Wednesday, July 3, 2013

ဥရဂဇာတ္

ေလာကတြင္ ရွိၾကေသာ လူသတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေသမည္ကို သိၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္၊ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ားသာ၍ပင္ သိၾကသည္။ အေၾကာင္းမူ ေသတတ္ေသာ ခႏၶာႏွင့္စပ္၍ အေသတရားမ်ားကို မၾကာခဏပင္ နာၾကားေနၾကရသည္။ သို႔ေသမည္ကို သိထားသည္ဆုိေသာ သူမ်ားသည္ မိမိကုိယ္ကို ျဖစ္ေစ၊ မိမိ၏ သားမယား, မိဘ, ညီအစ္ကို, ေမာင္ႏွမ, မိတ္ေဆြသဂၤဟ, ေဆြမ်ိဳးဉာတိ စေသာ သူတုိ႔ ေသၾကလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သတင္းၾကားရလွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသျခင္းတရားသည္ ဓမၼတာတရား ျဖစ္၍ မပူေဆြးၾကဘဲ တရားရၾကပါသလား ဟုေမးလွ်င္ ဤေမးခြန္းသည္ သက္သက္ မျဖစ္ႏုိင္ေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳးဟု ယူဆၾကေပလိမ့္မည္။

ေသျခင္းသေဘာကိုကား သိၾကသည္မွန္၏။ သို႔ရာတြင္ မိမိအတြက္ မဟုတ္သလုိ မိမိအတြက္ဆုိပါကလည္း အလြန္ေစာေသးသည္ဟူေသာ အထင္ရွိၾကသည္ “ဒီအသက္ ေလာက္နဲ႔ေတာ့ ေသဖို႔ မေကာင္းေသးပါဘူး၊ ေစာလွပါေသးတယ္”ဟူေသာ စကားမ်ိဳးသည္ ေသသင့္ေသာ အခ်ိန္ကို သိ၍ေလာ၊ မသိႏုိင္ေသာ တရားငါးပါးကုိပင္ မၾကားဖူး၍ေလာ မေျပာတတ္ေပ။

ကြြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ေျပာတတ္သည္ကား ထုိစကားမ်ိဳးေျပာေသာ သူတို႔သည္ ေသတတ္သည္ကို အမ်ားေျပာ အေနႏွင့္သာ ၾကားရဖူး၍ တကယ္ယံုၾကည္မူ မရွိေသးေသာသူ၊ ေသရမည့္ေဘးကို အလြန္ေၾကာက္ေသာ သူသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ တကယ္ပင္ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယံုၾကည္မူရလွ်င္ မိမိ၏ အေသကိုပင္ မိမိသိႏုိင္ေသာ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ေပေတာ့မည္ ျဖစ္သည္၊ ေရွးအခါ တကယ္သိေသာ သူတို႔၏ သေဘာထားကို ၾကည့္ပါ။

