ဗုဒၶေဆး အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ ဘုန္းၾကီးေတာ့ ဗုဒၶေဆးကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာနည္းနဲ႕ ပုထုဇဥ္ဘ၀မွာေသာက္သံုးေနတယ္။ တစ္ေန႕မွာ ဒီဘ၀ကိုစြန္႕ရမယ္။ စြန္႕ရတဲ့အခါမွာ သာသနာေတာ္ရဲ႕ထိပ္တန္းျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ စိတ္ေတာ္အစဥ္ ဘယ္လိုေနပါလိမ့္မတုန္း၊ ရွင္သာရိပုတၱရာပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ စိတ္ေတာ္အစဥ္ ဘယ္လိုေနပါလိမ့္မတုန္း၊ ရုပ္ေတာ့ ဒုကၡဘယ္လိုမ်ား ေတြ႕ရပါလိမ့္မတုန္း။
အရွင္ေမာဂၢလန္ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ရုပ္မွာဒုကၡဘယ္ေလာက္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မတုန္း ဒါေတြ ဘုန္းၾကီးကေလမၾကာခဏေလ့လာတယ္။
ဘာေၾကာင့္ေလ့လာတယ္။ဘုန္းၾကီးဘ၀ေျပာင္းရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္နည္းမွန္းမသိဘူး။အခုေနက တင္ၾကိဳလို႕ဘယ္နည္းနဲ႕မွမသိႏုိင္ဘူး။ မသိႏိုင္ေတာ့ ျဗန္းခနဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေရာဂါဒဏ္နဲ႕ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ေတြ႕ရလို႕ရွိရင္ တခ်ိဳ႕ေရာဂါက ဗုဒၶျမတ္စြာနဲ႕ တူခ်င္တူမယ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ပရိနိဗၺာန္စံခါနီးမွာ ၀မ္းေတာ္လားေတာ့ အားေတာ္နည္းနည္းသြားရာက ေနာက္ဆံုး ပရိနိဗၺာန္စံရတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္လာတယ္။
ဒီေတာ့ ေရာဂါျဖစ္လို႕ရွိရင္ ဗုဒၶျမတ္စြာကို ေအာက္ေမ့ေနမယ္။ဗုဒၶျမတ္စြာကိုသတိရေနမယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာေတာင္မွ ဒီရုပ္၊ ဒီနာမ္၊ ဒီခႏၶာနဲ႕ေတြ႕ေနရေတာ့ ဒီဒုကၡကမလြတ္ပါပဲလားလို႕ သတိရျပီးေတာ့ ေရာဂါဒဏ္ ကိုခံမယ္လို႕။ ဘုန္းၾကီးကခုကတည္းက ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေဆးေသာက္မယ္ဆိုတာ စဥ္းစားထားတယ္။
တစ္ခါ အရွင္သာရိပုတၱရာပရိနိဗၺာန္စံခါနီးက်ေတာ့ ေသြးေတြပြက္ပြက္အန္အန္ျပီးေနရာက ေနာက္ဆံုးအားေတာ္နည္းေတာ့ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ဘုန္းၾကီးဘာနဲ႕ေသရမယ္ဆိုတာ မသိဘူးေလ။ အဲသလိုေရာဂါဒဏ္ အျပင္းအထန္ခံျပီးေတာ့ေသရလို႕ ရွိရင္လည္းပဲ အဲဒီခ်ိန္မွာ ရွင္သာရိပုတၱရာကိုေတြးေနမယ္။ ဒီရုပ္နာမ္ခႏၶာနဲ႕ေနရေတာ့ေကာရွင္သာရိပုတၱရာ သက္သာသလား။ ဒီလိုေတြးေနမယ္။ဘုန္းၾကီးက ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ေသရေသရ ေသခါနီးသံုးဖို႕ရာအတြက္ေဆးေတြ အဆင္သင့္ေဆာင္ထားတယ္။
