ဟရိတစ ရေသ.ဟာ ၿမို.ေရာက္ေတာ့ ဗာရာဏသီ မင္းရဲ့ နန္းေတာ္ ကုိ သြားၿပီး ခ်ဥ္ဆား အလွဴ ခံပါတယ္။ ဗာရာဏသီမင္းက ဟရိတစ ရေသ. ကုိ ၿမင္ၿမင္ခ်င္း ၾကည္ညိုသြားၿပီး နန္းေတာ္ထဲက ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ သိတင္းသံုးေစပါတယ္။
တစ္ေန.မွာ ဗာရာဏသီမင္းက စစ္ထြက္ဖို. ၾကံဳလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စစ္ထြက္ခါနီးမွာ ဆရာရေသ.ကုိ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ ေကြ်းဖို. မိဖုရားကုိ မွာခဲ့တယ္။
မိဖုရားက မင္း မွာတဲ့ အတိုင္း ဆြမ္း ေဘာဇဥ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းၿပင္ၿပီး ေရခိ်ဳး နံ့သာရည္ လိမ္းၿပီး ေစာင့္ေန လိုက္ပါတယ္။ ရေသ.ကုိ ေစာင့္ရင္းနဲ့ အမွတ္တမဲ့ ကုတင္ေပၚမွာ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ မိဖုရား အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာပဲ ရေသ.က စ်ာန္ နဲ့ၿပဴတင္းေပါက္က ၀င္ လာ ပါတယ္။ မိဖုရားက ေလွ်ာ္ေတ သကၤန္းသံၾကားလို. အမွတ္တစ္မဲ့ အၿမန္ထလိုက္တာ ၀တ္ထားတဲ့ ၀တ္ရံုက ေအာက္ေလ်ာၾက သြားပါတယ္။ ရေသ.က မိဖုရားရဲ့ ၀ိသဘာဂ အာရံုကုိ ၿမင္လိုက္ေတာ့ ကုိယ္တြင္းမွာ ၿငိမ္သက္စြာ တည္ေနတဲ့ ကုေ ဋ ႏွစ္သိန္းေလာက္ ရွိတဲ့ ကိေလသာ ေတြဟာ တစ္ခါတည္း ထၾကြလာတယ္ လို. ဆိုပါတယ္။ ရထားတဲ့ စ်ာန္လည္း ကိေလသာနဲ့ အတူ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး မိဖုရားနဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အထိ ေရာက္သြားပါတယ္။
ဗာရာဏသီမင္း ၿပန္ၾကြလာေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကုိ အမတ္ေတြက တိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္းက မယံုဘူးလို.ဆိုပါတယ္။ အမတ္ေတြက တစ္ေယာက္ မက တိုင္လာေတာ့ မင္းက မိဖုရာကုိ “ သင္ရေသ.နဲ့ မွားယြင္းေနတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္သလား ” လို. ေမးၾကည့္ပါတယ္။ မိဖုရားကလည္း မွန္ပါတယ္ လို. ၀န္ခံပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မင္းက မယံုၿပန္ပါဘူးတဲ့ ။ ေနာက္ဆံုး ရေသ.ကုိ တိုက္ရိုက္ သြားေမးေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ မင္းၾကီးလို. ေၿပာလိုက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ မင္းက ယံုသြားပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဟရိတစ ရေသ.က ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ ၿပန္ေဆာက္တည္ ယူပါတယ္။ ငါဟာ အမွားၾကီးတစ္ခုကုိ က်ဳးလြန္ခဲ့ၿပီ၊ ငါ့အမွားကုိ ငါကုိယ္တိုင္ပဲ တည္ေဆာက္ ယူလို.ရမယ္။ မင္းၾကိးလည္း တည္ေဆာက္ေပးလို. မရဘူး၊ မိဖုရားၾကီးလည္း တည္ေဆာင္ေပးလို. မရဘူး၊ ကုိယ့္အမွား ကုိယ္ သိတဲ့ သူဟာ ၿပဳၿပင္ယူဖို. မခဲယဥ္းပါဘူး။
ရေသ.က ၊ အဲဒီလုိ ဆင္ၿခင္ၿပီး မင္းၾကီးကုိ “ မင္းၾကီးေရ ငါ့ကုိခြင့္လြတ္ပါ ၊ငါဟာ မေနသင့္တဲ့ အရပ္မွာ ေနခဲ့လို. လူေတြရဲ့ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ကဲ့ရဲ့ စရာ ၿဖစ္ကုန္ၿပီ ၊ မိန္းမနံ ကင္းတဲ့ ေတာဆီကုိပဲ ၿပန္ပါရေစေတာ့ လို. ေၿပာၿပီး ေတာ ကုိ ၿပန္ၾကြ သြားပါတယ္။
ေၿပာလက္စနဲ့ အမ်ားၾကားဖူးတဲ့ ဓမၼ ၀တၱဳေလး တစ္ပုဒ္ကုိလည္း ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္း ထပ္ေၿပာ လိုက္ပါရေစဦး။ အာရံုးနိုးတဲ့ အေနနဲ့ေပါ့ ။
