဲေတြ႕ရတယ္။ ကပၸိယႀကီးက မိတ္ေဆြႀကီး ဘာကိစၥရွိလုိ႔
လာတာပါလဲလို႔ ေမးတဲ့အခါ
ဒုကၡဆိုတာဘာလဲ သိခ်င္လုိ႔ ေက်ာင္းကို လာခဲ့တာပါ။
ဆရာေတာ္ႀကီးမရွိရင္ ကပၸိယႀကီးပဲ ကၽြႏု္ပ္ကိုဒုကၡေပးစမ္းပါလို႔
ေျပာလုိက္တယ္ …
ကပၸိယႀကီးက ဒုကၡဆိုတာ မေကာင္းဘူး။ မလုိခ်င္နဲ႔လို႔ေျပာေပမယ့္ မရဘဲ ေမ်ာက္ႀကီးက အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းေနတာမို႔.. ဒါျဖင့္ ေကာင္းၿပီ
မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းကို လာခဲ့ပါ။ အဲဒီအခါက် ဒုကၡေပးပါမယ္လို႔ ေျပာလုိက္သတဲ့…
ဒါနဲ႔ကပၸိယႀကီးလည္း ေမ်ာက္ႀကီးျပန္သြားတဲ့အခါ ဂုန္နီအိပ္ထူထူထဲမွာ ေတာေခြးတစ္ေကာင္ကို ဖမ္းၿပီးထည့္ကာ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ၿပီး ေက်ာင္းေအာက္မွာခ်ထားလုိက္တယ္…
မနက္မိုးလင္းတဲ့အခါ ဒုကၡလုိခ်င္တဲ့ေမ်ာက္ႀကီးဟာ ေတာရေက်ာင္းကို
အေစာႀကီးေရာက္လာၿပီး ကပၸိယႀကီး ဘယ္မွာလဲ ဒုကၡ၊ ကၽြႏု္ပ္ကိုေပးပါလုိ႔ ေတာင္းတယ္…
အဲဒီအခါ ကပၸိယႀကီးဦးေရႊ႐ိုးက ေက်ာင္းေအာက္မွာရွိတဲ့ ဂုန္နီအိပ္ထုပ္ႀကီးကိုမယူလာၿပီး အေဆြေမ်ာက္ႀကီး ေဟာဒီမွာ သင္လိုခ်င္ေနတဲ့ ဒုကၡထုပ္ပဲ။ ဒါကို သင့္ထံ ေပးလုိက္ပါ့မယ္ …
ဒါေပမဲ့ ဒီဒုကၡထုပ္ႀကီးကို ခ်က္ခ်င္းျဖည္မၾကည့္ဘဲ သစ္ပင္တစ္ပင္မွ် မရွိတဲ့ လြင္ျပင္ထဲေရာက္မွ ဖြင့္ၾကည့္ရမယ္…
အဲဒီအခါ မင္းေတြ႕ခ်င္တဲ့ဒုကၡေတြ႕ရၿပီသာ မွတ္ေပေတာ့လို႔ဆိုၿပီး ေမ်ာက္ႀကီးကို ေပးလုိက္တယ္ …
ေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးဟာ ဒုကၡေတာ့ေတြ႕ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ၀မ္းသာအားရ အထုပ္ႀကီးကိုထမ္းကာ ေတာအုပ္ထဲကေန လြင္ျပင္ဘက္ကို ထြက္လာခဲ့တယ္…
ကပၸိယႀကီးမွာလုိက္တဲ့အတိုင္း သစ္ပင္တစ္ပင္မွ်မရွိတဲ့ လြင္ျပင္အလယ္
ေရာက္မွ အထုပ္ကိုဖြင့္ၾကည့္တယ္…
ဒီအခါ ညေနကတည္းက ဘာမွမစားရေသးဘဲ အိပ္ထဲမွာ ထည့္ထုပ္ထားလုိ႔ စိတ္ဆိုးေနတဲ့ ေတာေခြးဟာ ေမ်ာက္ႀကီးကို ေဒါသတႀကီးလုိက္ကိုက္ေတာ့တာပဲ…
မ်ာက္ႀကီးနီတိုးလဲ သစ္ပင္မရွိတဲ့ လြင္ျပင္ထဲမွာမို႔ ေသေျပးရွင္ေျပး
ေတာစပ္ေရာက္ေအာင္ေျပးကာ သစ္ပင္တစ္ပင္ေပၚ တက္ေနလုိက္တယ္…
သစ္ပင္ေပၚေရာက္မွ ေမ်ာက္ႀကီးနီတိုးလည္း သက္ျပင္းခ်ကာ အေမေလးေမာလုိက္တာ ဒုကၡဆိုတဲ့အေကာင္က မ်က္လံုးျပဴးျပဳး အစြယ္ေငါေငါနဲ႔ တကယ္ဆိုးတယ္။ ဒုကၡဆိုရင္ ေၾကာက္ပါၿပီဗ်တဲ့…
ဒီပံုျပင္ကေလးဟာ ဒုကၡရဲ႕အနက္အဓိပၸါယ္ကို ေကာက္ခ်က္ခ်ရာမွာ ကြဲလြဲႏုိင္ပံုကို ေဖာ္ျပေပးတာပါ…
ေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္ႀကီးသိျမင္တဲ့ ဒုကၡအဆင့္အတန္းကို ကပၸိယႀကီးကမသိပါဘူး…
ကပၸိယႀကီးသိတဲ့ ဒုကၡအဆင့္အတန္းကိုလည္း ေမ်ာက္ႀကီးက လုိက္မမီပါဘူး။ ပံုျပင္ထဲမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္ေလာကထဲမွာလည္း ဒုကၡရဲ႕အနက္အဓိပၸါယ္ကို ကိုယ့္အထြာနဲ႔ ကိုယ္သိေနၾကတာပါပဲ…
အားလံုး ကိုယ့္အတုိင္းအထြာႏွင့္ကိုယ္ ထင္ရတဲ့ဒုကၡသည္ ဒုကၡဟုမွန္မယ္ထင္ၾကေသာ္လည္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဒုကၡမွာ
ဒုကၡသစၥာ (ဆင္းရဲျခင္းအမွန္တရား) ဆိုသည္မွာ ဘ၀အသစ္ ျဖစ္ရျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၊ အိုရျခင္းဆင္းရဲ၊ နာရျခင္းဆင္းရဲ၊ ေသရျခင္းဆင္းရဲတို႔အျပင္ စိုးရိမ္ပူေဆြးျခင္း၊ ငိုေၾကြးျခင္း၊ ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ ျပင္းစြားပူပန္ျခင္းစေသာ ဆင္းရဲျခင္းအေပါင္းကို ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္…
