Thursday, December 15, 2011

ျပီးျပည့္စံုေသာ လူ႔ဘဝ

အရွင္ေကာ႑ည(သာသနာ့တကၠသုိလ္)



“မင္းၾကီးက ဘာေၾကာင့္ ငါ့ကို သူမ်ားထက္ ပိုမိုျမတ္ႏိုးတာလဲ၊ ပိုမိုအေလးထားတာလဲ၊ ပိုျပီးအခြင့္အေရးေပးတာလဲ၊ အမ်ဳိးဇာတ္ ္္္ျမင့္ျမတ္ေနလို႔လား၊ (ဒါမွမဟုတ္) ပညာတတ္ျဖစ္ေနလို႔လား၊ စံုစမ္းရဦးမယ္”



ေလာက၌ လူတို႔သည္ ဘ၀တစ္ခု တည္တည္တံ့တံ့ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ ရုန္းကန္အားထုတ္ၾကရ၏။ ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္ “ဆရာဝန္ႀကီး ျဖစ္ရမယ္၊ အင္ဂ်င္နီယာႀကီး ျဖစ္ရမယ္၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ၾကီး ျဖစ္ရမယ္” စသည္ျဖင့္ လူလူသူသူ ေနထိုင္ႏိုင္ေသာ ဘဝကို စိတ္ကူးခဲ့ၾက၏။ ထိုသို႔ စိတ္ကူးခဲ့သည့္အတိုင္း ေအာင္ျမင္မႈရရန္ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရ၏။



ထိုတြင္ မိမိေနာက္ခံအသိုင္းအဝိုင္း၏ ပံ့ပိုးေပးႏိုင္မႈ အေျခအေနႏွင့္ မိမိ၏ အရည္အခ်င္းတို႔အေပၚ မူတည္ကာ အခ်ိဳ႕ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ အခ်ိဳ႕ကမူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ မွန္ေပသည္။ လူျဖစ္လွ်င္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာတစ္ခုခုႏွင့္ ခိုင္မာေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခုကိုကား ပိုင္ဆိုင္ထားရမည္ ျဖစ္၏။ သို႔မွသာ ဘဝလမ္းခရီးကို မပင္မပန္း ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္မည္ ျဖစ္၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း ထိုအရာမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားရံုမွ်ျဖင့္ ျပီးျပည့္စံုေသာ လူ႔ဘဝကို ရရွိထားသည္ဟုကား မဆိုႏိုင္ေသးေပ။ ထို မိမိတတ္ကြ်မ္းထားေသာ အတတ္ပညာမ်ားႏွင့္ ရွာေဖြရရွိထားေသာ ပစၥည္းဥစၥာတို႔မွာ ဘဝလမ္းခရီးအတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္ေပ၏။



ပမာအားျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရားမေကာင္းေသာ အတတ္ပညာရွင္ကို မည္သူမွ် တန္ဖိုးထားမည္မဟုတ္။ ထို႔အတူပင္ ခိုင္မာေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခုကို ပိုင္ဆိုင္၍ ေငြေၾကးဥစၥာသာၾကြယ္ဝျပီး ကိုယ္က်င့္တရားမရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း မည္သူကမွ် ယုံၾကည္မည္ မဟုတ္။ ေလးစားၾကမည္မဟုတ္ေပ။ အတတ္ပညာလည္းတတ္၊ (သို႔မဟုတ္) ေငြေၾကးဥစၥာလည္းၾကြယ္ဝျပီး ကိုယ္က်င့္တရားလည္း ေကာင္းမြန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကိုသာ ယံုၾကည္ၾကမည္ျဖစ္၏။ တန္ဖိုးထားၾကမည္ျဖစ္၏။



ထို႔ေၾကာင့္ လူ႔ဘဝတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားသည္ အရာရာတိုင္းထက္ အေရးပါ၏။ အရာရာတိုင္းထက္ ပဓာနက်၏။ အရာရာတိုင္းထက္ တန္ဖိုးၾကီးမား၏။ ထို “ကိုယ္က်င့္တရားကို ပိုင္ဆိုင္ထားမွသာလွ်င္ ျပီးျပည့္စံုေသာ လူ႔ဘဝကို ရရွိထားသည္” ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။



