မေမ့တတ္သူအဖို႔ မေမ့ျခင္းတရားေတြက ဆီးႀကိဳေနသလို၊ ေမ့တတ္သူကိုလည္း ေမ့ျခင္းအက်ိဳးတရားေတြက ေစာင့္ႀကိဳေနပါတယ္။
( ၾကယ္ေျခြဒႆန)
%%%%%%%%%%%%%%
“ အရွင္ဘုရား၊အရွင္ဘုရား”
တိတ္ဆိတ္ျခင္းကို အာ႐ံုယူေနေသာ မိမိအဖို႔ ပ်ာယာေသာ အသံက ႏွလံုးသားကို လာေဆာင့္သလို တည္ၿငိမ္စျပဳေနေသာ သမာဓိတို႔က အေ၀းကို လြင့္စဥ္သြားတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ေနထိုင္ရတာကို ‘ဒုကၡ’ လို႔ခံယူထားတဲ့သူအဖို႔ ဒီေတာေလးကို ႏွစ္သက္မိေပမယ့္ တစ္ခါ တစ္ခါ ရြာထဲကကိစၥေတြကိုေတာ့ လိုက္ေလ်ာရတယ္။
ဒါကလည္း ရဟန္းတို႔ရဲ႕ကိစၥျဖစ္ေနေတာ့ ဘာမွမေျပာသာေပ။ သို႔ေသာ္ ႀကီးက်ယ္ေသာ သာေရး နာေရးေတြမွာ မိမိကို မပင့္ဖို႔ ရြာသားေတြကို ေတာင္းဆိုထားရတယ္။ ရြာနဲ႔ မကင္းႏိုင္ေပမယ့္ ရြာနားက တျခားေက်ာင္း ေတြကိုသာ သြားပင့္ဖို႔ မွာထားရတယ္။
အခုလည္း ဘာကိစၥရွိလာၿပီလည္း မသိ။ ေက်ာင္းအျပင္မွာ ရြာထဲက လူႀကီးတခ်ိဳ႕နဲ႔(၁၀)ႏွစ္သားအရြယ္ ေကာင္ေလးတစ္ဦးကို ေတြ႔လိုက္တယ္။ ရြာသူႀကီးက…
“ ဒီကေလးက ရြာေတာင္ဖ်ားက ဘုရား၊ သူ႔မိဘႏွစ္ပါးစလံုး မရွိေတာ့ ဘူး။ ေရာဂါတစ္ခုနဲ႔ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ဆိုသလို ဆံုးသြားၾကတာ၊ အဲဒါ ခိုကိုး ရာမဲ့ေနလို႔ အရွင္ဘုရားေက်ာင္းမွာကလည္း ကိုရင္က မရွိဆိုေတာ့”
အေပါင္းအေဖာ္ေတြနဲ႔ ေနရျခင္းဒုကၡကို ထပ္ၿပီး မခံစားခ်င္ေတာ့ေသာ မိမိအဖို႔ အေဖာ္လည္း မလိုအပ္သလို၊ တပည့္လည္း အလိုမရွိေပ။
ဒါေပမယ့္…
ရြာသူႀကီးေျပာစကားတစ္ခြန္းက ျငင္းဆန္ရခက္ေနျပန္တယ္။
“ရြာထဲမွာဆိုရင္ သူမ်ားခိုင္းဖတ္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လူဆိုးလူမိုက္ျဖစ္မွာ စိုးတာနဲ႔ အရွင္ဘုရားကို လာလွဴတာပါဘုရား”
ျငင္းဆန္လိုက္ရင္လည္း မေကာင္းတာနဲ႔ သူတစ္ပါးအသက္တစ္ေခ်ာင္း ကယ္ေကာင္းပါတယ္ေလ ဟူေသာ အသိျဖင့္ ကယ္တင္လိုက္ဖို႔ဆံုးျဖတ္ လိုက္ပါတယ္။
ေတာေက်ာင္းေန မိမိအဖို႔ သပိတ္၊သကၤန္းက အပိုမရွိေပ။
“ဒီကေလး သာသနာေတာ္မွာေနဖို႔ လိုအပ္တာ တပည့္ေတာ္ လွဴပါမယ္ ဘုရား”
လာေလွ်ာက္ေသာဒကါႀကီးက တာ၀န္ယူတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မိမိရဲ႕ေတာရ ေက်ာင္းေလးမွာ ‘သုခ’ ဆိုေသာ သာမေဏေလးတစ္ပါး တိုးလာခဲ့တယ္။
အေျပာအဆို၊အေနအထိုင္၊တည္ၿငိမ္သလို မိမိစကားကိုလည္း လိုက္နာ သျဖင့္ ကိုရင္သုခႏွင့္ အဆင္ေျပလွ၏။ ပရိယတၱိစာေပ အေျခခံရေအာင္ ပရိတ္ႀကီး၊ သဒၵါ၊
သၿဂိ ၤဳလ္စတဲ့ စာေပေတြကို အခ်ိန္ေလးသတ္မွတ္ၿပီး သင္ေပး ျဖစ္တယ္။
