ေၾကြလြင့္ျပန္ပီ သာသနာ့ညီကိုတပါး။ ေနထိုင္ရက်ဥ္းက်ပ္လွတ့ဲ ရဟန္းဘဝ စာကက်က္တိုင္းမရ ေျဖရခက္တ့ဲစာေမးပြဲတိုင္းကို က်ရံႈးမႈကိုအခါခါ အံႀကိတ္ခံရင္း အေမအတြက္ ဒကာ ဒကာမမ်ားအတြက္သီးခံပီး ေနလိုက္ရတ့ဲရဟန္းဘဝ အထင္ေသးျခင္းကိုလဲ ခံရ ၾကည္ညိဳတန္ဖိုးထားျခင္းကိုလဲခံရ ခုေတာ့ သူတကယ္မခံစားနိုင္ေတာ့ဘူးထင္ပါတယ္။ ထြက္မယ္လုိ႔ၾကံရြယ္လိုက္တိုင္း င့ဲစရာမ်က္ႏွာေတြရွိေနတယ္တ့ဲ ခုေတာ့မင့ဲနိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္သြားတယ္ထင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လဲသာသနာ့ဝန္ကို နိုင္သေလာက္ဝန္ထမ္း နိုင္သေလာက္အရာရာသီးခံေနရပါတယ္။ သူ႔စိတ္နဲ႔သူ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္မို႔ မထြက္ပါနဲ႔လုိ႔ မေျပာေပမယ့္ စဥ္းစားေပါ့ေလ ဆိုတာကလြဲ ဘာအၾကံမွမေပးခ့ဲပါဘူး။ ခုေတာ့တကယ္ထြက္သြားပီ။ သာသနာမွာ ခုလိုပဲ ရဟန္း ကိုရင္ေလးေတြျမဲသြားဖို႔ဆိုတာက ရာခိုင္းႏႈန္းကအင္မတန္နည္းလာပါပီ။ စာေမးပြဲက ကံနဲ႔လဲဆိုင္တယ္လုိ႔ ဆရာေတြရဲ႕အားေပးစကားေတြနားေထာင္ခ့ဲရေပမယ့္ ႏွစ္ခါသုံးခါထက္ျဖစ္လာရင္ သီးခံမႈစြမ္းရည္က ေလ်ာ့နည္းလာပါပီ။ သံဃာေတြဘက္ကေရာ ဒကာ ဒကာမေတြဘက္ကေရာ သာသနာကို ဘယ္လိုထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကမလဲ။
မေနနိုင္လုိ႔ထြက္သြားတ့ဲလူကို ႏွေမ်ာစရာမရွိပါဘူးလုိ႔ တခ်ိဳ႕လဲေတြးမိၾကလိမ့္မယ္။ ေနနိုင္တ့ဲသူက်န္ခ့ဲမွာေပါ့လုိ႔ေတြးမိၾကလိမ့္မယ္။ ဒီေခတ္မွာ ရဟန္းဝတ္ဖို႔စိတ္ကူးတ့ဲသူ ၁ရာခိုင္ႏႈန္းပဲရွိၾကမွာဧကန္မုတ္ခ်ပါ။ ဒီေခတ္ လူငယ္ေလးေတြ ကိုရင္ဝတ္ဖို႔ေတာင္မလြယ္ပါဘူး။ ျမိဳ႕ေတြမွာေတာ့ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က လာေရာက္စာေပသင္ၾကားပို႔ခ်သူေတြရွိေနလုိ႔ သံဃာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ႔ထင္ရပါလိမ့္မယ္။ ေတာဘက္ေတြမွာ သာသနာကကြယ္ခ်င္ေနပီ။ ဘယ္ကေလးကမွ ကတုံးမတုံးခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမလိုက္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ ေတာေက်ာင္းေတြမွာ ဝိနည္းမနိုင္ဘာမနိုင္ နားမလည္တ့ဲ ေတာထြက္ေတြကိုပဲ အားကိုးအားထားျပဳေနၾကရတာမ်ားေနပါပီ။ ရဟန္းပ်ိဳေလးေတြကလဲ ေျခာက္ကပ္လွတ့ဲ ေတာရြာေတြမွာ မေနခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ မီးမရ ဘာမရ အစစအရာရာ ျပည့္စုံတ့ဲေနရာေတြမွာ ေနလာပါမ်ားေနေတာ့ ေတာဘက္မွာ ေနထိုင္သီတင္းသုံးဖို႔က ရဟန္းပ်ိဳေတြအေနနဲ႔ရာခိုင္ႏႈန္းအင္မတန္နည္းပါတယ္။ ေခတ္နဲ႔လဲဆိုင္ရင္ဆိုင္မယ္ ေလာကဓံေၾကာင့္လဲဆိုင္ခ်င္ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ေတာေက်ာင္းေတြမွာ သံဃာအမ်ားဆုံး ၅ပါးထက္မပိုက်ေတာ့ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ရြာေတြ ၁ပါးပဲရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ရြာေတြ တစ္ပါးမွမရွိပဲ ရြာကလူေတြအလွည့္နဲ႔ေစာင့္အိပ္က်ပါတယ္။
ေတာထြက္ေတြ ေက်ာင္းထိုင္ေနတ့ဲရြာကအေတာ္မ်ားပါတယ္။ စာေပမတက္ရင္ သံဃိကပစၥည္းကိုလဲ မထိန္းသိမ္းတက္ပါဘူး။ ေက်ာင္းထိုင္းဘုန္းႀကီးတပါးမွာ ငါပိုင္ပစၥည္းတခုမွမရွိပါဘူး။ ဒကာ ဒကာမေတြက သံဃာကိုရည္မွန္းလွဴဒါန္းထားလုိ႔ သံဃာပိုင္ပစၥည္းသာရွိၾကပါတယ္။ ဒါကို ငါေက်ာင္းထိုင္ပဲဆိုပီးေတာ့ သံဃပစၥည္းေတြကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ထုခြဲေရာင္းခ်ေနတ့ဲ ကိုယ္ေတာ္မ်ားကလဲရွိေနတယ္။ သူတို႔လုပ္တာ သူတို႔ခံရမွာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ သူတို႔လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမေတြရဲ႕ သဒၶါတရားက သာသနာအေပၚအမဲစက္ေလးေတြျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။
ခုထြက္သြားတ့ဲ ဦးဇင္းသူငယ္ခ်င္းက သူ႔ရြာက ေတာထြက္ရဟန္းနဲ႔မတည့္လုိ႔ပါတ့ဲ။ ေက်ာင္းပစၥည္းေတြကို သူလူ႔ဘဝက ရခ့ဲတ့ဲမိသားစုကို ေရာင္းပီးေပးတယ္တ့ဲ။ ေပးသင့္တာထက္ပိုပီးေပးတာ စီးပြားေရးျဖစ္ပါ။ တကယ္ ငတ္ပ်က္ေနလုိ႔ ေကြးေမြးေပးကမ္းတာက ဝိနည္းနဲ႔လဲ သိပ္အျပစ္ႀကီးမဟုတ္လွပါဘူး။ ခုက စီးပြားေရးျဖစ္ေပးေနတာဆိုေတာ့။ ဒကာ ဒကာမေတြက လွဴဒါန္းေနတာက သာသနာကိုလွဴဒါန္းတာပါ။ ပုဂိၢဳလ္ကို လွဴဒါန္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းတပါးကို ၾကည္ညိဳေလးစားတယ္ဆိုတာ သာသနာထဲကရဟန္းမို႔ပါ။
သူ႔ကိုၾကည္ညိဳလို႔လွဴတယ္ထင္ရင္ လူထြက္ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ လွဴေနမယ္ထင္သလားေလေနာ္။ လွည့္ေတာင္မၾကည့္နိုင္ပါဘူး။ လူမႈေရးအရ အဆင္ေျပလားဆိုတာကလြဲလုိ႔ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာ့ဘုန္းကံကို ကိုယ့္ဘုန္းကံထင္ပီး အလြဲသုံးစားလုပ္ေနတယ္။
၁။ စာေတာ္တယ္ အေနထိုင္မေကာင္းဘူး သာသနာ့အလုပ္မလုပ္ဘူး။
၂။ အေနထိုင္ေကာင္းတယ္ စာမေတာ္ဘူး သာသနာ့အလုပ္လုပ္တယ္။
၃။ စာတက္တယ္ သာသနာ့အလုပ္မလုပ္ဘူး။
