Monday, October 22, 2012

ေဒၚေအးျမင့္ (မဟာ၀ိဇၨာ) ၏ ေသျခင္းေကာင္းေသာ ဘ၀ လားရာေကာင္းေသာ ဂတိ စာအုပ္ထဲမွ ေသသူတုိ႔အေပၚအယူအဆ

ေသသူတုိ႔အေပၚအယူအဆ
လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆုံးၿပီးေသာအခါ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ ေသသူ၏ သင္းခ်ဳိင္းေျမပုံေပၚမွ ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ ေျမႀကီးခဲကေလး တစ္လုံးျဖစ္ေစ၊ ေျမပုံအနီးမွ သစ္ကုိင္းကေလး တစ္ကုိင္းျဖစ္ေစ၊ ပန္းေခြ၊ ပန္းျခင္းမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကုိျဖစ္ေစယူ၍ အိမ္တြင္ထားၾကသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ ေသသူ၏ ဓာတ္ပုံကုိ တစ္ေနရာရာတြင္ထား၍ ထမင္း၊ ဟင္း၊ မုန္႔ပဲသေရစာ စသည္မ်ား တင္ထားၾကသည္။ ယင္းကုိ (၇)ရက္အထိ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ ခဲလုံး၊ သစ္ကုိင္း၊ ပန္း၊ ဓာတ္ပုံတြင္ ရွိေနသည့္ သေဘာသက္ေရာက္ပါသည္။

အခ်ဳိ႕မွာ ဆြမ္းေကၽြး၊ သပိတ္သြတ္၊ သရဏဂုံတင္ေသာအခါတြင္ အေလာင္းနားသြား၍ ျဖစ္ေစ၊ အေခါင္းကုိပုတ္၍ျဖစ္ေစ၊ တရားနာ ဖိတ္ၾကသည္။ ယင္းသည္ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ အေလာင္းထဲတြင္ အေလာင္းနားတြင္ရွိေနေသးသည္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္ေနပါသည္။

အခ်ဳိ႕မွာ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္(၇)ရက္အတြင္း အိမ္အတြင္း ၀င္ထြက္သြားလာႏုိင္ရန္ တံခါးေပါက္မ်ားဖြင့္ထားျခင္း အေပါက္ခ်န္ထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးၾကသည္။

ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္း ထုိသူေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀တြင္ ပဋိသေႏၶ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္အသစ္ႏွင့္ ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီးေန၍ အေလာင္းထဲတြင္ျဖစ္ေစ၊ အေလာင္းနားတြင္ျဖစ္ေစ အိမ္နားတြင္ျဖစ္ေစ၊ သင္းခ်ဳိင္းစသည္တုိ႔၌ ထုိသူလုံး၀မရွိေတာ့ေပ။

သုိ႔ေသာ္ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္း၊ တေစၧ သရဲဆုိေသာ ၿပိတၱာဘ၀တြင္ ဘ၀သစ္ျဖစ္ၿပီး၊ တစ္စုံတစ္ရာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တရင္း အနီးအနားတြင္ ရွိေကာင္းရွိေနဦးမည္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ တရားနာဖိတ္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။ ေသသူ၏ ဓာတ္ပုံအနီးတြင္ အစားအစာတင္ထားျခင္း၊ ပန္းအုိးထုိး၊ မီးထြန္းသည္မ်ားသည္ ေသသူ၏ ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဆုိေသာ အယူအဆမဟုတ္ဘဲ အသက္ရွင္စဥ္ရွိ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ အမွတ္ျပဳ၍လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အသက္ရွင္စဥ္တြင္ျပဳသည့္ ၀တၱရားအတုိင္း ျပဳလုပ္ေပးျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔ မဟုတ္ပါဘဲ ၀ိညာဥ္သည္ တည္ၿမဲလ်က္ရွိသည္။ သို႔မဟုတ္ (၇)ရက္အတြင္း ၀ိညာဥ္ရွိေနေသးသည္ဟု ယူဆလွ်င္ သႆတဒိ႒ိႏွင့္ အႏၲရာဘ၀ဒိ႒ိမ်ားျဖစ္သြားႏုိင္ပါ၍ သတိထားလုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။

