…….. ရဟန္းဆိုေတာ့ ျငင္းဖို႔လည္း မသင့္ေတာ္ဘူး။ တစ္ဘက္သားရဲ႕ ေကာင္းမႈကို အသိမွတ္မျပဳရာလည္း ေရာက္သြားမယ္။ ယူျပန္ေတာ့လည္း သူ႔တစ္ေယာက္စာဆိုေတာ့ တစ္ခါတရံမ်ား အေတာ္ဗ်ာမ်ားရပါတယ္။ အဖိုးနည္း အိုးကဲြမို႔ တန္ဖိုးမထားဘူးလို႔ တစ္ဘက္သား စိတ္ၿငိဳျငင္သြားမွာကိုလည္း မလိုလားပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ရဟန္းဆိုတာ ရဟန္းပါပဲေလ။ ….
*****
………. ဆရာေတာ္ဟာ ေတာစပ္ကိုသြားၿပီး လူမျမင္ကြယ္ရာမွာ သူလွဴလိုက္တဲ့ ဆြမ္းကို သြန္ပစ္လိုက္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း သူ၀မ္းနည္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူလည္း ဒါဟာ ႀကီးမားတဲ့ အျပစ္ႀကီးတစ္ခုလို႔ ျမင္လို႔ပါပဲ။ ……….
*****
ၿပီးခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးမွာ ကိုလံဘိုကို စာသင္သြားရင္း ရထားေပၚမွာ မၾကာခဏ ေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေလးကို ေရးမလို႔ပါ။ အစတစ္ခု ဆဲြထုတ္လိုက္တာ လိုရင္းမေရာက္ဘဲ ေရာက္ခ်င္တဲ့ဘက္ ေရာက္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီ၀ရီဆရာေတြရဲ႕ “ဦးတည္ရာ မရွိေသာသူသည္ တက္မပါေသာ ေလွကဲ့သို႔ တ၀ဲလည္လည္ရွိမည္ကို သတိခ်ပ္ပါေလ”ဆိုတဲ့ စကားကို သတိရမိပါတယ္။ ဦးတည္ရာ ရွိေပမယ့္ ခိုင္မာတဲ့ သႏၷိ႒ာန္ရယ္ လံုေလာက္တဲ့ ၀ီရိယနဲ႔ ပညာမရွိရင္လည္း မေရာက္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ သတိခ်ပ္စရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရထားထြက္လို႔ ကိုယ့္ေနရာနဲ႔ကိုယ္အေျခတက်ျဖစ္ၿပီး နာရီ၀က္ တစ္နာရီဆိုသလို ၾကာတဲ့အခါမွာ ခရီးသည္ေတြက ကိုယ့္မွာပါလာတဲ့ အစာေျပ ဒါမွမဟုတ္ အပ်င္းေျပစားစရာတို႔ကို ထုတ္ၿပီး စားၾကပါတယ္။ မနက္ေစာေစာ သြားတဲ့အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ မနက္စာ (Breakfast)ကို ရထားေပၚေရာက္မွ စားသလိုမ်ိဳးေပါ့။ ေပါင္မုန္႔တစ္လံုးနဲ႔ ေရတစ္က်ိဳက္ႏွစ္က်ိဳက္ေလာက္ ေမာ့ေသာက္သြား။ ဘ၀သမားေတြေပါ့။
ရထားေပၚေရာက္လို႔ ပါလာတဲ့အထုပ္ေလးေတြေျဖလို႔ စားၾကေသာက္ၾကတဲ့အခါ ကိုယ့္အနီးနားမွာ ခရီးသြား ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားဖူးေတြ႕ရရင္ အဆင္ေျပသေလာက္ခဲြၿပီး ကပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းေတာ့ ခဲြေ၀ေပးေလ့ မရွိတာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ပါလာတဲ့ရိကၡာက တစ္ေယာက္စာ ဒါမွမဟုတ္ မိသားစုနဲ႔လာရင္ မိသားစုစာေလာက္သာ ပါေလ့ရွိၾကတာပါ။ သံသရာ ခရီးသြားေတြဆိုတာ ဒီလိုပါပဲေလ၊ ကိုယ့္ရိကၡာကိုယ္သာ ပါၾကတာပါ။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆို ကိုယ့္ပါလာတဲ့ရိကၡာဟာ ကိုယ့္အတြက္ေတာင္ မေလာက္ငၾကပါဘူး။
