Sunday, November 11, 2012

*****အေရးၾကီးေသာ စိတ္တစ္လုံး*****

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ စုႏၵအား “စုႏၵ ၊ ကုသိုလ္တရားတို႔၌ စိတ္ျဖစ္ကာမွ်ကိုပင္ အလြန္အက်ိဳးမ်ားလွျပီဟု ငါေဟာသည္” ဟု အမိန္႔ရွိေတာ္မူဖူး၏ ။ ဓမၼပဒ၌လည္း “ကုသိုလ္ကိုျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ကို ျဖစ္ေစ နည္းနည္းကေလး ဟု မမွတ္ထင္သင့္ ” ေၾကာင္း (အက်ိဳးကို ျမင္ေတာ္မူသည့္ အတိုင္း) ေဟာေတာ္မူခဲ့ျပီ ။

မွန္လွပါေပ၏ ။ အရွင္စူဠပန္ေထရ္ သည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္
စဥ္ ဘဝတစ္ခုက ျမိဳ႕ျပလွည့္လည္ စဥ္ နဖူးမွ ေခၽြးထြက္၍ အဝတ္ျဖင့္သုတ္ရာ ခႏၶာကိုယ္ အညစ္အေၾကးေၾကာင့္ အဝတ္၌ညစ္ေထး ေပက်ံ သြားသည္ကို ၾကည့္၍ စိတ္၌ ညစ္ညဴးကာ အမွတ္မထင္ အနိစၥသညာျဖစ္ခဲ့ဖူး၏ ။ မေျပာပေလာက္ေခ်။ စူဠပန္ဘဝတြင္ ထိုးအမွတ္မထင္ မေျပာပေလာက္ေသာ အေၾကာင္းက “ရေဇာဟရဏ” ကမၼ႒ာန္း တစ္ပုဒ္ျဖစ္လာ၍ အဘိညာဥ္ႏွင့္တကြ ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ္မူလာရ၏။

မိစၦာဒိ႒ိ မ႒ကု႑လီ သတို႔သား ဘုရားဆြမ္းခံၾကြလာသည္ကို ေသခါနီး လွ်ပ္တစ္ျပက္မွ် ျမင္လိုက္ရရံုျဖင့္ နတ္သားျဖစ္ရသည္။

ေျခလွမ္းတိုင္း ၾကာပန္းခံ၍ ေတာင္ညာစံ ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ပဒုမေဒဝီ လည္း ပေစၥကဗုဒၶါအား ၾကာပန္းလွဴေသာ ေကာင္းမႈအက်ိဳးျဖစ္သည္။ မိဖုရားအမ်ား မနာလို၍ မိဖုရားရာထူးက်ကာ ေတာတြင္း၌ ဆင္းရဲစြာ ေနခဲ့ရသည္မွာလည္း ၾကာပန္းလွဴစဥ္က “အရွင္ျမတ္အား ၾကာပန္းအသုံးဝင္မည္ မဟုတ္” ဟု ထင္ကာ ျပန္၍ယူလိုက္ျပီးမွ ျပန္လည္လွဴေသာ္လည္း “အပရေစတနာ” တြန္႔ဆုတ္သြားခဲ့မိေသာ “လွ်ပ္တစ္ျပက္ စိတ္ကေလး၏ စြမ္းအင္ ” ပင္တည္း ။

ထို႔ေၾကာင့္ ေက်းဇူးရွင္ ေဝဘူဆရာေတာ္ၾကီးက “ စိတ္ျဖစ္တိုင္း မရႈမွတ္ႏိုင္လွ်င္ လက္ဖ်စ္တစ္တြက္ တစ္တြက္ အခ်ိန္တိုင္း ကုေဋတစ္သိန္းတစ္သိန္း ေၾကြးထပ္တင္ ခံရတတ္တယ္” ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