အျပင္အာ႐ံုထိေတြ႔မႈက နည္းသျဖင့္ ကိုရင္သုခ စာလည္းအေတာ္သြား သလို အရာရာကိုလည္း အလိုက္သိတယ္။
“ ဆရာေတာ္ဘုရား.. ရြာတြင္းကို ဆြမ္းခံမၾကြပါနဲ႔ဘုရား၊ မိုးတြင္းဘက္ ဆိုေတာ့ လမ္းေတြက မေကာင္းေတာ့ လမ္းသြားရင္း ေခ်ာ္ေနပါ့မယ္၊ တပည့္ တစ္ပါးတည္း ဆြမ္းခံၾကြၿပီးဆြမ္းခံေကၽြးပါရေစ”
ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ပူေလာင္မႈသည္ သူေန ထိုင္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ဓေလ့စ႐ိုက္နဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္လို႔ အဘိဓမၼာရဲ႕ သေဘာမွာဆိုထားတယ္။
အခုလည္း ကိုရင္သုခ အဖို႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွစ္ခုျဖစ္ေသာ ပတ္၀န္းက်င္ ကို ျမင္ေနရၿပီ။ ဆရာအရွင္ရဲ႕ ေတာရေက်ာင္းရိပ္သည္ ေအးျမမႈရွိသ ေလာက္ ရြာတြင္းသို႔ၾကြသြားေသာအခါ အပူေငြ႔တခ်ိဳ႕က သူ႔ရင္ကို လာ လာ႐ိုက္ခတ္တယ္။
“ကိုရင္… ညေနက်ရင္ အိမ္ကိုၾကြပါဦး၊ အေအးကပ္ခ်င္လို႔”
“ ဆြမ္းဟင္း မက်က္ေသးလို႔ ခဏေစာင့္ပါဦးဘုရား၊ အေမက ကိုရင့္ကို ဆြမ္းဟင္းေလာင္းျဖစ္ေအာင္ ေလာင္းဖို႔ သမီးကို အဲ…တပည့္ေတာ္မကို မွာထားတယ္”
ဒီအခင္းအက်င္းေလးေတြၾကားမွာ ကိုရင္သုခရဲ႕ စိတ္ေတြက ေယာက္ယက္ခတ္လာတယ္။ အနာသိရင္ ေဆးရွိတယ္ ဆိုေပမယ့္ အနာဆိုတဲ့ အရာႀကီးကို အနာလို႔မျမင္တတ္ေတာ့ ေဆးဆိုတာလည္း မသိခဲ့ေပ။
“ကိုရင္သုခ က ခ်စ္စရာေလး၊ အသားေလးကေလးျဖဴ၊ မ်က္ခံုးေလး ကလည္းစင္းေနေတာ့”
ဒီလို ၀ါက်ေလးေတြဆိုရင္ သုခရဲ႕အာ႐ံုေတြကို အလုပ္႐ႈပ္ေစခဲ့တယ္။ တစ္ခါတေလ ဆရာေတာ္ကို ျပဳလုပ္ေပးေနက် ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ကိစၥေတြ ေပါ့ေလ်ာ့လာတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼေတြ ႏွလံုးသားထဲမွာ ဦးေႏွာက္ဆီမွာ သိမ္းဆည္းလာခဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သံေယာဇဥ္ ဆိုတဲ့ မီးကိုၿငိမ္းဖို႔ရာ ကိုရင္သုခ ႏွလံုးသားက ကာဆီးထားတယ္။
“သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေနတာ အကုသိုလ္ေတြမ်ားၿပီလား”
ဒီအေတြးေတြက ညဥ့္နက္အိပ္မက္ေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္။ နဂို ကတည္းက ဓမၼျဖင့္ေနသားက်ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့ ႏွလံုးသားကို ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အာ႐ံုေတြက လာေႏွာင့္ယွက္ေတာ့ ယိမ္းယိုင္စျပဳလာတယ္။
“ကိုရင္ ရြာထဲက ျပန္လာတာ ေနာက္က်ပါလား”
“အေရွ႕ေက်ာင္းကို ခဏသြားတာပါဘုရား”
