Wednesday, July 3, 2013

ခံစားမွုမွ - ထြက္ေျမာက္ၾက

(၂၃)

ပါဠိေတာ္

“ကိဥၥ ဘိကၡေ၀ ေ၀ဒနာနံ နိႆရဏံ၊ ေယာ ဘိကၡေ၀ ေ၀ဒနာသု ဆႏၵရာဂ၀ိနေယာ ဆႏၵရာဂပၸ - ဟာနံ ဣဒံ ေ၀ဒနာနံ နိႆရဏံ။

ျမန္မာျပန္
“ရဟန္းတုိ႔ - ခံစားမူတို႔၏ ထြက္ေျမာက္ရာသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတုိ႔ - ခံစားမူတုိ႔၌ တြယ္တာ တပ္မက္မူကို မျဖစ္ေစရန္ ဆံုးမျခင္း၊ မျဖစ္ေအာင္ ပယ္ျခင္းသည္ ခံစားမူတုိ႔၏ ထြက္ေျမာက္ျခင္းတည္း”

အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္

ခံစားမူဟူေသာ(ေ၀ဒနာ) တရားမွာ (သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာ) “ခ်မ္းသာခံစားမူ၊ ဆင္းရဲခံစားမူ၊ ခ်မ္းသာမဟုတ္, ဆင္းရဲမဟုတ္သည္ကို ခံစားမူ” အားျဖင့္ ၃-မ်ိဳးရွိေလသည္။ ထုိသံုးမ်ိဳးေသာ ခံစားမူတုိ႔မွ လံုး၀ ထြက္ေျမာက္ႏုိင္ရန္အတြက္မွာ မည္သည့္ ခံစားမူမဆုိ တစ္ခုခုအေပၚ၌ ဆႏၵရာဂမျဖစ္ေအာင္ ဆံုးမျခင္း၊ တားဆီးျခင္း၊ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ငန္းစ၍ ထုိခံစားမူတုိ႔ အေပၚ တပ္မက္စြဲျငိေသာ ဆႏၵရာဂကို လံုး၀ပယ္သတ္ႏုိင္မူသည္ ခံစားမူ (ေ၀ဒနာ)မွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထုိထြက္ေျမာက္ရာတြင္ ထြက္ေျမာက္ျခင္း ၃-မ်ိဳးရွိေလသည္။

“တိ၀ိဓံကာမရာဂ ႆနိႆရဏံ၊ ၀ိကၡမၻနနိႆရဏံ တဒဂၤနိႆရဏံ၊ သမုေစၦဒနိႆရဏႏိၱ၊ တတၳအသုေဘပဌမဇၥ်ာနံ ၀ိကၡမၻနနိႆရဏံနာမ၊ ၀ိပႆနာ တဒဂၤနိႆရဏံနာမ၊ အရဟတၱမေဂၢါ သမုေစၦဒနိႆရဏံနာမ”

(အဂၤုတၱရ႒ကထာ-တ-၆၇)

“ကာမရာဂဟူေသာ တရား၏ ထြက္ေျမာက္ရာသည္ သံုးပါးအျပားရွိ၏။ ၀ိကၡမၱနနိႆရဏ ဟူေသာ ၾကာၾကာခြာ၍ ထြက္ေျမာက္ျခင္း၊ တဒဂၤနိႆရဏ ဟူေသာ ခဏခြာ၍ ထြက္ေျမာက္ျခင္း၊ သမုေစၦဒနိႆရဏ ဟူေသာ အျပတ္ခြာ၍ ထြက္ေျမာက္ျခင္းတုိ႔ျဖစ္၏။ ထုိသံုးပါးတုိ႔တြင္ ပထမစ်ာန္ရေအာင္ အသုဘရူျခင္းသည္ ဆႏၵရာဂကို ၾကာၾကာခြာထားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ “၀ိကၡမၱန နိႆရဏ” မည္၏။ ခႏၶာကိုယ္အား ပရမတ္ျဖစ္ပ်က္ကို ရူေနမူသည္ ဆႏၵရာဂကို ခဏိကအားျဖင့္ ပယ္၍ ထြက္ေျမာက္ေသာေၾကာင့္ “တဒဂၤနိႆရဏ”မည္၏။ အရတၱမဂ္သည္ ကိေလသာ အားလံုးတို႔ကို သတ္၍ ကိေလသာမွ ထြက္ေျမာက္ရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “သမုေစၦဒနိႆရဏ” မည္၏။