၄င္းအျပင္ မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္အာရံုတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုယွဥ္တဲြရျခင္းဆင္းရဲ၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္အပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္အာရုံတို႔ႏွင့္ ကဲြကြာရျခင္းဆင္းရဲ၊ လိုခ်င္လ်က္ မရျခင္းဆင္းရဲ၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ ငါ ငါ့ဟာ စသည္ျဖင့္ စဲြလမ္းတတ္ေသာ ဥပါဒါနကၡႏၶာ (ခႏၶာငါးပါး)ကို ရရွိျခင္း
ဆင္းရဲစေသာ ဆင္းရဲျခင္းမ်ဳိးအားလံုးကိ ု ဒုကၡသစၥာဟု ေခၚဆိုပါသည္…
ေလာကီနယ္ပယ္ လူ တိရစာၦန္ စသည္တို႔၏ ဘ၀သက္တမ္း တေလွ်ာက္တြင္ သာယာေပ်ာ္ရႊင္မႈဟု ဆိုအပ္ေသာ ေလာကီခ်မ္းသာျခင္းမ်ားနွင္ ့ ေလာကီ စ်ာန္ခ်မ္းသာတို႔သည္ပင္ ဒုကၡ(ဆင္းရဲျခင္း) ဟူ၍ ဗုဒၶျမတ္စြာေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္…
ဒုကၡသေဘာကို ၃-မ်ဳိး ခဲြျခား မွတ္သားႏိုင္သည္
(၁) သာမန္ဆင္းရဲျခင္းသေဘာ ဒုကၡဒုကၡ၊
(၂) ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈေၾကာင ့္ ျဖစ္ေပၚရေသာ ၀ိပရိဏာမဒုကၡ၊
(၃) ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းခံရသည္ ့ သေဘာ သခၤါရဒုကၡ…
ေလာကတြင္ ေတြ႕ၾကံဳခံစားၾကရေသာ ပဋိသေႏၶ ေနရျခင္း၊ အိုရျခင္း၊ နာရျခင္း၊ ေသရျခင္း၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္ေသာ သတၱ၀ါသခၤါရတို႔ႏွင့္ အတူတကြ ေပါင္းယွဥ္ရျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္အပ္ေသာ သတၱ၀ါသခၤါရတို႔ႏွင့္ ေကြကြင္းခဲြခြာရျခင္း၊ မိမိလိုအင္ဆႏၵ မျပည့္၀ျခင္း၊ စိုးရိမ္ပူေဆြးရျခင္း၊ ငိုေၾကြးရျခင္း၊ စိတ္ႏွလံုး မသာယာျခင္း သည့္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ျငိဳျငင္ပင္ပန္းျခင္းတို႔သည္ သာမန္ဆင္းရဲျခင္း အနက္သေဘာရွိသာ ဒုကၡဒုကၡတြင္ အက်ံဳး၀င္ေလသည္။
သခၤါရဒုကၡကို နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ သတၱ၀ါ, ပုဂၢိဳလ္, ငါ ဟူေသာ သေဘာတရားမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ကို နားလည္ရန္ လိုအပ္ေပသည္…
သတၱ၀ါ ပုဂၢိဳလ္ ငါ ဆိုသည္မွာ အစဥ္အျမဲ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ရုပ္နာမ္တို႔၏ အစုအေ၀း (ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာ) သည္ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါသည္ ခႏၶာငါးပါး၊ ခႏၶာငါးပါးသည္ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းျဖစ္သည္…
သတၱ၀ါ လူ ငါ ဟူေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ မတည္ျမဲ၊ အစဥ္ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိ၏။ မတည္ၿမဲသမွ်သည္ ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းပင္ ျဖစ္သည္…
ဤဒုကၡသစၥာကို ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ နားလည္ရန္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္…
အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၡေဟာၾကားေတာ္မူသည့္အတုိင္း ဒုကၡ ဆင္းရဲျခင္းကို ျမင္ေသာသူသည္ ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚေၾကာင္းကိုလည္း ျမင္၏။ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) ကိုလည္း ျမင္၏။ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္း ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကိုလည္း ျမင္၏။
ထိုသုိ႔ ျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာကို ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ နားလည္ရန္ အလြန္ အေရးၾကီးပါသည္ ………
………………………………………………………………
Credit to: ေတာင္၀င္ႏြယ္
No comments:
Post a Comment