Friday, November 16, 2012

အ႐ွင္ ေရ၀တ(ရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ၇ နွစ္အရြယ္ ညီအငယ္ဆံုး)

ညီအစ္မသံုးေယာက္... စာလာ၊ ဥပစာလာ၊ သီသူပစာလာ။
ညီအစ္ကိုသံုးေယာက္...အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ နႏၵ၊ ဥပေသန။

ငါးေယာက္ေသာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမတို႔၏ အစ္ကိုအႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ဥပတိသကား ‘အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ’ဘြဲ႔မည္ျဖင္႔ ဘုရား႐ွင္၏ အရိပ္အာ၀ါသ၊ တရားေတာ္၏ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္၀ယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ တည္႐ွိလြတ္ေျမာက္ခဲ႔ၿပီ ျဖစ္၏။

႐ွစ္ဆယ္႔ခုနစ္ကုေဋေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကို စြန္႔လႊတ္ရဟန္းျပဳခဲ႔ၿပီးသည္႔ေနာက္ ေနာင္ေတာ္ အ႐ွင္ျမတ္ႀကီး၏ ျမင္႔ျမတ္ေသာ တည္ုဆိုက္ျခင္းကို အားက်ၾကည္ညိဳ ႏွစ္သက္ခဲ႔ၾကေသာ ညီအစ္မသံုးေယာက္ႏွင္႔ ညီႏွစ္ေယာက္တို႔သည္လည္း လူ႔ေဘာင္တြင္ မေနၾကေတာ႔ဘဲ ေနာင္ေတာ္ႀကီးထံ ၀င္ေရာက္ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ကူးေျပာင္းသြားခဲ႔ၾကၿပီ ျဖစ္၏။

ေၾသာ္-သူတို႔ ရက္ရက္ စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကပါဘိျခင္း။

ေၾသာ္-သူတို႔ လြတ္ေျမာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါဘိျခင္း။

ေၾသာ္-သူတို႔ မငဲ႔မကြက္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ၾကပါဘိျခင္း။

ဤသို႔ ေတြးေတာဆင္ျခင္ရင္း မိမိကိုယ္မိမိ အားမလုိ အားမရစိတ္၊ လက္႐ွိဘ၀တြင္ မေပ်ာ္ပိုက္ႏိုင္ေတာ႔ေသာ ခံစားမႈမ်ားျဖင္႔ စံအိမ္တြင္ က်န္ရစ္သူကား ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္ ညီအေထြးဆံုး ေရ၀တပင္ ျဖစ္ေလသည္။

မိ႐ုိးဖလာ အစဥ္အလာအရ မိသားစုပိုင္ဆိုင္သမွ်ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာခပ္သိမ္းသည္ အေထြးဆံုး ေရ၀တဆီသို႔သာ စုပံုေရာက္႐ွိေတာ႔မည္ ျဖစ္သည္။ ဇမၺဴဒိပ္တြင္ အခ်မ္းသာ အၾကြယ္၀ဆံုး၊ အသက္အငယ္ဆံုး သူေဌးကေလး ျဖစ္ရေတာ႔မည္။ သူေဌးကေလး ေရ၀တ။

မယ္ေတာ္ သာရီပုေဏၰးမႀကီးကလည္း တစ္ဦးတည္းေသာ အေမြဆက္ခံမည္႔ သားေထြးေလး ေရ၀တအား

ေန႔ေန႔ညဥ္႔ညဥ္႔ အရိပ္တၾကည္႔ၾကည္႔႐ွိေလသည္။ သူ႔ေနာင္ေတာ္ႀကီးလို၊ ၿပီးေတာ႔ ထိုေနာင္ေတာ္ႀကီေနာက္
ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္သြားေသာ အစ္မသံုးေယာက္၊ အစ္ကိုႏွစ္ေယာက္တုိ႔လို မျဖစ္ေစရ။မ်ိဳး႐ိုးႏွင္႔ အရပ္ရပ္ စည္းစိမ္တို႔ကို အေမြဆက္ခံမည္႔ ေရ၀တအား အျပင္ထြက္မသြားေစရေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ သံကြန္ခ်ာျဖင္႔ ထိန္းသိမ္းထားခ်င္လွသည္။ ထိုသံကြန္ခ်ာကား...။