အျခားေသာ ထြက္ေျမာက္မူ နိႆရဏ ၁၀၈-မ်ိဳးအထိ ပဋိသမီၻဒါမဂၢ ႒ကထာ၌ ျပေသး၏။ မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ ဆႏၵရာဂမွ ထြက္ေျမာက္လွ်င္၊ ထြက္ေျမာက္ရန္ အားထုတ္ႏုိင္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေဟာေတာ္မူခ်က္ ျပည့္စံုျပီျဖစ္၏။ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသံုးပါး ျပရာ၌-

(၁) လွပေသာ အဆင္းရူပါရုံတစ္ခုကို ဆႏၵရာဂအားျဖင့္ တပ္မက္မူျဖစ္လာလွ်င္ ထုိအဆင္း၌ တပ္မက္ေသာ စိတ္တုိ႔ ကင္းကြာျပတ္စဲသြားေစရန္ အသုဘဟူေသာ မတင့္မတယ္ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ရူ၍ ပထမစ်ာန္စသည္ရလွ်င္ ထုိအဆင္း၌ တပ္မက္ေသာ စိတ္တုိ႔ အေတာ္ၾကာေအာင္ပင္ ခြာထြက္ႏုိင္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိကာမမွ ထြက္ေျမာက္မူသည္(၀ိကၡမၻနနိႆရဏ) မည္၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုစ်ာန္ေၾကာင့္ ခြာျခင္း၊ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသည္ စိတ္ခ်ရေသာ ခြာျခင္း၊ ထြက္ေျမာက္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ(အႏုသယ) မ်ိဳးေစ့ျပဳတ္ေအာင္ ခြာႏုိင္ေသာ ပညာမ်ိဳးမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

(၂) လွပေသာ အဆင္းရူပါရုံတစ္ခုကို ေတြ႕လွ်င္ (ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံအရ) ျမင္တတ္ေသာသေဘာႏွင့္ ျမင္အပ္ေသာသေဘာသာရွိလွ်င္ ရွိ၏ဟု ပညတ္အာရုံ မယူေသာ အနိမိတၱ သမာဓိျဖင့္ ပရမတ္ အာရုံအတုိင္း အသြင္သဏၭာန္ကို မမွတ္၊ မယူ ျမင္တတ္ေသာ သေဘာသည္ ေဖာက္ျပန္တတ္၏။ ခ်ဳပ္ပ်က္တတ္၏။ ျမင္အပ္သေဘာသည္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္၏။ ခ်ဳပ္ပ်က္တတ္၏။ ျမင္သိသေဘာသည္လည္း ေဖာက္ျပန္တတ္၏။ ခ်ဳပ္ပ်က္တတ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ တတ္, ျမင္ျမင္အပ္, ျမင္သိသေဘာတုိ႔သည္ ပရမတ္တုိ႔၏ သေဘာတရားအတုိင္း မိမိ သူတစ္ပါး ျပဳသူျပင္သူမရွိ။ “သူ႔သေဘာအတုိင္း ျဖစ္ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာတုိ႔”ဟု ရူေန, သိေနေသာ အခ်ိန္သည္ ထိုမွ်ေလာက္ အခ်ိန္နည္းေသာ္လည္း ကိေလသာကို ခြာျခင္း, ထြက္ျခင္း၌ ၀ိပႆနာရူဆဲ၊ ပရမတ္အာရုံကို သိဆဲအခ်ိန္သည္ (တဒဂၤနိႆရဏ)မည္၏။ ေခတၱ ခဏပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိရူဆဲ, သိဆဲ၌(ဖုႆဖုႆဗ်ႏီၱ ကေရာတိ) ဟူ၍ အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္ ေဟာခ်က္အတုိင္း တုိက္ေတြ႕တုိင္း ဉာဏ္က ကိေလသာကို သတ္၍သတ္၍ သြားေသာေၾကာင့္ ထုိ၀ိပႆနာျဖင့္ ကိေလသာသတ္မူသည္ စိတ္ခ်ရေလသည္။