ထားပါေတာ့။ ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔ပါလာတဲ့ အစာေျပစားစရာ မနက္စာေလးကို ကိုယ့္အတြက္သာ ႀကံဳသလို အဆင္ေျပသလို စီမံလာၾကေပမယ့္ သူတို႔စားဖို႔လုပ္လို႔ ေဘးနားက ရဟန္းသံဃာမ်ားေတြ႕ရင္ သင့္ေတာ္သေလာက္ခဲြၿပီး လွဴဒါန္းတတ္ပါတယ္။ ရဟန္းဆိုေတာ့ ျငင္းဖို႔လည္း မသင့္ေတာ္ဘူး။ တစ္ဘက္သားရဲ႕ ေကာင္းမႈကို အသိမွတ္မျပဳရာလည္း ေရာက္သြားမယ္။ ယူျပန္ေတာ့လည္း သူ႔တစ္ေယာက္စာဆိုေတာ့ တစ္ခါတရံမ်ား အေတာ္ဗ်ာမ်ားရပါတယ္။ အဖိုးနည္း အိုးကဲြမို႔ တန္ဖိုးမထားဘူးလို႔ တစ္ဘက္သား စိတ္ၿငိဳျငင္သြားမွာကိုလည္း မလိုလားပါဘူး။ ဘာပဲေျပာေျပာ ရဟန္းဆိုတာ ရဟန္းပါပဲေလ။ ေကာင္းတာဆိုးတာ ကိုယ့္အတြက္ အဓိကမက်ဘဲ အလွဴရွင္ရဲ႕ သဒၶါတရားကို အဓိကထားၿပီး ခ်ီးေျမႇာက္သင့္တာပဲ မလား။
တစ္ခါက အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ႀကီး ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူတဲ့အခါမွာ အနာႀကီးေရာဂါသည္ (Leprosy)တစ္ဦးရဲ႕ ဆြမ္းေလာင္းလွဴတာကို လက္ခံေတာ္မူပါတယ္။ အနာႀကီးေရာဂါသည္ဟာ သူကိုယ္တိုင္စ,စတင္ၿပီး လွဴလိုစိတ္ ရွိႏိုင္ေပမယ့္ နိမ့္က်ေနတဲ့ သူ႔အေျခအေနၾကာင့္ မလွဴရဲပါဘူး။ သူေ႒းသူၾကြယ္ေတြ မင္းစိုးရာဇာေတြ ကိုးကြယ္တဲ့ နာမည္ႀကီး မေထရ္တစ္ပါး ျဖစ္တယ္ဆိုတာလည္း သိဟန္တူပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အေျခအေနသူလည္း သတိထားမိပါတယ္။ မေထရ္ျမတ္က အလွဴခံလိုဟန္ျပတယ္ဆိုရင္ပဲ ၀မ္းသာအားရနဲ႔ အနာႀကီးသည္က ဆြမ္းေတြ သပိတ္ထဲကို ေလာင္းလွဴလိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဆြမ္းေတြနဲ႔အတူ အနာႀကီးေရာဂါသည္ရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလး တစ္ေခ်ာင္းလည္း သပိတ္ထဲကို ေၾကြက်သြားပါတယ္။
ဒီအျဖစ္ပ်က္ကို အရွင္မဟာကႆပ သတိထားမိသလို အလွဴရွင္လည္း သတိထားမိပါတယ္။ မေထရ္ႀကီးက ဘာမွမေျပာဘဲ ဆြမ္းေလာင္းၿပီးေတာ့ သပိတ္ကိုအသာအုပ္ကာ တစ္ေနရာကို ဆက္လက္ၾကြပါတယ္။ အနာႀကီးေရာဂါသည္က ဆရာေတာ္ဟာ ေတာစပ္ကိုသြားၿပီး လူမျမင္ကြယ္ရာမွာ သူလွဴလိုက္တဲ့ ဆြမ္းကို သြန္ပစ္လိုက္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း သူ၀မ္းနည္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူလည္း ဒါဟာ ႀကီးမားတဲ့ အျပစ္ႀကီးတစ္ခုလို႔ ျမင္လို႔ပါပဲ။
အရွင္မဟာကႆပ-ဟာ အလွဴရွင္ျမင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ သင့္ေတာ္ရာ တစ္ေနရာမွာ ေနရာခင္း (အေနကထိုင္)ကို ခင္းၿပီး ထုိင္ေတာ္မူၿပီး သပိတ္ကိုေတာ္ကို ဖြင့္တဲ့ကာ ေၾကြက်ပါလာတဲ့ လက္ေခ်ာင္းကို အသာဖယ္လို႔ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူပါတယ္။ အလွဴ႕ဒကာမွာ ၀မ္းသာလိုက္တဲ့ ျဖစ္ျခင္း။ ၾကည္ညိဳလိုက္ပါဘိျခင္း။ ကဲ ……….. ၾကည့္ ဘယ္သူ၀မ္းသာဘဲ မၾကည္ညိဳဘဲ ေနႏိုင္မလဲ။ အဖိုးလည္းမတန္ အျပစ္လည္းျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္ေနတဲ့အရာကို တစ္ဘက္သားက အေလးအနက္ထား အသိမွတ္ျပဳလိုက္ေတာ့ သဒၶါတရားေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ တိုးပြားရပါတယ္။ ဒါဟာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ႀကီးျမတ္တဲ့ အစဥ္လာတစ္ခုပါ။