ေရ၀တသည္ မယ္ေတာ္ႀကီး၏ အစီအမံ ျပင္ဆင္မႈမ်ားကို ႀကိဳတင္သိေန၏။ မိမိသည္ မ်ိဳး႐ိုးအေမြကို တစ္ဦးတည္း ဒိုင္ခံသိမ္းပိုက္ရေတာ႔မည္ဟု နားလည္ေန၏။ ထုိအျဖစ္ကို အေရာက္မခံႏိုင္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုနည္းႏွင္႔ ႐ုန္းထြက္ရမည္နည္း။

လြတ္ေျမာက္ရာနည္းကိုလည္း မသိ။ မေတြးမႀကံတတ္။ မိမိကား ငယ္လြန္းလွေသးသည္။ မိမိကိုယ္မိမိ ပဲ႔မကိုင္ႏိုင္ေသး။ မိမိ၏ေ႐ြးခ်ယ္မႈကို မိမိဘာသာ မျပဳႏိုင္ေသး။

ထိုအခ်ိန္တြင္ပင္ သံကြန္ခ်ာႀကီး က်ေရာက္လာေလသည္။

“လူကေလး ေရ၀တကို သက္တူ႐ြယ္တူ အမ်ိဳးအႏြယ္တူ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္နဲ႔ လက္ထပ္ေပးၾကစို႔”

မယ္ေတာ္ သာရဏီပုေဏၰးမႀကီးကား ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္။ ႐ိုးရာ အယူ၀ါဒကို အစြဲအလမ္းႀကီးသူပီပီ က်န္ရစ္ခဲ႔သည့္ သားအေထြးဆံုးေလးအား အိမ္ေထာင္ရက္သား ခ်ေပးရန္ စီစဥ္ေလသည္။ထံုးတမ္းစဥ္လာ႐ွိသည္ႏွင္႔အညီ မယ္ေတာ္သာရီပုေဏၰးမႀကီးသည္ သားေရ၀တအား မိန္းကေလးအိမ္သို႔ ေဆာင္ယူ၍ မဂၤလာအခမ္းအနားမ်ား ႀကိဳတင္ စီမံျပင္ဆင္ျခင္း၊ မဂၤလာစကားမ်ား ေျပာၾကားျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ေလသည္။ သတို႔သား ေရ၀တဘက္မွ မိခင္ႀကီးႏွင္႔အတူ သက္ႀကီး၀ါႀကီး ေဆြမ်ိဳးမ်ား၊ ဂုဏ္သေရ႐ွိ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားကို ပင္႔ေဆာင္သြားၾကသည္။ မိန္းကေလးဘက္မွလည္း အလားတူ ျပင္ဆင္ဧည္႔ခံၾကသည္။

ထံုးစံအတုိင္း ေျပာၾကားေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၾကၿပီးေနာက္ လူႀကီးမ်ားက ေရ၀တႏွင္႔ သတို႔သမီးငယ္တို႔အား ဆံုးမျခင္း၊ ဆုေပးျခင္း စသည္မ်ား ျပဳလုပ္ၾက၏။ သူငယ္သတို႔သား ေရ၀တကား မိမိသည္ မျမင္လာေသာ အက်ဥ္းအက်ပ္ႀကီးတစ္ခုထဲသို႔ ေရာက္႐ွိေနရကာ ထိုအထဲမွ မည္သို႔လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဖန္တီးရမွန္းလည္း မသိ ျဖစ္ေနေလသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဖက္လူႀကီးမ်ား၏ ႐ိုးရာအစဥ္အလာ အဲဒီအခန္းမ်ားကလည္း မ်ားျပား႐ႈပ္ေထြးလွဘိျခင္း။
ပန္းမ်ား၊ အေမႊးနံ႔သာခဲနဲ႔ အမႈန္႔မ်ားဆီမွ ခ်ိဳအီစူးရဲ ရနံ႔မ်ားကို မသက္မသာ ႐ွဴ႐ႈိက္ေနရသည္။ အဆုိင္းအဆိုင္း သြယ္၀န္းျခယ္လွယ္ထားေသာ ေရာင္စံုပိုးစမ်ား၊ ႀကိဳးတန္းမ်ား၊ ဗိမာန္မ်က္ႏွာၾကက္ အလွဆင္ယင္မႈမ်ားကိုလည္း ပင္႔ကူအိမ္ကြန္ရက္မ်ားဟု ေရ၀တ ထင္ျမင္ေနသည္။ မဂၤလာပြဲ တက္ေရာက္ၾကသူမ်ား၏ စကားေျပာသံ၊ ႏႈတ္ဆက္သံ၊ ဆုေတာင္သံ၊ ရယ္ေမာသံမ်ားကလည္း နားမခံသာေအာင္ ပြက္ညံေနၾကသည္။ မခ်မ္းမေျမ႕ ျဖစ္ေနေသာ ေရ၀တသည္ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ႏွလံုး ညွိဳးခ်ံဳးေနေလသည္။ ထိုအရာတို႔ကို မႏွစ္မၿမိဳ႕ျဖစ္ေနေသာ္လည္း မႏွစ္မၿမိဳ႕ျဖစ္စရာ အေျခခံကို ႐ွာမေတြ႔၊ စဥ္းစားမရ၊ အရာအားလံုး ႐ႈပ္ေထြးေနျခင္းကိုသာ ခံစားေနရ၏။ ထိုအ႐ႈပ္ေထြးမႈႀကီးထဲမွ တစ္စံုတစ္ခုေသာ‘အစ’ကို ဆြဲထုတ္ႏိုင္မွသာေျပေပ်ာက္႐ွင္းလင္းသြားလိမ္႔မည္။ ခက္တာက အစ ဘယ္သို႔႐ွာရမွန္းမသိ။