(၃) ယင္းသို႔ ဒိဠိကိေလသာမွစ၍ မဂ္အဆင့္ဆင့္ ပယ္သတ္လ်က္သြားရာ အရဟတၱမဂ္အေရာက္တြင္ ကိေလသာဟူသေရြ႕ အၾကြင္းအက်န္မရွိ။ အျမစ္မွတူး၍ သတ္ျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (သမုေစၦဒနိႆရဏ) အျပီးသတ္ ထြက္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ထြက္ေျမာက္ျခင္း (နိႆရဏ)ကို ေဟာရာ၌ “ဆႏၵရာဂ ၀ိနယ၊ ဆႏၵရာဂပၸဟာန” ႏွစ္ခ်က္ျပ၍ခ်ည္း ေဟာေတာ္မူသည္။ ထုိတြင္ ကိေလသာကို သတ္ဆဲ, ဆံုးမဆဲ, အားထုတ္ဆဲ ပုဂၢိဳလ္ကို “ဆႏၵရာဂ၀ိနယ” တစ္နည္း “တဒဂၤနိႆရဏ”ဟုေခၚ၍ ကိေလသာကိုသတ္ျပီး, ဆံုးမျပီး, အားထုတ္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို “ဆႏၵရာဂပၸဟာန” တစ္နည္း “သမုေစၦဒ နိႆရဏ”ဟု ေခၚႏုိင္ေလသည္။

၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ေသာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ “ဆႏၵရာဂ၀ိနယ” “တဒဂၤနိႆရဏ” ျဖစ္ရန္သာ အေရးၾကီးစြာ ဂရုစိုက္ဖုိ႔လုိေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ ခႏၶာ၌ (ေ၀ဒနာသံုးပါး) ခံစားမူ သံုးမ်ဳိးတုိ႔သည္ အခါခပ္သိမ္း ျဖစ္ရွိေနသည္။ ခ်မ္းသာခံစားခိုက္ ဆင္းရဲခံစားမူ၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲ မဟုတ္ေသာ ခံစားမူမ်ိဳး မရွိေပ။ ဆင္းရဲခံစားခိုက္၊ ခ်မ္းသာခံစားမူ၊ ခ်မ္းသာမဟုတ္, ဆင္းရဲမဟုတ္ေသာ ခံစားမူတုိ႔ မျဖစ္မရွိေပ။ ခ်မ္းသာမဟုတ္, ဆင္းရဲမဟုတ္ေသာ သေဘာကို ခံစားခိုက္ ခ်မ္းသာခံစားမူ, ဆင္းရဲ ခံစားမူမ်ိဳးတို႔ မျဖစ္, မရွိေပဟု ဘုရားေဟာေတာ္မူသည္။

ဆုိလုိသည္မွာ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔တြင္ (ေ၀ဒနာ) ခံစားမူ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး အျမဲရွိေနသည္။ ေ၀ဒနာဆုိ၍ ဒုကၡတစ္မ်ိဳးတည္းဟု မယူဆေလႏွင့္၊ ငါးပါေမွာက္သြားမည္။ မိမိသည္ အကယ္၍ (သုခေ၀ဒနာ) ခ်မ္းသာကို ခံစားေနသည္ျဖစ္အံ့၊ ခ်မး္သာေနဆဲတြင္ မည္သို႔ သေဘာထားမည္နည္း။ ခ်မ္းသာေနလွ်င္ ခ်မ္းသာေနသည္ဟု ထင္ေနလွ်င္ ႏွစ္သက္သေဘာက်မူ, တပ္မက္မူ “ရာဂါႏုသယ”ကား လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ေ၀ဒနာသံယုတ္၊ ပဟာနသုတ္ကို ၾကည့္ေလာ့။ ထုိ႔ေၾကာင္ ့ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္…