ဓမၼပဒပါဠိေတာ္မွာ ပ်ား၊ပိတုန္းနဲ႔ပန္းကို နမူထားၿပီး အလြန္ေကာင္းတဲ့ ဥပမာတစ္ခု ျပထားပါတယ္။ ပ်ားေတြ ပိတုန္းေတြဟာ ပန္းပြင့္ကိုလည္း မပ်က္ေစ၊ အဆင္းကိုလည္း မပ်က္ေစ၊ အနံ႔ကိုလည္း မပ်က္ေစဘဲ ကိုယ္လိုတဲ့ ပန္း၀တ္ရည္ကိုပဲ စုပ္ယူပ်ံသြားသလို-တဲ့ ရဟန္းဆိုတာလည္း အလွဴရွင္ ဒကာ/ဒကာမေတြရဲ႕ သဒၶါတရားနဲ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာကို မပ်က္စီးေစဘဲ က်င့္သံုးရပါမယ္-တဲ့။ ဘုရားရွင္က သံသရာတစ္ဘက္ကမ္း နိဗၺာန္လည္းကိုသာမက ေန႔စဥ္ဘ၀ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု က်င့္သံုးရမယ္ဆိုတာကိုပါ ျပေပးေတာ္မူပါတယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရး (Social Relations)ရဲ႕ အေရးပါမႈကို မီးေမာင္းထိုးျပေတာ္မူပါတယ္။
တစ္ခါမွာ ဖြင့္ၿဖိဳးၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ခုက လူတစ္ေယာက္ဟာ ေရႊျပည္ႀကီးကို လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြ တစ္ႏိုင္တပိုင္လုပ္ဖို႔ ေရႊျပည္ႀကီးရဲ႕ ေတာရြာေလးတစ္ရြာကို ေရာက္လာပါတယ္။ အားလံုးသိၾကတဲ့ အတိုင္းပဲ။ ေတာအရပ္ဆိုတာ အစစ အရာရာ ခ်ိဳ႕တဲ့ပါတယ္။
ကိုယ့္အေပၚေကာင္းတဲ့လူကို ျပန္မေကာင္းဘဲ မေနႏိုင္တာ ျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္တို႔ရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ ကိုယ့္အေပၚဆိုးခဲ့ရင္ေတာင္ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္စြမ္းရွိတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးပါ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကၽြန္ျပဳသြားတဲ့ အဂၤလိပ္တို႔ ဂ်ပန္တို႔ကို အၿငိဳးအေတးေတြ မလိုမုန္းထားမႈေတြ မျပေတာ့ပါဘူး။ မေက်နပ္လို႔ ေျပာရရင္ ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ဂ်ပန္ေတြက သူလ်ိဳဆုိသူကို ေဖာ္မေပးလို႔ ကေလးေရာ လူႀကီးပါမက်န္ တစ္ရြာလံုး သတ္ပစ္ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ နာဇီေတြက ဂ်ဴးေတြကို မ်ိဳးတုန္း (Genocide)သတ္ခဲ့တာထက္ေတာင္ ဆိုးတယ္လို႔ သမိုင္းပညာရွင္ေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ေမ့ပစ္သေလာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ မေမ့ဘူးဆိုရင္ေတာ့ မေက်မနပ္ေျပာသံေတြေတာ့ မၾကားရေတာ့ပါဘူး။ သူမ်ားေတြလို ဘာအထိမ္း ညာအထိမ္းမွတ္ဆိုၿပီး အစျပန္ေဖာ္တာမ်ိဳးလည္း မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ရန္ကို ရန္ျခင္း တုံ႔ႏွင္းေနလို႔ အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုတာကို သိေနၾကလို႔ပါ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြ ႏိုင္ငံႀကီးသား ဆိုသူေတြကေတာ့ အခြင့္ခါသင့္တိုင္း ႀကံဳတိုင္းဆိုသလို မတူမတန္သလို ဆက္ဆံတယ္။ ႏွိမ္ခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း သူတို႔ကပဲ ဟိုအခြင့္အေရး ဒီအခြင့္အေရးလို႔ ေျပာျပန္ေရာ။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာရရင္ “ေခြးကတစ္ျပန္ လူေစာ္နံ”ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုတစ္ခုလိုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပညာရွင္ေတြကေျပာၾကတာ သမိုင္းသိေအာင္လုပ္ၾက၊ သမိုင္းမသိရင္ အ,တယ္တဲ့။ သမိုင္းမသိၾကေတာ့ သူတို႔ကိုအားက် သူတို႔ေအာ္သလို ေနာက္ကလိုက္ေအာ္နဲ႔ အင္း ….. ကိုယ့္မူနဲ႔ (Identity)ကို မရွိလိုက္ၾကတာလို႔ အျမင္က်ယ္သူေတြက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ သတိထားစရာပါ။
ထားပါေတာ့။ ေလာကမွာ အေကာင္းအဆိုးဆိုတာ ဒြန္တဲြေနတာ။ ပံုေသသတ္မွတ္လို႔ ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ ကိုယ္,ကိုယ္တိုင္ကပဲ အေကာင္းကို အေကာင္းမွန္းသိဖို႔၊ အဆိုးကို အဆိုးမွန္းသိဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရမွာ မလား။
ဆက္ေျပာရရင္ အခုနကေျပာခဲ့တဲ့လူကို ေတာအရပ္ကလူေတြက ကိုယ့္အေပၚ ေကာင္းထားေလေတာ့ သူတို႔ရွိတာေလးေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီးေကာင္းခ်င္တယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔ သူတို႔ေတာအရပ္မွာ ရႏိုင္ၿပီး သူတို႔တတ္ႏိုင္တဲ့ ေတာထြက္ကုန္ေလးေတြ၊ ဥပမာေပါ့ ခ႐ုခြံေလးေတြေကာက္ ပုတီးသီ၊ စကၠဴပန္းေလးေတြ အလွဆင္ စသျဖင့္ လုပ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ သူကလည္း ေပးေပးသမွ်ေတြကို ယူထားၿပီး လက္ေဆာင္ေပးသူေတြ ေက်နပ္ေအာင္ ၀တ္ဆင္ပါတယ္။ သူျပန္ေတာ့လည္း ၿမိဳ႕ေရာက္ေအာင္ကို ၀တ္ဆင္သြားပါ။ ဒီလို၀တ္ဆင္တာကိုျမင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးကလူေတြက “အ႐ူး”ဆိုၿပီး ကဲ့ဲရဲ႕ၾကပါသတဲ့။ သူရဲ႕မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕က လူေတြ၀ိုင္းဟားခံရမယ္ဆိုၿပီး ၀တ္ဆင္လာတာေတြ ခၽြတ္ဖို႔ေျပာေတာ့ သူက “ေဘးလူေတြ အျပစ္ေျပာတာကို သူဂ႐ုမစုိက္ဘူး-တဲ့၊ သူ႔ကို အျမတ္တႏိုးနဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္သူေတြရဲ႕ ေစတနာကိုသာ အေလးထားပါသတဲ့”။ အင္း …. ဒါလည္း မွတ္သားစရာ အတုယူစရာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက အေတာ္ေလးဟသြားပါၿပီ။ ျပန္ဆက္ရရင္ ခရီးသြားေတြ သင့္ေတာ္သလိုလွဴတဲ့ စားေသာက္ဖြယ္ေတြကို အားနာပါးနာနဲ႔ လက္ခံၿပီး သံုးေဆာင္လိုက္ပါတယ္။ ညေနခင္း သြားတဲ့အခါမ်ားလည္း ရံဖန္ရံခါဆိုသလို ႀကံဳတတ္ပါေသးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က လမ္းမွာစားဖို႔ စပ်စ္သီး ၾကက္ေမာက္သီးလိုတို႔မ်ိဳး ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စားလို႔ရတဲ့ အသီးအႏွံေတြ ယူလာတတ္ၾကတယ္။ ဒါမ်ိဳးဆိုလည္း လွဴျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအခါေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က အခ်ိန္လြန္ေနလို႔ပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့လည္း သူတို႔က ေက်နပ္ၾကပါတယ္။