လြန္ေလျပီးေသာအခါက ကာသိတုိင္း၊ ဗာရာဏသီျပည္တြင္ ဓမၼပါလ မည္ေသာ ပုဏၰားရြာ တစ္ရြာရွိေလသည္။ ထုိရြာတြင္ တစ္ခုေသာ အိမ္၌ ပုဏၰားၾကီး, ပုေဏၰးမ, သား, သမီး, ေခြ်းမ, ကြ်န္မ ငါးဦးတုိ႔ ေနၾကေလသည္။ ထုိသူတို႔သည္ “ငါတုိ႔ကား... ေသတတ္ေသာ သူတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ေသျခင္းဟူသည္ သတၱ၀ါခႏၶာျဖစ္ရွိေသာ သူတို႔၏ မထူးဆန္းေသာ ကိစၥျဖစ္၍ ေသတတ္ေသာ သေဘာသာရွိ၏”ဟု “မရဏာႏုႆတိ” ေသျခင္းကိုသာ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေနၾကျမဲျဖစ္ေလသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အျပင္သို႔ ကိစၥရွိ၍ ထြက္သြားခဲ့ေသာ္ က်န္လူမ်ားအား ေသျခင္းသေဘာကို ေျပာျပခဲ့လ်က္ က်န္လူမ်ားအတြက္ အျပင္သြားေသာသူအား ပူပန္ျခင္း၊ စိုးရိမ္ျခင္း မရွိဘဲသာလွ်င္ “ေသျခင္းတရား”ကိုသာ မျပတ္ႏွလံုးသြင္းလ်က္ ေနၾကေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ သားႏွင့္တူ ႏြားတုိ႔ကို ယူ၍ လယ္ထြန္ျခင္းငွာ လယ္ထဲသို႔ ထြက္သြားေလသည္။ ေရွးဦးစြာ သားျဖစ္သူသည္ သစ္ရြက္ေျခာက္တုိ႔ကို မီးထည့္ရန္ စုေနစဥ္ ေျမြေဟာက္ တစ္ေကာင္သည္ မီးရူိ႕မည္ကို ေၾကာက္၍ သစ္ေခါင္းမွ ထြက္ျပီးလွ်င္ သားအား ကိုက္လုိက္ရာ ထိုေနရာတြင္ပင္ လဲက်ေသဆံုးေလသည္။ ေသေလျပီးေသာ သားသည္ သိၾကားမင္း ျဖစ္သြားေလသည္။ ဖခင္ျဖစ္ေသာ ပုဏၰားၾကီးလည္း သားေသသည္ကို ျမင္၍ မိမိတုိ႔ လယ္ထြန္မည့္ အနီးမွ ျဖတ္သြားေသာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကိုေတြ႕၍...

“အေဆြေယာက္်ား ပုေဏၰးမႏွင့္ အိမ္သားမ်ားကို ေျပာလုိက္ေစလုိပါသည္၊ အိမ္သားအားလံုးလည္း ေရခ်ိဳးျပီးလွ်င္ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္၍ ပန္းနံ႔သာတုိ႔ႏွင့္ တစ္ေယာက္စာ ထမင္းကိုယူ၍ အလ်င္အျမန္ လာၾကပါ”

ဟု မွာလုိက္ေလသည္။ ခရီးသြား ေယာက္်ားလည္း ပုဏၰားၾကီးအိမ္သို႔ သြား၍ မွာလိုက္ေသာအတုိင္း ေျပာျပေလလွ်င္ မွာလုိက္ေသာ စကားအရ ျပဳလုပ္စီမံၾက၍ သြားၾကေလသည္။ ပုဏၰားလည္း ေရခ်ိဳး၍ ထမင္းစားျပီးေသာ္ အိမ္သားအာလံုး ၀ိုင္း၍ ထင္းတုိ႔ကို စုေဆာင္းျပီးလွ်င္ အေလာင္းကို ထင္းပံုထက္သို႔ တင္၍ မီးေသြးဖုတ္ရန္ ထင္းပံုကို မီးတုိက္သကဲ့သို႔ စိုးရိမ္းျခင္း၊ ပူေဆြးျခင္း မရွိၾကပါဘဲ “အနိစၥသညာ”ကို ႏွလံုးသြင္း၍ (အဂၢိစ်ာပန) မီးတုိက္ၾကေလသည္။