သရဏဂုံတင္ျခင္း၊ ဆြမ္းေကၽြးသပိတ္သြတ္ျခင္း

လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ေသဆုံးၿပီးေသာအခါ ေယဘူယ်အားျဖင့္ သက္ေပ်ာက္ဆြမ္းကပ္ျခင္းကုိ ေသဆုံးၿပီးစအခ်ိန္တြင္ (နံနက္ပုိင္းတြင္) ျပဳလုပ္၏။ သရဏဂုံတင္ျခင္းကုိ အသုဘ ခ်ခါနီး (ခ်မည့္ေန႔)တြင္ ျပဳလုပ္၏။ ဆြမ္းေကၽြးသပိတ္သြတ္ျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးျခင္းကို ေသဆုံးၿပီး (၇)ရက္ျပည့္သည့္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိ၏။ ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္သည့္အခါတုိင္းတြင္ ေအာက္ပါတုိ႔ပါ၀င္ပါသည္။

၁။ ၾသကာသျဖင့္ ကန္႔ေတာ့ျခင္း

၂။ သရဏဂုံႏွင့္ သီလေတာင္းျခင္း

၃။ သရဏဂုံေဆာက္တည္ျခင္း

၄။ သီလခံယူျခင္း

၅။ ကြယ္လြန္သူအား ရည္စူး၍ လွဴဖြယ္၀တၳဳလွဴဒါန္းျခင္း

၆။ ကြယ္လြန္သူ၊ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ ကြယ္လြန္သူအား အမွဴးထား၍ ကုသိုလ္တုိ႔ကုိ အမွ်ေ၀ျခင္း။

ဤအဆင့္ဆင့္တုိ႔သည္ ကြယ္လြန္သူအား ရည္မွန္း၍ အလွဴရွင္မ်ားျပဳလုပ္ၾကသည့္ သရဏဂုံတည္ျခင္း ကုသုိလ္ သီလကုသုိလ္၊ ဒါနကုသုိလ္ အမွ်ေ၀ျခင္း ကုသုိလ္တုိ႔ျဖစ္ၾက၏။ အားလုံးသည္ အလွဴရွင္တုိ႔၏ ကုသုိလ္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ ကြယ္လြန္သူသည္ ဤကုသုိလ္မ်ားကုိ သာဓုေခၚႏုိင္မွာသာလွ်င္ ဤကုသုိလ္အဖုိ႔တုိ႔ကုိ ရရွိႏုိင္၏။

သရဏဂုံတင္ျခင္း

သရဏဂုံသည္ “ရတနာသုံးပါးကုိ ယုံၾကည္ဆည္းကပ္ေသာစိတ္” ျဖစ္သည္။ စိတ္ (နာမ္)မရွိေတာ့ေသာ လူေသအေလာင္းကုိ သရဏဂုံတင္ေပး၍မရပါ။ သုိ႔ေသာ္ လူေသအေလာင္းကုိ သရဏဂုံတင္သည္ဟု အခ်ဳိ႕ထင္မွတ္ျခင္းသည္ မ်က္ျမင္ၾကည့္၍ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူသည့္ သေဘာျဖစ္၏။ အမွန္မွာ က်န္ရစ္သူေဆြမ်ဳိးမ်ားက သရဏဂုံေဆာက္တည္၍ ဒါန၊ သီလ အစရွိေသာကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး ကြယ္လြန္သူ၏ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ ကြယ္လြန္သူအား အမွဴးထား၍ အမွ်ေ၀ျခင္း၊ ကုသုိလ္ေပးေ၀ျခင္းသာျဖစ္သည္။

ရက္လည္ဆြမ္းသြတ္ျခင္း

ေသဆုံး၍(၇)ရက္ေျမာက္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဆြမ္းေကၽြးလွဴဒါန္းမႈကုိ သပိတ္သြတ္ျခင္း၊ ရက္လည္ဆြမ္းေကၽြးျခင္း၊ ရက္လည္ျခင္းဟု ေခၚဆုိေလ့ရွိသည္။ ဤသုိ႔ ျပဳလုပ္ျခင္းကုိ အခ်ဳိ႕သူတုိ႔သည္ ေသဆုံးသူ၏ ၀ိညာဥ္သည္ (၇)ရက္အတြင္း သူေရာက္ရွိမည့္ေနရာသုိ႔ မေရာက္ေသးဘဲ ထုိ ၀ိညာဥ္ကၽြတ္လြတ္ေစရန္ အမွတ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အမွန္တြင္ အကယ္၍ ေသသူသည္ ၿပိတၱာဘ၀တြင္၊ ႐ုပ္၊ စိတ္နာမ္ အသစ္ျဖစ္ၿပီး ဘ၀သစ္မ်ားရေနပါက ေသသူကုိရည္စူး၍၊ ျပဳလုပ္ေသာ ဆြမ္းသြတ္ကုသုိလ္ကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုအႏုေမာဒနာေခၚႏုိင္ၿပီး၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမ်ား ရပါေစဟူေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဆြမ္းသြတ္ၾကရပါသည္။

