Sunday, October 7, 2012

သက္သတ္လြတ္ ျပႆနာ

အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ ဓမၼမိတ္ေဆြ တစ္ဦးထံမွ စာတစ္ေစာင္ ရသည္။ သူ႕စာတြင္ ဤ၀ါတြင္း သံုးလပတ္လံုး သူႏွင့္တကြ သူ႕ဇနီး သားသမီးမ်ားပါ သက္သတ္လြတ္ (အသားလြတ္) စား၍ သံဃာေတာ္ မ်ားအားလည္း သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းမ်ား ေလာင္းလွဴမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရွစ္ပါးသီလကိုမူ ေန႔စဥ္ မေစာင့္ ႏိုင္ေသး၍ တစ္လ ေလး သီတင္း မွန္မွန္ေစာင့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသားၿပီး သူ႕အတြက္ သူ အျမဲ ဖတ္ရႈသည့္ ဓမၼဗ်ဴဟာစာေစာင္တြင္ သက္သတ္လြတ္ေဆာင္းပါး တစ္ေစာင္ ေရးသားေစလိုေၾကာင္း၊ သက္သတ္လြတ္စား၍ မည္သို႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ပံု ဘုရားေဟာပါဠိ အကိုးအကားမ်ားႏွင့္တကြ စံုစံုလင္လင္ ေရးသားေပးေစလိုေၾကာင္း ဆက္လက္ တိုက္တြန္းထားေပသည္။

ဓမၼမိတ္ေဆြ၏ စာကိုဖတ္၍ ၀မ္းသာရေပသည္။ သက္သတ္လြတ္ စားျခင္း၊ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္ျခင္း စေသာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုသာ သူ႕စာတြင္ ေတြ႕ရသျဖင့္ သာဓုေခၚမိပါ၏။ သက္သတ္လြတ္ စားျခင္းမွာ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အသားစားျခင္းေၾကာင့္ ေရာဂါမ်ား တတ္သျဖင့္ သက္သတ္လြတ္ ျခင္းအတြက္ က်န္းမာေရး ျဖစ္သည္မွာ ယံုမွားဖြယ္မရွိ။ အားရွိရန္ အတြက္ အသားကို စားသင့္ သည္ဟု ဆရာ၀န္မ်ားက ဆိုေသာ္လည္း အသားမစား ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး ကုိစားလွ်င္လည္း အားရွိေစႏိုင္သည္ဟု သူတုိ႔၏ ေဆးက်မ္းမ်ားက ဆိုေလသည္။ အသီးအရြက္မ်ားက လူတို႔အဖို႔ လိုအပ္ေသာ ဓာတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေပးႏိုင္သျဖင့္ ရာသက္ပန္ သစ္သီး သစ္ရြက္ႏွင့္ ပဲေျပာင္း စသည္တို႔ကို စားေနလွ်င္ က်န္းမာေရး မခၽြတ္ယြင္းႏိုင္။ မ်က္ျမင္သာဓက အေနျဖင့္လည္း ဤသို႔ ရာသက္ပန္ စားေသာက္ ေနထိုင္ေသာ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ သူေတာ္စင္ပုဂိၢဳလ္မ်ားစြာကို ဖူးေတြ႕ ျမင္ၾကားႏိုင္ပါသည္။ ဟိႏၵဴျဗာဟၼဏလူမ်ဳိးမ်ား၊ ဘရူး၀ါးမ်ားမွာ အျမဲပင္ အသက္လြတ္ စားေသာက္ ေနထိုင္လ်က္ အင္အားမယုတ္ အလုပ္လုပ္၍ ေနသည္ကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္သျဖင့္ အားရွိရန္ အသားစားေပးရမည္ ဆိုေသာ စကားမွာ တထစ္ခ် မမွန္ေၾကာင္း သိရပါသည္။

သက္သတ္လြတ္ စားမႈသည္ က်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ဤမွ် သိရလွ်င္ “သတၱ၀ါမ်ား၊ ေမတၱာထား၊ သားစား ေရွာင္ၾကဥ္ပါ ဟူေသာ စကားအတိုင္း သတၱ၀ါမ်ားအေပၚ၌ ေမတၱာ ထားေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အသားကိုမစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ပါသည္ဆို သူတုိ႔အဖို႔ စိတ္ဓာတ္ျဖဴစင္မႈအတြက္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ပါသည္ဟု ဆိုရေပသည္။ ဣတ္ၳိမိသာ ကုေတာသီလံ၊ မံသဘေကၡာ ကုေတႅာယာ - မိန္းမႏွင့္ ေရာေႏွာေသာ ရဟန္းအား အဘယ္မွာ သီလရွိအံ့နည္း။ အသားစားၾကဴးသူအား အဘယ္မွာ သနားျခင္းရွိအံ့နည္း ဟူေသာ ေလာကနီတိ စကားအတိုင္း အသား စားၾကဴးသူအဖို႔ စားေကာင္းေသာ သတၱ၀ါတို႔အေပၚက သနားညႇာတာမႈ နည္းပါးမည္မွာ မလြဲရာပါ။