ဆရာေတာ္ကိုပင္ အျဖဴေရာင္မုသားေတြက်ဲပတ္မိတယ္။
“သီလ၊သမာဓိ ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အနားမွာ ငါ ေနလို႔သင့္ေတာ္ပါ့မလား”
ကိုရင္သုခအေတြးေတြက တိမ္မ်ားလို႔ လြင့္ေမ်ာလို႔။ ဆရာသခင္က ေတာ့ဘုရားေရွ႕မွာ ကမၼ႒ာန္းထိုင္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ဘ၀နဲ႔ မိမိဘ၀က ဆန္႔က်င္ဘက္။ ကိုရင္သုခ တစ္ခုခုကို ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ဆရာေတာ္ တရားျဖဳတ္တာနဲ႔…
“ဆရာေတာ္ဘုရာ…တပည့္ေတာ္ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ေတာ့ ဘူးဘုရား”
ရွင္လိင္ျပန္၊ေထာင္ကထြက္ မိန္းမရေသာ ရက္ေတြဟာ ေယာက်ၤား သားတို႔အဖို႔ အေပ်ာ္ဆံုးရက္မ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾကရတယ္။ ယခု သုခ အဖို႔ ေတာ့ရွင္လိင္ျပန္လို႔ ေပ်ာ္ရသလို၊ မိန္းမရလို႔လည္း ေပ်ာ္ရႊင္ရၿပီး အခ်ိန္ကာ လေပါင္းမ်ားစြာ ခ်ဳပ္တည္းစြာ ေနခဲ့ရာမွ လြတ္လပ္ျခင္းတို႔ႏွင့္ ထိေတြ႔ရေတာ့ ၾကည္ႏူးမိတယ္။
ဣေျႏၵသိကၡာကို ခ်ဳပ္တည္းရျခင္း၊ အျမင္အာ႐ံုေတြကို ၿခိဳးၿခံရမႈတို႔ကို အတားအဆီးမဲ့ သြန္ပစ္လိုက္တယ္။ ဘ၀ႏွင့္ရင္း၍ ရခဲ့ေသာ ကိုယ္က်င့္ သီလေတြကို ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ခ်ိဳးေဖာက္လိုက္တယ္။ အဲဒါကိုပင္ အရသာ လို႔ ထင္မိတယ္။
ျပည္တန္ေသာ ပတၱျမားကို ဓားေသြးေက်ာက္အျဖစ္ လဲလွယ္လိုက္ရ သလို စင္ၾကယ္လွေသာ ကိုယ္က်င့္တရာေတြကို ကာမဂုဏ္ျဖင့္ အေပးအယူ လုပ္လိုက္တယ္။ အဲဒါကိုပင္ ဘ၀ရဲ႕ခ်မ္းသာမႈ ဟု သုခ ကထင္တယ္။
သူ႔ဘ၀တြင္ ေတာရေက်ာင္းေလးအစား ဆူညံေသာအိမ္ေတြက အစား၀င္လာတယ္။ ျဖဴစင္ေသာ သီလ အစားမည္းညစ္ေသာ ဒုစ႐ိုက္တရား တို႔က ေနရာယူလာတယ္။ အလင္းေရာင္ရွိရာ အရပ္မွ အေမွာင္လမ္းသို႔ ဦးတည္လိုက္တယ္။ အဲဒီအေမွာင္လမ္းမွာ ႀကံဳေတြ႔တဲ့ ခလုတ္တိုက္တာကိုပဲ သူက အရသာေတြ႔ေနမိတယ္။
ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ဆားငန္ရည္လို႔ ဆရာေတာ္က ေျပာခဲ့ဖူးေပမယ့္ သူ႔အတြက္ေသာက္ေကာင္းခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႐ိုးသားၿပီး ႀကိဳးစားမႈေၾကာင့္ သူတို႔လင္မယား အေတာ္အသင့္ အဆင္ေျပလာတယ္။
“မယားအားေပး၊ေယာကၤ်ားဓားေသြး” ဆိုသည့္ စကားအတိုင္း ခ်စ္ဇနီး ရဲ႕အားေပးမႈေၾကာင့္ သုခကလည္း အလုပ္ေတြကို ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ခဲ့တယ္။
ေမာရ ပန္းရမွန္းေတာင္ မသိခဲ့ေပ။
ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ အေတာ္အတန္ ျပည့္စံုလာတယ္။ စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ အဆင္ေျပလာသလို ပိုတာေလးေတြကိုပင္ ဇနီးျဖစ္သူက ေရႊလုပ္သင့္တာလုပ္၊ အတိုးေပးသင့္တာေပးတယ္။ စီးပြားဥစၥာတင္ ျပည့္စံု လာသည္မဟုတ္။ သားသမီးဆိုတဲ့ အစြဲေလးေတြက ၀င္လာေတာ့ သူတစ္ပါး ႏွင့္မတည့္ခ်င္ေတာ့။
အရင္က ႐ိုးသားျခင္း၊ အားနာျခင္း၊ သနားတတ္ျခင္းဆိုတဲ့ေနရာေတြမွာ ကိုယ္ရဖို႔ အတၱတစ္ခုကို ေရွ႕တန္းတင္လိုက္ေတာ့ ဦးသုခ ဆိုတဲ့နာမည္ ေပ်ာက္ၿပီး တခ်ိဳ႕က ကြယ္ရာမွာ ဦးဒုကၡလို႔ေတာင္ ေခၚလာၾကၿပီ။
မိတ္ေဆြေတြက ရန္သူျဖစ္လာတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ မယံုၾကည္ခ်င္ေတာ့။ ၿခံ၀င္းကို အေသအခ်ာလံုေအာင္ ခတ္တယ္။ သား မယားေတြကို အသြားအလာသတိထားဖို႔ ေျပာတယ္။
တစ္ခါတစ္ခါ ကိုယ္ေမြးတဲ့ေမ်ာက္ ကိုယ့္ျပန္ေျခာက္မွာ စိုးတာနဲ႔ လက္ရင္းတပည့္ေလးေတြကို ေမြးထားရတယ္။ စီးပြားဥစၥာကို ေစာင့္ေရွာက္ ရင္း အသက္ခ်မ္းသာေအာင္ ေမြးျမဴရတယ္။ ဒုကၡ က ဆင္းရဲမွန္းေတာ့ ရိပ္မိ တယ္။ ဒါေပမယ့္…
သူတစ္ပါးေခါင္းေပၚမွာပဲ ေနခ်င္ေတာ့ အဲဒီဒုကၡကပဲ ခံတြင္းၿမိန္လွ သလိုျဖစ္ေနတယ္။ တစ္ေန႔ သူ႔ကို ၾကည့္မရသူက သူတို႔မိသားစု အိပ္ေပ်ာ္ ေနခ်ိန္မွာ သူ႔အိမ္ကို မီးနဲ႔လာ႐ိႈ႕တယ္၊ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ သူဘာမွ မတတ္ ႏိုင္လိုက္ေပ။
သားမယားကို လက္ဆြဲၿပီး သူအလြတ္႐ုန္းရတယ္။ ဘာပစၥည္းမွ မရလိုက္။ သုခ ကို ဒီလိုလုပ္လို႔ဘယ္ရမလဲ။ သူနီးရာ ဓားဆြဲကာ သူ႔ရန္သူေနာက္ လိုက္သြားတယ္။ ေဒါသ တရားေတြက ထိန္းမႏိုင္၊သိမ္းမရ။ ေနာက္ဆံုး လူသတ္ျခင္းတည္းဟူေသာ ကံက သူ႔ကို အက်ဥ္းေထာင္ထဲ ပို႔လိုက္တယ္။
အထီးက်န္ျခင္း၊ ဒုကၡေရာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ေဘးႏွစ္ခုၾကားမွာ သူ႔ဇနီးေခ်ာကို သတိရေနမိတယ္။ ေထာင္၀င္စာ လာမေတြ႔တာကိုပင္ သူ စိတ္မနာရက္ႏိုင္ေပ။
ဒီလိုႏွင့္ ရာသီေတြအလီလီေျပာင္းၿပီး အခ်ိန္ေတြေႏွာင္းေတာ့ သူအျပစ္ ကလြတ္လာတယ္။ ႐ိုး႐ိုးသားသားေနၿပီး ဘ၀ကို အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္စမည္ ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ သူရြာကိုျပန္ခဲ့တယ္။ ရြာေရာက္ေတာ့ သူ႔ကို ခ်စ္လွပါတယ္ဆိုေသာ ဇနီးေခ်ာက ေနာက္တစ္ဦးနဲ႔ေဖာက္ျပန္ကာ ရြာမွ ထြက္သြားတာၾကာၿပီ တဲ့။
