☆ ဤအရွင္၏ မိဘေတြက ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ဤအရွင္ ငယ္စဥ္က လယ္ေတာထဲ ၀င္ခဲ့ရဖူးသည္။ ညီေလးႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။
☆ တစ္ေန႔ စပါးခင္း၀င္စားသည့္ ႏြားေတြကို ဤအရွင္၏ ညီေလးက ဓားႏွင့္ လိုက္ေပါက္သည္။ သူေၾကာင့္ ႏြားေတြထိခိုက္ဒဏ္ရာရလွ်င္ ခက္လွခ်ည္ရဲ႕ ဟု စိုးရိမ္ၿပီး လယ္ေတာထဲကို သူ႔အား မေခၚေတာ့။ ဤအရွင္ တစ္ေယာက္တည္းသာ ဆင္းလိုက္ေတာ့သည္။ တစ္ေန႔ ႏြားေတြ စပါးခင္းထဲ ၀င္စားစဥ္ ဤအရွင္က ေျခာက္လွန္႔သည့္သေဘာႏွင့္ ေက်ာက္ခဲေလး တစ္လံုးေကာက္ၿပီး ပစ္ေပါက္လိုက္သည္။ မေတာ္တဆ ႏြားကေလးတစ္ေကာင္၏ မ်က္စိကို သြားမွန္ၿပီး မ်က္စိထဲက ေသြးေတြ ယိုက်လာသည္။ မိမိေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟု ဆုိၿပီး ဤအရွင္သည္ စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ထိုႏြား၏ လည္ပင္းကို ဖက္ၿပီး ငိုလည္းငိုမိသည္။
☆ ေနာက္ၿပီး ထိုႏြား၏အျဖစ္ကို သတိရတိုင္း ဤအရွင္သည္ ထိတ္လန္႔ေနမိသည္။ မိမိေတာ့ ငရဲႀကီးၿပီ၊ ငရဲႀကီးၿပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ ငရဲျပည္ကို ေရာက္ရေတာ့မလိုလို ခံစားရသည္။
☆ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္၏ မဂၤလာေဆာင္မွာ သတို႔သားအရံ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ကိုလည္း မွတ္မိေနသည္။ သတို႔သားအရံပီပီ ရွိသည့္လက္၀တ္လက္စားေတြ အကုန္ထုတ္၀တ္ရသည္။ ဆဲြႀကိဳးလည္း ပါသည္။ လက္စြပ္ေတြလည္း ပါသည္။ အ၀တ္အစားေတြကလည္း ေသတၱာေအာက္ဆံုးမွာ ေခါက္သိမ္းထားသည့္ ေကာင္းေပ့ဆိုသည့္ အ၀တ္သစ္၊ အစားသစ္ေတြ ျဖစ္သည္။
☆ မဂၤလာေဆာင္လာၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီး ေလးေတြက မိမိကို ၾကည့္ၿပီး တီးတိုးတီးတိုးႏွင့္ ရြပိုးထိုးေနၾကသည္။ မိမိက သူတို႔ကို မၾကည့္ရဲ။ ထူးထူးဆန္းဆန္း အေတြးေတြကလည္း ၀င္လာသည္။ ထိုအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ မိမိကို ငရဲျပည္ပို ့မယ့္သူေတြ ျဖစ္သည္ဟု။
☆ မိမိကိုယ္ေပၚမွာ ဆင္ထားသည့္ လက္၀တ္လက္စား ေရႊေငြတို႔ကို ၾကည့္ျပီးေတာ့လည္း တစ္မ်ဳိးတစ္မည္ ျဖစ္ျပန္သည္။ ဤပစၥည္းေတြက ရန္သူကို မ်က္စပစ္ေနေသာ အရာမ်ားပါကလား။ သူခိုး ဓားျပေတြက မ်က္စိက်တက္ေသာ ပစၥည္းေတြမဟုတ္ပါလား။ ပစၥည္းကုိယူၿပီး လူကိုသတ္တာ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ မဟုတ္လား။
☆ သည္လိုႏွင့္ တစ္ရက္မွာေတာ့ ဤအရွင္သည္ မိမိကိုယ္ မိမိ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ၾကီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါသည္။ ရဟန္းေဘာင္ထဲ ၀င္ေတာ့မည္ဟူ၍။