ထို႔ေၾကာင့္ အသားလြတ္စား၍ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားျခင္း သည္သာ သဘာ၀က်ေသာ အလုပ္ ျဖစ္စရာ ရွိပါသည္။ ေရွးဆရာ ေတာ္မ်ားကလည္း အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ရြတ္ဆိုလွ်င္ ထိုေန႔တစ္ေန႔လံုး အသား မစားဘဲ အသားလြတ္စားၿပီး ရြတ္လွ်င္ ပိုမိုထိေရာက္ေၾကာင္း မွာၾကားေလ့ရွိသည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကမူ အသား (အထူးသျဖင့္ အမဲသား) စားၿပီး ပရိတ္ရြတ္လွ်င္ ပိုမို အႏၲရာယ္ မ်ားေသးေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေလ့ရွိ၏။ သို႔ျဖစ္၍ အသားလြတ္ စားေနထိုင္မႈမွာ ဘယ္ဘက္က ၾကည့္ၾကည့္ ေကာင္းေသာအေလ့အက်င့္ ျဖစ္သျဖင့္ အားေပးသင့္သည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

သို႔ေသာ္ ဓမၼမိတ္ေဆြႀကီး၏ စာေနာက္ပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ကား ဆက္လက္ ေရးသားရန္ပင္ ေနာက္တြန္႔မိေလသည္။ သက္သတ္ လြတ္စား၍ မည္သို႔ ကုသိုလ္ျဖစ္ပံု ဘုရားေဟာ ပါဠိ အကိုးအကား မ်ားႏွင့္တကြ စံုစံုလင္လင္ ေရးရန္ ဟူေသာ အခ်က္တြင္ကား အလြန္ ခက္ခဲသည္။ သက္သတ္လြတ္ စားျခင္းမွာ က်န္းမာမႈ၊ ေမတၱာပြားမႈႏွင့္ ဆိုင္၍ ေကာင္းေသာ အေလ့အက်င့္ႏွင့္ ကုသိုလ္ရမႈကို ဤေနရာတြင္ ခြဲျခားထားရေပလိမ့္မည္။ ပံုစံအားျဖင့္ အခ်ဳိ႕ လူမႈလုပ္ငန္းမ်ားမွာ အလြန္ေကာင္းသည္။ လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓုေခၚ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္ရေရးႏွင့္ေသာ္ တျခားစီသာ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔အတူ ပညာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရးတို႔ႏွင့္ ဘာသာေရးကိစၥတို႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏုိင္ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သက္သတ္လြတ္ စားေသာက္မႈကို ေထာက္ခံထားေသာ ဘုရားေဟာ ရွာေဖြ၍ မေတြ႕ႏိုင္ေပ။ သက္သတ္လြတ္ စားေသာက္မႈသည္ ကုသိုလ္ရေသာ အက်င့္ ျဖစ္သည္ ဟူ၍လည္း မည္သည့္က်မ္း၊ မည္သည့္ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္တုိ႔မွ်လည္း ေထာက္ခံ ေရးသား ဆံုးျဖတ္ထားျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ သက္သတ္လြတ္စား၊ မစား ဆိုသည္ကို ထည့္သြင္း မေဆြးေႏြးလိုပါ။ ေဆြးေႏြးမိလွ်င္လည္း လိုရင္းကို ေရာက္ေတာ့မည္မဟုတ္။

ေအာက္ပါတို႔ကား စာေရးသူ ေတြ႕ရွိသမွ် သက္သတ္လြတ္ အဆံုးအျဖတ္မ်ား၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ျဖစ္ရာ ယင္းတုိ႔ကို ဖတ္ရႈ၍ သက္သတ္လြတ္ ျပသနာအတြက္ အေျဖေတြ႕ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ မိပါသည္။

ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ

အခါတစ္ပါး သဒၶါတရားေကာင္းလွေသာ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးထံ ေရာက္လာ၏။

““ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဘုရားႏွင့္အတူ မေကြမကြာေန၍ တရားအားထုတ္ပါရေစ၊ သက္သတ္လြတ္ အက်င့္လည္း အၿမဲ စားပါမည္ ဘုရား””ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။

““ဦးပဥၥင္း၊ ရဟန္း သိကၡာ ဘယ္ေလာက္ ရွိၿပီနည္း””

““ႏွစ္၀ါ ရွိပါၿပီ ဘုရား””

““ဦးပဥၥင္း ၀ါငယ္ေသးသည္၊ စာတတ္ေအာင္သင္ဦး၊ စာေပ ပရိယတ္ဘက္က ပညာတတ္ေျမာက္၍ ဆယ္၀ါ ေလာက္ရေတာ့မွ အားထုတ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ယခု သက္သတ္လြတ္စားေနတာ ကုသိုလ္ျဖစ္ က်င့္သည္ မထင္ႏွင့္၊ သြားနာသက္သာလို႔”” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသတတ္။

[ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလ ေထရုပၸတၱိ၊ ဒုတိယပိုင္းၾသ၀ါဒခန္း၊ ပ-ႏွိပ္-၅၃ ]

မဟာစည္ဆရာေတာ္

ရဟန္းမ်ားမွာ သက္သတ္လြတ္ခ်ည္း စားရမယ္လို႔ေတာ့ သိကၡာပုဒ္ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အထူး တားျမစ္ထားတဲ့ အသားႀကီး ဆယ္မ်ဳိးႏွင့္ ရည္ရြယ္တဲ့ အသားကိုေတာ့ မစားရဘူး။

အသားႀကီး ဆယ္မ်ဳိး ဆိုတာက-

(၁) လူသား

(၂) ဆင္သား

(၃) ျမင္းသား

(၄) ျခေသၤ့သား

(၅) က်ားသား

(၆) က်ားသစ္သား

(၇) ၀က္၀ံသား

(၈) ၀ံပုေလြသား

(၉) ေခြးသား

(၁၀) ေႁမြသား... ဒီဆယ္မ်ဳိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရည္ရြယ္တဲ့အသား ဆိုတာကေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္ထားတဲ့အသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ရည္ရြယ္တဲ့အသား ဆိုလွ်င္ေတာ့ ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥမွစၿပီး ဘာသားမွ မစားရဘူး။ မိမိအတြက္ သို႔မဟုတ္ ရဟန္းမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္တာကို ျမင္လို႔ ျဖစ္ေစ ၾကားလို႔ ျဖစ္ေစ သိလွ်င္ မစားရဘူး။ ၿပီးလွ်င္ ငါတုိ႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္ေလသလားလို႔ ယံုမွားမကင္းလွ်င္လည္း အဲဒီအသားကို မစားရဘူး။ အဲဒီလို ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္တဲ့ အသားနဲ႔ အသားႀကီး ဆယ္မ်ဳိးမွ လြဲလွ်င္ေတာ့ အလိုရွိလွ်င္ စားႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို အသားေတြကိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္ မတားျမစ္သလဲ ဆိုလွ်င္ ရဟန္းမ်ားမွာ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားက ေပးလွဴတာကို စားရပါတယ္။ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ဆြမ္းခံၿပီး စားၾကရပါတယ္။ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားကလည္း မိမိတုိ႔စားဖို႔ အသင့္ခ်က္ ျပဳတ္ထားတာကို လွဴၾကပါတယ္။ သား၊ ငါး ပါတဲ့အတြက္ မစားရဘူးဆိုလွ်င္ အာဟာရ အတြက္ မျပည့္စံုဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ဖို႔က မ်ားေန ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မိမိတို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး သတ္တာမဟုတ္လွ်င္ မိမိတို႔ေၾကာင့္ ေသတာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္လည္း ကင္းေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလို အျပစ္ကင္းတဲ့သားငါးကို ျမတ္စြာဘုရားက မတားျမစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

[ အင္ဒိုေနရွား သာသနာျပဳမွတ္တမ္း - ၁၆၀]

၀ါးခ်က္မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္

တစ္ရံေသာအခါက ဆရာေတာ္ဘုရား၏ အေႏၲ၀ါသိက ျဖစ္ဖူးေသာ ဦးအာစရမည္ေသာ ရဟန္းသည္ တစ္ပါးေသာ ဆရာေတာ္ထံက ေနၿပီးလွ်င္ ဆရာေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ရန္ ဆည္းကပ္ရာ ဆရာေတာ္က...