ဤသုိ႔ ကုသုိလ္အမႈမ်ားျပဳလုပ္ အမွ်ေ၀ျခင္းကုိ ရက္လည္ေအာင္ ဆိုင္းငံ့မေနဘဲ၊ ေသဆုံးသည့္ေန႔မွစ၍ ေန႔စဥ္၊ တတ္အားသေ႐ြ႕ ကုသိုလ္အမႈမ်ားျပဳ၍ အမွ်ေ၀ႏုိင္လွ်င္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ ထုိသုိ႔လွဴဒါန္းရာ၌ ဆြမ္းသာမက၊ သကၤန္း၊ ေရ စသည္တုိ႔ပါ၀င္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။

အမွ်ေ၀ျခင္း

ကြယ္လြန္သူေဆြမ်ဳိးမ်ားကုိ ရည္မွန္းလ်က္ လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀ရာ၌ ေသသူသည္ ငရဲက်ေရာက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တိရစၧာန္အမိ၀မ္း၌ ျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလြန္ေ၀းေသာ ေတာ၊ ေတာင္၊ ျမစ္၊ သမုဒၵရာကမ္း၌ ၿပိတၱာျဖစ္ေနေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူ႔အမိ၀မ္း၌ျဖစ္ရေသာ္လည္းေကာင္း၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ ျဖစ္ရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤလွဴဒါန္းေသာ ကုသုိလ္ကုိ ထုိသူတုိ႔ မသိႏုိင္ၾက၊ သိႏုိင္ေသာ္လည္း ထုိသူတုိ႔တြင္ အက်ဳိးထူး မရၾကပါ။ သုိ႔ေသာ္ လွဴဒါန္းသူေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ ဒါနကုသုိလ္ ျဖစ္ၾကပါသည္။

ကြယ္လြန္သူသည္ မိမိအိမ္႐ြာ၊ ၿမိဳ႕အနီးအပါး၊ အႀကိဳအၾကား၌ သြားလာလ်က္ စားရမဲ့ ေသာက္ရမဲ့ ၿပိတၱာမ်ဳိး (အစိမ္း၊ တေစၧ၊ သရဲ)ျဖစ္ေနလွ်င္၊ က်န္ရစ္ေသာ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက ဆြမ္း၊ သကၤန္းစသည္တုိ႔ကုိ လွဴဒါန္း၍ ဤအလွဴသည္ သြားေလသူ (အမိ၊ အဖ၊ ေဆြမ်ဳိး)အတြက္ ျဖစ္ပါေစသတည္း။ သြားေလသူ မည္သူမည္၀ါသည္ ခ်မ္းသာပါေစသတည္း၊ ထုိကုသိုလ္ကုိ ၀မ္းေျမာက္စြာ သာဓုေခၚပါ၊ အညီအမွ် ကုသုိလ္ရေအာင္ အမွ်ယူပါ အမွ်ေ၀ပါ၏ဟု ေျပာဆုိ၍ အမွ်ေ၀ေသာအခါ ထုိၿပိတၱာမ်ား ေတြ႕ျမင္ ၾကားသိလွ်င္ သာဓုေခၚလွ်င္ အစားအေသာက္၊ အ၀တ္အထည္၊ ေသာက္သုံးေရတုိ႔ကုိ နတ္သမီး၊ နတ္သားမ်ားကဲ့သုိ႔ ရႏုိင္ၾကသည္။ မိမိအတြက္ လွဴဒါန္းေနေသာ္လည္း မျမင္၊ မၾကားရသျဖင့္ သာဓုမေခၚႏုိင္လွ်င္ မရၾကေပ။ သို႔ရာတြင္ ထုိကုသိုလ္တုိ႔ကုိ အလြန္ေ၀းေသာ ေရွးေရွးဘ၀က ၿပိတၱာျဖစ္ၾကေသာ ေဆြမ်ဳိးေဟာင္းမ်ားလည္း သာဓုေခၚႏုိင္လွ်င္ ရခြင့္ရွိပါသည္။