အရွင္ေမာဂၢလန္က်ေတာ့ ေရွးတုန္းက၀ဋ္ဆိုတာပါလာေတာ့ ရဟႏၱာ ရဟႏၱာျဖစ္တာတျခားပဲ၊တန္ခိုးၾကီးတာ တန္ခိုးၾကီးတာ တျခားပဲ ၀ဋ္ကေတာ့ပါလာတာပဲ။ အရွင္ေမာဂၢလန္ေလ ခိုးသားငါးရာရိုက္လုိ႕အရိုးကေလးေတြဆန္က်ိဳးေလးေတြျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီဒဏ္နဲပဲ ပရိနိဗၺာန္စံရတယ္။ အဲေတာ့ဘုန္းၾကီးလည္း သူမ်ားႏွိပ္စက္လို႕ကြယ္လြန္ရလို႕ ရွိရင္လည္းပဲ ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာရွိေနသမွ် အရွင္ေမာဂၢလန္ေတာင္မွသူမ်ားလက္နက္ဒဏ္ကို ခံရေသးတာပဲ။ ငါေကာ ဘာမို႕တုန္း ေဟာသလုိေတြးျပီးေတာ့ ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႕၀ဋ္ကို ခံျပီးေတာ့ ဘ၀ကူးရမယ္လို႕ေဆးေတြ အဆင္သင့္ျပင္ထားတယ္။
ဗုဒၶျမတ္စြာလို ေရာဂါျဖစ္လို႕ရွိရင္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာကိုအာရံုျပဳျပီးေတာ့ ဘ၀ေျပာင္းလိုက္မယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာလို ေရာဂါမ်ိဳးဆိုလို႕ရွိရင္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာကို အာရံုျပဳျပီးေတာ့၊ အရွင္ေမာဂၢလန္လိုဒဏ္နဲ႕ဆိုလို႕ရွိရင္လည္း အရွင္ေမာဂၢလန္ကို အာရံုျပဳျပီးေတာ့ ရုပ္၊ နာမ္၊ ခႏၶာရဲ႕အျပစ္ကိုရွဳျပီးေတာ့ ဘ၀ကူးရမွာပဲလုိ႕အဆင္သင့္ ေဆးေတြေဆာင္ထားတယ္။ ျပင္ထားတယ္။
ဘုန္းၾကီးတို႕ တရားေတာ္ေတြဟာ နည္းအမ်ိဳးစံုနဲ႕ ေဆးအမ်ိဳးစံုျဖစ္ေနတာပဲ အင္မတန္ေကာင္းတယ္။တရားေတာ္ေတြ အင္မတန္ေကာင္းတယ္၊ ဒီလို နားလည္ေစခ်င္တယ္။ သာသနာေတာ္ကို ကုိးကြယ္ရတာ ဘယ္ေလာက္ စိတ္သက္သာရာရသလဲဆိုတာ။ သာသနာေတာ္ကို ကူညီေထာက္ပံ့ျပီးေနရတယ္ဆိုတာ ကူညီေထာက္ပံ့ျပီးေနရတာကတျခား တရားေတြသိျပီးေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘ၀ကူခါနီးအထိေတာင္မွ စိတ္ေတြဘယ္ေလာက္သက္သာျပီးေတာ့ ဟိုဘ၀ေရာက္တာေတာင္မွ ဘယ္ေလာက္ေရလာေျမာင္းေပးႏိုင္သလဲလုိ႕ ဘုရားကိုေက်းဇူးတင္လုိ႕ တရားကိုေက်းဇူးတင္လုိ႕ သံဃာေတာ္ေတြကို ေက်းဇူးတင္လုိ႕ ၾကည္ညိဳလုိ႕။
ယခုတုိင္ေတာင္ သာသနာေတာ္ၾကီးကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျပီး လာခဲ့တဲ့ ပုထုဇဥ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သီလရွိျပီးေတာ့ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြ ယခုအထိေဆာင္ရြက္လာၾကလုိ႕ ဒီတရားေတြ သိပ္အားကုိးစရာေကာင္းတယ္။ ဒီတရားေတြအတိုင္းေနလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အျပစ္ကင္းတယ္။ ေလာကမွာလည္းအျပစ္ကင္းတယ္။ သံသရာမွာလည္းအျပစ္ကင္းတယ္။ သုဂတိဘ၀ဆိုတာ လြယ္လြယ္ကေလးရႏိုင္တယ္။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္လမ္းေရာက္ေနျပီ။ တရားေတြ
သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ရုပ္နာမ္ေတြ သိပ္ျမင္တာပဲဆိုတာ ဒီလိုေဆာင္လာခဲ့ၾကလို႕။ အင္မတန္ေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္။အင္မတန္ ေက်းဇူးတင္စရာေကာင္းတယ္။
တရားေတာ္ကို အားကိုးရမယ္။ သူေရာ ကိုယ္ပါမ်ားျပားစြာေသာ ဤသတၱ၀ါအေပါင္းကို တေရြ႕တေရြ႕ တေန႕ေန႕ႏွင့္ တေငြ႕ေငြ႕ပြားသဒၶါတရားက၊ ေသရျခင္းဟူေသာ မရဏသို႕အျမဲပို႕ေဆာင္ ေနေလေတာ့၏။ ၀မ္းတြင္းပါ သဒၶါက ရုပ္တရားက တျဖည္းျဖည္း ကေလးပဲဆိုအံုးေတာ့ တစ္ႏွစ္သားနဲ႕ ႏွစ္ႏွစ္သား ေသခ်ာၾကည့္ ႏွစ္ႏွစ္သားရုပ္ကေလး နည္းနည္းရင့္လာတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ပုိရင့္လာတယ္။ သဒၶါက အခ်ိန္ရွိသ၍ မရဏေသသည္အထိေအာင္ပို႕ေဆာင္ေနပါလား။ အေၾကာင္းထူး ကံထူးမရွိလို႕ရွိရင္ ေတာ္ေတာ္ၾကီးသည့္တုိင္သူလိုက္လာတာပဲ။ ပိုေတာ့ပိုေနတာပဲ ေသေအာင္။ အေၾကာင္းထူး ကံထူးရွိရင္ ၾကားမွာကိုေသတာပဲ။ ေရွးကံေတြက ပါလာတယ္။
သူေရာ ကိုယ္ပါသတၱ၀ါအေပါင္းကို အုိျခင္းဆိုတဲ့အတြင္းက သဒၶါတရားသည္ ေသျခင္းဆိုတဲ့မရဏတရားသုိ႕ အျမဲကပ္ေဆာင္၍ေနတတ္ေလ၏။ ဤသို႕ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ တရားအျမြက္ကိုျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေဆးကို အျမဲေသာက္သံုး၍ေနတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းသည္ မျပတ္မလပ္သတိထား၍ အျမဲဆင္ျခင္ စဥ္းစားထိုက္ေလေပသည္။
ဘုန္းၾကီးကေလ လူေတြကိုစဥ္းစားေစခ်င္တယ္။ ဘုန္းၾကီးလည္း စဥ္းစားသလို စဥ္းစားေစခ်င္တာ။
သူေရာ ကိုယ္ပါမ်ားျပားစြာေသာ သတၱ၀ါအေပါင္းသည္ တကယ့္အေရး တကယ့္ေဘးတြင္တကယ့္အေသြး တကယ့္သားဟု အားေထာက္ေလာက္ စရာ တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ်မရွိၾကေခ်။စင္စစ္ဧကန္ ေဘးကိုျပန္၍ တြန္းလွန္ရုန္းကန္ ပုန္းကြယ္စရာလည္းမရွိၾကေခ်။ သံေ၀ရစရာတယ္ေကာင္းတယ္။ တကယ့္အေရးတဲ့ ဘာတုန္း အိုေရး၊ နာေရး၊ ေသေရး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာတဲ့ တကယ္အားထားစရာမရွိပါဘူး။
တစ္ခါတစ္ခါ စစ္ၾကီး အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္လို႕ သားတကြဲသမီးတကြဲ ေဆြတကြဲ မ်ိဳးတကြဲကြဲရေပမယ္လို႕ သူ႕နည္းနဲ႕သူနဲ႕ ျပန္ေတြ႕ေအာင္ ၾကိဳးစားလို႕ အားထားလုိ႕ ရေသးတယ္။အိုေဘးၾကီးနဲ႕ ၾကံဳလာလို႕ရွိရင္
ေဘးကေနၾကည့္ေနရတယ္။ ေတာ္ေတာ့္ကို မေက်နပ္စရာေကာင္းတယ္။ ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့ဆရာအိုျပီ။ မ်က္စိေတြမြဲလာျပီ။ ဘယ္ႏွယ့္မွမတတ္ႏိုင္ဘူး။
