ျဗဟၼာျပည္က ျဗဟၼာေတြအားလံုးက လူ႕ဘ၀ စုတိစိတ္က်တုန္းက (ေသတုန္းက) စ်ာန္စိတ္နဲ႕ေသခဲ့ၾကလို႕ အက်ိဳး၀ိပါက္အေနနဲ႕ စ်ာန္ေၾကာင့္ေရာက္တဲ့ ဘံုဘ၀မွာ ေရာက္ေနၾကေပမယ့္လို႕ စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္ေတြေတာ့ ေအာ္တိုမက္တစ္ ျဖစ္မသြားပါဘူး...တဲ့။ ျဗဟၼာျပည္မွာ စ်ာန္တရားေတြကို ဆက္ပြားမ်ားမွသာ စ်ာန္ေတြရျပီး စ်ာန္စိတ္နဲ႕ ေသေတာ့မွ ေနာက္ဘ၀မွာလည္း ျဗဟၼာဘံု ထပ္ရပါတယ္။ ျဗဟၼာျပည္ေရာက္ေပမယ့္ စ်ာန္တရားေတြအတြက္ ဆက္မက်င့္ၾကံဘူးဆိုရင္ ေနာက္ဘ၀မွာ လူ႕ျပည္ကို ျပန္ေရာက္တတ္ပါတယ္ တဲဲ့။
==========================
သမာပတ္ သံုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္...
၁) စ်ာန သမာပတ္
၂) ဖလ သမာပတ္
၃) နိေရာဓ သမာပတ္
၁) စ်ာန သမာပတ္ကို ပုထုဇဥ္ေတြလည္း စ်ာန္ရတယ္ဆိုရင္ ၀င္စားႏိုင္ပါတယ္။
၂) ဖလ သမာပတ္ကိုေတာ့ အနည္းဆံုး ေသာတာပန္ ျဖစ္ျပီးမွသာလွ်င္ ၀င္စားႏိုင္ပါတယ္။ ေသာတာပန္တုိင္း ၀င္စားႏိုင္ပါတယ္... (စ်ာန္ ရရ မရရ)
၃) နိေရာဓ သမာပတ္ကိုေတာ့ အနည္းဆံုး အနာဂမ္အဆင့္ ေရာက္မွသာ ၀င္စားႏိုင္ပါတယ္။ လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့ အနည္းဆံုး အနာဂမ္ ျဖစ္ရမယ္။ ေန၀သညာ နာသညာ အျမင့္ဆံုး အရူပစ်ာန္အဆင့္အထိ ရထားျပီးမွသာလွ်င္ နိေရာဓ သမာပတ္ကို ၀င္စားႏိုင္ပါတယ္။ သမာပတ္ေတြထဲမွာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး သမာပတ္ ျဖစ္ပါတယ္။
နိေရာဓ သမာပတ္ ၀င္စားတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ေတြ၊ စိတ္တသိက္ေတြ လံုး၀ရပ္တန္႕ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၱဇရုပ္ေတြပါ ျဖစ္မေနဘဲ ရပ္တန္႕ေနပါတယ္။ ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလ အသက္ရွဴေနတာဟာ စိတၱဇရုပ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ နိေရာဓ သမာပတ္ ၀င္စားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အသက္မရွဴပါဘူး။ ၇ ရက္ အဓိဌာန္ထားရင္ ၇ ရက္ေနမွ သမာပတ္က ထပါတယ္။ ၁၀ ရက္ အဓိဌာန္ထားရင္ ၁၀ ရက္ေနမွ သမာပတ္က ထပါတယ္။
နိေရာဓ သမာပတ္ ၀င္စားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္သူကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ သတ္သတ္ မေသပါဘူး။ ရန္သူမ်ိဳး ငါးပါး အႏၱရာယ္မွလည္း လံုး၀ကင္းေ၀းေနပါတယ္။ အာဟာရ မသံုးေဆာင္ရလို႕လည္း မေသပါဘူး။
=============================
ေျမလွ်ိဳး၊ မိုးပံ်၊ ကိုယ္ခြဲ စတဲ့ အဘိဥာဥ္တန္ခိုးေတြကို ဖန္ဆင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ရူပါ၀စရ ပဥၥမစ်ာန္ ရထားမွ ဖန္ဆင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဥာဏ္နိမ့္တဲ့ သူဆိုရင္ အရူပစ်ာန္ေတြပါ ရထားမွ ဖန္ဆင္းႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္စ်ာန္ေတြပဲရရ တကယ္ တန္ခိုး ဖန္ဆင္းတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ပဥၥမစ်ာန္ကို အသံုးျပဳျပီးမွသာလွ်င္ အဘိဥာဥ္တန္ခိုးေတြ ဖန္ဆင္းႏိုင္တာပါ။
တန္ခိုးဖန္ဆင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းၾကီး လုပ္လို႕ မရပါဘူး။ အရင္ဆံုး စ်ာန္၀င္စားရပါတယ္။ ကိုယ္ဖန္ဆင္းခ်င္တဲ့ဟာကို စဥ္းစားရပါတယ္။ စ်ာန္ျပန္၀င္စားရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွ အဘိဥာဥ္စိတ္က တစ္ခ်က္တည္း ျဖစ္သြားတာပါ။ ဥပမာ... ကိုယ္ပြား အေယာက္ ၁၀၀၀ ကို ၂ နာရီအတြင္း ဖန္ဆင္းထားခ်င္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ၂ နာရီလံုးလံုး အဘိဥာဥ္စိတ္ေတြ ျဖစ္မေနပါဘူး။ ဖန္ဆင္းတဲ့ အဘိဥာဥ္စိတ္က တစ္ခါတည္းနဲ႕ ကိုယ္အဓိဌာန္ထားသလို