ေဆြမ်ဳိးမ်ားကုိ ရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀ၾကရာ၌ မိမိကုိယ္တုိင္ သီလေဆာက္တည္လွ်က္ သီလရွိသူအား လွဴဒါန္း၍ အမွ်ေ၀ေပးမွသာလွ်င္ အက်ဳိးမ်ားပါသည္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္တြင္ အဇာတသတ္မင္းေတြ႕ရွိေသာ ၿပိတၱာသည္ သမီးျဖစ္သူက ရည္မွန္း၍ ကုသုိလ္ျပဳ အမွ်ေ၀ေသာ္လည္း သီလမရွိသူအား လွဴဒါန္းေသာေၾကာင့္ “ဒုသီလႀကီး စားသြားသည္၊ မိမိမရပါ၊ သီလရွိသူအား လွဴဒါန္းေပးပါ”ဟု ေျပာၾကားသျဖင့္ အဇာတသတ္မင္းသည္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္တုိ႔အား လွဴဒါန္းၿပီး ရည္ၫႊန္းအမွ်ေ၀ေပးသည့္ အခါမွ ရရွိၿပီး လြန္စြာျပည့္စုံသည့္ နတ္ျဖစ္သြားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီလရွိသူကုိ ေ႐ြးခ်ယ္လွဴဒါန္းရန္ လြန္စြာအေရးႀကီးပါသည္။ သီလရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ မေ႐ြးခ်ယ္တတ္လွ်င္လည္းေကာင္း၊ ေ႐ြးခ်ယ္ရမည္ကုိ အားနာလွ်င္လည္းေကာင္း၊ “သံဃာ”အားရည္မွန္း၍ လွဴဒါန္းပါသည္ဟု ရည္႐ြယ္လွဴဒါန္း အမွ်ေ၀သင့္ပါသည္။ ရဟန္းတစ္ပါးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း “သံဃာအားလွဴပါ၏”ဟု သံဃာကုိ ရည္စူး၍ လွဴလွ်င္ သံဃိကဒါန ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးတုိ႔သည္ ေဆြမ်ဳိးမိဘစသည္တုိ႔ ေသဆုံးေသာအခါ အလွဴဒါနစေသာ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားျပဳလုပ္၍ အမွ်ေ၀ျခင္းကုိ မလႊဲမေသြ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္။ သားသမီးက်င့္၀တ္ငါးပါးတြင္ “လွဴမွ်ေ၀၍”ဟူေသာ ၀တၱရားတစ္ပါးပါရွိ၏။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသဆုံးလွ်င္ ထုိသူ၏ လားရာဂတိကုိ အတိအက်ေျပာ၍ မရေပ။ မွန္းဆ႐ုံသာ မွန္းဆႏုိင္ပါသည္။ ခ်စ္ၾကည္ၫုိေသာစိတ္ျဖင့္ ၿပိတၱာျဖစ္ေနသည္ဆုိသည္ကုိ လက္မခံခ်င္၊ လက္မခံႏုိင္ေသာ္လည္း၊ အကယ္၍ျဖစ္ေနပါက ရည္မွန္းလွဴဒါန္း၍ အမွ်မေ၀မိပါလွ်င္ ထုိသူတုိ႔လြန္စြာ နစ္နာေလမည္။ သာသနာပုိင္ ဆရာေတာ္ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ ေက်ာင္းဒကာ ေက်ာင္းအမမ်ား ကြယ္လြန္၍ တေစၧျဖစ္သည့္ သာဓကမ်ားရွိခဲ့သည္ကုိ သတိျပဳၾကရပါမည္။ ေသဆုံးခါနီးစဲြလမ္းမႈ ေရွးဘ၀မွ အကုသုိလ္မ်ား၊ ငယ္႐ြယ္စဥ္အခါက မသိမုိက္မဲမႈေၾကာင့္ ျပဳခဲ့ေသာ အကုသုိလ္မ်ားလည္း ရွိခဲ့တတ္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

ငရဲမွစ၍ အားလုံးေသာဘုံတုိ႔တြင္ သက္ဆုိင္ရာ အစားအစာ အာဟာရမ်ားရွိၾက သုံးေဆာင္ႏုိင္ၾက၏။ ၿပိတၱာတုိ႔သည္ လူတုိ႔ကေကာင္းမႈျပဳ၍ လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀ေပးမွသာလွ်င္ စားသုံးရၾကပါသည္။ ၿပိတၱာတုိ႔တြင္ (အထူးသျဖင့္ ေ၀မာနိက ၿပိတၱာတုိ႔တြင္) နတ္၏နား၊ နတ္၏မ်က္ေစ့၊ နတ္၏၀ိညာဥ္တုိ႔ကဲ့သုိ႔ၾကားႏုိင္၊ ျမင္ႏုိင္၊ သိႏုိင္ၾကသည္ျဖစ္၍ ရည္စူးေသာ အလွဴဒါနကုသုိလ္မ်ားကုိ သာဓု ေခၚႏုိင္ၾကပါသည္။

အကယ္၍ ၿပိတၱာျဖစ္သြားသူသည္ အ၀တ္အထည္မရွိ၊ ေရတစ္ေပါက္၊ အစားတစ္လုပ္မွ် မစားရဘဲေနရလွ်င္ မိမိလွဴဒါန္းအမွ်ေ၀သည္ကုိ ရလုိက္ပါက စားရ ေသာက္ရ ၀တ္ရ ခ်မ္းသာရမည္ျဖစ္၍ လြန္စြာအက်ဳိးမ်ားပါမည္။ ထုိေသဆုံးသူ အမွ်မရႏုိင္ေသာ ဘ၀တြင္ေရာက္ရွိေနပါကလည္း ေဆြေဟာင္းမ်ဳိးေဟာင္း ၿပိတၱာမ်ားရႏုိင္ပါသျဖင့္၊ ထုိၿပိတၱာမ်ား၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိျဖစ္ေစပါသည္။ ဘ၀သံသရာသည္ ရွည္လ်ားလွေသာေၾကာင့္ မိမိ၌ေဆြမ်ဳိးေဟာင္း ၿပိတၱာမ်ားမရွိဟုမထင္ထားအပ္ပါ။ အမွ်ေ၀သည္ကုိငံ့လင့္ေနေသာ မိမိ၏ေဆြေဟာင္းမ်ဳိးေဟာင္း ၿပိတၱာမ်ားလည္းရွိေနႏုိင္ပါသည္။

က်မ္းဂန္အရ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးတြင္ ေရွးမွ ေဆြမ်ဳိးၿပိတၱာေပါင္းမ်ားစြာရွိခဲ့၏။ မင္းႀကီးအား လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀ရန္ သတိေပးၾက၍ ထုိၿပိတၱာတုိ႔အား ရည္ၫႊန္း၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ သံဃာေတာ္တုိ႔အား ႀကီးစြာေသာဒါနကုိျပဳ၏။ မင္းႀကီးသည္ အလွဴေရစက္ကုိေပး၍ “ဤအလွဴသည္ ငါ၏ ေဆြမ်ဳိးေဟာင္းၿပိတၱာတုိ႔အား ရေစသတည္း”ဟု ရည္ၫႊန္းသည့္ခဏတြင္ ၿပိတၱာတုိ႔အား ၾကာပန္းတုိ႔ျဖင့္ေကာင္းစြာ ဖုံးလႊမ္းေသာေရကန္တုိ႔ျဖစ္ေပၚ၍ ထုိၿပိတၱာတုိ႔သည္ ထုိေရကန္တုိ႔၌ ေရခ်ဳိး၊ ေရေသာက္ရ၏။ ၎တုိ႔ ပူေလာင္ျခင္း၊ ပင္ပန္းျခင္း၊ မြတ္သိပ္ျခင္းတုိ႔ ၿငိမ္းကုန္၍ ေ႐ႊအဆင္းႏွင့္တူေသာ အဆင္းရွိကုန္၏။ မင္းႀကီးသည္ ယာဂုစေသာ ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ကုိ ေပးလွဴသည့္ခဏ၌ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ယာဂုခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ျဖစ္ကုန္၏။ အ၀တ္ပုဆုိး၊ အိပ္ရာေနရာတုိ႔ကုိေပးလွဴ၍ ရည္ၫႊန္းျပန္လွ်င္ ထုိၿပိတၱာတုိ႔အား နတ္၌ျဖစ္ေသာ အ၀တ္ပုဆုိးျပာသာဒ္ အခင္းအ႐ုံ၊ အိပ္ယာစေသာ တန္ဆာတုိ႔ျဖစ္ကုန္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ထုိျဖစ္ေပၚလာတုိင္းေသာ အျခင္းအရာကုိ မင္းႀကီးျမင္ေအာင္ျပေတာ္မူ၍ မင္းႀကီးသည္ ထုိသည္တုိ႔ကုိ ျမင္ရသျဖင့္ လြန္စြာ၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူ၏။