ထံုးတမ္းႏွင္႔အညီ သတို႔သားကို သတို႔သားဘက္မွ လူႀကီးသူမမ်ားက ဆုေပးစကား ေကာင္းခ်ီးစကား ေျခြၾက၏။ ထုိစကားလံုးမ်ားမွာလည္း ထပ္ခါတလဲလဲ ျဖစ္ေနၾကျပန္သည္။

‘စီးပြားဥစၥာ တုိးတက္ပါေစ’ ‘အနာေရာဂါ ကင္း႐ွင္းပါေစ’ ‘မိဂုဏ္ဖဂုဏ္ ေဆြမ်ိဳးဂုဏ္ကို ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ’ ‘ေ႐ႊေငြ ရတနာတို႔ အလွ်ံပယ္ ၾကြယ္၀ပါေစ’ ‘အေကာင္းဆံုး အစာ၊ အေကာင္းဆံုးအ၀တ္၊ အေကာင္းဆံုး ယာဥ္ရထား၊ အေကာင္းဆံုး အိမ္ေဂဟာတို႔၌ စားႏိုင္၊ ၀တ္ႏိုင္၊ စီးႏိုင္၊ ေနထုိင္ႏိုင္ပါေစ’

သတုိ႔သား အလွည္႔ၿပီးေသာအခါ သတို႔သမီးအလွည္႔ ေရာက္ျပန္၏။ ပန္းမ်ားႀကဲလွ်က္၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ား ဆြတ္ဖ်န္းလွ်က္၊ ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္ သတုိ႔သမီးေလးကို ၀န္းရံပတ္လွည္႔ကာ ဆုေပးစကားမ်ား ႐ြတ္ဆိုၾကသည္။ ထိုဆုေပးစကားမ်ားမွာလည္း ထပ္ျပန္တလဲလဲ ျဖစ္ၾကေလသည္။ ထိုစဥ္...

သတို႔သမီး၏ ေဆြမ်ိဳးအႀကီးအကဲ တစ္ဦးက...

“ကိုင္း... တို႔မ်ားရဲ႕ ဆုေတာင္းစကားေတြ ဆုေပးစကားေတြထဲမွာ အေရးႀကီးၿပီး လက္ေတြ႔က်တဲ႔ စကားတစ္ခြန္းမပါေသးဘူး” ဟု ဆုိလုိက္၏။

“ဘယ္လိုအေရးႀကီးၿပီး ဘယ္လိုလက္ေတြ႔က်တာလဲ” အားလံုးက ၀ိုင္းေမးၾကသည္။ လူႀကီးက ၿပံဳး၍...
“အသက္႐ွည္ျခင္းေပါ႔။ ဒါ႔ထက္ အေရးႀကီးတာ ဘာ႐ွိမလဲ”
“မွန္တယ္ မွန္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ လက္ေတြ႔က်ပံုကေတာ႔...”