ေျမြကိုက္ေသ၍ သိၾကားျဖစ္ေနေသာ ပုဏၰားသားသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ျဖစ္၍ မိမိ၏ ေရွးေရွးဘ၀တုိ႔၌ ျပဳအပ္ေသာ ကုသိုလ္ကံတုိ႔ကို ဆင္ျခင္လ်က္ မိခင္ဖခင္စေသာ အေဆြအမ်ိဳးတုိ႔အားလည္း အစဥ္သနားသျဖင့္ ပုဏၰားအေရာင္ေဆာင္၍ လာေရာက္ျပီးလွ်င္ အေဆြအမ်ိဳးတုိ႔ မပူမေဆြးသည္ကို ၾကည့္၍ အကယ္ပင္ သေဘာေပါက္သျဖင့္ မပူၾကျခင္းေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ဟန္လုပ္၍ ေနျခင္းေလာဟု သိလုိသျဖင့္...
“အခ်င္းတုိ႔ - သမင္ရလုိ႔ ကင္ေနၾကသလား၊ က်က္လွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ဆာေလာင္လွပါသျဖင့္ အသား နည္းနည္းေပးၾကပါ”ဟု ေတာင္းေလသာ္...

ပုဏၰားၾကီးက...

“မီးရူိ႕ေနျခင္းသည္ သမင္မဟုတ္ပါ၊ လူေသျဖစ္ပါသည္”

ဟု ဆုိေသာအခါ သိၾကားပုဏၰားက...

“ေၾသာ္... သင္တုိ႔ ရန္သူေသလို႔ မီးရူိ႕ေနၾကသကိုး”

ဟု ဆိုျပန္ရာ...

ပုဏၰားၾကီးက...

“ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ ရန္သူမဟုတ္ပါ၊ အလြန္ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားေသာ ငယ္ရြယ္သူျဖစ္သည့္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ ရင္ႏွစ္သားခ်စ္ပါ”ဟု ေျပာရာ...

သိၾကားပုဏၰားက...

“ဤသို႔ဆုိလွ်င္ သင္တုိ႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ မစိုးရိမ္ၾကသနည္း၊ မငိုေၾကြး ၾကသနည္း”ဟု ဆိုေလေသာအခါ...

ပုဏၰားၾကီးက

(ဥရ ေဂါ၀ တစံ ဇိဏံ။ လ။ ဂေတာေသာ တႆယာဂတိ)

ဟူေသာ ၂ဂါထာျဖင့္ ျပန္ေျပာပံုကား…
“ေျမြသည္ အေရေဟာင္းကို စြန္႔၍ သြားသကဲ့သို႔ ဤအတူ သံသရာ၌ က်င္လည္ရေသာ သတၱ၀ါသည္ အသက္ကုန္၍ ေသသည္ရွိေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို အသံုးမျပဳႏုိင္ေတာ့ဘဲ မိမိ၏ ေဆြးမည့္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႔၍ သြားရ၏။ ထုိေသသူသည္ သူ၏ ကံအတုိင္း ပို႔ေဆာင္ရာ ဂတိသို႔ သြားရသည္ျဖစ္၍ မီးေလာင္ကြ်မ္းေနေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ သူ၏ ေဆြမ်ိဳးတုိ႔၏ ငိုေၾကြးျခင္းကို မသိ၊ သို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္မငိုပါ”ဟု ပုဏၰားၾကီးက ဆုိ၏။

ပုဏၰားၾကီးကို ေမးျပီးေသာအခါ ပုေဏၰးမၾကီးအား သိၾကားပုဏၰားက...

“ရွင္မသည္ ေသသူႏွင့္ မည္သို႔ ေတာ္စပ္ပါသလဲ”

“ဆယ္လတုိင္ေအာင္ လြယ္၍ ေမြးျပီးလွ်င္ ကိုယ္တုိင္ ႏုိ႔တုိက္ေမြးရသည့္ မိခင္အရင္း ျဖစ္ပါသည္”ဟု ေျပာေလေသာ္...

သိၾကားပုဏၰားက...

“သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေယာက္်ားက စိတ္ႏုိင္သူမို႔ မငိုလွ်င္ ရွိပါေစေတာ့၊ အမိတုိ႔ မည္သည္မွာ သားသမီးအေပၚ၌ အလြန္ႏူးညံ့ပါသည္၊ သင္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ မငိုသနည္း” ဟုေမးရာ...