ဒီေတာ့ သီဟုိဠ္သားေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြျဖစ္ၿပီး မြန္းလဲြသြားရင္ ရဟန္းေတာ္ေတြအေနနဲ႔ ဒါေတြကို မသံုးေဆာင္ရေတာ့ဘူးဆိုတာ မသိဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ သူတို႔ ေကာင္းေကာင္း သိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ အစဥ္အလာ (Tradition)လို႔ ေျပာရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ထံုးစံ (Culture)လို႔ ေျပာရမလား မသိဘူး။ ေရႊျပည္ႀကီးမွာလည္း တစ္ခုေျပာေလ့ရွိတာကို သတိထားမိမယ္ ထင္ပါတယ္။ ကိုရင္ငယ္ ဦးဇင္းငယ္ေတြ ေနမေကာင္းျဖစ္ရင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးတဲ့ ဒကာ/ဒကာမေတြက ေဆးတိုက္ဖို႔ျပင္ေတာ့ ထမင္းတို႔ မုန္႔တို႔လိုမ်ိဳး စားစရာတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေကၽြးေလ့ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ကေျပာတယ္ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနတာပဲ စားေကာင္းပါတယ္ စားပါ-တဲ့။ တစ္ခ်ိဳ႕အရပ္ေတြမွာပါ။ ေနရာတိုင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြဆိုေတာ့ ဘာမွ စဥ္းစားမေနပါဘူး။ ေရငတ္တုန္း ေရတြင္းထဲက်တဲ့ကိန္း ဆိုက္တာေပါ့။
သီဟိုလ္မွာလည္း အဲလိုမ်ိဳး ဆင္ဆင္တူတာေတြ ရွိပါတယ္။ အခ်ိန္လြန္ၿပီး ရဟန္း-သာမေဏေတြ ဗိုက္ျဖည့္လို႔ရေအာင္ ဂိလံဘတ္ (ဂိလာန-ဘတၱ= က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕သူအတြက္ အစားစာ)ဆိုၿပီး စီမံကပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ မုန္႔တို႔လို လဘက္ရည္ ေကာ္ဖီတို႔လိုမ်ိဳးပါ။ သစ္သီး၀လံေတြလည္း ပါတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ အသီးအႏွံေတြ စားတဲ့အခါ အခ်ိန္ေက်ာ္မွန္း သိေနေပမယ့္ ခရီးသြားရင္း ႀကံဳလာတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို ကပ္လွဴေလ့ရွိဟန္တူပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ “ေလာကလည္းမဖ်င္း၊ ဓမၼလည္း မယြင္း”ေအာင္ က်င့္ႀကံႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးပါတယ္။ ပ်ားပိတုန္းဥပမာထဲကလို အလွဴရွင္လည္း သဒၶါမကြက္၊ ကိုယ္လည္း ၀ိနည္းမပ်က္ေအာင္ ခ်င့္ခ်ိန္တတ္ရပါမယ္။ လူ႔ေဘာင္ကေန စြန္႔ခြာလာေပမယ့္ လူေလာကနဲ႔ေတာ့ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနဲ႔ေတာ့ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနရေတာ့ ေလာက-ဓမၼ ဆက္ဆံေရးဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေတြးဆခ်င့္ခ်ိန္စရာေတြခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆက္ပါဦးမည္ ……………… ။
ေမတၱာျဖင့္-
အရွင္ဥတၱမာနႏၵ (ေပရာေဒနိယတကၠသိုလ္)
Thursday, September 11, 2014
အရွင္ဥတၱမာနႏၵ (ေပရာေဒနိယတကၠသိုလ္)
Thursday, September 11, 2014
No comments:
Post a Comment