အသွ်င္ဘုရားတို႔ သံေယာဇဥ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံေယာဇနိယတရားတို႔ဟူ၍လည္းေကာင္း ဤတရားတို႔သည္ အနက္လည္းထူး သဒၵါလည္း ထူးကုန္၏။ အသွ်င္ဘုရားတို႔
ထိုေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အသွ်င္တို႔အား ဥပမာကို ျပဳအံ့။ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ကုန္ေသာ ပညာရွိတို႔သည္ ဆိုအပ္ေသာ စကား၏ အနက္ကို ဥပမာျဖင့္သာ သိကုန္ရာ၏။ အသွ်င္ဘုရားတို႔
ဥပမာေသာ္ကား ႏြားနက္ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏြားျဖဴကိုလည္းေကာင္း တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳးျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ သားေရႀကိဳးျဖင့္ျဖစ္ေစ ခ်ည္ထားကုန္ရာ၏။
''ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕တည္း၊ ႏြားျဖဴသည္ ႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း''ဟု ဤသို႔ေျပာဆိုေသာ သူသည္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုသည္ မည္ပါသေလာဟု ေလွ်ာက္၏။
သူႂကြယ္ ေကာင္းစြာေျပာဆိုသည္ မမည္ေသး၊ သူႂကြယ္ ႏြားနက္သည္ ႏြားျဖဴ၏ အေႏွာင္အဖဲြ႕ မဟုတ္၊ ႏြားျဖဴသည္လည္းႏြားနက္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္တို႔ကို ခ်ည္ထားေသာ တစ္ေခ်ာင္းတည္းေသာ ေလွ်ာ္ႀကိဳး၊ သို႔မဟုတ္ သားေရႀကိဳးသည္ပင္ ထိုႏြားႏွစ္ေကာင္တို႔၌ အေႏွာင္အဖဲြ႕တည္းဟု မိန္႔ဆိုကုန္၏။
အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဤအတူ မ်က္စိသည္ ႐ူပါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ႐ူပါ႐ံုတို႔သည္ မ်က္စိ၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ အမွန္ကား
ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ'သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ နားသည္ သဒၵါ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕မဟုတ္။ ႏွာေခါင္းသည္ ဂႏၶာ႐ံုတို႔၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ လွ်ာသည္ ရသာ႐ံုတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ကိုယ္သည္ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔၏အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ ေဖာ႒ဗၺာ႐ံုတို႔သည္ ကိုယ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္။ အမွန္ကား ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ'သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း။ စိတ္သည္ သေဘာတရားတို႔၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ သေဘာတရားတို႔သည္ စိတ္၏ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မဟုတ္၊ ထိုႏွစ္ပါးကို စြဲ၍ ျဖစ္ေသာ လိုခ်င္စြဲမက္မွဳ 'ဆႏၵရာဂ'သည္ ထိုႏွစ္ပါးတို႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္းဟု ေလွ်ာက္၏။ သူႂကြယ္နက္နဲေသာ ဘုရားစကားေတာ္၌ ပညာမ်က္စိကို ေဆာင္ႏိုင္ေပရကား သင့္အား အရေတာ္ေပစြတကား၊ ေကာင္းစြာ ရအပ္ေပစြတကားဟု
(မိန္႔ဆိုကုန္၏)။
စိတၱသံယုတ္
Shared from Dhamma Rakhita (FB)
No comments:
Post a Comment