လူႀကီးက ေထာင္႔တစ္ေနရာတြင္ ထုိင္ေနသူတစ္ဦးကို ညႊန္ျပလိုက္၏။ ထုိင္ေနသူကား သတို႔သမီးဘက္႐ွိ ေဆြမ်ိဳးစုတြင္ အသက္အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ အဘြားအိုႀကီး တစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ အဘြားအုိမွာ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ ႐ွိေပၿပီ။ ေကာင္းစြာမထိုင္ႏိုင္ေတာ႔သျဖင္႔ ဖံုမ်ား အခင္းမ်ားကို သက္ေသာင္႔သက္သာျဖစ္ေအာင္ အခုအခံ ျပင္ဆင္ေပးထားရာ ထိုပစၥည္းမ်ားအၾကားတြင္ အဘြားအုိႀကီးသည္ သက္မဲ႔အလား မလႈပ္မယွက္ ႐ွိေနေလသည္။ အဘြားအိုသည္ မဂၤလာအခမ္းအနားသို႔ အသက္အႀကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ တက္ေရာက္လာေသာ္လည္းဘာကိုမွ မျမင္မၾကားသကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေန၏။

“ငါတို႔ရဲ႕သတို႔သမီးေလး အသက္႐ွည္ပါေစ။ ဘယ္ေလာက္အထိ အသက္႐ွည္ရမလဲဆိုေတာ႔ ေဟာဟိုမွာ ႐ွိေနတဲ႔ ဘြားဘြားႀကီးလိုပဲ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္အထိ အသက္႐ွည္ပါေစ”
“ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္။ ဘြားဘြားႀကီးလိုပဲ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္အထိ အသက္႐ွည္ပါေစ”
အားလံုး ၀ိုင္းေရ႐ြတ္ ဆုေပးစကားဆိုၾကသည္။

ေရ၀တသည္ ထိုအခါမွပင္ အားလံုးႏွင္႔အတူ အဘြားအိုကုိ ဂ႐ုထားမိ၏။
အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္႐ွိၿပီျဖစ္ေသာ အဘြားအုိကုိ ေျခဆံုးေခါင္းဖ်ား ၾကည္႔လုိက္မိသည္။ ဆံပင္မ်ားက ႀကိဳးက်ဲက်ဲ၊ ေဖြးေဖြးျဖဴဆြတ္ ဖြာလန္ႀကဲ၊ မ်က္ႏွာမွာ အေရျပားေအာက္တြင္ အသားစိုင္ဟူ၍ ႐ွိသည္ မတူေတာ႔။ ခ်ိဳင္႔ခြက္ႏွစ္၀င္ အ႐ိုးေဂါင္ဂင္ ေပၚေနသည္။ ထိုအေရျပားတို႔မွာလည္း ေရတြက္ျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ေသာ အေရးအေၾကာင္းမ်ားက အစင္းစင္း ႐ႈပ္ေထြးယွက္ျဖာေနၾကသည္။ တြန္႔လိမ္ေလွ်ာ႔က်ကာ ျပဳတ္က်လုမတတ္ ေပ်ာ႔ဖပ္႐ံႈတြ ျဖစ္ေနသည္။ မ်က္စိမ်ားက ဘာအေရာင္အဆင္းမွ မ႐ွိေတာ႔။ မ်က္ဆံမ်ားမွာ အနက္မ႐ွိေတာ႔။ ၾကည္႔ေသာ္လည္း မျမင္ႏိုင္ေတာ႔သည္႔ မ်က္၀န္းမ်ား မႈန္ရီမႈိင္းပ်။

ေရ၀တသည္ မနီးမေ၀းမွ လွမ္းၾကည္႔႐ံုျဖင္႔ အားမရႏိုင္ေတာ႔သလို ထုိင္ရာမွထကာ အဘြားအုိအနီးသို႔ ကပ္ၾကည္႔သည္။ မဂၤလာပြဲတက္ေရာက္လာသူမ်ားကေတာ႔ သတို႔သားေလးသည္ သူ႔သတို႔သမီး၏ ဘြားေအႀကီးကို သေဘာက်ႏွစ္သက္ကာ စူး၀င္ေလ႔လာေနသည္ဟု ထင္မွတ္ၾက၏။

အနီးကပ္ျမင္ရေတာ႔မွပင္ ပို၍ အေသးစိတ္ေသာ ဇရာဒဏ္ခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရေလသည္။

တစ္ေခ်ာင္းမွ မ႐ွိေတာ႔ေသာ သြားမ်ားေနရာတြင္ ပါးေစာင္းႏႈတ္ခမ္းအေရျပားမ်ားက တြင္းခ်ိဳင္႔၀ွမ္းမ်ားပမာ ခြက္၀င္ေနၾက၏။ မတ္တတ္မဆန္႔ႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ ခါးသည္ ကုန္းငိုက္ေနေလရာ တြားသြားသတၱ၀ါတစ္ေကာင္၏ ၀ပ္စင္းေနပံုႏွင္႔ တူေန၏။ လည္ပင္း႐ိုးမ်ားကလည္း ဦးေခါင္း၏ အေလးခ်ိန္ကို စြင္႔စြင္႔ပင္႔ေဆာင္သယ္မ မထားႏိုင္သည္ ျဖစ္ေလရာ ဦးေခါင္းသည္ ဟိုယိမ္း သည္ယိမ္း။ အထဲသုိ႔ လိမ္႔၀င္ေနေသာ ႏႈတ္ခမ္းေပၚတြင္ အစားအစာ အၾကြင္းအစမ်ားက ေပက်ံေန၏။

အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ အဘြားအုိ။ 
ေရ၀တစိတ္ထဲမွာ ႀကိတ္၍ ေရ႐ြတ္မိသည္။

ေစာေစာက ဆုေပးစကားကို ျပန္ၾကားသည္။ ငါတိို႔ရဲ႕သတို႔သမီးေလး အသက္႐ွည္ပါေစ။ ဘယ္ေလာက္အထိ အသက္႐ွည္ရမလဲဆိုေတာ႔ ေဟာဟိုမွာ ႐ွိေနတဲ႔ ဘြားဘြားႀကီးလိုပဲ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္အထိ အသက္႐ွည္ပါေစ။

ေရ၀တ၏ ရင္ႏွလံုးအိမ္ထဲတြင္ ဖ်န္းခနဲ တစ္ခ်က္ ျဖစ္ထြန္းသြား၏။

ဒီအဘြားႀကီးလိုတဲ႔လား။ ငါလက္ထပ္မယ္႔ သတို႔သမီး ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္ မိန္းကေလးဟာ အခ်ိန္တန္ရင္ ဒီအဘြားႀကီးအ႐ြယ္ေရာက္၊ ဒီအဘြားႀကီးလိုျဖစ္၊ အသက္တစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္၊ ဆံပင္ေတြ ေဖြးေဖြးျဖဴ က်ိဳးက်ိဳးက်ဲက်ဲ၊ အသားမ႐ွိတဲ႔ အ႐ိုးေပၚမွာ အေရျပားေတြက ႐ံႈ႕တြခ်ိဳင္႔ခြက္၊ မ်က္စိေတြ မႈန္သီရီေ၀၊ သြားေတြမ႐ွိ၊ ဦးေခါင္းတယမ္းယမ္း၊ ခါးက ကုန္းငိုက္။

တစ္ခ်ိန္လုံးလံုး အ႐ႈပ္ေထြး ခ်ည္ခင္လံုးႀကီးထဲမွာ ‘အစ’ကို ႐ွာမရျဖစ္ေနေသာ ေရ၀တ၏အသိတြင္ အလင္းတစ္ခု ျပက္သြားကာ ‘အစ’ကို ေတြ႔႐ွိသြား၏။

“ဒီေန႔ပဲ ငါ႔ရဲ႕ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဥပတိႆထံသြားမယ္။ သာသနာ႔ေဘာင္ထဲ ၀င္ေတာ႔မယ္”

လွည္းတန္းႀကီးသည္ သတို႔သမီးအိမ္မွ ထြက္ခြာ၍ သတို႔သားေရ၀တ အိမ္ဆီသို႔ တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ ေမာင္းႏွင္ေ႐ြ႕လ်ားေနသည္။ ခရီးက မေ၀းေသာ္လည္း အတန္ငယ္ လွမ္း၏။ ထို႔အျပင္ လမ္းခရီးအၾကားတြင္ ေတာအုပ္ငယ္ ခင္တန္းစပ္မ်ားကိုလည္း ျဖတ္သန္းရဦးမည္ ျဖစ္၏။