ပုဏၰားမၾကီးက...

(အနဗိၻေတာ တေတာ အာဂါ။လ။ ဂေတာေသာတႆယာဂတိ)။

ဟု ျပန္ေျပာသည္။

“ငါသည္ သူ႔ကို လာရန္မေခၚခဲ့ပါ၊ ယခုလည္း သြားေတာ့ဟု ခြင့္မျပဳဘဲ သူသြား၏၊ အၾကင္သို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မေခၚဘဲ လာ၍ ထိုထိုသို႔ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ခြင့္မျပဳဘဲ သြားေသာ သံသရာ၌ ဤသို႔ဤသို႔ တစ္ဘ၀မွ တဘ၀သို႔ က်င္လည္ သြားလာေနေသာ သတၱ၀ါတို႔အတြက္ ငိုေၾကြးျခင္းသည္ အက်ိဳးအဘယ္မွာရွိမည္နည္း”

(ေနာက္ဂါထာအတူ)

ဟု ပုဏၰားမၾကီးက ေျပာျပီးေသာအခါ...

သိၾကားပုဏၰားက ႏွမျဖစ္သူတို႔...

“ေမာင္ႏွင့္ ႏွမဟူသည္ အလြန္ခ်စ္ခင္ၾကပါလ်က္ ယခု ေမာင္ေသေသာအခါ သင္ အဘယ္ေၾကာင့္ မငိုသနည္း”ဟု ေမးေလလွ်င္...

ႏွမက...

(သေစေရာ ေဒကိသာအႆံ။ လ။ ဂေတာေသာတႆယာဂတိ)

ဟုေျပာေလသည္။

“အကယ္၍ ငိုေၾကြးခဲ့ပါမူ ပိန္ခ်ံဳးရုံမွ်သာ ရွိရာ၏၊ ထုိသို႔ ငိုေၾကြးျခင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ိဳး တစ္စံုတစ္ရာ ရအ့ံနည္း။ ငါတုိ႔ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြ စေသာ အကြ်မ္း၀င္သူတုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲမူသာ ျဖစ္ပါမည္”ဟု ျပန္ေျပာသည္။

ေနာက္ မယားျဖစ္သူထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပန္၍...

“ေသသူသည္ သင္၏ လင္ဟု ဆုိသည္၊ မယားျဖစ္သူတို႔မွာ လင္ကိုသာလွ်င္ အားကိုးရာ အားထားရာ မွန္၏၊ ယခု လင္ေသေသာအခါ သင္သည္ မုဆုိးမ ျဖစ္ေပေတာ့မည္၊ အားထားရာမဲ့ျပီ၊ သို႔အတြက္ သင္ အဘယ္ေၾကာင့္ မငိုသနည္း” ဟုေမးျပန္ရာ...

မယားျဖစ္သူက...

(ယထာပိဒါရ ေကစႏၵံ။ လ။ ဂေတာေသာ တ ႆယာဂတိ)

ဟု ေျပာသည္။

“သူငယ္သည္ ေကာင္းကင္၌ သြားေသာလကို ငါ၏ ရထားဘီးကို ယူေပးပါဟု ဆုိ၍ ငိုသကဲ့သို႔ ဤအတူ အၾကင္သူသည္ ေသသူကို စုိးရိမ္၏၊ ယင္းသို႔ စိုးရိမ္ျခင္းသည္ ထုိသူငယ္၏ အျဖစ္ႏွင့္ တူသည္သာတည္း”ဟု ဆိုျပန္ေသာ အခါ ကြ်န္မထံသို႔ ကပ္၍...

သိၾကားပုဏၰားက...

“ေသသူသည္ သင္၏ အရွင္သခင္ဟု ဆုိသည္၊ သင္၏ အရွင္သည္ သင့္ကို အလြန္ ႏွိပ္စက္ညွင္းဆဲသူျဖစ္ရမည္၊ ယခုေတာ့ ငါလြတ္ျပီဟု ၀မ္းသာေသာ စိတ္ႏွင့္ သင္မငိုသေလာ”ဟု ေမးျပန္၏။

ထိုအခါ ကြ်န္မက...

