Tuesday, November 27, 2012

ေနရာ

မၾကာခင္ အခုေနရာကေန အျခားတစ္ေနရာကုိ ေျပာင္းေရႊ႕ရေတာ့မယ္လုိ႔ ေျပာသံေတြၾကားေနေတာ့ ေနရာ အေၾကာင္းေလးေတြ ဆက္ေတြးမိတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ အန္တီသစၥာအလင္း (ေဒါက္တာသန္းသန္းစိန္) နဲ႔ေတြ႔ၿပီး စကားေတြေျပာ၊ အန္တီတုိက္တဲ့ သရက္သီးေဖ်ာ္ရည္ေသာက္လို႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရတယ္။ အန္တီက ဆရာေတာ္ဦးသာဓိန ဆီ သြားဖုိ႔ တုိက္တြန္းတာနဲ႔ပဲ ဆရာေတာ္ေက်ာင္းကုိ ေရာက္ျဖစ္တယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔ အတိတ္တုန္းက အေၾကာင္း၊ အခု အေျခအေနေတြ အေၾကာင္း ဆက္စပ္ ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။

ဟုိအရင္ကေတာ့ ေက်ာင္းပညာေရးသပ္သပ္ ျဖစ္ေနတာမလို႔ တရားအလုပ္ကုိ တစုိက္စုိက္မတ္မတ္ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ၾကတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ တာ၀န္ယူေနရတဲ့ အပုိင္းေတြ ရွိေနၾကလို႔ အရင္လို မလုပ္ျဖစ္ေတာ့တဲ့ အေၾကာင္း၊ မခိုင္ၿမဲတဲ့အတြက္ ေျပာင္းလဲသြားတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြေျပာရင္း ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ျပန္လည္သံုးသပ္မိတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါပဲ။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္က မႏွစ္သက္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုမွာ ေနခဲ့ရတယ္။ ေန႔စဥ္ မနက္မုိးလင္းကစလို႔ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စရာနဲ႔ပဲ ၾကံဳရတယ္။ တခါတေလေတာ့လည္း ေလာကဓံတရားလို႔ အၿမဲႏွလံုးသြင္းၿပီး စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ေနတတ္ေပမယ့္ တခါတေလက်ေတာ့လည္း ညစ္ႏြမ္းမိတယ္။ ကုိယ့္စိတ္ဘာျဖစ္ေနလဲဆုိတာေတာ့ သတိလက္လြတ္ မျဖစ္သြားခဲ့ပါဘူး။ တခါတေလ အန္တီသစၥာအလင္းဆီ ဖုန္းဆက္ၿပီး သားကုိတရားေဟာပါဦးလို႔ေတာင္ ေျပာမိတယ္။ အန္တီကေျပာတယ္။ တခ်ိန္က တကယ့္စာေမးပြဲ ေျဖတာမဟုတ္ေသးဘူးတဲ့။ အခုမွ တကယ့္စာေမးပြဲ ေျဖေနရတာ။ အရင္က က်က္မွတ္ခဲ့တာေတြကုိ အခုမွ ျပန္ေျဖရတာတဲ့။ အခုေတာ့ တကယ္ေျဖႏုိင္ေအာင္ သားႀကိဳးစားေနပါလို႔ အသိေပး ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။

အတူတူေနၾကတဲ့ အစ္ကုိတစ္ေယာက္က ေျပာၾကတယ္။ ေရာမေရာက္ရင္ ေရာမလိုက်င့္လိုက္ ညီေလးတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ “ေကာင္းတဲ့ေနရာေရာက္လို႔ ေကာင္းတာေတြကုိ လိုက္က်င့္ရရင္ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ မေကာင္းတဲ့ေနရာကို ေရာက္လို႔ မေကာင္းတာေတြကို လိုက္က်င့္ရင္ေတာ့ ဘ၀ေတြ ခါးသီးရေတာ့မယ္” လို႔ ျပန္ေျပာမိခဲ့တယ္။ “မသင့္ေတာ္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ေနခဲ့ရင္ေတာင္ သင့္ေတာ္တဲ့အက်င့္ေတြကို ေဖ်ာက္မပစ္ပါန႔ဲ” လို႔ မွာၾကားဆံုးမေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္အရွင္ေဆကိႏၵရဲ႕ တရားစကားကုိ နားထဲမွာ အထပ္ထပ္ၾကားေယာင္ခဲ့ပါတယ္။