☆ မိမိ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ပထမဦးဆံုး ေျပာမိသည္မွာ ညီေလးကို ျဖစ္သည္။ “ငါ့ညီ၊ အစ္ကိုေလး လူ၀တ္နဲ ့ မေနေတာ့ဘူး၊ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ၀င္ေတာ့မယ္။ နက္ျဖန္ အေဖနဲ ့အေမကို ေျပာၿပီး ၀င္ေတာ့မယ္”
☆ တကယ္တမ္း ဤအရွင္ ရဟန္းေဘာင္၀င္ေတာ့မည္ဆိုေတာ့ ညီေလးက ငိုသည္။ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ အတူေန၊ အတူစား၊ အတူအိပ္ သိပ္ခ်စ္ၾကသည္မဟုတ္လား။ သူငိုေတာ့ ဤအရွင္လဲ မထိန္းႏိုင္ ငိုျဖစ္ခဲ့သည္။
☆ အေမ့ကို ဖြင့္ေျပာေတာ့ အေမက ခြင့္မျပဳ။ ငိုလည္း ငိုသည္။ အေမငိုသည္ကို ျမင္ရျပန္ေတာ့ စိတ္ထဲေတာ္ေတာ္ မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ မိမိ၏ ဆႏၵကိုလည္း အေလွ်ာ့မေပးခ်င္၊ ေနာက္ဆံုး တစ္၀ါေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀တ္ခြင့္ျပဳပါဟု ေျပာရသည္။ တစ္၀ါေလာက္ပဲဆိုေတာ့ အေမက “စဥ္းစားမယ္” ဟု ေျပာသည္။
☆ ဆရာေတာ္ကိုလဲ ဤအရွင္ သြားေလွ်ာက္သည္။
☆ ဆရာေတာ္က “မင္း ျဖစ္ပါ့မလားကြာ၊ မင္းက ေပၚေၾကာ့ ေနတဲ့ေကာင္ ဥစၥာ” ဟု ဆိုသည္။ အေမ့ကိုလည္း -
☆ “ဟဲ့ ညီမ” (ဆရာေတာ္က ဤအရွင္၏အေမကို ညီမဟု ေခၚသည္။)
☆ “နင့္သား ဘုန္းၾကီး၀တ္မယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါ့မလား။ အိမ္မွာ ေၾကာ့ေၾကာ့ေနတဲ့ေကာင္က ဘုန္းၾကီး၀တ္လို ့ျဖစ္ပါ့မလား” ဟုလည္း ေျပာသည္။
☆ အေမကလည္း -
☆ “ျဖစ္မျဖစ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ တပည့္ေတာ္မထံမွာေတာ့ တစ္၀ါေလာက္ ၀တ္ပါရေစဆိုလို ့ တပည့္ေတာ္လဲ ခြင့္မျပဳခ်င္ပဲ ခြင့္ျပဴလိုက္ရတာ” ဟု ျပန္ေလွ်ာက္သည္။ ဤတြင္ အေဖက ၾကားက၀င္ၿပီး ေျပာေပးသည္။
☆ “၀တ္ပါေစ ဘုရား၊ သူတအား စိတ္ထက္သန္ေနတာ ျဖစ္ေတာ့ သူ႔ဆႏၵအတိုင္းပဲ ၀တ္ေပးလိုက္ပါ ဘုရား”
☆ ဤသို ့ျဖင့္ ဤအရွင္၏ ဆႏၵသည္ ျပည့္၀ခဲ့ရသည္။ ၁၃၄၀ ျပည့္ႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁၄ ရက္ေန ့တြင္ ဤအရွင္အား ရွင္းျပၾကသည္။ ၁၃၄၀ ျပည့္၊ တန္ေပါင္းလဆန္း ၈ ရက္ေန ့မွာ ဤအရွင္က ရဟန္းခံ၊ ညီေလးကိုလဲ ရွင္ျပဳႏွင့္ ရဟန္းခံရွင္ျပဳပြဲ တစ္ၾကိမ္ ထပ္မံက်င္းပၾကေသးသည္။
☆ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ဤအရွင္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ ခုႏွစ္ျဖာကို က်င္းသံုးခြင့္ ရခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
▬▬▬▬▬▬▬▬▬
☆ ရဟန္း ႏွစ္ပါး ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬
☆ မွန္ရာကို ၀န္ခံရလွ်င္ ဤအရွင္သည္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရသည္ႏွင့္ စိတ္ထဲ အေပ်ာ္ၾကီး ေပ်ာ္ခဲ့ရသည္။ ဤအေပ်ာ္မ်ဳိး တစ္ခါမွ မေတြ ့ဖူးဟု ထင္သည္။ ဘာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရသနည္းဟု တစ္ခါ တစ္ခါ စဥ္းစားမိသည္။