“ျဖစ္ပ်က္မျမင္၊ ခ်မ္းသာထင္၊ စြဲလွ်င္ရာဂမည္”

“ဆႏၵရာဂ၊ တဏွာျပ၊ မုခ်လမ္းမွားျပီ”

ဟုဆုိခဲ့သည္၊ ခ်မ္းသာကို ခံစားေနေသာ ပုဂၢိဳလ္၏စိတ္သည္ သာယာသည္၊ ႏွစ္သက္သည္၊ တပ္မက္သည္၊ တြယ္တာသည္၊ စြဲလမး္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သဠာယတနသံယုတ္၌…

“သုခံ ေ၀ဒယမာနႆ၊ ေ၀ဒနံအပၸဇာနေတာ၊ ေသာရာဂါႏုသေယာ ေဟာတိ၊ အနိႆရဏ ဒႆိေနာ”

(ပဟာနသုတ္ - ၄၀၈)

“ခ်မ္းသာေသာ ခံစားမူကို ခံစားေသာသူအား ထုိခံစားမူတို႔၏ သေဘာတရားကို ပ်က္မူဟူ၍ မသိေသာေၾကာင့္ ခံစားမူတို႔၏ အပ်က္သေဘာကို မျမင္ေသာ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ ရာဂတဏွာ ကိေလသာသို႔ ကိန္း၀ပ္ေရာက္ရွိျခင္းသည္ ျဖစ္၏”

ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။ ထုိခ်မ္းသာခံစားမူ၌ ကိေလသာ မျဖစ္ေစရန္ကား… (ပါဠိျမွဳပ္ခဲ့အံ့)။

“ခ်စ္သားတို႔… အကယ္၍ ခ်မ္းသာကို ခံစားဆဲျဖစ္ေသာ ထုိသူသည္ ဤသို႔သိရာ၏ ငါ့အား ခ်မ္းသာ ခံစားမူကား ျဖစ္ေလျပီ၊ ထုိခ်မ္းသာ ခံစားမူဟူသည္ အလုိအေလ်ာက္ ျဖစ္သည္မဟုတ္၊ အစြဲအမွီရွိ၍သာ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ အဘယ္ကို စြဲမွီ၍ ျဖစ္လာသနည္း၊ ဤခႏၶာကိုယ္ပင္ စြဲမွီ၍ ျဖစ္လာ၏။ ဤအစြဲအမွီခံရေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ကား မျမဲေသာသေဘာ၊ ျပဳျပင္အပ္ေသာသေဘာ၊ အေၾကာင္းကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚျခင္း သေဘာရွိ၏။ ဤခႏၶာသည္ ဤသို႔ မျမဲေသာ၊ ျပဳျပင္အပ္ေသာ အေၾကာင္းကို စြဲ၍ ျဖစ္ေပၚျခင္းရွိလွ်င္ ဤခႏၶာကိုယ္ကိုစြဲမွီ၍ ျဖစ္ေသာခ်မ္းသာ ခံစားမူသည္ အဘယ္မွာ ျမဲပါလိမ့္မည္နည္းဟုသိ၏။ ထုိသူသည္ ဤခႏၶာကိုယ္၌ လည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာခံစားမူ၌ လည္းေကာင္း၊ မျမဲေသာ သေဘာကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာကို မပ်က္ ရူလ်က္ေန၏။ တပ္မက္ကင္းမူကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ သေဘာကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ စြန္႔ပစ္ျခင္းသေဘာကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ ယင္းသို႔ ရူျမင္ေနေသာ သူအားရာဂတဏွာ ကိေလသာသည္ ထုိသူ၌ မကိန္း၀ပ္ေတာ့ေပ”