တခါတေလေတာ့လည္း ဘ၀မွာ မိမိႏွစ္သက္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေရာက္ရင္ေပ်ာ္လိုက္၊ မႏွစ္သက္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ ေရာက္ေတာ့ စိတ္ညစ္လုိက္နဲ႔ ေရာေထြးေနတာပါပဲ။ သံသရာအေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ သုဂတိဘ၀အျဖစ္နဲ႔ က်င္လည္လိုက္ ဒုဂၢတိဘ၀အျဖစ္နဲ႔ က်င္လည္လိုက္နဲ႔ ဘ၀သံသရာ လည္ေနၾကရတာပါ။ မိမိေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သံသရာခရီးမွာ ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ လမ္းေတြရဲ႕ လမ္းဆံုေလး တစ္ခုအျဖစ္ ျမင္ေယာင္လာမိတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ႏုိင္ခြင့္ရွိတာကုိ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာက လူ႔ဘ၀ရဖုိ႔ ခဲယဥ္းေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းပဲ လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။

အခုဆုိ တုိ႔ဘ၀ေတြလည္း သက္တမ္းတစ္၀က္နီးပါး ေရာက္ေနၿပီေပါ့။ ကံေကာင္းလို႔ က်န္ေနတဲ့ လက္ရွိအခ်ိန္နဲ႔ မိမိတုိ႔ ႏွစ္သက္ရာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ႏုိင္တဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္လို ေနထုိင္သြားၾကမလဲ စဥ္းစားသင့္တယ္။ ခက္တာက တရားအလုပ္ဆုိတာနဲ႔ ဆရာစြဲေတြ နည္းစနစ္စြဲေတြ ေ၀ဖန္ေနတာနဲ႔ လိုရင္းကုိ မေရာက္ႏုိင္ၾကဘူးျဖစ္ေနတယ္။ တရားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးရင္ ျငင္းခုန္ခ်င္ၾကတာ။ ကုိယ္ေျပာတာမွ အမွန္၊ ကုိယ္ၾကံတာမွ အဟုတ္လို႔ စြဲကုိင္ခ်င္ၾကတာ။ စာေပေလ့လာ၊ တရားနာတာကုိ ထုိင္ၿပီးအားထုတ္တာေလာက္ ခရီးမေရာက္ႏုိင္ဘူးလို႔ ယူစြဲတာ စသျဖင့္ ႀကံဳေတြ႔ဖူး ပါတယ္။


ျငင္းခုန္တာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ -

ပေရ စ န ၀ိဇာနႏၲိ၊ မယေမတၱ ယမာမေသ။

ေယ စ တတၳ ၀ိဇာနႏၲိ၊ တေတာ သမၼႏၲိ ေမဓဂါ။

ဤေလာက၌ လူမိုက္တို႔သည္ ငါတိို႔ ေသၾကလိမ့္မည္ဟု မသိၾကကုန္၊ ထို မသိမႈေၾကာင့္ ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္ မေျပျငိမ္း ႏုိင္ကုန္။ ဤေလာက၌ ပညာရွိသူတို႔သည္ ငါတို႔ေသၾကလိမ့္မည္ဟု သိၾကကုန္၏၊ ထိုသိမႈေၾကာင့္ ခိုက္ရန္ျငင္းခံုမႈတို႔သည္ ေျပျငိမ္းႏုိင္ကုန္၏။ ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာက မိန္႔ၾကားေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က ျငင္းရခုန္ရတာ၊ ကုတ္ကပ္ေျပာရတာ၊ အႏုိင္ယူေျပာခ်င္တာ ၀ါသနာျဖစ္ေနတယ္။ သတိရွိေစဖုိ႔ပါ။

အမွန္ေတာ့ တုိ႔ေတြအားလံုး (၇)ရက္ (၇)လီ မုိးေမွာင္က်ေနတဲ့ ေတာႀကီးထဲမွာ မ်က္စိလည္ လမ္းေပ်ာက္ေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြနဲ႔ တူပါတယ္။ မုိးေမွာင္ကလဲက် အလင္းေရာင္ဆုိတာလဲ မရွိတဲ့ ေတာႀကီးထဲမွာ ထြက္လမ္းကို ရွာၾကရမွာက တုိ႔အားလံုးရဲ႕ အလုပ္ပါ။ ေမွာင္ေနတဲ့ အတြက္ လမ္းေတြ႔ဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္ ခဲယဥ္းပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လွ်ပ္စီးေလးတခ်က္ လက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တုိ႔ေတြအတြက္ ေတာထဲက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မယ့္ လမ္းစကုိ ေတြ႔လိုက္တာပါပဲ။