(ယထာပိျဗာေဟၼ ဥဒကုေမၻာ။ လ။ ဂေတာေသာ တႆ ယာဂတိ)

“ပုဏၰားၾကီး... ကြဲေလျပီးေသာ ေရအိုးသည္ တစ္ဖန္ ျပန္စပ္၍ မရသကဲ့သို႔ ဤအတူ အၾကင္သူသည္ ေသသူကို စိုးရိမ္၏ ထုိသူ၏ စိုးရိမ္ျခင္းသည္ ကြဲေလျပီးေသာအိုးကို စပ္၍ မရသည္ႏွင့္တူ၏ ထုိေသသူသည္ မိမိလားေရာက္ရာဂတိသို႔ သြးေလျပီျဖစ္၍ မီးေလာင္ကြ်မ္းေနေသာ ဤကိုယ္ခႏၶာသည္ မိမိတုိ႔၏ ငိုေၾကြးျခင္းကို မသိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင့္သားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မငိုေၾကာင္း…”

ကြ်န္မက ဆုိေလသာ္...

သိၾကားသည္ ထုိသူတုိ႔၏ စကာကို ၾကားရ၍ အလြန္ေက်နပ္လွရား...

“သင္တို႔၏ (မရဏႆတိ) ေသျခင္းကို နွလံုးသြင္းပြားမ်ားမူသည္ တကယ္ပင္ မွန္လွေပသည္၊ ယေန႔မွစ၍ သင္တုိ႔သည္ဆငး္ရဲၾကီးစြာ အသက္မေမြးၾကရန္အတြက္ ငါသည္ သင္တုိ႔အိမ္တြင္ ရတနာ ၇-ပါး ျပည့္ေအာင္ထားခဲ့ျပီ။ သင္တုိ႔သည္ ေပးလွဴျခင္း၌ မေမ့ပါႏွင့္၊ သီလေစာင့္ျခင္း၊ ဥပုသ္သံုးျခင္းတုိ႔၌ မေမ့မေလ်ာ့ပါေလႏွင့္”

ဟု ဆံုးမစကားေျပာၾကားလ်က္ ငါသည္ ေသသြးေသာ သင္တုိ႔၏ သား၊ ယခု သိၾကားျဖစ္ေနသည္ကို ေျပာျပီးလွ်င္ နတ္ျပည္သို႔ ျပန္ေလသည္။

ပုဏၰားၾကီးမိသားစုလည္း ဒါန-သီလစသည္ကို အသက္ထက္ဆံုး ျပဳက်င့္ၾကလ်က္ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ လားၾကေလသည္။

(ဤကား - ဇာတက ပါဠိေတာ္ - ပ - အုပ္ ၁၂၂။ ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္ အ႒ကထာ - ၅၆ ကို ျမန္မာဘာသာျပန္၍ ထည့္လိုက္သည္)။