ဤကား (သုခေ၀ဒနာ) ခ်မ္းသာ ခံစားမူ၌ ထြက္ေျမာက္ရာလမ္းတည္း။

ခ်မ္းသာခံစားျခင္းတကာတုိ႔တြင္ စ်ာန္ခ်မ္းသာ ခံစားျခင္းသည္ အမြန္ဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးႏွင့္ အသာဆံုးျဖစ္၏။ ထုိစ်ာန္အဘိညာဏ္တုိ႔ ခ်မ္းသာကို ခံစားၾကေသာ စ်ာနလာဘီ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားပင္လွ်င္ ထုိခံစားမူကိုသာ သာယာမေနဘဲ “တံ စ်ာနံ ပါဒကံ ကတြာ” ထုိရရွိ ခံစားေနရေသာ စ်ာန္ခ်မ္းသာကိုပင္ အေျခခံထား၍ “ခယ ၀ယံ ၀မၼ သေႏၱာ” ကုန္တတ္ ပ်က္တတ္ေသာ သေဘာကို ရူျမင္လ်က္ “၀ိပႆနံ ၀ၯေႏၱာ” ၀ိပႆနာကို ပြားကာ “မဂၢပရမၸရာယ” မဂ္အဆင့္ဆင့္ တက္ျပီးလွ်င္ “အရဟတၱံ အပါ ပုဏိ” ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္၏။

စ်ာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ၀ိပႆနာလမး္ႏွင့္ အရဟတၱဖုိလ္ ရေရာက္သူတုိ႔ကား မ်ားလွေခ်၏။ သက္ေသေတြ ထုတ္ျပန္ရန္ကား က်ယ္၀န္းလွသျဖင့္ ယခု သာသနာနယ္ပယ္တြင္ ထင္ရွားေနေသာ (ဒုကၡေ၀ဒနာ) ဆင္းရဲခံစားမူ၏ ထြက္ေျမာက္လမ္းကိုသာ ေဖာ္ျပပါအံ့။

“ဒုကၡံေ၀ဒယမာနႆ၊ ေ၀ဒနံအပၸဇာနေတာ၊ ပဋိဃာႏုသေယာ ေဟာတိ၊ အနိႆရဏဒႆိေနာ”

“ဆင္းရဲေသာ ခံစားမူကို ခံစားေသာသူအား ထုိခံစားမူ သေဘာတရားကို ပ်က္မူဟူ၍ မသိေသာေၾကာင့္ ခံစားမူတုိ႔၏ အပ်က္သေဘာကို မျမင္ေသာ ထုိပုဂၢိဳလ္သည္ ပဋိဃာဓႏုသယ ဟူေသာ ေဒါသ ေဒါမနႆတုိ႔ ကိန္း၀ပ္ျခင္းသို႔ေရာက္၏”

ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။ ထုိဆင္းရဲ (ဒုကၡေ၀ဒနာ) ခံစားမူ၌ စိတ္ျငိဳျငင္မူ၊ မေက်နပ္မူ၊ မၾကည္သာမူ၊ ကသိကေအာက္ျဖစ္မူသည္(အနာဂါမ္ရဟႏၱာ) ကလြဲလွ်င္ ျဖစ္မည္ခ်ည္းတည္း။ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ မည္သို႔ သေဘာထားမည္နည္း၊ ဆင္းရဲကို ဆင္းရဲဟု သိေနရုံမွ်ႏွင့္ ေဒါသ, ေဒါမနႆတုိ႔က ခြင့္လႊတ္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိဆင္းရဲခံစားမူအား ၎၏ သေဘာတရားကို ဉာဏ္အသိႏွင့္ သိေနရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ညႊန္ျပ ေဟာၾကားပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ သင့္အတြက္ အက်ိဳးမယုတ္ပါ။