ကိစၥျပီးေျမာက္ေအာင္ ၂ နာရီလံုးလံုး ေဆာင္ရြက္ေပးသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ ၂ နာရီအတြင္း ကိုယ္ပြားေတြ ဆက္ရွိေနေပမယ့္ ကိုယ့္စိတ္ကေတာ့ အဘိဥာဥ္စိတ္ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနစရာမလိုဘဲ တျခားစိတ္ေတြမ်ိဳးစံု ေျပာင္းလဲေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားေသာ တန္ခိုးအမ်ိဳးအစားေတြ ေျပာင္းလဲခ်င္ရင္ေတာ့ အဘိဥာဥ္စိတ္နဲ႕ ကိုယ္ေျပာင္းလဲခ်င္သလုိ ထပ္ထပ္လုပ္ေနရပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္မွ အဘိဥာဥ္ ရႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားဘာသာ၀င္၊ တျခားလူမ်ိဳးေတြလဲ လုပ္နည္းမွန္ရင္ အဘိဥာဥ္ ရႏိုင္ပါတယ္။ တန္ခိုးျပႏိုင္တိုင္းလည္း စ်ာန္ေတြ အဆင့္ဆင့္တက္ျပီး အဘိဥာဥ္ ရေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားနည္းလမ္းေတြလည္း ေပါင္းစံုရွိႏိုင္ၾကျပီး လုပ္ႏိုင္စြမ္းေတြလည္း သူ႕နည္းသူ႕ဟန္နဲ႕ မ်ိဳးစံုရွိၾကပါတယ္။
အရိယာအနိမ့္ဆံုးအေနနဲ႕ ေသာတာပတၱိမဂ္မွ မရထားေသးဘဲနဲ႕ အရူပစ်ာန္မွာ အျမင့္ဆံုး (စ်ာန္ေတြအားလံုး ၉ ဆင့္ထဲမွာ အျမင့္ဆံုး) ျဖစ္တဲ့ ေန၀သညာ နာသညာစ်ာန္ကိုသာ ရခဲ့မယ္ဆိုရင္... ေသတဲ့အခါမွာလည္း အဲဒီစ်ာန္စိတ္နဲ႕ ေသခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘ၀ဂ္မွာ အရူပျဗဟၼာသြားျဖစ္ပါမယ္။ ဘ၀ဂ္ဆိုတာ ရုပ္ခ်ည္းပဲရွိတဲ့ သို႕မဟုတ္ နာမ္ခ်ည္းပဲရွိတဲ့... ျမတ္စြာဘုရားေတြ ပြင့္တဲ့အခါ တရားနာႏိုင္စြမ္းလည္းမရွိတဲ့ ရပ္ျပစ္ ၈ ပါး (မေရာက္သင့္တဲ့ အရပ္ေဒသ ၈ ပါး) ထဲကို ေရာက္သြားမွာပါ။ ျပီးရင္ေတာ့ သံသရာရွည္ၾကီး တပတ္လည္သြားဦးမွာပါ။ သံသရာမွာ ျမတ္စြာဘုရားအဆူဆူနဲ႕ လြဲျပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းလိုက္သလို ျဖစ္သြားတာပါ။
စ်ာန္ေတြအားလံုးကေတာ့ သာသနာပမွာလည္း ရႏိုင္ၾကတဲ့ တရားေတြပါ။ ၀ိပႆနာ တရားမွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာတြင္းမွာမွ ရႏိုင္ၾကတဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္၊ ရတနာအစစ္ၾကီးပါ။
စာေရးသူ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ တန္္ခိုးေတြ၊ အစြမ္းေတြကို အရမ္းအထင္ၾကီးခဲ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ တန္ခိုးေတြရဲ႕ ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ၊ ေနာက္ဆံုး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ရပံုေတြကို ေလ့လာရေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ အရင္ကေလာက္ေတာ့ စိတ္မလွုပ္ရွားေတာ့ပါ။
သံသရာမွာ ၃၁ ဘံုမွာ ကိုယ္မျဖစ္ဖူးတဲ့ ဘ၀ဆိုလို႕ အရိယာေတြသာေရာက္တဲ့ သုဒၶါ၀ါတ ငါးဘံုပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္မရဖူးတဲ့ တန္ခိုးအဘိဥာဥ္ေတြဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ စၾကာ၀ေတးမင္းလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးၾကသလို ငရဲကိုလည္း ရွည္ၾကာလွတဲ့ ကာလပတ္လံုး ခံစားခဲ့ဖူးၾကပါျပီ။ အရွင္ေဆကိႏၵ ေဟာေျပာဆံုးမသလို ဘယ္အရာကိုမွ တထူးတဆန္းၾကီးေတြ ျဖစ္မေနၾကပါနဲ႕ေတာ့လို႕... တစ္ခါမွ မခံစားဖူးေသးတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုသာ ရေအာင္ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ၾကပါေတာ့တယ္။
ဤစာကို ဖတ္မိၾကသူအားလံုး ဒီဘ၀၊ ဒီခႏၶာ မစြန္႕ခြာမွီ အပါယ္တံခါးပိတ္တဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္ေတြကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား ရရွိႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္...