လွ်ပ္တစ္ျပက္မွ်သာ ျဖစ္၍ ျဖစ္၍ ေပ်ာက္ဆုံးငုပ္ကြယ္သြားျပီဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေကာင္းမေကာင္း စိတ္ကူးအၾကံအစည္မအ်ားကို စိတၱႏုပႆနာျဖင့္ မရႈမွတ္ႏိုင္ပါက အစြဲနာလွ်င္ နာသေလာက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ အကိ်ဳးသက္ေရာက္ တတ္ေပ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေမတၱာအက်ိဳး စသည္ကိုျပရာ၌ “ႏြားႏို႔ တစ္ညွစ္ခန္႔ ၊ တစ္ရွဴ တစ္ရႈိက္ခန္႔ ၊ လက္ဖ်စ္တစ္တြက္ ၊လွ်ပ္တစ္ျပက္ ၊ မ်က္စိတစ္မွိတ္ခန္႔ ” တို႔ျဖင့္ တိုင္းတာ ေဟာေျပာေတာ္မူသည္ကို သတိျပဳ၍ ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ စိတ္ကူး အၾကံမွ်ကိုပင္လွ်င္ ေသးငယ္သည္ဟု အေအာက္ေမ့ရာ ၊ ဝစီကံ ၊ ကာယကံ တို႔ကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိျပီ ။

အာရံုႏွင့္ အာရမၼဏိက ေပါင္းဆုံ ထိခိုက္ မႈ (ဖႆ) ေၾကာင့္ ေကာင္း - မေကာင္း ခံစားမႈ (ေဝဒနာ) ျဖစ္ေပၚလာရာ ထိုခံစားမႈကို ရႈမွတ္ပစ္ရသည္။ မရႈမွတ္မိပါက တဏွာသို႔ကူး၍ ဥပါဒါန္ဘဝ စသည္ျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လည္ေတာ့၏ ။

ပ႒ာန္းအျမင္ ဝီထိစိတ္အစဥ္အရ ဝုေ႒ာ၏ အျခားမဲ့ေဇာသို႔ အကူးမခံရ ။ ရႈပါရံုစသည္ကို ဝင္လာလွ်င္ ေကာင္းမေကာင္း စဥ္းစား၍ အရသာခံမႈ (ေဇာ) မျဖစ္မီက သတိျဖင့္ ရႈမွတ္ပစ္ရ၏ ။ ေဇာအျဖစ္သို႔ေရာက္လွ်င္ ေဇာ၏ရိုက္ခတ္မႈ အရွိန္ အနည္းအမ်ားအလိုက္ ဒိ႒ဓမၼစသည္ အက်ိဳးေပးေတာ့မည္။ ပထမ ေဇာအခိုက္၌ ရာဂစိတ္ျဖစ္သည္ဟု သိလွ်င္ သိသည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ ဒုတိယေဇာက ေန၍ သတိျဖင့္ ရႈမွတ္ ျဖတ္ခ်ရမည္။ “ႏိုင္နင္းလာပါလွ်င္” သတိျဖစ္ရသည္ကမွ ၾကာေသးသည္ ။ ပယ္စြန္႔ႏိုင္မႈက ျမန္၏ ဟူ၍ ( သဠာယတန - ဒုကၡဓမၼသုတ္ပါဠိ အ႒ကထာတို႔၌) ေဟာ ၾကားဖြင့္ဆိုကုန္၏ ။

ထိုထို သုတၱန္ ပါဠိေတာ္တို႔၌ “ ရႈပါရံုစသည္ကိုျမင္လွ်င္ အေသးစိတ္မလိုက္ရ ၊ ျမင္ကာမတၱသာ ရပ္ရမည္ ။ ေယာဂီကား ရုပ္နာမ္တရားတို႔ ျဖစ္ေပၚသမွ်ကို သတိျဖင့္ အျမဲတမ္းကပ္၍ ရႈမွတ္သိျမင္ေနလွ်င္ ကိစၥျပီးေတာ့သည္ ။

ဓမၼာစရိယဦးေဌးလိႈင္ေရးသားပူေဇာ္ေသာ ရဟႏၲာနွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပပါသည္။

*****တရားအသိဥာဏ္မ်ားတိုးပြါးနိုင္ၾကပါေစ*****

***ေမတၱာၿဖင့္***
Shared from Ma Aye Aye Cho (FB)

No comments:

Post a Comment