ေရ၀တသည္ လွည္းေပၚမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ စကားမေျပာဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ လိုက္ပါလာသည္။ လွည္းေပၚတြင္ အတူပါလာေသာ သတို႔သမီးငယ္ကိုလည္း ေစာင္း၍မွ်ပင္ လွည္႔မၾကည္႔။ ရယ္ေမာေပ်ာ္႐ႊင္ ဆူညံေနေသာ လွည္းတန္းႀကီးတြင္ ေရ၀တတစ္ဦးတည္းသာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေလသည္။

ခင္တန္းေတာစပ္တစ္ေနရာသို႔ ျဖတ္ၾကသည္။ ထိုေနရာတြင္ ခ်ံဳပုတ္မ်ားကို အေတာ္အတန္ ထူထပ္သည္။ ေရ၀တက လွည္းသမားကို လွည္းခဏ ရပ္ေပးရန္ ေျပာလိုက္၏။

“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ေရ၀တ၊ အိမ္အျမန္ေရာက္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ေလ ဟဲဟဲ”

ေရ၀တက ဘာမွမေျပာဘဲ မ်က္ႏွာကို ႐ႈံ႕မဲ႔ကာ ၀မ္းဗိုက္ကို ႏွိပ္နယ္ ျပလိုက္သည္။ လွည္းသမားက ေခါင္းညိတ္၏။

“ေၾသာ္... မဂၤလာေဆာင္မွာ အစားမ်ိဳးစံုစားၿပီး ၀မ္းယစ္ေနၿပီေပါ႔ ဟုတ္လား။ ကဲ ကဲ ဆင္း... ဆင္း။ ခ်ံဳပုတ္ေတြေနာက္ကိုသြား၊ ကိစၥျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္လုပ္ခဲ႔”

ေရ၀တ လွည္းေပၚမွ ဆင္း၍ ခ်ံဳပုတ္ေနာက္၀င္သြား၏။ ခဏေနၿပီးမွ ျပန္ထြက္ကာ လွည္းေပၚတက္သည္။ ေနာက္တစ္ေနရာ ႏွစ္ေနရာမ်ားတြင္လည္း ထုိသို႔ပင္ လွည္းကို ရပ္ခိုင္း၊ ဆင္း၊ ခ်ံဳပုတ္မ်ားေနာက္သို႔၀င္၊ ေခတၱေနၿပီးမွ ျပန္တယ္။

ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ျဖစ္လာေသာအခါ အေစာင္႔အေ႐ွာက္ လိုက္ပါလာေသာ သူမ်ားက...

“ေရ၀တေတာ႔ ၀မ္းေဖာက္ျပန္ေနၿပီ။ သူ႔ကိစၥၿပီးရင္ လိုက္လာလိမ္႔မယ္။ မီွရာလွည္း တက္လိမ္႔မယ္။ ဒီအတိုင္းခ်ည္းပဲ သူ႔ကို ေစာင္႔ေစာင္႔ေခၚေနရရင္ ခရီးဖင္႔လိမ္႔မယ္။ လွည္းက တစ္စီးရပ္ရင္ အားလံုးကို ရပ္တာ။ ဒီေတာ႔ တအိအိနဲ႔ပဲ ေမာင္းသြားတာေပါ႔” 
ဟု ဆိုကာ ေရ၀တကို ရပ္မေစာင္႔ေတာ႔ဘဲ ေမာင္းသြားၾကသည္။

ဤအခြင္႔ေကာင္းကို ေစာင္႔ေနေသာ ေရ၀တလည္း ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ လွည္းေပၚမွ သူဆင္းၿပီး ခ်ံဳပုတ္ေနာက္သို႔ ၀င္ကာ ေနာက္ဆံုးလွည္း လြန္သြားသည္အထိ ပုန္းေအာင္းေနလိုက္၏။ လွည္းတန္းႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးလွည္း၊ ေတာစပ္ခင္တန္း႐ိုးအေကြ႔တြင္ ခ်ိဳးေကြ႔ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္။ ေရ၀တ ခ်ံဳပုတ္ေနာက္မွ ထြက္လိုက္၏။ သူ႔ကို ဘယ္သူမွ မျမင္ႏိုင္ေတာ႔။ ေရ၀တ လွည္းတစ္စီးစီးမွာ ပါလာလိမ္႔မည္ဟု တြက္ၿပီး အားလံုး စိတ္ခ်လက္ခ် ေမာင္းႏွင္သြားၾကေပၿပီ။