““သင္ ဘယ္တရားကို က်င့္သနည္း”” ဟု ေမးေသာကာလ...

““သက္သတ္လြတ္ ဆားဟင္းစားေသာ တရားကို က်င့္ပါသည္ ဘုရား”” ဟု ေလွ်ာက္ၾကားရာ...

““ဘယ္ပိဋကတ္မွာ နည္းေတြ႕၍ သင္ က်င့္သနည္း”” ဟု စစ္ေမးေသာအခါ...

““သုေမဓာရေသ့ စသည္တို႔၏ က်င့္ထံုးကို ၾကားဖူး၍ က်င့္ပါသည္ အရွင္ဘုရား”” ဟု ေလွ်ာက္ၾကားေလရာ

ဆရာေတာ္က...

““သင္ရေသ့လား၊ ရဟန္းလား”” ဟု မိန္႔ၾကား၍

““ထို သုေမဓာစေသာ ရေသ့မ်ားသည္ သစ္သီးကို ဘယ္အရာႏွင့္ေရာ၍ ခ်က္စားသနည္း၊ သင္ေသခ်ာစြာသိ၏လား”” ဟု မိန္႔ၾကားၿပီးမွ...

““ရေသ့ျဖစ္က ရေသ့အတိုင္း က်င့္ၾကသည္၊ ေဇာ္ဂ်ီျဖစ္က ေဇာ္ဂ်ီနည္းအတိုင္း က်င့္ၾကသည္၊ ဖိုးသူေတာ္ျဖစ္က ဖိုးသူေတာ္နည္း အတိုင္း က်ပ္ကိုလြယ္၍ က်င့္ၾကသည္၊ အေစလက နိဂဏၭတိတ္ၳိျဖစ္က အ၀တ္မကပ္ျခင္းစေသာ အေစလက နိဂဏၭတိတ္ၳိတို႔ နည္းအတိုင္း က်င့္ၾကသည္၊ သာသနာ၀င္ ရဟန္းျဖစ္က ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းတို႔က်င့္ရန္ ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာနည္းျဖင့္ က်င့္အပ္သည္။ စားသင့္၊ မစားသင့္ကို ပညတ္ေတာ္မူအပ္ေသာ၀ိနည္းက မစားသင့္ေသာအသား အကပၸိယမံသ ဆယ္ပါးတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ မိမိတို႔ကို တိုက္ရိုက္ရည္မွန္း၍ သတ္ျဖတ္အပ္ေသာ ဥဒၵိႆကမံသ တစ္မ်ဳိးကို လည္းေကာင္း၊ ဤတစ္ဆယ့္တစ္မ်ဳိးေသာ သတၱ၀ါတို႔၏ အသားကို မစားဘဲ ၾကဥ္ေရွာင္၍ ထိုမွတစ္ပါးေသာ သူတစ္ပါး သတ္၍ ျဖစ္ေစ၊ အလိုလုိျဖစ္ေစ ေသေသာ သတၱ၀ါ၏ ပ၀တၱကမံသ ျဖစ္ေသာ သားငါးတို႔ကို သပၸာယျဖစ္က စား၍ က်င့္ေကာင္း၏။ သုတၱန္ပိဋကတ္က ရဟန္းတို႔က်င့္ရန္ ဓူတင္တစ္ဆယ့္သံုးပါးတြင္ စားေသာက္ရန္ႏွင့္ စပ္ေသာ ပတၱပိုဏ္၊ ဧကာသနိက္၊ ခလုပစၦာ ဘတ္အားျဖင့္ သံုးပါးေသာ အက်င့္တို႔ကို သပၸာယျဖစ္က စား၍ က်င့္ရန္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