မ်က္မွန္တပ္တို႕ဘာတို႕။ ဒါေလးေဖးေဖးမမေလးပဲ တတ္ႏိုင္တာ။ ဆံပင္ေတြ ျဖဴလာျပီ။ဘယ္လိုမွမတတ္ႏိုင္ဘူူး။ အေရေတြတြန္႕လာျပီ ဘယ္ႏွယ့္မွ မတတ္ႏိုင္ဘူး။လူငယ္ေတြဖက္က လုိက္ၾကည့္ေတာ့လည္း ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ဘုန္းၾကီးက ဘယ္ေလာက္ေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္ဆိုလည္း တကယ့္အေရး နာေဘးၾကံဳလာ ဘုန္းၾကီးမတတ္ႏိုင္ဘူး။
ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ။ ေဆးရပါေစ။ ဒါပဲတတ္ႏိုင္တယ္။ ဒါထက္ပိုျပီး မနာေအာင္မတတ္ႏိုင္ဘူး။မိဘေတြ ကုိယ့္သားကုိယ့္သမီးအေပၚမွာကုိယ့္အသက္ နဲ႕တန္းတူညီမွ် ခ်စ္ပါတယ္ဆိုေပမယ့္ မတတ္ႏိုင္ဘူး။
တကယ့္အေရး တကယ့္ေဘးတြင္ တကယ့္အေသြး တကယ့္အသားဟု အားထားေလာက္စရာ တစံုတေယာက္မွ်မရွိၾကေခ်။ ဗုဒၶျမတ္စြာက အင္မတန္ေလးေလးပင္ပင္ရွိတယ္။ တကယ့္အေရးေနာ္ေစာေစာကတည္းက အေလးထားၾက။ ဗုဒၶျမတ္စြာေရွ႕ေမွာက္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊
အရွင္ေမာဂၢလန္အရင္ ပရိနိဗၺာန္စံပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘယ္လိုမွ မတတ္ႏို္င္ပါဘူး။
စင္စစ္ဧကန္ ေဘးကိုျပန္၍ တြန္းလွန္ရုန္းကန္ပုန္းကြယ္စရာလည္းမရွိၾကေခ်။ ဤသို႕အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ တရားျမြက္ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို အလြန္ေလးစားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဟူသမွ်တို႕သည္ ေန႕စဥ္မျပတ္ သတိထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ထိုက္ေလသတည္း။
အားလံုးသတၱ၀ါေတြ ငါ့မွာေဆြမ်ိဳးညာတိ ဘယ္ေလာက္ရွိေပမယ့္ အဲဒါေတြ မပိုင္ပါဘူး။ ငါ့မွာ စိမ္းစည္ဥစၥာေတြဟာ လူ႕အဆင့္တန္းလိုက္ျပီးေထာင္ေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ ရာေပါင္းဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ သိန္းေပါင္း ဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ ေျပာေပမယ့္ ေျပာရရံုပါပဲ မေသခင္ကေလး သံုးႏိုင္စြဲႏိုင္ပါတယ္။ တကယ္ေသေတာ့မယ္ဆိုေတာ့အဲဒီပစၥည္းေတြ တစ္ခုမွ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးစြန္႕ခဲ့ရမယ္။ အဲဒိပစၥည္းေတြ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္တဲ့အျပင္ တစ္သက္လံုးယုယလာတဲ့ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ေတာင္ ကိုယ္ပိုင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ကုိယ့္ခႏၶာကိုယ္ ကိုယ္ပုိင္မဟုတ္တာကမွ သာျပီးေတာ့ဆိုးေသး။ ပစၥည္းေတြ ကိုယ္ပုိင္မဟုတ္တာေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြ ထိန္းၾက၊သိမ္းၾက၊ ေစာင့္ေရွာက္ၾက၊ သံုးစြဲၾက၊ ယူငင္ၾက။ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး စြန္႕လိုက္ျပီဆိုေတာ့ ဘယ္သား၊ ဘယ္သမီး၊ ဘယ္ဖ၊ ဘယ္မိ၊ ဘယ္ေဆြမ်ိဳးကမွ သိမ္းဆည္းထားမယ္လို႕မရည္ရြယ္ဘူး။ သိမ္းဆည္းလည္းမထားခ်င္ဘူး။ ၀တ္ေက်တန္းေက် အိမ္ေပၚမွာေတ့ာ သံုး၊ ေလး၊ ငါးရက္ ထားပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးေတြ ေက်ာင္းေပၚမွာေတာ့ ထားပါေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ သိမ္းဆည္းျပီးေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွမဖ်က္ဘူး၊ ဘယ္ေတာ့မွ မေဖ်ာက္ဖ်က္ဘူးလို႕ဘယ္သူမွမရွိဘူး။ အကုန္လံုးေလ ပထမလြမ္းလို႕ ငိုတယ္၊ ဒုတိယ တတိယငိုတယ္ေနာက္ေတာ့ နည္းနည္းအနံ႕ေတြဘာေတြ ထြက္လာတယ္ဆိုေတာ့ ေတာရြာေတြဘာေတြမွာ မထားခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဗမာ့ထံုးစံေတြအရ ၾကာၾကာထားတယ္ဆိုတာ ေနာက္ဆံုး ေက်ေက်နပ္နပ္စြန္႕လိုက္ႏိုင္ဖုိ႕အတြက္ ရက္ရွည္ထားတာတဲ့။
ဘုန္းၾကီးက ေမးဖူးတယ္ ဘာျဖစ္လို႕ အဖိုးရယ္ လူေတြဟာ ၾကာၾကာထားၾကတုန္းဆိုေတာ့ ကြယ္လြန္ခါနီးေတာ့မပစ္ရက္ေသးဘူးေလတဲ့။ ေနာက္ေတာ့ ရက္ကေလးနည္းနည္းၾကာလာေတာ့ ပစ္ကိုပစ္ခ်င္လာျပီ။ ပစ္ကိုပစ္ရက္လာျပီ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ရက္ၾကာၾကာထားတာပါလုိ႕ အဖိုးကေျပာခဲ့ဖူးတယ္ကိုး။
ဒါေၾကာင့္ ဒီျပင့္ဥစၥာေတြက ကိုယ္ပုိင္မဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ေနာက္က သိမ္းတဲ့သူေတြကသိမ္းဆည္းၾကတယ္ ယူရစ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ကိုယ္ပုိင္မဟုတ္ဘူးဆိုတာကေတာ့အိမ္ေပၚမွာ ထားခဲ့ရေပမယ့္
ေနာက္လူေတြက ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးၾကာၾကာၾကီး သိမ္းမထားလိုၾကဘူး။ သူ႕အခ်ိန္နဲ႕သူ စြန္႕ပစ္ဖို႕ရန္ပဲ ရည္ရြယ္တယ္။ အဲေတာ့ ဘာမွကုိယ္ပုိင္မရွိပါပဲလား။ ဒီတရားဟာ အင္မတန္ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားထားဖို႕ေကာင္းတယ္။
သူေရာ ကိုယ္ပါမ်ားျပားစြာေၾကာင္း ဤသတၱ၀ါအေပါင္းသည္ ကိုယ္ပုိင္ျပဳစရာ တစ္ခုကမွ်မရွိၾကေခ်။ သက္ရွိသက္မဲ့အလံုးစံုကို စြန္႕ပစ္လ်က္ ကံ၏ညြန္းရာ မလြန္သာပဲ ၀ႏၱာကိုထမ္းပရမ္းပတာ ျမန္းရရွာလိမ့္လတၱံ႕။ ဤသို႕ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ တရားျမြက္ကို ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို အလြန္ေလးစားတဲ့ အမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႕သည္ ေန႕စဥ္မျပတ္ သတိထား၍ စဥ္းစားဆင္ျခင္ထိုက္လွေပသည္။