ဒီသေဘာတရားေလး အတုိင္းပါပဲ။ တို႔ေတြအားလံုးက ၃၁ ဘံုဆုိတဲ့ ေတာႀကီးထဲမွာ မ်က္စိလည္ လမ္းေပ်ာက္ေန တဲ့ သူေတြေပါ့။ ဘုရား အဆူဆူပြင့္ခဲ့ေသာ္လည္း သာသနာနဲ႔ မေတြ႕ႀကံဳခဲ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ေသာ္လည္း သာသနာကို ေက်ာခိုင္းခဲ့သူေတြ ျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ ယေန႔တုိင္ ဘ၀ေတြရၿပီး ဒုကၡေတြနဲ႔ ေတြ႔ႀကံဳေနရတာပါ။ ဓမၼအလင္းေရာင္နဲ႔ ေ၀းခဲ့ရတာေပါ႔။ ဒါေၾကာင့္ မုိးေမွာင္က်ေနတဲ့ ညအခ်ိန္ႀကီးက ရွည္လ်ားခဲ့ပါၿပီ။ ယခုလုိ သာသနာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳလိုက္တာသည္ လွ်ပ္စီးလက္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္ပမာဏမွ်သာ ရွိပါတယ္။ က်န္တဲ့အခ်ိန္က သာသနာကြယ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ တူပါတယ္။

လွ်ပ္စီးလက္တာကို ျမင္လိုက္တဲ့ သူက ေတာထဲမွာရွိတဲ့ ေခ်ာက္၊ သစ္ပင္၊ ခ်ံဳ၊ ထြက္လမ္း စသျဖင့္ သိလိုက္သလို၊ ဒါေတြက ကုသိုလ္၊ ဒါေတြက အကုသုိလ္၊ ဒါေတြက အပါယ္လမ္း၊ ဒါေတြက သံသရာက လြတ္လမ္း ဆုိတာကို သိခြင့္ရတာလည္း သာသနာနဲ႔ႀကံဳရၿပီး သိနားလည္ႏုိင္တဲ့ ေနရာမွာ ေရာက္ေနလို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လမ္းသိတဲ့ သူက ခရီးသြားေတြကုိ ႏိႈးေဆာ္ေျပာျပသလို တရားဓမၼကို သိျမင္သူေတြကလဲ သံသရာခရီးသြားေတြကုိ အခ်င္းခ်င္းသတိေပး တုိက္တြန္းျခင္းပါ။ တို႔ေတြ လွ်ပ္စီးအလင္းေရာင္နဲ႔ တူေသာ ဘုရွားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားဓမၼေတြကုိ နာၾကားလုိက္နာၿပီး သံသရာကလြတ္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရမွာပါ။ အဲဒီလမ္းကေတာ့ မဂၢင္လမ္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ကိုယ္စီ သတိထား၊ ၀ိရိယစိုက္၊ ဉာဏ္နဲ႔ၾကည့္ၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းၾကဖုိ႔ အသိေပးပါတယ္။

တန္ဖုိးရွိတဲ့ လူ႔ဘ၀ေနရာမွာ လူတုိင္း အခြင့္အေရး ကုိယ္စီရွိၾကပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ျပဳလုပ္ပုိင္ခြင့္နဲ႔ ခံစားပုိင္ခြင့္ပါ။ ျပဳလုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး အသံုးခ်သူဟာ ခံစားပုိင္ခြင့္ကုိလည္း ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါး ခံစားရပါတယ္။ ျပဳလုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ေကာင္းမႈအတြက္ အသံုးခ်သူဟာ ခံစားပုိင္ခြင့္ကုိလည္း ေကာင္းမႈအက်ိဳး ခံစားရပါတယ္။ ဒါသည္ သမၼာဒိဌိငါးမ်ိဳးအနက္ အေျခခံ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိဌိ (ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳး) ရဲ႕ လမ္းစဥ္မွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သံသရာတစ္ခုလံုးနဲ႔ ယွဥ္ရေသာ္ ေနရာေကာင္းတစ္ခု အေၾကာင္းျပဳလို႔ အသက္ရွင္တုန္း၊ ဉာဏ္ရႊင္တုန္းမွာ ဘ၀ခရီးကို မွန္ကန္ေသာေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ေနထုိင္သြားတတ္ဖုိ႔ပါပဲလို႔ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ သတိေပးေနပါတယ္။

အားလံုးသတၱ၀ါေတြ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ…


ေအာင္ဦး

(ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈမ်ားပါခဲ့ေသာ္ အျပစ္ေဖာ္ျပ ဆံုးမေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ပါတယ္)

Shared from Aung Oo (FB)

No comments:

Post a Comment