ေလာကမွာ အတတ္ပညာက အခရာလား၊ (သို႔မဟုတ္) ေငြေၾကးဥစၥာက ပဓာနလား၊ (သုိ႔တည္းမဟုတ္) ကိုယ္က်င့္တရားက အဓိကလား၊ ဆိုသည္ကို ေရွးယခင္က ဘုရားေလာင္းကိုယ္တိုင္ပင္ ေလ့လာခဲ့၏။ စံုစမ္းခဲ့၏။ စမ္းသပ္ခဲ့၏။ ထိုသို႔ ေလ့လာစံုစမ္းစမ္းသပ္ျပး ေလာကအတြက္ ဒႆနတစ္ရပ္ ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္မွာ စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္၏။



ဘယ္အရာက ပဓာနလဲ



တခါက ဘုရားေလာင္းပုဏၰားသည္ ျဗဟၼဒတ္မင္းၾကီးအထံ ဝင္ထြက္ခစားေလ၏။ ထိုပုဏၰားသည္ အမ်ဳိးဇာတ္အားျဖင့္ ျမတ္၏။ ပညာတတ္၏။ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္၏။ သူသာမဟုတ္၊ သူ၏ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ ခုနစ္ဆက္တိုင္ေအာင္ပင္ မဟုတ္တာ မလုပ္ၾကေပ။ မင္းၾကီးသည္ အျခားပုဏၰားမ်ားထက္ ထိုပုဏၰားကို ပို၍ျမတ္ႏိုး၏။ ပို၍ အေရးေပး၏။ ပုိ၍ အေလးထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုပုဏၰားသည္ ဗာရာဏသီျပည္၌ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာ၏။





ထုိပုဏၰားသည္ “မင္းၾကီးက ဘာေၾကာင့္ငါ့ကို သူမ်ားထက္ ပိုမိုျမတ္ႏိုးတာလဲ၊ ပိုမိုအေလးထားတာလဲ၊ ပိုျပီးအခြင့္အေရးေပးတာလဲ၊ အမ်ဳိးဇာတ္ျမင့္ျမတ္ေနလို႔လား၊ (ဒါမွမဟုတ္) ပညာတတ္ျဖစ္ေနလို႔လား၊ စံုစမ္းရဦးမယ္” ဟု ၾကံစည္ေလ၏။



ယင္းေနာက္ နန္းေတာ္မွအျပန္တြင္ ေရႊပန္းထိမ္သည္ထံသို႔ဝင္၍ မေျပာမဆို တစ္က်ပ္သားခန္႔ပမာဏရွိေသာ ေရႊထည္အပိုင္းအစတစ္ခုကို ေကာက္ယူသြား၏။ ေရႊပန္းထိမ္သည္သည္ ထုိပုဏၰားကို ရိုေသေလးစားေသာေၾကာင့္ တစ္ခြန္းတစ္ပါဒမွ် မေျပာေပ။ မသိဟန္ေဆာင္၍သာ ေနေလ၏။ ေနာက္ေန႔တြင္ ႏွစ္က်ပ္သားခန္႔ပမာဏရွိေသာ ေရႊထည္အပိုင္းအစတစ္ခုကို ေကာက္ယူသြားျပန္၏။ ေရႊပန္းထိမ္သည္ကလည္း မသိဟန္ေဆာင္၍ ေနျပန္၏။ သံုးရက္ေျမာက္ေန႔၌မူ သံုးက်ပ္သားခန္႔ပမာဏရွိေသာ ေရႊထည္အပိုင္းအစတစ္ခုကို ေကာက္ယူသြားျပန္၏။



ထိုအခါ ေရႊပန္းထိမ္သည္သည္ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ “မင္းၾကီးအပ္ႏွံထားေသာ မင္းဘ႑ာကို သံုးၾကိမ္တိတိခိုးယူခဲ့ေသာ သူခိုးကို ဝိုင္းဝန္းဖမ္းေပးၾကပါ” ဟု ေအာ္ဟစ္ကာ အကူအညီေတာင္းေလ၏။ အနီးအနားရွိလူတို႔ကလည္း “ကိုယ္က်င့္သီလမရွိဘဲ ကိုယ္က်င့္သီလရွိ ဟန္ေဆာင္ေသာ ပုဏၰား” ဟုဆိုကာ ရိုက္ႏွက္ထိုးၾကိတ္ၾကေလ၏။ ၄င္းေနာက္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ကာ မင္းၾကီးထံ ေခၚေဆာင္သြားၾကေလ၏။