အားလံုးသတၱ၀ါေတြဟာေလ လိုေနတာပဲ။ ဘာျပီးေတာ့ ဘာလုိေနတယ္။ အဲဒီဟာမ်ားလာေတာ့ ေနာက္ထပ္လိုေနျပန္တယ္။ဘုန္းၾကီးကသံဃာေတြမ်ားလာေတာ့ဘာလိုတယ္မလိုနဲ႕ ဒီတရားနဲ႕။ ျဖစ္ခ်င္သလိုျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူ႕ကံအားေလ်ာ္စြာျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘုန္းၾကီးတို႕ေတာင္ ဘာလိုတယ္ဆိုတာ သတိကေလးက ရေနေသးတယ္။ လူဆိုတာေတာ့ မေျပာနဲ႕ေတာ့ ဘာလုိေသးတုန္း။အိမ္လိုတယ္။ အိမ္ေသးျပီးျပန္ေတာ့ အိမ္ေကာင္းေကာင္း လိုတယ္။ အိမ္ေကာင္းေကာင္းျပီးျပန္ေတာ့ တုိက္ေကာင္းေကာင္းလိုတယ္။ လိုလိုက္တာ ေနစရာလည္း။စားစရာေတြက ဘာစားတယ္ ဘာလိုတယ္။ ၀တ္စရာေတြက ဘာလိုတယ္။ လိုလိုက္တာ။
အဲဒီလို စား၀တ္ေနေရး ျပည့္စံုျပီဆိုေတာ့ ႏွစ္သိမ့္မလားေအာက္ေမ့ေတာ့ ထပ္ျပီးေတာ့ အပိုလိုခ်င္လာျပန္တယ္။စား၀တ္ေနေရးျပည့္စံုျပီ တင့္တင့္တယ္တယ္ျဖစ္ေနျပီ ထပ္လိုခ်င္ေသးတာပဲ။ဘယ္သူကလိုေနတုန္း။ ၀မ္းထဲက တဏွာကလိုေနတာ။ ႏြားခပ္ငယ္ငယ္တုန္းကအရာေလး ပါလာတဲ့ေနရာ ျဂိဳလ္ေကာက္ကေလး ႏြးၾကီးေလ ျဂိဳလ္ရွည္လာေလ ဘုန္းၾကီးေတာ့ ဗမာစကားကေတာ့ သံပရာသီးၾကီးေလခ်ဥ္ေလ အဲသလိုပဲ လူေတြဟာေလ ပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ားလာေလလုိခ်င္တဲ့ဟာေတြ ေပၚလာေလပဲ။ ပိုပိုျပီးလိုခ်င္လာတယ္။
ပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ားလာေပမယ့္ ႏွစ္သိမ့္သြားလိမ့္မယ္မထင္နဲ႕။ ပိုျပီး လိုခ်င္တယ္။ဘယ္ကလုိခ်င္တာတုန္း တဏွာကလိုခ်င္တာ။ တဏွာကေလ မီးလိုပဲ ေလာင္စာမ်ားေလ ေတာက္ေလ ေနာက္ထပ္ေလာင္စာထည့္ေလ ေတာက္ေလ။ တဏွာကလည္းပဲေလ ေနာက္ထပ္လိုခ်င္တာေတြဟာ မီးလိုပဲေတာက္ျပီး လိုလာတယ္။အဲေတာ့ ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္ျပီး တဏွာက ခုိင္းတဲ့အတုိင္း ဆက္အံုးေဟ့။ ဘာလိုေသးတုန္း တဏွာက ရွာျပန္ေရာ။
သိန္းေပါင္းေတာ့ ဘယ္ေလာက္ရွိေနျပီ။ ေနာက္ထပ္ဘယ္လိုရႏိုင္ေသးတယ္ ရွာျပန္ေရာ တဏွာက။ အားလံုးကၽြန္ေတြ။ ဘယ္သူ႕ကၽြန္ေတြလဲ တဏွာ့ကၽြန္ေတြ။ သခင့္ကၽြန္မဟုတ္ဘူး တဏွာကၽြန္။ လူ႕ထဲမွာေတာ့ ဟုတ္တယ္ သခင့္ကၽြန္။ ရွင္ဘုရင္လည္းတဏွာကၽြန္။ လူတုိင္းကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ေလ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶတရားေတာ္ကေကာင္းလုိက္တာ။ ဒီတဏွာ အတုိင္းသာ ပစ္ထားမယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ တေျမျပင္လံုးကုိယ္က အုပ္ခ်ဳပ္ျပီး ေတာေန တေျမျပင္လံုးကိုယ္ပိုင္ အားလံုးကိုယ့္ကၽြန္ခ်ည္းပဲ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ကလည္းကိုယ္ပိုင္ခ်ည္းပဲ။