ေရးသားထားခ်က္မ်ားထဲမွ အမွားမ်ားပါရွိလွ်င္လည္း ေထာက္ျပျပဳျပင္ေပးဖို႕ နဲ႕ လာေရာက္စာဖတ္ၾကသူမ်ားအားလံုး ဗဟုသုတအလို႕ငွာ ေဆြးေႏြးေပးၾကဖို႕လည္း ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာသင္တန္း ၀ီထိပိုင္း ပို႕ခ်ခ်က္မ်ားမွ.. မွတ္သားမိသမွ်.. တရားဗဟုသုတအလို႕ငွာ.. ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
စ်ာန္ေတြအားလံုးကေတာ့ သာသနာပမွာလည္း ရႏိုင္ၾကတဲ့ တရားေတြပါ။ ၀ိပႆနာ တရားမွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာတြင္းမွာမွ ရႏိုင္ၾကတဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္၊ ရတနာအစစ္ၾကီးပါ။
စာေရးသူ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ တန္္ခိုးေတြ၊ အစြမ္းေတြကို အရမ္းအထင္ၾကီးခဲ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ တန္ခိုးေတြရဲ႕ ကန္႕သတ္ခ်က္ေတြ၊ ေနာက္ဆံုး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ရပံုေတြကို ေလ့လာရေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ အရင္ကေလာက္ေတာ့ စိတ္မလွုပ္ရွားေတာ့ပါ။
သံသရာမွာ ၃၁ ဘံုမွာ ကိုယ္မျဖစ္ဖူးတဲ့ ဘ၀ဆိုလို႕ အရိယာေတြသာေရာက္တဲ့ သုဒၶါ၀ါတ ငါးဘံုပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္မရဖူးတဲ့ တန္ခိုးအဘိဥာဥ္ေတြဆိုတာလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ စၾကာ၀ေတးမင္းလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးၾကသလို ငရဲကိုလည္း ရွည္ၾကာလွတဲ့ ကာလပတ္လံုး ခံစားခဲ့ဖူးၾကပါျပီ။ အရွင္ေဆကိႏၵ ေဟာေျပာဆံုးမသလို ဘယ္အရာကိုမွ တထူးတဆန္းၾကီးေတြ ျဖစ္မေနၾကပါနဲ႕ေတာ့လို႕... တစ္ခါမွ မခံစားဖူးေသးတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုသာ ရေအာင္ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ၾကပါေတာ့တယ္။
ဤစာကို ဖတ္မိၾကသူအားလံုး ဒီဘ၀၊ ဒီခႏၶာ မစြန္႕ခြာမွီ အပါယ္တံခါးပိတ္တဲ့ တရားထူး၊ တရားျမတ္ေတြကို က်င့္ၾကံပြားမ်ား ရရွိႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္...
ေရးသားထားခ်က္မ်ားထဲမွ အမွားမ်ားပါရွိလွ်င္လည္း ေထာက္ျပျပဳျပင္ေပးဖို႕ နဲ႕ လာေရာက္စာဖတ္ၾကသူမ်ားအားလံုး ဗဟုသုတအလို႕ငွာ ေဆြးေႏြးေပးၾကဖို႕လည္း ဖိတ္ေခၚပါတယ္။
အဘိဓမၼာသင္တန္း ၀ီထိပိုင္း ပို႕ခ်ခ်က္မ်ားမွ.. မွတ္သားမိသမွ်.. တရားဗဟုသုတအလို႕ငွာ.. ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ ျပန္လည္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္
Favorite Collections
Aug 8, 2015 (Sat)
No comments:
Post a Comment