နန္းေတာ္သို႔အသြား လမ္းခရီးအၾကား၌ ေျမြအလမၸါယ္ျပပြဲႏွင့္ ေတြ႔ဆံု၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေျမြအလမၸါယ္သမားတို႔သည္ အဆိပ္ျပင္းေသာေျမြၾကီး၏ အျမီးကို ဆြဲျပေနၾက၏။ ယင္းေနာက္ ေျမြၾကီး၏လည္ပင္းကိုလည္း ဖမ္းဆုပ္ျပၾက၏။ တဖန္ မိမိတို႔၏လည္ပင္းမွာ ရစ္ပတ္ျပၾကျပန္၏။



ပုဏၰားၾကီးသည္ ထိုျမင္ကြင္းကို ျမင္ေသာအခါ -

“အေမာင္တို႔... ေျမြကို အဲသလို မဆြဲမကိုင္ၾကနဲ႔။ မင္းတို႔ ေျမြကိုက္ေသလိမ့္မယ္”

ဟု တားျမစ္ေလ၏။ ထိုအခါ ထိုအလမၸါယ္ဆရာတို႔က -

“အသင္ပုဏၰား... အသင္မပူနဲ႔။ ဒီေျမြၾကီးဟာ သင့္လိုမဟုတ္ပါဘူး။ အက်င့္သီလရွိပါတယ္။ အသင္ပုဏၰားသာ အက်င့္သီလပ်က္ေနလို႔ အခုအဖမ္းခံရတာ မဟုတ္လား” ဟု ျပန္လည္ေျပာဆိုၾကေလ၏။



ပုဏၰားၾကီးသည္ ေျမြအလမၸါယ္သမားတို႔စကားကို ၾကားေသာအခါ “ေျမြကိုေတာင္မွ မကိုက္ရင္ သီလရွိတယ္လို႔ေျပာၾကေသးတယ္။ လူဆိုရင္ေတာ့ ဘာေျပာစရာ ရွိဦးမွာလဲ။ လူ႔ေလာကမွာ ကိုယ္က်င့္တရားသည္သာ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားထက္ျမတ္တာ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး” ဟု သိရွိသြားေလ၏။



မင္းၾကီးထံေရာက္၍ မင္းၾကီးက ေမးေသာအခါ -

“အရွင္မင္းၾကီး... ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးဟာ ပစၥည္းဥစၥာကိုမက္ေမာ၍ ခိုးယူျခင္းမဟုတ္ပါ။ အျခားသူမ်ားထက္ မင္းၾကီးရဲ႕ျမတ္ႏိုးမႈ၊ အေလးထားမႈ၊ အေရးေပးမႈမ်ားရျခင္းဟာ အမ်ဳိးဇာတ္ျမင့္ျမတ္လို႔လား၊ ပညာတတ္လို႔လား၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းလို႔လား၊ စံုစမ္းလို၍ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု အျဖစ္မွန္ကို သိရပါျပီ။ အျခားသူမ်ားထက္ အခြင့္ထူးပိုမိုရရွိျခင္းဟာ အမ်ဳိးဇာတ္ျမင့္ျမတ္လို႔လဲမဟုတ္။ ပညာတတ္လို႔လဲမဟုတ္။ ကိုယ္က်င့္တရားေၾကာင့္ဆိုတာ နားလည္သေဘာေပါက္ပါျပီ”

ဟုေလွ်ာက္၍ မင္းၾကီးအား တရားေဟာျပီး ရေသ့ဝတ္သြားေလသည္။



ဘုရားေလာင္းပုဏၰားသည္ “ေလာကမွာ ကိုယ္က်င့္တရားကသာလွ်င္ အျမတ္ဆံုး၊ ကိုယ္က်င့္တရားကသာလွ်င္ အေရးပါဆံုးျဖစ္၏။ ကိုယ္က်င့္တရားထက္ ျမတ္တာ၊ ကိုယ္က်င့္တရားထက္ အေရးပါတာ ဘာမွမရွိ” ဟူေသာအျမင္ကို ခ်မွတ္ျပခဲ့၏။