အကယ္၍ မိမိလွဴဒါန္းမွ်ေ၀မႈသည္ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္ေသာ ၿပိတၱာမ်ား ရရွိပါကလည္း ထုိသူမ်ား၏ ခ်မ္းသာမႈကုိ ျဖစ္ေစေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲငတ္မြတ္ ဒုကၡေရာက္ေနသူမ်ားအား ကယ္တင္ရာေရာက္ပါသည္။

အမွ်ေ၀ရာ၌ ၾကားၾကားသမွ် သတၱ၀ါအားလုံးတုိ႔အား အမွ်ေပးေ၀ပါေသာေၾကာင့္ တရားနာပရိတ္သတ္ႏွင့္တကြ ၾကားသိ သာဓုေခၚေသာသူတုိင္း ပတၱာႏုေမာဒနာကုသိုလ္ရၾကပါသည္။ အကယ္၍ ကြယ္လြန္သူသည္ နတ္ျဖစ္၍ ၾကားႏုိင္၊ သိႏုိင္လွ်င္ ပတၱာႏုေမာဒနာ ကုသိုလ္ကုိရပါမည္။ ထုိကုသုိလ္သည္ ၿပိတၱာမ်ားကဲ့သုိ႔ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခ်က္ခ်င္း မျဖစ္ေသာ္လည္း ပထမေဇာကုသိုလ္ေၾကာင့္ ရရွိထားၿပီးေသာ နတ္စည္းစိမ္ကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစပါမည္။ အျခားကုသုိလ္ေဇာမ်ားကလည္း ေနာက္ေနာင္ဘ၀မ်ားအတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေစပါမည္။

မည္သူ႔ထံမွ် မေရာက္ပါကလည္း အလွဴရွင္မ်ား၏ ေကာင္းမႈကုသိုလ္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလွဴရွင္မ်ားအဖုိ႔ အကုသိုလ္မ်ားရွိမိ၍ ေနာက္ေနာင္၌ တိရစၧာန္ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ရလွ်င္ပင္ တိရစၧာန္ဘ၀တြင္ မြန္ျမတ္ေသာ အစားအေသာက္၊ အသုံးအေဆာင္တုိ႔ကုိ ရႏုိင္သည္။ လူ၊ နတ္ျဖစ္လွ်င္ ထူးေသာ လူနတ္စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားရပါမည္ျဖစ္၍ ကြယ္လြန္သူတုိ႔အား ရည္မွန္းလွဴဒါန္းေသာ ကုသုိလ္သည္ အက်ဳိးမဲ့ မျဖစ္ပါ။ ထုိအလွဴကုိ လွဴရန္ အလြန္ပင္သင့္ေတာ္သည္ဟု ဇာဏုေႆာဏိသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရား ႁမြက္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြယ္လြန္သူ၏ အက်ဳိး၊ ေဆြမ်ဳိးတုိ႔၏အက်ဳိး၊ အမ်ားအက်ဳိး၊ မိမိအက်ဳိးအတြက္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသဆုံးလွ်င္ လွဴဒါန္းအမွ်ေ၀မႈကုိျပဳလုပ္ ေဆာင္႐ြက္ရေပမည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာလည္း လွဴဒါန္း အမွ်ေ၀မႈကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ရေပမည္။ ကုသုိလ္အမႈ ျပဳတုိင္းလည္း ရည္မွန္းအမွ်ေ၀ၾကရေပမည္။