မုန္တိုင္းကို ရင္ထဲမ်ိဳထားရသလို ေဆာက္တည္လို႔မရ၊ နဂိုကတည္းက တစ္ေကာင္ၾကြက္၊ တစ္မ်က္ႏွာဆိုေတာ့ ေဆြမ်ိဳးေတြမရွိဘူး။ အရင္က သူ႔ေပးကမ္းစာနဲ႔ ရွင္သန္ေနသူေတြ အိမ္သြားေတာ့ အရင္လိုၾကည္ၾကည္လင္ လင္မဟုတ္ၾကေတာ့။ သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္လို သူ႔ကို ဆက္ဆံတယ္။
သူ႔ပံုကလည္း နိမိတ္ႀကီးေလးပါးတစ္ပါးမွ မလြတ္ခဲ့။ က်န္းမာေရးေတြ ကည့ံဖ်င္းလာတယ္။ ဒီၾကားထဲ မိုးက မိေတာ့တစ္ကိုယ္လံုးဖ်ားၿပီး ဘယ္အိမ္ မွာတည္းရမလဲလို႔ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ တစ္အိမ္မွ အဆင္မေျပဘူးျဖစ္ ေနတယ္။
႐ုတ္တရက္ သူငယ္စဥ္ကဆရာေတာ္ကို သတိရလိုက္တယ္။
မိုး ကလည္းအေတာ္ခ်ဳပ္ေနၿပီ။
“ဟုတ္ၿပီ…ငါဆရာေတာ္ဆီကိုသြားမယ္”
ယိုင္နဲ႔နဲ႔ေျခလွမ္းေတြနဲ႔ သူ႔ဆရာေတာ္ရဲ႕ေတာရေက်ာင္းေလးကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တယ္။ ေတာရေက်ာင္းေလး မေရာက္ခင္မွာပဲ သူေမ့က်သြား တယ္။ သူ႔ႏႈတ္ကလည္း…
“ဆရာေတာ္ဘုရား…တပည့္ေတာ္ကို ကယ္ပါဦး”
“ဟဲ့…ကိုရင္သုခ ဘာေတြေယာင္ေနတာလဲ”
ကိုရင္သုခ ထထိုင္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆရာေတာ္ကို ႐ိုေသစြာကန္ ေတာ့ၿပီး သူ႔အိပ္မက္ထဲက အေၾကာင္းေတြေျပာျပလိုက္တယ္။ ကိုရင္သုခ စကားဆံုးေတာ့ ဆရာေတာ္က…
“အင္း…သုပိနကူပမာ ကာမာ တဲ့။ ကာမဂုဏ္တရားဆိုတာ အိပ္မက္ နဲ႔ တူတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာထားတယ္ သုခ၊ မင္းအိပ္မက္ထဲမွာ သူေဌးဘ၀ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ သားမယားေတြနဲ႔လည္း ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးၿပီ၊ ဥစၥာပစၥည္းေတြ ရခဲ့ဖူးသလို ပ်က္စီးတာလည္း ခံဖူးၿပီ၊ ေလာကီ အျပစ္ဒဏ္ေတြလည္း ခံဖူးၿပီ”
“တင္ပါ့ဘုရား”
“အိပ္မက္ထဲမွာ ဘ၀မ်ိဳးစံု မင္းႀကံဳခဲ့ဖူးၿပီ မဟုတ္လား၊ မင္းႀကံဳခဲ့သမွ် အရာေတြဟာ ခုေနျပန္စဥ္းစားရင္ အိပ္မက္တစ္ခုလိုပဲ ဘာမွ မၾကာလိုက္ဘူး မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား”
“တကယ္လို႔သာ အဲဒီအိပ္မက္ထဲကအတိုင္း မင္းရဲ႕သား သမီး၊ဇနီးေတြ နဲ႔ျပန္ၿပီးေတာ့ ေနရဦးမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ပစၥည္း ဥစၥာေတြေၾကာင့္ ရတဲ့ဒုကၡ၊ မိသားစုနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္း ဒုကၡေတြ မင္းျပန္ခံစားရဦးမွာပဲ၊ အဲဒီအိပ္မက္ေတြ ထပ္ၿပီးေတာ့လည္း မမက္ခ်င္နဲ႔ေတာ့၊ ျပန္ၿပီးေတာ့လည္း အိပ္မေနပါနဲ႔ေတာ့ ကြာ၊ ဟိုမွာ ေရာင္နီေတြလာေနၿပီ၊ အလင္းေရာင္လာေတာ့မယ္၊ အိပ္မေနနဲ႔ေတာ့ကြာ”
Shared from ျခဴးပန္းအိမ္ (FB)
No comments:
Post a Comment