၄။ သာသနာ့အလုပ္ လုပ္တယ္ စာေပကို အဆုံးထိမေရာက္ခ့ဲဘူး။
၅။ စာလဲတက္တယ္ သာသနာ့အလုပ္လဲလုပ္တယ္။ အေနထိုင္လဲေကာင္းတယ္။
ဒီ၅မ်ိဳးထဲ နံပါတ္၅ကေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ နံပါတ္ ၅ ပုဂၢိဳလ္ မရခ့ဲေတာင္ နံပါတ္ ၂ နဲ႔ ၄ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ရခ့ဲလဲ မဆိုးလွပါဘူး။
စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းနဲ႔ အမ်ားအက်ိဳးကို အေရးေပးလုပ္ကိုင္တက္သူလဲျဖစ္ရင္ပိုေကာင္းတာေပါ့။ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာက အမ်ားအတြက္ပဲလုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ ဦးဇင္းေရွ႕မွာ သူငယ္ခ်င္း ၈ပါးထြက္ခ့ဲပါပီ။
ဦးဇင္းကေရာ ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္အတိုင္းတာထိ--------------------??????
စဥ္းစားထား ေတြးထားတာေလးေတာ့ရွိပါတယ္။ ေအးခ်မ္းတ့ဲ ေတာင္ေပၚေဒသ လူသူမေဝးေလးမွာ ေက်ာင္းေလးတစ္ေက်ာင္းေဆာက္ပီး အေမနဲ႔အတူ ဘဝကိုကုန္ဆုံးရင္း တက္နိုင္တ့ဲဘက္က သာသနာ့ဝန္ထမ္းမယ္ေပါ့ေလ။ အေမကလဲ ေက်ာင္းေဆာင္ေလး ေဆာက္လွဴပီး သူလဲေယာဂီဘဝနဲ႔ အိမ္ေလးတလုံးေဆာက္ပီးေနမယ္တ့ဲ။ သားက တရားျပေပါ့တ့ဲ။ အေမနဲ႔သားရဲ႕အိပ္မက္ျဖစ္နိုင္ဖို႔ ဦးဇင္းအေပၚပဲမူတည္ေနပါတယ္။အေမက အဆင္သင့္ပဲတ့ဲ။ ဘဝရဲ႕ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ကာလေလးေတြမွာ ႏွစ္၅၀ေက်ာ္ ပူေလာင္မႈေတြျပည္ႏွက္တ့ဲ ေလာကီအလုပ္ေတြအတြက္ ကိုယ့္ဘဝကို ေပးဆပ္ခ့ဲပီးပဲ။ က်န္ရွိတ့ဲ ႏွစ္အပိုင္းျခားေလးမွာေတာ့ အေမေျပာသလုိျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အိမ္မွာေနရင္း ဘုရားရွိခိုးတရားထိုင္တာနဲ႔ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမွာ ဘုရားရွိခိုးတာ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈက အင္မတန္မွကြာျခားလွပါတယ္။ အိမ္မွာေနရင္ ဟုိဟာျမင္ ဒီဟာျမင္ လုပ္ခ်င္မိ ကိုင္ခ်င္မိ စားခ်င္မိ ေျပာဆိုခ်င္မိဖို႔ကမ်ားတယ္ေလ။ သူငယ္ခ်င္းတပါး အေရခြံလဲလိုက္တာ အေပၚယံလြယ္သလုိထင္ရေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ရင္ထဲမွာ ရႈပ္ေထြးခံစားေနရတာ သူပဲသိပါလိမ့္မယ္ေလ။
(မွတ္ခ်က္) အေမ့သား အေမ့အိပ္မက္အတိုင္းေတာ့ အတက္နိုင္ဆုံးႀကိဳးစားပါ့မယ္။
Photo Credit to: Original Uploader
Post Credit to: Original Uploader
No comments:
Post a Comment