သက္သတ္လြတ္ ဆားဟင္းကိုသာ စား၍ က်င့္အပ္ေသာ အက်င့္ မိစၦာပဋိပႏၷအက်င့္မ်ားကို ဘုရား တိုက္တြန္း ေသာအရာ မလာမရွိေပ။ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ကမူကား ဘယ္အစာကိုေရွာင္၍ ဘယ္ အစာကို စား၍က်င့္မွ ကုသိုလ္ရသည္ဟု တသီးတျခား ေ၀ဖန္၍ ေဟာၾကားေသာအရာမရွိ။ ေယာနိေသာ မနသိကာရျဖင့္ အသင့္အတင့္ ျဖစ္ေအာင္ စိတ္ျပဳျပင္မွ ကုသိုလ္တရား ျဖစ္ပြားသည္ဟု ေဟာၾကား ေတာ္မူသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သက္သတ္သားငါး အစာမ်ားကို ျဖစ္ေစ၊ သက္သတ္မပါေသာ အစာမ်ားကို ျဖစ္ေစ စားလိုေသာ အသားအရသာက တပ္မက္ေသာ တဏွာျဖင့္ စားရန္ အားထုတ္က ကာမသုခလ္ႅိကာႏု ေယာဂဟူေသာ လက္၀ဲစြန္းသို႔ ပါေသာေၾကာင့္ မိစၦာအက်င့္ဟုမွတ္။ သက္သတ္လြတ္ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္မ်ားကို စား၍က်င့္မွ ေျဖာင့္မွန္သည္၊ သတၱ၀ါမ်ား၏ အသားကိုစားက အျပစ္ရွိသည္ဟု ဒိ႒ဳပါဒါန္ျဖင့္ အစြဲအလမ္းျပဳလ်က္ သက္သတ္လြတ္ကိုသာ စား၍ က်င့္က သာသနပျဖစ္ေသာ ရေသ့တို႔၏ အေလ့အက်င့္ျဖစ္၍ ရေသ့ဘ၀ျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေသာအရာ ကမၻာအဆက္ဆက္က မရွိ၊ ကိုယ္ ပင္ပန္းကာမွ် အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ဟူေသာ လက္ယာစြန္းသို႔ လြန္၍ ထြက္ေနျခင္း ရွိေသာေၾကာင့္ ဒိ႒ိအက်င့္ဟုမွတ္။

ဤသို႔ မိစၱၦာပဋိပတ္ျဖစ္ေသာ ကာမသုခလ္ႅိကာႏုေယာဂ၊ ဒိ႒ိ ပဋိပတ္ျဖစ္ေသာ အတၱကိလမထာႏု ေယာဂအားျဖင့္ မွားယြင္းေသာ အစြန္းႏွစ္ဖက္သို႔ မယြန္းမထြက္ေစျခင္းမွာ ေျဖာင့္မွန္စြာ အလယ္ဗဟိုသို႔ က်ေသာ အက်င့္မဇၨိဳမပဋိပဒါ ျဖစ္ေသာ သမၼာဒိ႒ိ၊ အရိယာသာ၀က တို႔သည္သာ ကမၻာအဆက္ဆက္ ရွိဖူးရေသာ မဇၨိဳမပဋိပါဒကို က်င့္မိေအာင္ သတိသမၸဇဥ္ ဉညဏ္အျမင္ေျဖာင့္ေစရမည္ တပည့္ရွင္အာစရ-ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

[ ေထရ၀ံစာရကၠမပဒီပီကာ၊ ၀ါးခ်က္မင္းေက်ာင္းေထရုပၸတၱိ ၅၉-၆၀ ]

သူေဌးဆရာေတာ္

အတီတံ နာႏုေသာစေႏၲာ၊

နပၸဇပၸ မနာဂတံ၊

ပစၥဳပၸေႏၷန ယာေပေႏၲာ၊

သႏၲဳေ႒ာတိ ပ၀ုစၥတိ။ ။

အတီတံ - လြန္ေလခဲ့ၿပီးေသာ အစာအာဟာရကို၊ နာႏုေသာ စေႏၲာ - အဖန္တလဲလဲ မစိုးရိမ္မူ၍၊ အနာဂတံ - လာလတၱံ႕ေသာ အစာအာဟာရကို၊ နပၸဇပၸံ နပၸဇပၸေႏၲာ - တဏွာ ေလာဘျဖင့္ အာသာငင္ငင္ မေတာင္းတမူ၍၊ ပစၥဳပၸေႏၷန - ပစၥဳပၸန္ကာလ ရဆဲျဖစ္ ေသာ အစာအာဟာရျဖင့္၊ ယာေပေႏၲာ - မွ်တအင္အဲ ေရာင့္ရဲျခင္းရွိေသာ ရဟန္းရွင္လူကို၊ သႏၲဳေ႒ာတိ - သေႏၲာသတရားႏွင့္ ေရာင့္ရဲ ျခင္း ရွိေသာသူ ဟူ၍၊ ၀ုစၥတိ - ဧကန္ဆတ္ဆတ္ ေျပာဆိုအပ္၏။

ဤပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာပါဌ္ျဖင့္ ေရွးေရွးေသာ ဘုရားေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကဲ့သို႔ ငါး၊ အမဲကို လည္းေကာင္း၊ သစ္သီး သစ္ရြက္ကိုလည္းေကာင္း အတိတ္၊ အနာဂတ္ကာလတို႔က ေတာင့္တ၍ စားေသာက္ရျခင္းဟု ဆိုအပ္ေသာ ပါပိစၧတရား၊ ေလာလုပၸတဏွာ မ်ားစြာတို႔ကို မျဖစ္ေစမူ၍ ပစၥဳပၸန္ကာလ ခါသမယက ရသမွ်ေသာ သား အမဲ၊ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္မ်ားကိုသာလွ်င္ သံုးစား၍ တရားဓမၼ အားထုတ္ျခင္းမ်ားကို မဇၨိဳမပဋိပဒါသႏၲဳ႒ိတရားျဖစ္၏ဟု ျပေတာ္မူ၏။

ဤသို႔ လာရွိသည္ႏွင့္ေလ်ာ္စြာ အကိတၱိရွင္ရေသ့၊ တဏွာ ရွင္ရေသ့ စသည္မ်ားစြာ ေတမိယ၊ အေယာဃရ၊ ယုဓဥၥယရေသ့ တို႔သည္လည္း အသစ္, အေဟာင္းကို မေတာင့္တ၊ ရရသမွ်ေသာ ပစၥည္း ေဘာဇဥ္ စေသာ အာဟာရ သစ္သီး၀လံတို႔ျဖင့္ မွ်တအင္အဲေရာင့္ရဲ ၾကရကား သႏၲဳ႒ိတရားျဖစ္၏ဟု ပါဠိေတာ္ကျပ၏။ ငါး၊ အမဲ ပယ္ရွား သစ္သီးကို စားမွသာလွ်င္ သႏၲဳ႒ိတရား ျဖစ္သည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သစ္သီးကို ပယ္ရွား ငါး၊ အမဲကို စားေသာ္ သႏၲဳ႒ိတရားမျဖစ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း မမွတ္သားအပ္ကုန္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ ငါး, အမဲကိုပင္ ျဖစ္ေစ၊ သစ္သီး, သစ္ရြက္ကိုပင္ျဖစ္ေစ အတိတ္, အနာဂတ္တုိ႔က အာသာတဏွာျဖင့္ မေတာင့္တမူ၍ ရရာသမွ်ျဖင့္ မွ်တျခင္းဟုဆိုအပ္ေသာ သႏၲဳ႒ိတရားအရ အေလာဘ ေစတသိက္ကို တရားကိုယ္ ေကာက္အပ္၏ဟု အ႒ကထာဆရာတုိ႔ ျပအပ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ထို႔ေၾကာင့္ရကား ထိုထို ဇာတ္ေတာ္၊ နိပါတ္ေတာ္တို႔က ဘုရား ေလာင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ ငါး၊ အမဲ စားလွ်င္ သႏၲဳ႒ိတရား မျဖစ္၍ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္ကို စားၾကသည္ဟု မမွတ္လင့္။ ေတာက ျဖစ္၍ ရရာသမွ်ေသာ သစ္သီးကိုသာလွ်င္ အစားမ်ားၾကေလသည္။ ငါး၊ အမဲကိုပင္ မေတာင့္တဘဲရလွ်င္ ေတမိယ ရွင္ရေသ့ သံုးစားေသး၏။

ထို႔ေၾကာင့္ရကား ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ေတာေနရဟန္း၊ ရြာေနရဟန္းတို႔ကို မခြဲျခားမူ၍ သံုးပါးေသာ အစြန္းတို႔မွ လြတ္ေသာ ငါး၊ အမဲကို သံုးစားအပ္၏ဟု ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။ ဤေနရာက အကယ္၍ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္တို႔ကိုသာ ငါစား ၏ဟု ႀကံစည္၍ သစ္သီး၊ သစ္ရြက္တို႔ကို မရလွ်င္ ရေအာင္ရွာ၍ စားေသာက္ၾကပါမူကား သႏၲဳ႒ိတရားမျဖစ္၊ အကုသိုလ္ေလာလုပၸ တဏွာသာ ျဖစ္၏။

[ ပရမတၳသရူက အႏု၀ဏၰနာက်မ္းသစ္၊ တတိယတြဲ ၂၉၁-၂ ]။ ။

ျမတ္သတိ၀ါဒီ မဂၢဇင္း၊

ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္။

Shared from Ko Kyaw San (FB)

No comments:

Post a Comment