နိဂုံး

လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ေနရမည့္ အသက္၊ ေသဆုံးရမည့္ေရာဂါ၊ ေသရမည့္အခ်ိန္၊ အေလာင္းခႏၶာစြန္႔ပစ္ရာေနရာ၊ လားေရာက္ရမည့္ဂတိ၊ ဤငါးမ်ဳိးကုိ ႀကိဳ၍ မသိႏုိင္ၾကပါဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ေကာင္းေသာဂတိေရာက္ရန္အတြက္ မက်န္းမာျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ျဖည္းျဖည္းသက္သာ ေသရေတာ့မည့္သူမ်ားအားသာ တစ္ပါးသူတုိ႔က အာ႐ုံေကာင္းထင္ရန္ ၀ုိင္း၀န္းျပဳျပင္ေပးႏုိင္ၾကပါသည္။ မိမိသည္ ထုိအခြင့္အေရးရမည္ဟု မေျပာႏုိင္ပါ။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္အခါမေ႐ြး၊ ေနရာမေ႐ြး၊ ေသဆုံးႏုိင္ပါသည္။ ေသဆုံးၿပီးေနာက္လည္း မိမိတုိ႔အတြက္ ရည္စူးလွဴဒါန္းမႈမ်ားကုိ မိမိတုိ႔ရရွိရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေျခအလြန္ နည္းပါးပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ပင္ ေသျခင္းေကာင္းေသာဘ၀၊ လားေကာင္းေသာ ဂတိ တုိ႔ကုိရရန္ ဘ၀တစ္ေလ်ာက္လုံး ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ပ်ဳိးေထာင္ထားရမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေသမီတြင္ပင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာစေသာ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္မ်ား တတ္ႏုိင္သမွ် ဆည္းပူးထားျခင္း၊ စိတ္ေကာင္းထား၍ အာ႐ုံေကာင္းရရန္အတြက္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ တစ္ပါးပါးကုိလည္းေကာင္း၊ နေမာတႆ စသည္ကုိလည္းေကာင္း၊ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၧာမိ စသည္တုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ မိမိႏွစ္သက္ရာ တရားေတာ္တစ္ခုခုကုိ အၿမဲတေစ အာ႐ုံျပဳမိရန္ ေလ့က်င့္ထားရပါမည္။

ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အရ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘုံဘ၀ႏွင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းကင္းၿငိမ္းသည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ ေရာက္ရန္အတြက္ ကံလမ္း၊ စ်ာန္လမ္း၊ ဉာဏ္လမ္းဟူ၍ လမ္းသုံးသြယ္ ရွိပါသည္။ ကံလမ္းသည္ ဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း ကုသုိလ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဤကုသုိလ္ကံမ်ားသည္ လူ႔ျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္(၆)ထပ္သုိ႔ ေရာက္ရန္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ စ်ာန္လမ္းသည္ သမထဘာ၀နာကုိ စ်ာန္သမာဓိရသည္အထိ ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းကုသုိလ္တုိ႔သည္ ျဗဟၼာဘုံ (၂၀)သုိ႔ ေရာက္ေစပါသည္။ ဤလမ္းႏွစ္မ်ဳိးလုံးသည္ ေကာင္းမႈအရွိန္ကုန္ေသာအခါ အပါယ္ေလးပါးသုိ႔ ျပန္၍ က်ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါ။ (၃၁)ဘုံတြင္ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ျပန္၍ က်င္လည္ၾကရပါသည္။ ဤကံလမ္းႏွင့္ စ်ာန္လမ္းတုိ႔သည္ သာသနာပအခါတြင္လည္း က်င့္ႀကံႏုိင္ၾကေသာ အက်င့္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဉာဏ္လမ္းသည္ ၀ိပႆနာတရားမ်ား ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ၀ိပႆနာဉာဏ္စဥ္ အဆင့္ဆင့္ ရင့္က်က္လာေသာအခါ မိမိတုိ႔၏ ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ အပါယ္တံခါးပိတ္သည့္ ေသာတာပန္အျဖစ္မွ ရဟႏၲာအထိျဖစ္ႏုိင္ၿပီး နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ပါသည္။ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါက အလြန္ဆုံး(၇)ဘ၀သာ သံသရာ၌ က်င္လည္ရပါမည္။ ရဟႏၲာျဖစ္ပါက ေလာကသံသရာမွ အၿပီးတုိင္ လြတ္ေျမာက္သြားပါမည္။ ဤ ၀ိပႆနာအက်င့္ေကာင္း ဉာဏ္လမ္းသည္ သာသနာထြန္းရာအရပ္ သာသနာထြန္းရာ ကာလတြင္သာ က်င့္ႀကံႏုိင္ၾကပါသည္။