သို႔ျဖစ္လွ်င္ အတတ္ပညာကို သင္စရာမလိုေတာ့ဘူးလား၊ စီးပြားေရးကိုေကာ ရွာေဖြစရာ မလိုေတာ့ဘူးလားဟု ကတ္ကတ္သပ္သပ္ ေမးစရာရွိ၏။ ၾကက္ဥတစ္လံုးတြင္ အကာသည္ မပါမျဖစ္ေသာအရာတစ္ခု ျဖစ္၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း အဓိက ပဓာနက်ေသာအရာမွာ ထိုအကာမဟုတ္ေပ။ အထဲမွ အႏွစ္ပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔အတူပင္ အတတ္ပညာႏွင့္ စီးပြားဥစၥာတို႔သည္လည္း ဘဝ၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္၍ မသင္၍ မရ။ မရွာေဖြ၍ မရေပ။ ဘဝတြင္ လူလူသူသူ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္ သင္ရ၊ ရွာေဖြရမည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔ပါေသာ္လည္း အတတ္ပညာတတ္ရံု၊ စီးပြားဥစၥာ ရွာေဖြႏိုင္ရံုမွ်ႏွင့္ေတာ့ လူ႔ဘဝသည္ မျပည့္စံုႏိုင္ေသးေပ။ ကိုယ္က်င့္တရား ေစာင့္ထိန္းရန္လည္း လိုအပ္ေပေသး၏။



ေလာကတြင္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပား၍ အသံုးမျပဳႏိုင္ေတာ့ေသာ အတတ္ပညာရွင္မ်ား ရွိသလို စီးပြားဥစၥာ ပ်က္စီးသြားသူမ်ားမွာလည္း ဒုႏွင့္ေဒးပင္။ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္၍ ဒုကၡေရာက္လွ်င္ မိမိတက္ကြ်မ္းထားေသာ အတတ္ပညာကလည္း ကယ္တင္ႏိုင္မည္မဟုတ္။ မိမိ၏ စီးပြားဥစၥာကလည္း ေဖးမကူညီႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အကယ္၍ ဒုကၡမေရာက္ေသးေတာင္မွ သမင္သတၱဝါကဲ့သုိ႔ပ္ အရာရာကို ထိတ္လန္႔ေနရတတ္၏။ တုန္လႈပ္ေနရတတ္၏။ ပူပန္ေနရတတ္၏။ ေၾကာက္ရြံ႕ေနရတတ္၏။



တဖန္ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ျပားျပီး လူမႈကိစၥ စသည္တို႔မွာ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနသူေတြေကာ မရွိဘူးလားဟု ေမးစရာရွိေပေသး၏။ မွန္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ား အခ်ဳိ႕ေနရာ၌ ရွိေပသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္း ထိုသူတို႔၏ ေရွ႕တန္းေရာက္ေနမႈသည္ အခုိက္အတန္႔မွ်သာ ျဖစ္၏။ အစဥ္ထာဝရ မဟုတ္ေပ။ ထိုသူ၏ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားမႈကို ပတ္ဝန္းက်င္က သိသည္ႏွင့္တျပိဳင္နက္ ထိုသူသည္ အလိုလို ေနာက္ေရာက္သြားသည္သာ ျဖစ္၏။ ကိုယ္က်င့္သီလရွိေသာ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္အတြင္း၌ ထိုလူအတြက္ ေနရာမရွိေတာ့ေပ။



ကိုယ္က်င့္သီလရွိေသာ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္အတြင္း၌ ေနရာမရွိေတာ့ေသာ ထုိလူအတြက္ အဘယ္မွာ တန္ဖိုးရွိပါေတာ့မည္နည္း၊ အဘယ္မွာ ဂုဏ္သိကၡာရွိပါေတာ့မည္နည္း၊ လူျဖစ္လ်က္ လူ႔တန္ဖိုး၊ လ႔ူဂုဏ္သိကၡာမရွိေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အဘယ္မွာ ေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္ပါေတာ့မည္နည္း။



သို႔ျဖစ္၍ လူတို႔သည္ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အတတ္ပညာရွင္မ်ားျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမည္ျဖစ္၏။ စီးပြားဥစၥာကိုလည္း ရွာေဖြရမည္ျဖစ္၏။ ကိုယ္က်င့္တရားမပ်က္ျပားေအာင္လည္း ေစာင့္ထိန္းရမည္ျဖစ္၏။ သို႔မွသာ တည္ျငိမ္ေအးခ်မ္း၍ ျပီးျပည့္စံုေသာ လူ႔ဘဝကို ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပ၏။



ေမတၱာမ်ားျဖင့္



အရွင္သိရိႏၵ



ေမတၱာဥယ်ာဥ္

No comments:

Post a Comment