“လြတ္ၿပီ... ကၽြတ္ၿပီ”

ဟု စိတ္ထဲမွာ ႀကံဳး၀ါးကာ ေရ၀တသည္ ခ်ံဳပုတ္မ်ားႏွင္႔ ဆက္စပ္ေနေသာ ေတာအုပ္ဘက္သို႔ အားကုန္သြန္စိုက္ ေျပးခဲ႔ေတာ႔သည္။

-----။-----

ေတာအုပ္တစ္ခု၊ ေနာက္တစ္ခု။ ထို႔ေနာက္ လူသူအလ်ဥ္းကင္းေ၀းေသာ လြင္ျပင္ျပန္႔။ ထို႔ေနာက္ ေတာင္ငူအငယ္တစ္လံုး၊ ဆက္ေျပးလိုက္ေသာအခါ ေရ၀တသည္ ရဟန္းမ်ား သီတင္းသံုးေနရာ ေတာေက်ာင္းအစုကို ေတြ႔လိုက္ရေလသည္။

“အ႐ွင္ဘုရားတို႔ တပည္႔ေတာ္ရ၀တပါ။ ယခုအခါ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ အ႐ွင္သာရိပုတၱရာအျဖစ္ ေရာက္႐ွိေနတဲ႔၊ ေနာက္ၿပီး ဥပတိႆရဲ႕ ညီအေထြးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ သနားငဲ႔ညွာေသာအားျဖင္႔ တပည္႔ေတာ္ကို ႐ွင္ျပဳေပးပါဘုရား”

အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက ေတာေက်ာင္းေန ရဟန္းသံုးက်ိတ္တို႔အား...

“တပည္႔ေတာ္ရဲ႕ ညီအေထြးဆံုး ေရ၀တဆိုသူ ခုနစ္ႏွစ္အ႐ြယ္ သူငယ္တစ္ဦး ေရာက္လာပါလိမ္႔မယ္။ သူေရာက္လာရင္ ႐ွင္ျပဳေပးလိုက္ၾကပါ” ဟု ႀကိဳတင္မွာၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ရဟန္းမ်ားကလည္း ေရ၀တကို ႐ွင္ျပဳေပးလိုက္ၾက၏။

သာမေဏ အ႐ွင္ေရ၀တအျဖစ္သို႔ ေရာက္ခဲ႔ၿပီး အေဆြအမ်ိဳးတို႔ႏွင္႔တကြ ၿငိကပ္ေစခ်င္ေသာ အတြယ္အတာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ ဟူသမွ်ကို စြန္႔ခြာခဲ႔ၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအရာမ်ားႏွင္႔ ေ၀းႏိုင္သမွ် အေ၀းဆံုးသို႔ ေရာက္႐ွိရန္ လိုအပ္ေပသည္။ မည္သို႔ မည္မွ် ေ၀းကြာရမည္နည္း။ ေနရာေဒသအားျဖင္႔လည္း ေ၀းကြာရမည္။ ‘ေလာက’အားျဖင္႔လည္း ေ၀းကြာရခ်ိမ္႔မည္။

ေတာေနရဟန္းမ်ားထံမွပင္ ႐ွင္ေရ၀တ ကမၼဌာန္းေတာင္းသည္။

ထို႔ေနာက္ ေနာက္ထပ္ ယူဇနာသံုးဆယ္ကြာေ၀းေသာ အရပ္သို႔ တစ္ပါးတည္း ထြက္ခဲ႔၏။ ထိုအရပ္ကား ေတာအတိ ေတာင္အတိျဖစ္သည္႔အျပင္ အျခားေသာ သစ္ပင္ခ်ံဳႏြယ္မ်ား မေပါက္ေရာက္၊ ႐ွားပင္မ်ားသာ အတိေပါက္ေရာက္သည္႔ ႐ွားေတာ ျဖစ္၏။ ႐ွင္ေရ၀တသည္ ႐ွားေတာတြင္ေနကာ ကမၼဌာန္းတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ေလသည္။

မၾကာမီမွာပင္ ပဋိသမ ၻီဒါေလးပါး ရ႐ွိလွ်က္ ရဟႏာၱျဖစ္ေလသည္။


Re: ကေလးရဟႏၲာမ်ား - ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ

Shared from Dhamma Rakhita (FB)

No comments:

Post a Comment