“ခ်စ္သားတုိ႔… အကယ္၍ ဆင္းရဲကို ခံစားရဆဲျဖစ္ေသာ ထုိသူသည္ ဤသို႔သိရာ၏၊ ငါ့အား ဆင္းရဲခံစားမူကားျဖစ္ေလျပီ၊ ထုိဆင္းရဲခံစားမူဟူသည္ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္သည္မဟုတ္၊ အစြဲအမွီရွိ၍သာ ျဖစ္ေပၚလာ၏၊ အဘယ္ကို စြဲမွီ၍ ျဖစ္ေပၚသနည္း၊ ဤခႏၶာကိုယ္ကိုပင္ စြဲမွီ၍ ျဖစ္လာ၏၊ ဤအစြဲအမွီခံရေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ကား မျမဲေသာသေဘာ၊ ျပဳျပင္အပ္ေသာသေဘာ၊ အေၾကာင္းကို အစြဲျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚျခင္းသေဘာရွိ၏၊ ဤခႏၶာသည္ ဤသို႔ မျမဲေသာ, ျပဳျပင္အပ္ေသာ, အေၾကာင္းကိုစြဲ၍ ျဖစ္ေပၚေသာ သေဘာရွိလွ်င္ ဤခႏၶာကိုမွီ၍ ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲခံစားမူသည္ အဘယ္မွာ ျမဲပါလိမ့္မည္နည္းဟုသိ၏။ ထုိသူသည္ ဤခႏၶာကိုယ္၌လည္းေကာင္း၊ ဆင္းရဲခံစားမူ၌ လည္းေကာင္း မျမဲေသာသေဘာကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ ပ်က္တတ္ေသာသေဘာကို မျပတ္ရူလ်က္ေန၏။ ယင္းသို႔ ရူျမင္ေနေသာ သူအား ပဋိဃာဓႏုသယဟူေသာ ေဒါသ, ေဒါမနႆသည္ မကိန္း၀ပ္ေတာ့ေပ”

(သဠာယတနသံယုတ္ ေဂလညသုတ္ - ၄၀၃)

ဤပါဠိေတာ္ ေဟာခ်က္ကို အလုပ္တရား၏ အမွန္ကို ရွာေသာ ေယာဂီသည္ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာအပ္ေပသည္။ “ေ၀ဒနာ၊ ေ၀ဒနာ” ႏွင့္ဒုကၡ တစ္မ်ိဳးကိုသာ ေပ၍ရူေနေသာ ေယာဂီသည္ မည္သို႔ပင္ သည္းခံႏုိင္ပါသည္ ဆုိေစကာမူ စိတ္ျငိဳျငင္မူ၊ ကသိကေအာက္ျဖစ္မူရွိလာလွ်င္ ထုိစိတ္ႏွင့္အတူ ေဒါသ, ေဒါမနႆကား ၀င္ျပီး ျဖစ္ေလျပီ။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေသာ ပညာဉာဏ္ျဖင့္သာ သိအပ္ေသာ ၾကံစည္စိတ္ကူးယူေသာ စိတ္ကူးယဥ္သူတုိ႔၏ အရာမဟုတ္ေသာ၊ ပညာရွိမဟုတ္, ပညာရွိေယာင္ေဆာင္ကာ လွည့္ပတ္အပ္ေသာ သေဘာမရွိေသာ ဤတရားကား အလြန္ပင္ သိမ္ေမြ႕လွ၏။ ႏူးညံ့လွ၏၊ ၀ိပႆနာျဖစ္ေသာ ဉာဏ္၌ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာ (ကိေလသာ) အခိုးအေငြ႕၊ အရွိန္အေစာ္၊ အနံ႔ အသက္ လံုး၀ကင္းစင္၍ စင္ၾကယ္ေသာ “မဇၥ်ိမပဋိပဒါ-၀ိသုဒၶိပဋိပဒါ” စိတ္အက်င့္လမ္းစဥ္၊ ဉာဏ္အက်င့္ လမ္းစဥ္ ျဖစ္သည္ကို သတိၾကီးစြာ ထား၍ ေလာ့လာဖုိ႔လုိသည္။

၀ိပႆနာအလုပ္သည္ ရုပ္ခႏၶာကို အရူခံအျဖစ္ ထား၍ ဉာဏ္အသိ ေလ့က်င့္ရေသာ အလုပ္ျဖစ္သည္ကိုလည္း မ်က္ျခည္ျပတ္၍ မရေပ။ ရုပ္နာမ္ခႏၶာကို ေပေတထား၍ရူေနလွ်င္, ၾကည့္ေနလွ်င္ ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

ဘာသာေရးစာေပမ်ားကို ♣☺ ေမတၱာရိပ္ ☺♣ မွာလည္း လာေရာက္ဖတ္ရူေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
www.forverfriends.ning.com

No comments:

Post a Comment