ကႆပ ဘုရားရွင္ လက္ထက္က ရဟန္းတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီ ရဟန္းက သီလလည္း ေတာ္ေတာ္ စင္ၾကယ္ပါတယ္။ တစ္ေန.ေတာ့ သူ.ေက်ာင္းကုိ အာဂႏၱဳ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါး ေရာက္လာပါတယ္။ သူ.ရဲ့ ဆြမ္းကပ္ေနက် ဒကာက ေက်ာင္းမွာ အာဂႏၱဳ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါး ေရာက္ေနတယ္ ဆိုတာ သိရေတာ့ မနက္က်ရင္ အာဂႏၱဳ ရဟန္းကုိပါ ပင့္ခဲ့ဖို. ဖိတ္သြားပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းထိုင္ ကုိယ္ေတာ္ ရဲ့ စိတ္ဟာ အာဂႏၱဳ ရဟန္းကုိ မနာလို ၀န္တိုတဲ့ စိတ္ေတြက တစ္ဖြားဖြား ေပၚလာေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ မနက္ဆြမ္းစား သြားခါနီးမွာ လက္သည္းဖ်ားနဲ့ ေခါင္းေလာင္းထိုး ႏိုးခဲ့ပါသတဲ့.။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဒကာကုိ သင့္ကုိယ္ေတာ္ၾကီး အအိပ္ၾကီးေနတယ္ ၊ ေခါင္းေလာင္း ထိုးႏိုးတာေတာင္ မနိုးဘူးလို. မိန္.ပါတယ္။
ဒကာကေတာ့ ရိပ္မိလိုက္ၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အာဂႏၱဳ ကုိယ္ေတာ္ အတြက္ ဆြမ္းထည့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းထိုင ္ကုိယ္ေတာ္ က ဒုတိယအၾကိမ္ မနာလို ၀န္တိုစိတ္ေတြ ထပ္၀င္လာၿပန္ေရာ။ ဒီေတာ့ ဆြမ္းကုိလမ္းမွာပဲ သြန္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ဟာ သူ.ဘ၀ရဲ့ တစ္သံသရာလံုးကုိ ဒုကၹေပးခဲ့ ပါတယ္။ သူတင္မကဘူး၊ ရြာ တစ္ရြာ မွာလူ ၿဖစ္သြားရင္ တစ္ရြာလံုး ဆင္းရဲ တဲ့ အထိပါ။
တကယ္လို.သာ ဒီရဟန္းဟာ သူတစ္ပါး အေပၚ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ၿဖစ္တာနဲ့ ခ်က္ၿခင္း သိၿပီး ကုိယ့္ စိတ္ကေလးကုိ အေကာင္းဆံုး ၿဖစ္ေအာင္ ၿပန္တည္ေဆာက္ ယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဇတ္လမ္းက တစ္မ်ိဳး ၿဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ဇတ္လမ္းက မလွေတာ့ဘူး ၿဖစ္ သြားပါတယ္။
မဂၤလာ (၃၈) ပါးထဲမွာ စာေရးသူ စိတ္၀င္စားတာက အတၱ သမၼာ ပဏိဓိ မဂၤလာပါ။ ဘာၿဖစ္လို.လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီ အတၱ သမၼာ ပဏိဓိ မဂၤလာနဲ့ ဆန္.က်င္ဘက္ ၿဖစ္ၿဖစ္ေနတတ္လို.ပါ ။
အတၱ သမၼာ ပဏိဓ ိဆိုတာ ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ မွန္ၾကည့္သလို သတိနဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာပါ။ အထူးသၿဖင့္ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ၿဖစ္တာနဲ့ ခ်က္ၿခင္း သိ သိတာနဲ့ ပယ္ႏိုင္ဖို.ပါ။ ဘယ္လုိ ပယ္မလဲ ဆိုေတာ့ ပယ္နည္းမွာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဆင္ၿခင္ၿပီး ပါယ္တာနဲ့ ပြားမ်ားၿပီး ပယ္တာပါ။
“ငါ့မွာ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြ ၿဖစ္ေနၿပီ။ သူတစ္ပါး အေပၚ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ဟာ ငါ့ေအာင္ၿမင္မူ.၊ ငါ့တိုးတက္မူ.၊ ငါ့ဘ၀ ၊ ငါ့အနာဂတ္ကုိ ငါကိုယ္တိုင္ ဖ်က္စီးပစ္ေနတာပဲ ။ သူတစ္ပါးအေပၚ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ၿဖစ္တဲ့သူဟာ ၾကီးပြားတိုးတက္ ေအာင္ၿမင္တယ္ လို. တစ္ခါ မွ မၾကားဘူးေသးဘူး။ စသည္ ကုိယ္နားလည္သလို ဆင္ၿခင္ၿပီး ပယ္ႏိုင္သလို မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ၿဖစ္ေနတာေလးကုိလည္း သတိကပ္ၿပီး
“ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ၿဖစ္ေနတယ္။ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ၿဖစ္ေနတယ္။ ” ဆိုၿပီး အခ်က္သံုးဆယ္ ေလာက္မွတ္ၿပီးလည္း ပယ္ႏိုင ္ပါတယ္။ မွတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုလားထုိင္ ေပၚမွာ ထိုင္ေနတယ္ ဆိုရင္လည္း မ်က္လံုးေလးကုိ အသာေလး မွိတ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ၿဖစ္ေန တာေလးကုိ အာရံု ညြတ္နိုင္သမွ် ညြတ္ၿပီး သိေနဖို.လည္း အေရးၾကီးပါတယ္။
သူတစ္ပါးအေပၚ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ကုိ ဆင္ၿခင္ၿပီး ပယ္ပယ္ ပြားမ်ားၿပီး ပယ္ပယ္ ၊ ပယ္ႏိုင္ဖို.က အဓိကပါ။ ဥပမာ၊ လမ္းသြားရင္း မေကာင္းတဲ့ စိတ္ ၿဖစ္တယ္ ဆိုပါစို။ လွမ္းေနတဲ့ ေၿခလွမ္းကုိ ခ်က္ၿခင္း ရပ္ပစ္ၿပီး ကုိယ္ စြမ္းႏိုင္ သမွ် နည္းနဲ့ ပယ္ပစ္ႏိုင္ရပါမယ္။ အထူးသၿဖင့္ ပြားမ်ားၿပီး ပယ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းပါတယ္။ အသြားမွာ ၿဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ကုိ အသြားမွာပဲ ပယ္ပစ္နိုင္ဖို.ပါ။
ဒီလိုပါပဲ၊ ကားစီးရင္း ပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ဧည့္ ခံပြဲ တက္ရင္းပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ထိုင္ရင္းပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ အိပ္ရင္းပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၿဖစ္တာနဲ့ သိ၊ သိတာနဲ့ ပယ္ ပစ္ဖုိ.ပါ။
အက်င့္တစ္ခု ဆိုတာ က်င့္ယူရတာပါပဲ ။ အတိတ္ဘ၀က အကုသို္လ္ အထံုေတြ မ်ားခဲ့ေတာ့ အတိတ္ အထံုေတြရဲ့ လြမ္းမိုး မူ.ေၾကာင့္ က်င့္စမွာ နည္းနည္း ခက္ရင္ခက္မယ္။ က်င့္ပါ မ်ားလာရင္ အဆင္ေၿပသြားၿပီး အေလ့ အက်င့္တစ္ခုလို ၿဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္.။ ဒါဆို အေလ့ အက်င့္က တစ္ခု ၿဖစ္ေနၿပီး မေကာင္းတဲ့ စိတ္ရဲ့ေနရာမွာ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာ ၊ မုဒိတာ စတဲ့ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ကေလးေတြ ၀င္လာပါ လိမ့္မယ္။
ေအာင္ၿမင္ၿခင္း ၊ မေအာင္ၿမင္ၿခင္း ၊ အဆင္ေၿပၿခင္း၊ အဆင္မေၿပၿခင္း ၊ အသက္ရွည္ၿခင္း၊ မရွည္ၿခင္း၊ က်န္းမာၿခင္း ၊ မက်န္းမာၿခင္း၊ စသည္ေတြကုိ အတၱသမၼာပဏိဓိက လူသား တစ္ေယာက္ အတြက္ မ်ားစြာ ၿပဌန္း ထားပါတယ္။
ဟိုဟို ဒီဒီ သြားေန စရာမလိုပဲ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ၊ အလုပ္မေရြး၊ ရိယာပုထ္ မေရါး က်င့္လိုု. ရတဲ့ အက်င့္ေလး ေတြကုိ က်င့္ ၾကည့္လိုက္ စမ္းပါ။ ေအာင္ၿမင္ ေစခ်င္လို.ပါ။
စာဖတ္သူ- စကားေလး တစ္ခြန္းေတာ့ ထပ္မွာလိုက္ပါရေစ။ သူတစ္ပါး အေပၚ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ၿဖစ္တဲ့ ေန.ဟာ ကုိယ့္ေအာင္ ၿမင္မူ. ၊ ကုိယ့္တိုးတက္မူ. ၊ ကုိယ့္ အနာဂတ္ကုိ ၊ ကုိယ္တိုင္ဖ်က္စီး ပစ္လိုက္တဲ့ ေန.ပါပဲ။ တကယ္ပါ။ အၾကားနဲ့ ေၿပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကုိယ္ေတြ. မို.လို. ေၿပာတာပါ။
အလင္းတန္း ဂ်ာနယ္ (၆.၈.၂၀၀၃)
ေရးသားသူ- ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ)
Shared from Sabishii Hana (FB)
No comments:
Post a Comment