အဲသေလာက္မ်ားရရင္ တင္းတိမ္မလားဆိုေတာ့ မတင္းေသးပါဘူးတဲ့။ တေျမျပင္လံုးရျပီးတဲ့အျပင္ ေနာက္ထပ္လိုခ်င္ေသးတယ္တဲ့။ တဏွာမီး ဘယ္ေလာက္ေတာက္သလဲ။ အဲေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက တဏွာ မီးေပ်ာက္ေအာင္ ဘယ္လိုမိန္႕ေတာ္မူသလဲဆိုေတာ့ ဖိနပ္ခ်ဳပ္တဲ့သမားဟာ ဖိနပ္ကေလး သေရေတြအၾကမ္းေတြနဲ႕ဖိနပ္ျဖစ္ေအာင္ ေဘးကခ်ဳပ္စရာရွိတာ ခ်ဳပ္ေတာ့ဖိနပ္ေတာ့ျဖစ္သြားျပီ။ ဖိနပ္ျဖစ္သြားေပမယ့္ ေဘးမွာအစြန္းေတြကထြက္ေနတယ္။ ၾကည့္လို႕မလွဘူး။ ထိပ္က၊ ေနာက္က၊ ေဘးက သေရစြန္းေလးေတြထြက္ေနတယ္။ သေရစြန္းကေလးေတြ ဖယ္ပစ္လိုက္၊ လွီးပစ္လိုက္၊ ျဖတ္ပစ္လိုက္ ၾကည့္မေကာင္းတာေတြ တိတိပစ္လိုက္တာ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဖိနပ္ကေလး အလွကေလးျဖစ္သြားတယ္။
အဲဒီလိုပါပဲတဲ့ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တို႕တြင္ အၾကင္ေလာကီ အာရံု ကာမဂုဏ္တို႕ပယ္စြန္႕ႏိုင္၏။ ထိုသို႕ပယ္စြန္႕ႏိုင္တဲ့အက်ိဳးေၾကာင့္ ခ်မ္းသာသည္ ျပည့္စံု၍လာ၏တဲ့။မရွိေတာ့ေအးသြားလုိက္တာ။ စြန္႕ပစ္ လိုက္တာကိုး ခုနကဖိနပ္ေဘးက အစြန္းေတြလွီးပစ္လိုက္သလို ဒါေတာ့ ပိုပါတယ္ေလ။ ဒီပစၥည္းကပိုပါတယ္ေလဆိုျပီးေတာ့ လွီးလီီွးပစ္လိုက္တာ ဒီေတာ့ခ်မ္းသာတယ္။
ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ထီးနန္းစြန္႕ျပီး တရားက်င့္ေတာ္ မူခဲ့တယ္။ အရွင္နႏၵညီေတာ္ကို လက္ထပ္မယ့္ကိုစြန္႕ပီး ရဟန္းျပဳခိုင္းတယ္။ သားေတာ္ရာဟုလာ ၇ ႏွစ္သားေလးကို ထီးေတြနန္းေတြရမယ့္ လမ္းရွိရဲ႕ သားနဲ႕ အဲဒါေတြစြန္႕ျပီး ရွင္သာမေဏျဖစ္ေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စြန္႕ရင္
ေကာင္းတယ္။ နည္းနည္းစြန္႕ရင္ နည္းနည္းေကာင္းတယ္။မ်ားမ်ားစြန္႕ရင္ မ်ားမ်ားေကာင္းတယ္။ အကုန္လံုးစြန္႕ထားတဲ့ ဘုရားက်ေတာ့ အကုန္လံုးေကာင္းတယ္။ အကုန္လံုးစြန္႕ထားတဲ့ အရွင္ရာဟုလာေလးကေတာ့ အကုန္ေကာင္းတာပဲ။ဘာဒုကၡနဲ႕မွ တသက္မေတြ႕ဘူး ရွင္ရာဟုလာေလးကေတာ့။
ဒါေၾကာင့္ သူေရာ ကိုယ္ပါမ်ားျပားစြာေၾကာင္း သတၱ၀ါအေပါင္းသည္ ဥစၥာစိမ္းစည္ ဂုဏ္သိမ္ေမာက္မိုး မည္မွ်ျဖိဳးလည္း မတိုးမလွ်ံ အမွန္ပင္ေလ်ာ့၍ေနေလေတာ့၏။ ေတာ္ေလာက္ပီေအာက္ေမ့၍ ေရာင့္ရဲတင့္တိမ္ျခင္းမရွိၾကေခ်။ တဏွာေစရာ မေနသာပဲ ေဖြရွာဆက္သရသည့္ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးသည္သာသည္ အက်င့္အုပ္၍ တရားျမြက္ကို ယံုၾကည္ကိုးစား အားထားေသာ သူေတာ္ေကာင္းသည္ ေန႕စဥ္မျပတ္သတိထား၍ စဥ္းစားဆင္ေျခထိုက္လွေပသည္။
အရွင္ ဇနကာဘိ၀ံသ
တရားေတာ္ကို နာၾကားေရးသားပူေဇာ္ ကုသိုလ္ယူပါသည္
ေမတၱာျဖင့္
ေရႊရည္
@http://dhammadownload.com/MP3Library/MahagandaryoneSayadawAshinJanakavamsa/DVD-01/045-AshinJanakabhivamsa-YatHtaParLaThoatTan.mp3
No comments:
Post a Comment