သတၱ၀ါ၏အျဖစ္သည္ အတိအက်ဆိုရမူ ေသဖို႔ျဖစ္လာသည္ဟု ဆုိက အမွန္ဆုိျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ေလာကစီးပြားေရး၊ သံသရာစီးပြားေရးသည္ မေသမီသာ ျပဳလုပ္ရသည္။ ေသမည့္ ပန္းတုိင္ကား သတၱ၀ါဟုျဖစ္ရွိေနေသာ ခႏၶာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔အတြက္ က်ိန္းေသ စိုက္ထူထား၏။ ေသျခင္းကို သိပါသည္ဆုိေသာသူမ်ား ထုိအေသကို ႏွစ္သက္စရာဟု မထင္အပ္ေပ။ ႏွစ္သက္စရာဟု ထင္ေနၾက၍သာ ထုိအေသမ်ိဳး မရေအာင္၊ ခ်ဳပ္ျပတ္ေအာင္ အားထုတ္ရမည့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို မလုပ္လုိဘဲ ေနၾကျခင္းက ထုိအေသကို ႏွစ္သက္ပါသည္ဟု ၀န္ခံေနသလိုျဖစ္၍ေန၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤ အို, နာ,ေသတတ္ေသာ ခႏၶာ၏ အျဖစ္ဆုိးကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ညႊန္ျပသည္။ အျပစ္ကို ေ၀ဖန္ျပပါလ်က္ မလုိက္နာၾကေခ်။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသုဘ အျဖစ္ကို ေဟာျခင္းကား ခႏၶာကိုယ္၌ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားသည္ ဘာမွ် တပ္မက္ဖြယ္ရာ မရွိေၾကာင္း အတြင္းအျပင္ စံုလင္ေအာင္ ေဟာျပသည္။ ထင္ျမင္ေအာင္ ေဟာျပသည္။ အေသေကာင္၌ ၾကာေလ ရြံဖြယ္ေကာင္းေလျဖစ္ေသာ အမွန္သေဘာတရားသည္ မေသေသးေသာ မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္လည္း ဘာမွ်မထူးျခားေၾကာင္းကို ေဟာျပသည္၊ ၎ျပင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္...

“သေစ ဣမႆ ကာယႆ၊ အေႏၱာ ဗာဟိရေကာသိယာ၊ ဒ႑ံႏူနဂေဟတြာန၊ ကာေကေသာေဏ နိ၀ါရေယ” ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။

“ဣမႆကာယႆ၊ ဤကိုယ္အား။ သေစ၊ အကယ္၍။ အေႏၱာဗာဟိရေကာ၊ သံပရာသီးအျခမ္းကဲ့သို႔ အတြင္းအျပင္ ေျပာင္းျပန္လွန္ထားသည္ရွိေသာ္။ သိယာ၊ ျဖစ္ျငားအံ့။ ဧ၀ံသတိ၊ ဤသို႔ ေျပာင္းျပန္လွန္ထားသည္ရွိေသာ္။ တြံ၊ သင္သည္။ ဒ႑ံ၊ တုတ္ေတာင္ေ၀ွးကို။ ဂေဟတြာ၊ ကိုင္၍။ ကာေကေသာဏ၊ က်ီး, ေခြး တုိ႔ကို။ နိ၀ါရေယႏူန၊ ေျခာက္လွန္္႔တားျမစ္ရမည္မဟုတ္ပါေလာ”

လက္ရွိ အသက္ရွင္ေနေသာ မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္၌ လူေသေကာင္ကဲ့သို႔ မထူးျခးေသာ ထင္ျမင္မူရရွိလွ်င္ ဤခႏၶာကိုယ္ကို မွီ၍ျဖစ္ေသာ တဏွာ, မာန, ဒိ႒ိတုိ႔ မျဖစ္ရာေသာ အေၾကာင္းမ်ိဳးစံုကိုလည္း ေဟာထားသည္။ အသက္ရွိစဥ္က အလြန္အဖုိးတန္သူ ျဖစ္ေစကာမူ အသက္ေသက တစ္ျပားမွ တန္ဖုိးမရွိေတာ့ေၾကာင္းလည္း ေဟာၾကားထားသည္။

ဆရာၾကီး ဦးၾကည္ (သစၥာဒီပက-မူလဓမၼာစရိယ) မဟာဒုကၡကၡႏၶသုတ္ အဖြင့္စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

ဘာသာေရးစာေပမ်ားကို ♣☺ ေမတၱာရိပ္ ☺♣ မွာလည္း လာေရာက္ဖတ္ရူေလ့လာႏုိင္ပါသည္။
www.forverfriends.ning.com

No comments:

Post a Comment