☆ “ဘ၀အဆင့္ျမင့္ၿပီး အပါယ္တံခါးကို ငါ ပိတ္လိုက္ႏိုင္ၿပီ။ ေနာက္ထပ္ အကုသိုလ္ကံေတြ လုပ္ဖို ့မရွိေတာ့ဘူး” ဟု ေတြးၿပီး ေပ်ာ္ျခင္းမ်ားလား။
☆ ဤအရွင္ သတိျပဳမိသေလာက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ထဲ ၀င္ေရာက္သူ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိသည္။ သဒၶါပဗၺဇၨိ်တႏွင့္ ဘယာပဗၺဇၨိ်တ ဟူ၍ျဖစ္သည္။
☆ သဒၶါပဗၺဇၨိ်တ ဆိုသည္မွာ စား၀တ္ေနေရး ဘာမွ် ပူပန္ေသာက မရွိဘဲ
သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္လိုသည့္စိတ္၊ ဆင္းရဲ ျခင္းဆိုသည့္ ဒုကၡတရားကိုျမင္ၿပီး စည္းစိမ္ဥစၥာေတြအေပၚ တပ္မက္စရာအျဖစ္ မျမင္ေတာ့ဘဲ သံေ၀ဂတရားေတြ ရင္၀ယ္ပိက္ကာ တရားထူး တရားျမတ္ကို ရေအာင္ က်င့္မည္ဆိုသည့္စိတ္ႏွင့္ ရဟန္းျပဳလာသူေတြကို ေခၚသည္။
☆ ဘယာပဗၺဇၨိ်တ ဆိုသည္က စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပ၊ အလုပ္အကိုင္ေတြ အဆင္မေခ်ာ၊ စီးပြားပ်က္၊ အိမ္ေထာင္ေရး ကစဥ္ကလ်ားျဖစ္၊ သားသမီးေတြက ဦးနင္းဦးေထာင္၊ ပဲ့နင္းပဲ့ေထာင္၊ အဲဒီလို ေသာကအေထြေထြနဲ ့ ေရာက္လာၾကသူေတြကို ဆိုလိုသည္။ အခ်ိဳ ့က အသက္အရြယ္ငယ္ငယ္မွာ ေရာက္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ ့ကမူ အရြယ္လြန္မွ ေရာက္လာၾကသည္။ သာသနာထဲသာ ေရာက္သည္။ ပရိယတ္ဆိုင္ရာ စာေပေတြကို သင္ယူခ်င္စိတ္မရွိ၊ ၀ိနည္းဆိုသည္ကိုလဲ နားမလည္။ ဆရာသမား စကားကိုလဲ မနာခံ၊ တစ္၀ါႏွစ္၀ါေလာက္ ရတယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်ာင္းတိုင္ဘုန္းၾကီး ျဖစ္ခ်င္ၾကေပသည္။
☆ လာဘ္လာဘကို မက္ေမာသည္။ မသင့္ပါဘူးလို ့ ဆရာသမားက တားရင္၊ ေျပာရင္ ဆရာသမားကို ရန္သူလို မွတ္လာသည္။ တပည့္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမေတြကို စည္းရံုးသည္။ ဆရာနဲ ့ဒကာ ရန္တိုက္သည္။ ဒကာအခ်င္းခ်င္း၊ ဒကာမအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲေအာင္လုပ္သည္။
☆ ၀ိနည္းနားမလည္ေတာ့ ေက်ာင္းေဆာက္တယ္။ အာပတ္သင့္တယ္ဆိုတာ နားမလည္ၾက၊ ေၾကာက္လည္း မေၾကာက္ၾကေခ်။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ့ သည္းေျခၾကိဳက္ တရားစကားတစ္ခြန္း ႏွစ္ခြန္းေလာက္ေျပာတက္တာကိုပဲ မိမိကိုယ္မိမိ အထင္ၾကီးၿပီး လြတ္ခ်င္တိုင္းလြတ္၊ ေျမာက္ခ်င္တိုင္းေျမာက္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ စာတက္ေပတက္ ဆရာသမားမ်ားကေတာင္ သူ ့ေလာက္ မတတ္ဘူး ထင္လာၾကသည္။ အဲဒါေတြဟာ ဘယာပဗၺဇၨိ်တကို အေၾကာင္းခံျပီး ျဖစ္လာၾကျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။
¤ ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္ ¤
☆Buddhavasa Tiloka ☆
No comments:
Post a Comment