ဤလမ္းသုံးသြယ္ကုိ က်င့္ႀကံႏုိင္ရန္ လူ႔ဘ၀တြင္သာလွ်င္ အခြင့္အလမ္း မ်ားျပားပါသည္။ ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔တြင္ လူ႔ဘ၀သည္သာ အေကာင္းမြန္ဆုံး၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အျပဳႏုိင္ဆုံး ေနရာျဖစ္သည္။ နတ္ဘုံ၊ ငရဲဘုံႏွင့္ တိရစၧာန္ဘုံတုိ႔သည္ ခ်မ္းသာစင္စစ္၊ ဆင္းရဲစင္စစ္ႏွင့္ ဆင္းရဲမ်ားျပားေသာေၾကာင့္ ဒါန၊ သီလ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတုိ႔ ျပဳခြင့္ကုိရရွိရန္ မလြယ္ကူေပ။ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံႏုိင္ခြင့္လည္း နည္းပါးပါသည္။ လူ႔ဘုံသည္၊ နတ္ဘုံကဲ့သုိ႔ ခ်မ္းသာအတိ ခံစားရသည္လည္းမဟုတ္။ ငရဲဘုံကဲ့သုိ႔လည္း ဆင္းရဲအတိ ခံစားရသည္လည္းမဟုတ္ေပ။ တိရစၧာန္ဘုံကဲ့သုိ႔လည္း ဆင္းရဲမႈမ်ားျပားလွသည္ မဟုတ္ေပ။ ခ်မ္းသာမႈမ်ားျပားေသာ ဘုံျဖစ္သည္။ ခ်မ္းသာမႈကုိ မွီ၍ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာစေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကေပသည္။ ဆင္းရဲ ဒုကၡႏွင့္ မကင္းေသာေၾကာင့္ ထုိဆင္းရဲကုိမွီ၍ပင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါး၌ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားျဖစ္ပြားရသည္။ ထုိဆင္းရဲတုိ႔ကပင္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရန္ အေထာက္အကူျပဳပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘုံလူ႔ေလာကသည္ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ ရရွိႏုိင္ေသာေနရာျဖစ္သည္။ နတ္တုိ႔၏ ခ်မ္းသာ စည္းစိမ္တန္ခုိးေတဇာတုိ႔သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူ႔ျပည္လူ႔ေလာကမွ ကုသိုလ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ထုိစည္းစိမ္တုိ႔ကုိ နတ္ျပည္မွ ဖန္တီး၍မရေပ။ ရွိၿပီးစည္းစိမ္ တန္ခုိးမွ်ကုိပင္ တုိးပြားသစ္လြင္လာရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းငွာ မလြယ္ကူေပ။ လူ႔ဘုံလူ႔ေလာကသည္သာ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိရေစသေသာ ကုသိုလ္မ်ား၊ ေန႔ညမေ႐ြး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္၍ မိမိတုိ႔၏ ကုသိုလ္အားေလ်ာ္စြာ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္သုိ႔ အခ်ိန္မေ႐ြး ကူးေျပာင္းႏုိင္ၾကပါသည္။ ယခုအခ်ိန္သည္ သာသနာတြင္းအခါျဖစ္၍ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတုိင္ေအာင္ ရရွိႏုိင္ရန္ ၀ိပႆနာတရားမ်ားလည္း ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါသည္။ ယခုတစ္ဘ၀၊ ဂတိေကာင္းရန္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ၊ တစ္သံသရာလုံး ဘ၀ေကာင္းရန္အတြက္၊ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရန္တုိ႔အတြက္ ရည္မွန္း၍ မိမိအလုိရွိရာအတုိင္း ကုသိုလ္တရားမ်ားကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္၍ “ေသျခင္းေကာင္းေသာဘ၀၊ လားရာေကာင္းေသာ ဂတိ”ကုိ ရရွိႏုိင္ၾကပါေစ။ စာေရးသူသည္လည္း ေသျခင္းေကာင္းေသာဘ၀၊ လားရားေကာင္းေသာ ဂတိ ကုိ ရႏုိင္ၿပီး သံသရာမွ အျမန္လြတ္ေျမာက္ရပါလုိ၏ဟု ဆႏၵျပဳကာ ဤစာအုပ္အား နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။

ေဒၚေအးျမင့္ (မဟာ၀ိဇၨာ)

Shared from Ko Kyaw San (FB)

No comments:

Post a Comment